Lekcje muzealne online

jozef-pilsudski-967864 640

     Uczniowie z klas V i VI uczestniczyli w kilku lekcjach muzealnych online. Pierwsza z nich odbyła się 25 lutego i była ona przeprowadzona przez Panią Agatę Matras z Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku. Temat zajęć brzmiał „Od Ziuka do Józefa – komiksowa opowieść o Józefie Piłsudskim". Prowadząca zajęcia przybliżyła dzieciom działalność Muzeum w Sulejówku, po czym przeszła do samego Józefa Piłsudskiego i przekazała ciekawe informacje dotyczące poszczególnych etapów życia Marszałka, począwszy od najmłodszych lat. Pani Agata bardzo interesująco opowiadała o komiksie historycznym, omawiała dokładnie kolejne etapy pracy nad tego typu historyjką obrazkową. Dodatkowo przypomniała dzieciom informacje dotyczące budowy komiksu, wykorzystywania różnych typów „dymków", układu kolejnych obrazków na planszy, czy w końcu pozyskiwaniu wiarygodnych, sprawdzonych informacji. Podała stronę Narodowego Archiwum Cyfrowego i zachęciła dzieci do korzystania z niej.
     Lekcję wzbogaciła prezentacja ukazująca m.in. fotografie domostwa Józefa Piłsudskiego, przykładowych kadrów i plansz komiksu historycznego. Ponadto szereg informacji Pani Agata przekazała uczniom w formie wspólnie rozwiązywanego quizu.
     Dzieci podczas lekcji były bardzo aktywne, chętnie się wypowiadały, prowadząca nawiązała z uczniami świetny kontakt, co zaowocowało powstaniem krótkich komiksów o Józefie Piłsudskim, które można obejrzeć tutaj.

 

     Kolejna lekcja muzealna, również z Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku, odbyła się 1 marca i poruszała tematykę „Żołnierza nieznanego". Te zajęcia prowadziła Pani Beata Kawałko i opowiadała dzieciom m.in. o żołnierzach, ich specjalizacjach w wojsku. Dzieci obejrzały film sprzed ponad 100 lat, na którym można było podziwiać oryginalne wnętrza, jak również mieszkańców wsi i miast. Film był czarno-biały i niemy, co było dla dzieci dodatkową atrakcją, ale i ciekawym doświadczeniem, bo mogły się przekonać, jak zupełnie inne w odbiorze były pierwsze filmy, które nie miały żadnych efektów specjalnych, gdzie aktorzy nie rozmawiali ze sobą, tylko pomiędzy kolejnymi scenami pojawiały się plansze z napisami. Na pewno obejrzenie tego filmu pozwoliło dzieciom poczuć klimat tamtego czasu.
     Na koniec zajęć dzieci sprawdziły się jako łamacze szyfrów. Zadaniem było odczytanie zaszyfrowanej za pomocą GA-DE-RY-PO-LU-KI wiadomości. Oczywiście najpierw Pani wytłumaczyła na czym polega ta metoda. Zabawa przy tym była przednia. Wiadomość została odszyfrowana.

     Zarówno pierwsze jak i drugie zajęcia muzealne wzbogaciły wiedzę uczniów na temat Józefa Piłsudskiego, jego dzieciństwa, wojska jak również na temat samego Muzeum w Sulejówku.

 

     Zaś w piątek 5 marca uczniowie mieli lekcję muzealną online z Muzeum Mazowieckiego w Płocku. Tematem zajęć było muzeum. Prowadząca, Pani Agnieszka Kaniewska – Płocieniak wspaniale wprowadziła dzieci w historię muzeów, opowiedziała o pierwszych muzeach, o wystawach, eksponatach, pracy muzealników, specjalizacjach, przygotowaniach do wystaw. Omówiła również różne typy wystaw i eksponatów oraz sposobach ich pozyskiwania. Podczas zajęć można było zobaczyć oryginalne wnętrza, które na co dzień można podziwiać w Muzeum w Płocku.

R. Chmielowska, U. Szymiec

                               Szkolne Eliminacje 
do XXVIII Miejsko-Gminnego Konkursu Recytatorskiego

cup-1615074 640

     11 marca odbyły się szkolne eliminacje do XXVIII Miejsko-Gminnego Konkursu Recytatorskiego w Siewierzu. Do konkursu zgłosiło się siedmioro uczestników: cztery dziewczynki z klas IV-VI i troje uczestników z klas VII-VIII.
Obecna sytuacja zmusiła nas do tego, by szkolny etap odbył się w wersji on-line. Dlatego wszyscy uczestnicy przesłali nagrania recytacji, które następnie zostały przesłuchane i wyłonieni zostali zwycięzcy, którzy będą reprezentować naszą szkołę w eliminacjach gminnych.
     Uczestnicy przygotowali po dwa teksty – poezję i fragment prozy. Wszyscy prezentowali wysoki poziom, wykazali się świetną dykcją, wspaniałym opanowaniem tekstu i wybór był naprawdę trudny.
     Oto wyniki.


Kategoria klas IV-VI
I miejsce – Weronika Kozerska klasa VI,
II miejsce – Gabriela Regulska klasa IV,
III miejsce ex aequo Katarzyna Skrzypiec klasa V i Nela Dorobisz klasa IV

Kategoria klas VII-VIII
I miejsce – Michalina Góral klasa VII,
II miejsce – Karen Gibałka klasa VIII,
III miejsce – Maksymilian Pasternak klasa VII.

 

     Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom, a za naszych reprezentantów trzymamy kciuki i życzymy powodzenia na kolejnym etapie.

R. Chmielowska, A. Bednarz

liczba pi

3,14 czyli dzień liczby Π

Dzień 14 marca to dzień poświęcony liczbie pi, nazywany również dniem matematyki. Jest to również rocznica urodzin jednego z największych fizyków w historii, Alberta Einsteina. 

Zapraszam do przejrzenia prezentacji poświęconej liczbie Π. Fascynowała ona matematyków już od starożytności, a jej przybliżenie 3,14 podał Archimedes.

link

Justyna Chudy

ŚWIATOWY DZIEŃ WODY

22 MARCA 2021r.

 

Woda jest niezbędna w każdym aspekcie życia człowieka.

Od jej czystości i dostępności zależna jest szansa na zdrowe i godne życie.

Dostęp do wody i sanitariatów został określony przez Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów Zjednoczonych (ONZ) w 2010 roku jako prawo każdego człowieka, a dzień 22 marca ustanowiono Światowym Dniem Wody.

W tym roku nasza szkoła przyłączyła się do propagowania tego święta wraz z Polską Akcją Humanitarną (PAH) – organizacją pozarządową działającą w naszym kraju od 1992 roku. Od początku PAH angażuje się w sprawy poprawy dostępności do wody w Afryce i Azji.

FAKTY:

  • na świecie nie wszyscy mają dostęp do wody pitnej (obecnie to aż 785 milionów osób)
  • 144 miliony osób korzystają, również do spożycia z wód powierzchniowych takich jak rzeki, jeziora, stawy
  • szacuje się, że ok. 829 000 osób umiera rocznie z powodu chorób wywołanych spożyciem zanieczyszczonej wody i brakiem higieny
  • ogromne ilości wody zużywa się do produkcji dóbr (na przykład do wyprodukowania butelki plastikowej wraz z napojem słodzonym potrzeba aż 200 l wody!).

CO MOŻEMY ZROBIĆ?

  • wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za braki wody
  • konieczna jest edukacja, czyli poznanie problemu braku wody i jego zrozumienie
  • konieczne jest racjonalne korzystanie z dóbr
  • nie kupuj niepotrzebnych rzeczy, zabawek, ubrań, sprzętu – do ich produkcji wykorzystuje się ogromne ilości wody
  • nie marnuj jedzenia – jego wyprodukowanie: uprawa i hodowla, pochłania największe ilości wody.

JAK PRZYSTĄPIĆ DO AKCJI W SZKOLE?

  • jeśli to czytasz, to już bierzesz w niej udział
  • wszyscy uczniowie zostają zapoznani z akcją na lekcjach
  • wejdź w poniższe linki i zapoznaj się z broszurami tematycznymi PAH:

 

Woda jako globalne wyzwanie

Woda w kryzysie klimatycznym

Wirtualna woda

  • obejrzyj animację „Oszczędzanie wody to za mało”
  • możesz zapisać się na kurs e-mailowy (ale nie musisz, zapisz się jeśli chcesz wiedzieć więcej), osoby na niego zapisane przez 7 dni (od 15 do 21 marca) będą otrzymywać na swojego maila od PAH pigułki informacji na temat globalnych wyzwań wodnych. Do udziału w kursie możecie zachęcić również swoją rodzinę, aby jak najwięcej osób zdobyło wiedzę na temat problemów z wodą.

link do kursu: kurs mailowy

  • Gdy zapoznasz się z broszurami tematycznymi rozwiąż quizy:

Quiz - Woda jako globalne wyzwanie

Quiz - woda w kryzysie klimatycznym

Udział w quizie będzie finałem akcji Światowego Dnia Wody w naszej szkole.

Quizy są aktywne do północy 22 marca.

Wszystkich zachęcam do zapoznania się z materiałami i udziału w quizie.

ZRÓBMY SZUM WOKÓŁ WODY!!!

woda

Katarzyna Maciążek

KONKURS PLASTYCZNO – JĘZYKOWY
„ In der Märchenwelt der Brüder Grimm“

Przedmiotem konkursu było stworzenie komiksu
w języku niemieckim- krótkiej historyjki opisującej przygody dowolnie wybranego bohatera baśni braci Grimm, jednakże we współczesnych nam czasach.
Cele konkursu:

  1. Motywowanie uczniów do nauki języka niemieckiego, rozbudzenie ich ciekawości poznawczej.
  2. Podnoszenie poziomu umiejętności językowych dzieci i młodzieży.
  3. Zainteresowanie uczniów tematyką baśni Braci Grimm.
  4. Rozwijanie wyobraźni, pomysłowości, kreatywności, uzdolnień plastycznych.
  5. Rozwijanie w uczniach umiejętności uczenia się - organizowania własnego procesu uczenia się, oceniania swojej pracy oraz w razie potrzeby szukania informacji, wsparcia czy rady.
  6. Rozwijanie kompetencji społecznych – zdolności do konstruktywnego porozumiewania się, negocjowania, radzenia sobie z frustracją i stresem.

KAREN GIBAŁKA
z klasy VIII została laureatem I miejsca

w VI edycji Wojewódzkiego Konkursu Plastyczno-Językowego „ In der Märchenwelt der Brüder Grimm”, zorganizowany przez Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Częstochowie.

Joanna Cesarz

dyplomKB


żołnierze wyklęci MN

NARODOWY DZIEŃ PAMIĘCI
ŻOŁNIERZY WYKLĘTYCH

 

„Ponieważ żyli prawem wilka
Historia o nich głucho milczy
Pozostał po nich w kopnym śniegu
Ich gniew, ich rozpacz i ślad ich wilczy.”
 
/Zbigniew Herbert, Wilki/
 
 
1 marca to Narodowy Dzień Pamięci „Żołnierzy Wyklętych”. Święto zostało ustanowione przez Sejm RP w 2011 roku, aby upamiętnić tych, którzy po II wojnie światowej nie przyjęli komunistycznego reżimu, ale z bronią w ręku walczyli o wolną Polskę.

Kim byli Żołnierze wyklęci?
Żołnierzami Wyklętymi” zwykło się nazywać żołnierzy polskiego podziemia niepodległościowego, którzy pięć lat okupacji niemieckiej zmuszeni byli zamienić na idący ze wschodu, niczym burza, stalinowski reżim. W odróżnieniu od tej części społeczeństwa, która uznała władzę ludową narzuconą odgórnie na polecenie Stalina, Oni – wyklęci przez komunistyczny system, nie złożyli broni. Jeszcze raz poszli do lasu bronić miejscowej ludności przed kradzieżami                i gwałtami MO, UB i NKWD.
 
Data 1 marca nie jest przypadkowa, ponieważ tego dnia, w 1951 r. w mokotowskim więzieniu komuniści zamordowali przywódców IV Zarządu Zrzeszenia Wolność    i Niezawisłość – Łukasza Cieplińskiego i jego towarzyszy walki. Tworzyli oni ostatnie kierownictwo ostatniej ogólnopolskiej konspiracji kontynuującej od 1945 roku dzieło Armii Krajowej. Powojenna konspiracja niepodległościowa była – aż do powstania Solidarności – najliczniejszą formą zorganizowanego oporu społeczeństwa polskiego wobec narzuconej władzy. W roku największej aktywności zbrojnego podziemia, 1945, działało w nim bezpośrednio 150 – 200 tysięcy konspiratorów, zgrupowanych w oddziałach o bardzo różnej orientacji. Żołnierze Wyklęci byli żołnierzami polskiego powojennego podziemia niepodległościowego i antykomunistycznego, którzy stawiali opór sowietyzacji Polski i podporządkowaniu jej ZSRR.  Walcząc z siłami nowego agresora, musieli  zmierzyć się z ogromną, wymierzoną w nich propagandą Polski Ludowej. Uczestników ruchu partyzanckiego określa się też jako „żołnierzy drugiej konspiracji” lub „Żołnierzy Niezłomnych”. Byli jak wilki – silni, niezależni, wolni. Mieszkali w lasach i prowadzili walkę o wolną Polskę. Historia Żołnierzy Niezłomnych była historią zakazaną przez kilkadziesiąt lat. Dopiero jednak po przełomie w 1989 r. było możliwe podjęcie badań naukowych i pełne ujawnienie skrywanej do tej pory prawdy historycznej.Żlołnierze wyklęci mni
 
Poniżej znajduje się link do filmu o Żołnierzach Wyklętych:
 
 Dodatkowe informacje znajdują się na stronie Instytutu Pamięci Narodowej 
 
Uczniowie naszej szkoły w ramach przygotowań do VI edycji Multimedialnego Konkursu "Żołnierze Wyklęci, Niezłomni Bohaterowie" przygotowali piosenkę oraz prezentacje multimedialne. Poniżej znajdują się linki do piosenki nagranej przez ucznia klasy VII Maksymiliana Pasternaka oraz prezentacji multimedialnych opracowanych przez uczniów kl. VIII: Karen Gibałkę, Julię Pawińską i Jakuba Cembalę:
 
 
 
 
 
Poniżej zamieszczam linki do  kilku biogramów żołnierzy wyklętych:
 
 
 
 
Dodatkowe informacje o żołnierzach wyklętych można znależć w krótkich filmach: 
 
 
 
 
 
 
 
Zapraszamy wszystkich uczniów, rodziców i nauczycieli do wysłuchania niezwykłego koncertu w wykonaniu Zespół Pieśni i Tańca „Śląsk” im. Stanisława Hadyny z okazji Narodowego Dnia Pamięci „Żołnierzy Wyklętych”. Koncert odbędzie się 1 marca o 18.30.
Szczegóły w serwisie YouTube: @zespolslaskofficial oraz w serwisie Facebook: @zespolslask
 
Barbara Pawińska
 
 
 

 

 

"KORONAWIRUS.

PRZESTRZEGAJ PODSTAWOWYCH ZASAD
BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY"

 

ulotka1

ulotka2

Plakat tornister-568x800

 

 Więcej informacji na stronie: lekkitornister.org

 

KLIKNIJ W LINK:

PIOSENKA O LEKKIM TORNISTRZE

 

konkurs I- III

dla klas I –III (online)

I CELE KONKURSU


1. Pielęgnowanie kultury języka ojczystego.
2. Rozbudzanie wśród dzieci i młodzieży zainteresowania sztuką recytacji.
3. Krzewienie zamiłowania do literatury pięknej.
4. Poznanie pracy innych – konfrontacja dorobku.
5. Przygotowanie do uczestnictwa w XXVIII Finale Miejsko-Gminnego Konkursu Recytatorskiego w Siewierzu.


II Regulamin

  1. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas I -III.
  2. Repertuar dowolny - 1 utwór poetycki (wiersz).
  3. Łączny czas prezentacji nie może przekroczyć 3 min.
  4. Prezentacja zarejestrowana kamerą cyfrową z maksymalną wielkością pliku 300 MB.
  5. Należy nagrać własną prezentację poprzez zapis obrazu i dźwięku kamerą cyfrową (w telefonie) oraz przesłanie droga elektroniczną (skrzynka email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) do organizatorki – Dagmary Machury.
  6. Rejestracja prezentacji powinna być wykonana w warunkach domowych, telefonem komórkowym w pozycji pionowej, z odległości 2-3 m - powinna być ujęta cała postać recytatora na neutralnym tle, bez użycia dodatkowych mikrofonów. Plik powinien być w jakości HD (nie wyższej), mieć wielkość maksymalnie - 300 MB. Nie powinien być montowany i udoskonalany po nagraniu. Czas nagrania musi spełniać wymogi czasowe zgodnie z regulaminem.
  7. Jury oceniać będzie:- dobór repertuaru (wartości artystyczne utworów oraz ich dostosowanie do możliwości wykonawczych uczestnika, jego wieku, itd.);- interpretacja utworów (dykcja, emisja, ekspresja);- ogólny wyraz artystyczny.
  8. Laureaci otrzymają nagrody rzeczowe i dyplomy.
  9. Zdobywcy I miejsc w Szkolnym Konkursie Recytatorskim będą reprezentowali szkołę w XXVIII Finale Miejsko-Gminnego Konkursu Recytatorskiego w Siewierzu.
  10. Termin nadsyłania nagranych prezentacji: 10.03.2021r.

 

Dagmara Małota- Machura

Rozwijamy kompetencje1

PROJEKT w SP2 w SIEWIERZU

0d 18.01.2021r. w naszej szkole realizowany jest projekt pt. „Rozwój kompetencji kluczowych , metody eksperymentu oraz indywidualizacji pracy z uczniem drogą edukacyjnej przygody uczniów z terenu Gminy".


W ramach tego projektu realizowane są zajęcia dodatkowe:
• Zajęcia z języka polskiego dla cudzoziemców,
• Zajęcia rozwijające umiejętność uczenia się – Odkrywamy talenty,
• Zajęcia rozwijające - Mali odkrywcy,
• Zajęcia rozwijające z języka Niemieckiego,
• Zajęcia eksperymentalne z elementami gier logicznych Myślę logicznie, działam praktycznie,
• Gdy eksperymentujesz, w swoją przyszłość inwestujesz – zajęcia chemiczno – fizyczne,
• Zajęcia eksperymentalne z przyrody,
• Zajęcia logopedyczne Rusz Językiem,
• Zajęcia wspomagające proces uczenia się z elementami integracji sensorycznej,
• Zajęcia wspomagające proces uczenia się z elementami terapii słuchowej,
• Zajęcia edukacyjne z języka angielskiego dla uczniów z uzdolnieniami,
• Zajęcia dla uczniów uzdolnionych matematycznie
• Zajęcia Jestem przedsiębiorczy – moja kariera zawodowa
• Spotkania z Królową Nauk.
Wsparciem w ramach projektu zostały objęte dzieci zdolne, jak również dzieci z trudnościami w uczeniu się. Projekt zakłada również doposażenie placówki w niezbędny do prowadzenia zajęć sprzęt oraz szkolenia podnoszące i poszerzające kompetencje oraz kwalifikacje nauczycieli. 

Wsparcie

 

Dagmara Małota- Machura

 

 

Akademia Bezpiecznego Puchatka

Każdy Pierwszak wie,
jak bezpiecznie zachować się!

Uczniowie klasy I brali udział w XII-tej edycji programu edukacyjnego AKADEMIA BEZPIECZNEGO PUCHATKA.
Akademia Bezpiecznego Puchatka to ogólnopolski program edukacyjny skierowany do uczniów klas I szkół podstawowych, obejmujący tematykę związaną z bezpieczeństwem dzieci w czterech sferach: na drodze, w domu, w szkole oraz w Internecie.
W Programie każdego roku uczestniczy ponad 200 000 dzieci i niemal 13 000 nauczycieli z prawie 10 000 szkół podstawowych. Do tej pory łącznie wzięło w nim udział ponad 2, 5  miliona uczniów. Po przeprowadzeniu zajęć, na podstawie otrzymanych materiałów, zdobytą przez dzieci wiedzę weryfikuje Ogólnopolski Test Bezpieczeństwa. Szkoły, które zrealizują wszystkie elementy programu otrzymają Certyfikat „Akademii Bezpiecznego Puchatka" oraz Dyplom dla uczniów.
Nasi pierwszoklasiści z sukcesem zdali Ogólnopolski Test Bezpieczeństwa.

 


Wych. Dagmara Małota-Machura

Pióro konkurs

Szkolny Konkurs Recytatorski – online.

 

I CELE KONKURSU


1. Pielęgnowanie kultury języka ojczystego.
2. Rozbudzanie wśród dzieci i młodzieży zainteresowania sztuką recytacji.
3. Krzewienie zamiłowania do literatury pięknej.
4. Poznanie pracy innych – konfrontacja dorobku.
5. Przygotowanie do uczestnictwa w XXVIII Finale Miejsko-Gminnego Konkursu Recytatorskiego w Siewierzu.


II Regulamin


1. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas IV – VIII.
2. Uczestnicy będą oceniani w dwóch kategoriach: kl. IV- VI i kl. VII- VIII.
3. Uczeń prezentuje jeden utwór poetycki o dowolnej tematyce oraz fragment prozy.
4. Czas prezentacji nie powinien przekroczyć:

- 5 minut- kl. IV- VI;

- 7 minut kl. VII- VIII.
5. Należy nagrać własną prezentację poprzez zapis obrazu i dźwięku kamerą cyfrową (w telefonie) oraz przesłanie droga elektroniczną (Teams) do organizatorek ( Aneta Bednarz i Renata Chmielowska).
6. Rejestracja prezentacji powinna być wykonana w warunkach domowych, telefonem komórkowym w pozycji pionowej, z odległości 2-3 m - powinna być ujęta cała postać recytatora na neutralnym tle, bez użycia dodatkowych mikrofonów. Plik powinien być w jakości HD (nie wyższej), mieć wielkość maksymalnie -500 MB- klasy IV- VI; 700 MB- klasy VII- VIII. Nie powinien być montowany i udoskonalany po nagraniu. Czas nagrania musi spełniać wymogi czasowe zgodnie z regulaminem.
7. Jury oceniać będzie:
- dobór repertuaru (wartości artystyczne utworów oraz ich dostosowanie do możliwości wykonawczych uczestnika, jego wieku, itd.);
- interpretacja utworów (dykcja, emisja, ekspresja);
- ogólny wyraz artystyczny.

8. Laureaci otrzymają nagrody rzeczowe i dyplomy- po powrocie do zajęć stacjonarnych.
9. Zdobywcy I miejsc w Szkolnym Konkursie Recytatorskim będą reprezentowali szkołę w XXVIII Finale Miejsko-Gminnego Konkursu Recytatorskiego w Siewierzu.
10. Termin nadsyłania nagranych prezentacji: 10.03.2021r.

 

Aneta Bednarz i Renata Chmielowska

 

 

Quiz

 

W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego zapraszamy wszystkich uczniów do udziału w Quizie - "Dzieje polszczyzny".
W prawidłowym rozwiązaniu testu pomogą Wam filmiki ukryte w linku: 

"Błyskawiczne dzieje polszczyzny".

Po obejrzeniu odpowiedzcie na pytania:

Quiz

Powodzenia!

 

Renata Chmielowska, Aneta Bednarz

 

 

Lak2

KONKURS #MDJO

 

W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego, który w tym roku wypada w niedzielę 21 lutego, ogłaszamy konkurs na plakat dotyczący polszczyzny i poprawności językowej.
Plakat można przygotować używając programów do grafiki komputerowej, jak również odręcznie. Prace należy przesłać do organizatorek przez aplikację Teams do 26 lutego 2021r.


Cele konkursu:


- rozbudzanie zainteresowań uczniów językiem polskim,
- poszerzanie i pogłębianie świadomości językowej uczniów,
- motywowanie uczniów do systematycznej pracy nad poprawnym posługiwaniem się językiem polskim,
-    promowanie umiejętności w zakresie poprawności językowej,
- rozbudzenie zamiłowania do pięknej polszczyzny i zachęcanie do posługiwania się na co dzień,
- kształtowanie umiejętności posługiwania się programami do grafiki komputerowej.


Regulamin konkursu:


- każdy uczestnik może przesłać jedną pracę plastyczną wykonaną samodzielnie,
- przygotowując plakat, można wykorzystać wszelkie techniki plastyczne
i programy komputerowe,

- przy ocenie prac będzie brana pod uwagę poprawność hasła/tekstu, pomysłowość i estetyka wykonania,
- wyniki zostaną opublikowane na szkolnej stronie internetowej, a zwycięzcy otrzymają ocenę celującą z języka polskiego i z plastyki/informatyki. Każdy uczestnik zostanie nagrodzony dodatnimi punktami z zachowania.

 

Organizatorki
Renata Chmielowska, Aneta Bednarz

cat-2536662 640

17 lutego - Światowy Dzień Kota

Dziś obchodzimy Światowy (Międzynarodowy) Dzień Kota. W Polsce to święto pojawiło się w 2006 roku, ale zapoczątkowane było we Włoszech ponad 30 lat temu.

Koty zostały udomowione przez człowieka około 9500 lat temu i są obecnie najpopularniejszym zwierząciem domowym. Pochodzą prawdopodobnie od kota nubijskiego. Kot na wolności żyje około 8 lat, natomiast nasze domowe pupile w dobrych warunkach i pod czułą opieką mogą dożyć nawet 20 lat. Rekordzistka, zapisana do Księgi rekordów Guinnessa, kotka Creme Puff żyła 38 lat i 3 dni!

Dzisiejszy dzień ma nas uwrażliwić na potrzeby zwierząt, zwłaszcza  bezdomnych. Zapraszam do obejrzenia prezentacji o kotach, którą przygotowali uczniowie z klasy IV i VI.

 

  

Justyna Chudy

small 0

dbi2021

W ramach Dni Bezpiecznego Internetu  2021 w naszej szkole odbędą  się następujące inicjatywy:

  • Lekcje informatyki w klasach I-VIII na tematy związane z bezpieczeństwem w Internecie. (udział w  projekcie PRZYSTAŃ W SIECI)
  • Rozwiązywanie testów na platformie Quizizz z klasami I-VIII o tematyce związanej z bezpieczeństwem w Internecie.
  • Przeprowadzenie zajęć z pedagogiem o tematyce związaną z bezpieczeństwem w sieci.
  • Udział uczniów w konkursie na wykonanie plakatu na temat: „Bezpieczny Internet – Działajmy razem !”

Regulamin konkursu – V Ogólnopolski Konkurs „Bezpieczny Internet – Działajmy razem” organizowany przez SP nr 29im. Królowej Jadwigi w Częstochowie.

Termin dostarczenia prac do  18 lutego  (za pośrednictwem Teams do nauczyciela informatyki) – Eliminacje wewnątrzszkolne.

 

 

Karta zgłoszeniowa/zgody  do konkursu.

 

 


 

 

"Adonis ma gościa"

26 stycznia, dzięki projektowi TVP iTeatr, uczniowie z klas I-VI mogli obejrzeć spektakl teatralny Freda Apke pt. „Adonis ma gościa” przygotowany przez aktorów z Teatru im. Aleksandra Sewruka w Elblągu. Uczniowie przebywający w świetlicy oglądali przedstawienie w szkole, zaś dzieci uczące się zdalnie oglądały spektakl z domów.

Sztuka opowiadała o tym, że przyjaźń może zdarzyć się wszędzie, nawet między papugą i wroną. W życiu Adonisa, który miał wszystko i uważał się za króla, niespodziewanie pojawił się Węgiel – zwykła uliczna wrona. Spotkanie bohaterów to zderzenie dwóch światów, które na tych zgoła niemających ze sobą nic wspólnego ptakach, wywarło ogromny wpływ i zmieniło ich życie. Pokazało, że mimo odmienności najważniejszy jest szacunek, a inny, nie znaczy gorsz. To historia o marzeniach, wolności, przyjaźni, szacunku, tolerancji i roli rodziny.

Dzieci, oglądając spektakl, żywo reagowały, śmiały się i wyrażały radość słysząc dialogi bohaterów i piosenki w ich wykonaniu. A po obejrzeniu sztuki dzieci uwieczniły bohaterów, wykonując prace plastyczne. 

Już z niecierpliwością czekamy na kolejne spektakle.

Renata Chmielowska

Urszula Szymiec

Zabawy na świetlicy

 

dyplomrazemnaswieta2021

Akcje w których uczestniczymy

EFS_z_podpisem.jpg
Copyright © 2024 Szkoła Podstawowa nr 2 w Siewierzu. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.
Sunday the 21st. Siewierz