- Szczegóły
- Odsłony: 29
ANKIETA
https://badania.embis.com.pl/index.php?r=survey/index&sid=251368&token=5141&lang=pl
- Szczegóły
- Odsłony: 332
SAMORZĄD UCZNIOWSKI
SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 2 W SIEWIERZU
ROK SZKOLNY 2024/2025
przewodniczący- Błażej Żak
zastępca- Katia Kwiecień
sekretarz- Natalia Kalarus
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Plan pracy Samorządu Uczniowskiego
Szkoły Podstawowej nr 2 w Siewierzu
na rok szkolny 2024/ 2025.
W roku szkolnym 2024/ 2025 Samorząd Uczniowski będzie pracował wg planu opracowanego na spotkaniu Rad Samorządów Klasowych z opiekunem SU - Justyną Wystrychowską.
W bieżącym roku szkolnym SU zamierza zorganizować szereg konkursów, akcji i imprez szkolnych:
● wrzesień
-
zebranie trójek klasowych wybory przewodniczącego, zastępcy i sekretarza SU,
-
wybory Mistera z okazji Dnia Chłopaka,
-
przygotowanie planu pracy SU,
-
zaopiniowanie zmian w Statucie Szkoły,
-
zbiórka kasztanów i żołędzi dla Nadleśnictwa Siewierz;
● październik
-
konkurs na najładniejszą dekorację w klasie „Przyszła jesień”,
-
włączenie się w organizację akademii z okazji Dnia Edukacji,
-
przygotowanie gazetki okolicznościowej;
● listopad
-
włączenie się do akcji „GÓRA GROSZA,
-
25 listopada - Dzień Pluszowego Misia,
-
dyskoteka andrzejkowa;
● grudzień
-
akcja „Mikołaj w szkole i w przedszkolu”,
-
konkurs ,,Najpiękniejsza choinka’’,
-
poczta świąteczna;
● styczeń
-
gazetka okolicznościowa z okazji Dnia Babci i Dziadka,
-
włączenie się w organizację WOŚP,
-
zbiórka ziarna dla ptaków,
● luty
-
szkolna poczta Walentynkowa
-
Dzień Dokarmiania Zwierząt Leśnych,
-
przygotowanie gazetki okolicznościowej - BEZPIECZNE FERIE;
● marzec
-
wybory „Miss szkoły”,
-
współpraca przy przygotowaniu akademii z okazji Dnia Kobiet,
-
przygotowanie okolicznościowej gazetki - Wiosna,
● kwiecień
-
przygotowanie Wielkanocnej gazetki,
-
przygotowanie gazetki okolicznościowej z okazji Dnia Ziemi,
● maj
-
gazetka okolicznościowa z okazji Świąt Majowych,
-
udział w akademii z okazji Świąt Majowych,
-
gazetka okolicznościowa z okazji Dnia Matki,
-
konkurs plastyczny pt. "Laurka dla Mamy";
● czerwiec
-
gazetka okolicznościowa z okazji Dnia Dziecka,
-
pomoc przy organizacji Święta Rodziny.
Samorząd zmierza również brać udział we wszelkich akcjach charytatywnych
i uroczystościach szkolnych.
Członkowie Rady Samorządu będą spotykać się na cyklicznych zebraniach.
SAMORZĄD SZKOLNY: OPIEKUN SAMORZĄDU:
Błażej Żak Justyna Wystrychowska
Katia Kwiecień
Natalia Kalarus
- Szczegóły
- Odsłony: 1351
SZKOLNE WYBORY DO MŁODZIEŻOWEJ RADY GMINY
4 stycznia 2017 r. w naszej szkole zostały przeprowadzone wybory do Młodzieżowej Rady Gminy. Wszystko odbyło się pod nadzorem Komisji Wyborczej, która dbała o prawidłowy przebieg głosowania. Kandydaci zdobyli następującą liczbę głosów:
Mikołaj Góral- 24
Anna Nowakowska- 19
Tymoteusz Mrzywka- 11
Oznacza to, że przedstawicielem Szkoły Podstawowej nr 2 w Młodzieżowej Radzie Gminy Siewierz został: Mikołaj Góral- uczeń klasy V, któremu serdecznie gratulujemy zwycięstwa i życzymy owocnej pracy. Samorząd Uczniowski wraz z opiekunem- Anetą Bednarz
- Szczegóły
- Odsłony: 1656
PODSUMOWANIE ZBIÓRKI KARMY
DLA ZWIERZĄT ZE SCHRONISKA
W ZAWIERCIU
ROK SZKOLNY 2016/2017
I miejsce klasa IV- 30 p. (7,3 kg/os.)
II miejsce klasa II- 25p. (5,6 kg/ os.)
III miejsce klasa I- 20p. (1,6 kg/ os.)
IV miejsce klasa VI- 15p. (1,4 kg/ os.)
V miejsce klasa III- 10p. (0,76 kg/ os.)
VI miejsce klasa V- 5p. (0,7 kg/ os.)
Opiekun SU: Aneta Bednarz
- Szczegóły
- Odsłony: 1835
W ramach turnieju EKSTRAKLASY zorganizowano zbiórkę makulatury- łącznie zebraliśmy 568,58 kg !
I miejsce- klasa II
II miejsce- klasa IV
III miejsce- klasa III
IV miejsce- klasa VI
V miejsce- klasa V
VI miejsce- klasa I
- Szczegóły
- Odsłony: 1985
Regulamin TURNIEJU EKSTRAKLASA
roku szkolnego 2016/2017
- Konkurs na EKSTRAKLASĘ prowadzi i koordynuje Samorząd Uczniów Szkoły Podstawowej nr 2 w Siewierzu z Opiekunem Samorządu w porozumieniu z Dyrekcją.
- Głównym celem turnieju jest ukazywanie pozytywnych zachowań młodzieży, promowanie nauki, zaangażowania w życie klasy, szkoły, miejscowości.
- W konkursie biorą udział wszystkie klasy.
- Czas trwania konkursu: od 1.09.2016 do 31.05.2017 r.
- Zwycięzcą konkursu zostaje klasa, która w rywalizacji międzyklasowej uzyska największą ilość punktów.
- Zliczane będą punkty uzyskane przez klasę w różnych akcjach i konkursach organizowanych przez SU.
- W każdym miesiącu zostaną wyznaczone zadania lub konkursy, za które klasa otrzyma punkty przyznawane przez komisję konkursową.
- Klasy, które zdobędą trzy pierwsze miejsca otrzymują nagrody ufundowane przez Samorząd Uczniowski i Radę Rodziców oraz dyplomy.
- Zwycięska klasa poza nagrodą otrzymuje tytuł EKSTRAKLASY roku szkolnego 2016/2017, pamiątkowe zdjęcie,dyplom EKSTRAKLASY oraz dyplom dla Wychowawcy EKSTRAKLASY.
- Wszystkie sprawy sporne związane z przeliczaniem punktów rozstrzyga Opiekun Samorządu w porozumieniu z Dyrekcją.
- Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do modyfikacji regulaminu.
Wszystkie zadania będą punktowane w następujący sposób:
I miejsce – 30 pkt
II miejsce – 25 pkt
III miejsce – 20 pkt
IV miejsce – 15 pkt
V miejsce – 10 pkt
VI miejsce – 5 pkt
ZADANIA PUNKTOWANE W KAŻDYM MIESIĄCU
WRZESIEŃ
Konkurs na najlepszy plakat wyborczy. Komisja oceniać będzie pomysłowość, hasło wyborcze, realność programu wyborczego i estetykę wykonania plakatów, dodatkowe elementy prezentacji i promocji.
Akcja NAKRĘTKA. Od 1 września2016 r. do 30 maja 2013r. klasy przynoszą opiekunowi SU – p. Anecie Bednarz- plastikowe nakrętki. Zwyciężą klasy, które zbiorą najwięcej nakrętek.
SZKOLNY DŻENTELMEN- dyskoteka z wyborami najkulturalniejszego ucznia. Chłopcy, którzy zostaną wytypowani przez swoje klasy (dwóch kandydatów z każdej klasy) będą walczyli o tytuł Szkolnego Dżentelmena. Miejsca od I do VI będą punktowane zgodnie z regulaminem Ekstra Klasy.
PAŹDZIERNIK
NAPEŁNIJ MISKĘ ZWIERZAKA. Zbiórka karmy dla bezdomnych zwierząt. W dn. 3- 15 października uczniowie przynoszą do wychowawców suchą karmę, puszki i inne produkty. Zwycięży klasa, która zbierze najwięcej karmy. Kolejne miejsca będą punktowane zgodnie z regulaminem EKSTRAKLASY. Zgromadzone artykuły zostaną przekazane Schronisku dla Bezdomnych Zwierząt w Zawierciu.
28 października (Halloween) – Upiorny Konkurs. Konkurs na najbardziej oryginalne przebranie, fryzurę i udekorowanie sali „Upiorów”. Komisja złożona z przedstawicieli SU oraz nauczycieli będzie oceniała zaangażowanie i pomysłowość klasy w stworzeniu nastroju Halloween. Punktacja wg przelicznika turnieju.
LISTOPAD
KONKURS NA KLASĘ Z NAJMNIEJSZĄ LICZBĄ OCEN NIEDOSTATECZNYCH-
GRUDZIEŃ
Góra Grosza – zwycięży klasa, która zbierze największą liczbę monet, a zespół, który uzbiera najwyższą kwotę otrzyma 20 punktów dodatkowych.
Konkursy Świąteczne
(w ostatnim dniu przed zimową przerwą świąteczną )
Konkurs na najdłuższy łańcuch świąteczny. W tym dniu każda klasa przynosi do szkoły materiały potrzebne do wykonania łańcucha (papier kolorowy lub blok, nożyczki, klej lub zszywacz).
5 przedstawicieli z każdej klasy robi łańcuch przez 30 minut. Następnie komisja dokona pomiaru poprzez porównanie długości.
Konkurs na najpiękniejszy stroik świąteczny. 3 przedstawicieli
z każdej klasy robi stroik przez 20 minut. Stroiki będą oceniane przez komisję zgodnie z kryteriami: estetyka wykonania, oryginalność i pomysłowość, wkład pracy.
STYCZEŃ
EKSTRAKLASA- konkurs z najlepszą średnią ocen całej klasy w klasyfikacji semestralnej.
WOŚP – punkty- zgodnie z regulaminem- otrzymają klasy, które najliczniej wezmą udział w akcji WOŚP organizowanej na RYNKU W SIEWIERZU.
LUTY
Konkurs na piosenkę, wiersz lub skecz o tematyce miłosnej
Jury będzie oceniało:
- interpretację utworu;
-zaangażowanie klasy w wykonanie utworu;
- ogólny wyraz artystyczny
MARZEC
MIESIĄC 100% FREKWENCJI. Punkty zostaną przyznane klasom z najmniejszą liczbą godzin nieobecnych.
KWIECIEŃ
Recyklingowy pokaz mody. Konkurs odbędzie się w połączeniu z obchodami DNIA ZIEMI. Komisja oceniać będzie pomysłowość prezentacji, wykorzystane materiały oraz krótki komentarz prowadzącego pokaz danej klasy.
MAJ
MIESIĄC PRZECZYTANEJ KSIĄŻKI– KLASY IV- VI: Konkurs czytelniczy – wygrywają klasy, które przeczytają najwięcej książek z biblioteki w dwóch wylosowanych przez komisję miesiącach roku szkolnego 2016/2017.
KONKURS NA LAURKĘ DLA MAM- KLASY I- III : Konkurs na laurkę dla Mam. Każda klasa wspólnie wykonuje jedną laurkę (format dowolny). Komisja oceni estetykę pracy, poprawność językową i ortograficzną oraz pomysłowość.
CZERWIEC
Podsumowanie turnieju EKSTRAKLASA. Ogłoszenie wyników i nagrodzenie zwycięskiej klasy – zgodnie z regulaminem.
Opiekun SU
Aneta Bednarz
- Szczegóły
- Odsłony: 1842
WYBRALIŚMY SAMORZĄD SZKOLNY
29 września 2016r., w wyniku głosowania członków samorządów klasowych Szkoły Podstawowej nr 2 w Siewierzu, został wybrany SAMORZĄD SZKOLNY w składzie:
- Przewodnicząca: Julia Gładecka- kl. VI
- Zastępca przewodniczącego: Marcel Gala - kl. V
- Sekretarz: Weronika Kozerska- kl. II
Julii, Marcelowi i Weronice serdecznie gratulujemy i życzymy owocnej pracy!!!
- Szczegóły
- Odsłony: 1861
REGULAMIN WYBORÓW DO SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
- W terminie 5 -9 września na lekcjach wychowawczych każda klasa z pomocą wychowawcy wytypuje kandydatów na przedstawicieli do SU: po jednym kandydacie z każdej klasy.
Formalne wymogi kandydata:
- Pracowity, zaradny i przedsiębiorczy
- Pomysłowy
- Wyróżniający się zdyscyplinowaniem, kulturą osobistą i nienaganną opinią
- Legitymujący się dobrymi wynikami w nauce i bardzo dobrym zachowaniem
- Przekonywujący
- Cieszący się autorytetem w środowisku kolegów i nauczycieli, odpowiedzialny
- Ustalenie listy kandydatów.
- W terminie do 16 września każda klasa przygotuje kampanię wyborczą:
- Plakat wyborczy promujący kandydata zawierający hasło wyborcze, imię i nazwisko, klasę oraz zdjęcie kandydata, krótka charakterystyka kandydata, pomysły na działalność w samorządzie
- Dopuszczalne są także inne formy promocji i prezentacji kandydata na przerwach oraz gadżety wyborcze np. balony, ulotki, itp.
- 19 września (poniedziałek) – wywieszenie plakatów na tablicach SU na półpiętrze (plakaty zawieszają kandydaci z klasami- rano przed lekcjami).
- W dniach od 26 do 29 września – na godzinach wychowawczych przeprowadzenie wyborów pod nadzorem nauczycieli- wychowawców ( każdy uczeń może oddać tylko 1 głos na 1 kandydata). Podliczenie wyników w klasach i przekazanie wyników do opiekuna SU.
- 30 września - ogłoszenie wyników wyborów nowego składu Samorządu Uczniowskiego.
- Początek kadencji nowego Samorządu Uczniowskiego – 1 października 2013 r
- Wszystkim kandydatom oraz osobom zaangażowanym zostaną przyznane punkty dodatnie z zachowania.
- 9.Za najlepsze plakaty wyborcze komisja przyzna klasom punkty sumowane w konkursie na EKSTRAKLASA według przelicznika:
- I miejsce – 30 punktów
- II miejsce – 20 punktów
- III miejsce – 10 punktów
- Wyróżnienie – 5 punktów
Komisja oceniać będzie hasło, realność programu wyborczego, estetykę wykonania plakatów, pomysłowość i atrakcyjność oraz dodatkowe elementy prezentacji i promocji.
Opiekun SU
Aneta Bednarz
- Szczegóły
- Odsłony: 2091
WYNIKI KONKURSU
Konkurs pod hasłem "Podaruj walentynkę" cieszył się dużym zainteresowaniem. Jury w składzie: Barbara Pawińska, Beata Pieprzyk, Renata Dratwińska-Borys, po długiej i burzliwej naradzie nagrodziło następujących uczniów:
Kategoria I-III
I miejsce: Julia Bujna, Karen Gibałka
II miejsce: Natalia Peterek, Weronika Kozerska
III miejsce: Lena Sobisz, Kaja Rychter
wyróżnienia: Nadia Całka, Michalina Góral, Rysiu Miłoch, Oliwia Baryła, Wiktoria Sołtysik
Kategoria IV-VI
I miejsce - Małgosia Dębowiec
II miejsce - Daniel Lubiński
III miejsce - Ania Nowakowska
SERDECZNIE GRATULUJEMY!!!!!
- Szczegóły
- Odsłony: 1746
UWAGA!!!! KONKURS!!!!! UWAGA!!!!
Samorząd Uczniów ogłasza konkurs
plastyczno – literacki
dla klas I – VI pod hasłem
„PODARUJ WALENTYNKĘ”.
Waszym zadaniem będzie wykonać dowolną techniką walentynkowe serce, a także napisać walentynkowy wierszyk.
Uwaga! Wiersze muszą być Waszego autorstwa.
Termin oddawania prac do 10 lutego, do opiekuna SU – p. Renaty Dratwińskiej Borys.
- Szczegóły
- Odsłony: 1887
WYNIKI KONKURSU „UKWIECONA KLASA”
I miejsce- kl. III wych. Beata Pieprzyk
II miejsce- kl. V wych. Justyna Chudy
III miejsce- kl. I wych. Elżbieta Bijak
( Nagrodą dla klasy, która zajęła I miejsce jest ognisko z kiełbaskami, które odbędzie się wiosną 2016r. - do ustalenia z opiekunem SU) Gratulujemy!
Opracowała: Aneta Bednarz