- Szczegóły
- Odsłony: 233
STREFA VR
https://www.meta.com/pl-pl/experiences/?utm_source=www.google.com&utm_medium=oculusredirect
- Szczegóły
- Odsłony: 257
LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI SPRAWOZDANIE
Rok szkolny 2022/2023
Program "Laboratoria przyszłości" realizowany w Szkole Podstawowej nr 2 w Siewierzu ma na celu wprowadzenie innowacyjnych technologii i narzędzi edukacyjnych do procesu nauczania, aby wzbogacić doświadczenia uczniów i dostosować się do wymagań współczesnego świata.
W ramach realizacji wytycznych ministra edukacji i nauki - "Wsparcie nauczycieli i innych członków społeczności szkolnych w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów, w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości” w Szkole Podstawowej nr 2 w Siewierzu realizowano następujące przedsięwzięcia:
Wykorzystanie gogli VR:
W ramach programuwykorzystywaliśmy gogle wirtualnej rzeczywistości (VR), które były wykorzystywane na lekcjach jako narzędzie wspomagające proces nauczania. Uczniowie mieli możliwość przeniesienia się w wirtualne miejsca i odkrywania nowych środowisk. Dzięki temu doświadczeniu zdobywali wiedzę w sposób bardziej atrakcyjny i interaktywny.W ramach promocji programu oraz zaprezentowania możliwości technologii VR dla dzieci i rodziców, zorganizowaliśmy prezentację "Wirtualnego placu zabaw". Na festynie rodzinnym udostępniliśmy gogle VR oraz przygotowaliśmy różnorodne wirtualne gry i doświadczenia, które cieszyły się dużym zainteresowaniem uczestników.
Dokumentowanie wydarzeń za pomocą sprzętu zakupionego w ramach projektu:
W celu utrwalenia wydarzeń i działań podejmowanych w programie, wykorzystywaliśmy sprzęt audio – video. Dzięki temu mogliśmy dokumentować wydarzenia zarówno podczas zajęć w szkole, imprezach okolicznościowych, konkursach jak i podczas prezentacji na festynie rodzinnym. W ramach projektu skorzystaliśmy z różnych urządzeń audio, takich jak głośniki i mikrofony, oświetlenie, statywy. Były one używane podczas lekcji, prezentacji oraz innych wydarzeń szkolnych, umożliwiając lepszą komunikację i zapewnienie odpowiedniej jakości dźwięku.
Wykorzystanie sprzętu kuchennego na kółku kulinarnym:
W ramach kółka kulinarnego uczniowie korzystali znarzędzi kuchennych, takie jak piekarnik, opiekacz,gofrowanica. Dzięki nim uczniowie mieli możliwość nauki gotowania i przygotowywania różnorodnych potraw w sposób praktyczny i atrakcyjny.
Wykorzystanie pracowni STEAM:
W ramachLaboratoriiPrzyszłości wykorzystaliśmy zestawy klocków Lego EV3, które pozwoliły uczniom na naukę podstaw programowania, budowania robotów i rozwiązywania zadań z zakresu technologii. Uczestnicy kółka naukowo-technicznego mieli okazję eksperymentować z różnymi konstrukcjami, programować zachowania robotów i uczestniczyć w konkursach oraz wyzwaniach, które rozwijały ich umiejętności logicznego myślenia i kreatywności. Na zajęciach techniki uczniowie mogli zetknąć się z mikrokontrolerami, zestawami do tworzenia układów elektronicznych oraz narzędziami do lutowania.
Wykorzystanie drukarki 3D na zajęciach kółka naukowo-technicznego:
W ramach kółka naukowo-technicznego uczniowie mieli dostęp do drukarki 3D. Pozwoliło im to na zapoznanie się z procesem projektowania 3D, tworzenia modeli oraz drukowania ich w rzeczywistości. Uczestnicy mogli eksperymentować z różnymi materiałami i tworzyć własne projekty, co rozwijało ich umiejętności techniczne i kreatywność.
Publikacja realizacji zadań na stronie internetowej i w mediach społecznościowych:
W celu dokumentowania i promocji projektu, publikowaliśmy zdjęcia, filmy i opisy realizowanych zadań na oficjalnej stronie internetowej szkoły oraz w mediach społecznościowych, takich jak Facebook. Dzięki temu rodzice, społeczność szkolna oraz inni zainteresowani mogli śledzić postępy i rezultaty programu.
Doskonalenie nauczycieli:
Różnorodne szkolenie nauczycieli w ramach WDN oraz szkoleń zewnętrznych ma istotny wpływ na polepszenie pracy szkoły i lepsze wykorzystanie zakupionego sprzętu w ramach programu "Laboratoria przyszłości". Szkolenie nauczycieli w zakresie obsługi i wykorzystania nowoczesnego sprzętu edukacyjnego pozwala na podniesienie ich kompetencji technologicznych. Nauczyciele, którzy mają dogłębną wiedzę na temat funkcji i możliwości sprzętu, będą pewni w jego wykorzystaniu i zdolni do twórczego planowania lekcji, które wykorzystują nowe technologie.
Samodoskonalenie nauczycieli daje możliwość współpracy i wymiany doświadczeń z innymi nauczycielami. Podczas licznych szkoleń i warsztatów nauczyciele mogą dzielić się swoimi pomysłami, przemyśleniami i sukcesami związanych z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu. Ta wymiana inspiruje i zachęca innych do eksperymentowania i wdrażania innowacyjnych metod nauczania.
Realizowany program "Laboratoria przyszłości" w Szkole Podstawowej nr 2 w Siewierzu jest innowacyjnym przedsięwzięciem, które wprowadziło nowe technologie i narzędzia do procesu nauczania. Uczniowie naszej szkoły bardzo chętnie korzystają ze sprzetu zakupionego w ramach programu. Dzięki wykorzystaniu gogli VR, sprzętu audio, klocków Lego EV3, drukarki 3D, sprzętu AGD i innych innowacyjnych rozwiązań, uczniowie mieli okazję rozwijać swoje umiejętności w różnych dziedzinach i zdobywać wiedzę w sposób atrakcyjny i interaktywny. Realizacja programu była udokumentowana i publikowana, co pozwoliło na dzielenie się osiągnięciami z szerszą społecznością oraz inspirację dla innych szkół i nauczycieli.
Opracował:
Paweł Korusiewicz
- Szczegóły
- Odsłony: 271
- Szczegóły
- Odsłony: 379
BARDZO DOBRA WIADOMOŚĆ – OTRZYMALIŚMY DOFINANSOWANIE
W KWOCIE 60 TYS. ZŁ DO ZAKUPU POMOCY DYDAKTYCZNYCH,
W RAMACH PROGRAMU RZĄDOWEGO „LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI”.
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
W skład podstawowego/obowiązkowego wyposażenia wchodzą:
- Drukarka 3D wraz z akcesoriami.
- Filamenty.
- Mikrokontroler z czujnikami i akcesoriami.
- Lutownica.
- Statyw z akcesoriami.
- Mikroport z akcesoriami.
- Oświetlenie do realizacji nagrań.
- Mikrofon kierunkowy z akcesoriami.
- Gimbal.
Dodatkowo w ramach projektu szkoła zakupi:
- Laptop do obsługi drukarki 3D - pracownia druku 3D.
- Gogle do virtualnej rzeczywistości - pracowanie VR.
- Klocki do konstruowania robotów - Lego Minestorm EV3 - pracownia STEAM.
- Piekarnik i urzadzenie 3w1 - opiekacz/grill/gofrownica - pracownia kulinarna.
- Głośniki - nagłośnienie do sal lekcyjnych.
- Głosnik do nagłośnienia imprez szkolnych.
- Szczegóły
- Odsłony: 428
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości organy prowadzące szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe warte ponad miliard złotych, dzięki któremu miliony polskich uczniów będą mogły uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności. Wsparcie będzie przekazane jeszcze w 2021 roku w całości z góry – bez konieczności wniesienia wkładu własnego.
Laboratoria Przyszłości to Program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.
Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.
W ramach Laboratoriów Przyszłości szkoły otrzymają wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy.
Laboratoria Przyszłości – największe w historii wsparcie dla wszystkich szkół podstawowych w Polsce!
Drukarki 3D, mikrokontrolery, roboty, sprzęt do nagrań i inne nowoczesne wyposażenie pojawi się we wszystkich polskich szkołach już niedługo! Rusza największa inwestycja państwa polskiego w nowoczesną edukację w historii – „Laboratoria Przyszłości”. Program realizuje jeden z postulatów „Polskiego Ładu” i jest finansowany z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19.