Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I – III szkoły podstawowej w Gminie Siewierz.
W roku szkolnym 2011 / 2012 nasza szkoła brała udział w programie „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I – III szkoły podstawowej w Gminie Siewierz”. Co to jest indywidualizacji procesu nauczania i wychowania i jaki jest cel indywidualizacji pracy ucznia?
„Indywidualizacja jest to najogólniej biorąc uwzględnienie w procesach rozwojowo-edukacyjnych jednostkowych właściwości człowieka wynikających z fizycznych i psychicznych dyspozycji oraz sytuacji społeczno-wychowawczych w każdej fazie jego osobowej egzystencji” (Wł. Dykcik ) a celem indywidualizacji pracy ucznia jest „poprawienie wyników uczenia się dzięki wykorzystaniu indywidualnych właściwości uczącego się i zwiększaniu jego indywidualnych możliwości”.
K. Kruszewski
W ramach projektu szkoła zapewniła uczniom bogatą ofertę zajęć dodatkowych zgodnych z ich indywidualnymi potrzebami oraz możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi. Były to:
- zajęcia logopedyczne
- zajęcia dla dzieci uzdolnionych z języka angielskiego
- zajęcia dla dzieci uzdolnionych matematycznie
- zajęcia dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej
- zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu
Na wyżej wymienionych zajęciach nauczyciele oraz uczniowie korzystali z licznych pomocy naukowych i specjalistycznych , które zostały zakupione w ramach projektu „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I – III szkoły podstawowej w Gminie Siewierz” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Magdalena Drezler