- Szczegóły
- Odsłony: 273
Aktywna Tablica
Cele:
- wzrost poziomu edukacji w placówce dzięki wykorzystaniu zarówno
w procesie dydaktycznym oraz terapeutycznym nowoczesnych pomocy- rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli,
w szczególności w zakresie posługiwania się TIK w procesie kształcenia lub uczenia się - wspieranie innowacyjnych metod pracy ( innowacja Przystanek automatyzacja-lepsza koncentracja! ) Innowacja z wykorzystaniem Brain Boy’a:
- przyspieszenie procesów przetwarzania na poziomie centralnym
- poprawa koncentracji uwagi
- poprawa w zakresie umiejętności czytania oraz pisania
- rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli,
- upowszechnianie interaktywnych metod pracy na zajęciach edukacyjnych/terapeutycznych z różnych przedmiotów, a tym samym wspomaganie procesu kształcenia uczniów w szkole
- ustawiczny rozwój kompetencji kluczowych
- integracja społeczna uczniów
- kształtowanie kompetencji społecznych i twórczych uczniów, w tym umiejętności pracy zespołowej
Zadania:
uczestnictwo przez przynajmniej jednego nauczyciela w konferencjach/ szkoleniach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu
uczestniczenie przez przynajmniej jednego nauczyciela szkoły w międzyszkolnych sieciach współpracy nauczycieli stosujących TIK
w nauczaniu, w tym:
- udział w co najmniej 3 spotkaniach organizowanych w ramach międzyszkolnych sieci współpracy nauczycieli
- zorganizowanie w szkole w ramach uczestnictwa w międzyszkolnej sieci współpracy nauczyciel, co najmniej dwóch lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK w nauczaniu
- dzielenie się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami przez udostępnienie w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, w szczególności opracowanych scenariuszy zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem TIK oraz przykładem dobrych praktyk
powołanie nauczycielskich zespołów samokształceniowych, które wspierają dyrektora i nauczycieli w zorganizowaniu pracy szkoły z wykorzystaniem TIK
wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych prowadzonych w każdym oddziale szkoły uczestniczącej w Programie, w liczbie co najmniej 5 godzin zajęć edukacyjnych średnio w każdym tygodniu nauki w każdym roku szkolnym realizacji Programu począwszy od dnia zainstalowania i uruchomienia pomocy dydaktycznych
Przedstawienie dla potrzeb organu prowadzącego sprawozdania z realizacji zadań wynikających z udziału w Programie
Między Szkolna Sieć Współpracy:
- Szkoła Podstawowa nr 25 w Elblągu im. Janusza Kusocińskiego
- Szkoła Podstawowa nr 2 w Siewierzu
- Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Starej Białej
- Szkoła Podstawowa nr 1 im. Komisji Edukacji Narodowej w Nowym Miasteczku.
- Sportowa Szkoła Podstawowa nr 4 w Szczytnie
- Liceum Ogólnokształcące w Nowym Miasteczku i Szkoła Podstawowa nr 1 im. Komisji Edukacji Narodowej w Nowym Miasteczku.
- Szkoła Podstawowa nr 71 działająca w Zespole Szkół Specjalnych nr 14 w Krakowie
- Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Młodych Talentów w Smolnicy
- Interaktywny monitor dotykowy 65’
- Interaktywny monitor dotykowy 75’
- Eduterapeutica Specjalne potrzeby edukacyjne (klasy 1-3)
- Kompleksowy pakiet edukacyjno-terapeutyczny. W skład pakietu wchodzą następujące programy:
- Program Multimedialny: Rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych (6-13 lat)
- Brain-Boy Universal (urządzenie do treningu metodą Warnkego) - 5 sztuk
- Laptop Acer TravelMate P2 Ryzen 3 8GB – 2 sztuki
https://ssp4.miastoszczytno.pl
https://sp1smolnica.edupage.org/
Zakupiony sprzęt w ramach Aktywnej Tablicy:
- mTalent Czytanie sylabami Pakiet Ekspert (cz.1+2)
- mTalent Trudności w pisaniu
- mTalent Zajęcia logopedyczne – Pakiet Ekspert (cz.1 i 2)
- mTalent Autyzm. Rozumienie i naśladowanie mowy + Mowa w kontekście społecznym cz.1
- mTalent Autyzm. Mowa czynna od słowa do zdania + Mowa w kontekście społecznym cz.2
- mTalent Percepcja wzrokowo-słuchowa Pakiet Ekspert
Paweł Korusiewicz i Joanna Cesarz