Drukuj

Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I – III szkoły podstawowej w Gminie Siewierz.

 

W roku szkolnym 2011 / 2012 nasza szkoła brała udział w programie „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I – III szkoły podstawowej w Gminie Siewierz”. Co to jest  indywidualizacji procesu nauczania i wychowania i jaki jest cel indywidualizacji pracy ucznia?

„Indywidualizacja jest to najogólniej biorąc uwzględnienie w procesach rozwojowo-edukacyjnych jednostkowych właściwości człowieka wynikających z fizycznych i psychicznych dyspozycji oraz sytuacji społeczno-wychowawczych w każdej fazie jego osobowej egzystencji” (Wł. Dykcik ) a celem indywidualizacji pracy ucznia jest „poprawienie wyników uczenia się dzięki wykorzystaniu indywidualnych właściwości uczącego się i zwiększaniu jego indywidualnych możliwości”.
K. Kruszewski

W ramach projektu  szkoła zapewniła uczniom bogatą ofertę zajęć dodatkowych zgodnych  z  ich indywidualnymi potrzebami oraz możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi. Były to:

- zajęcia logopedyczne

- zajęcia dla dzieci uzdolnionych z języka angielskiego

- zajęcia dla dzieci uzdolnionych matematycznie

- zajęcia dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej

- zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu

 

Na wyżej wymienionych zajęciach nauczyciele oraz uczniowie korzystali z licznych pomocy naukowych i specjalistycznych , które zostały zakupione w ramach projektu „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I – III szkoły podstawowej w Gminie Siewierz” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Magdalena Drezler

Copyright © 2024 Szkoła Podstawowa nr 2 w Siewierzu. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.
Saturday the 21st. Siewierz