link: SCRATCH

 http://scratch.mit.edu/signup/wt9w8p46y

LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI SPRAWOZDANIE

Rok szkolny 2022/2023

Program "Laboratoria przyszłości" realizowany w Szkole Podstawowej nr 2 w Siewierzu ma na celu wprowadzenie innowacyjnych technologii i narzędzi edukacyjnych do procesu nauczania, aby wzbogacić doświadczenia uczniów i dostosować się do wymagań współczesnego świata.

W ramach realizacji wytycznych ministra edukacji i nauki - "Wsparcie nauczycieli i innych członków społeczności szkolnych w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów, w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości” w Szkole Podstawowej nr 2 w Siewierzu realizowano następujące przedsięwzięcia:

Wykorzystanie gogli VR:

W ramach programuwykorzystywaliśmy gogle wirtualnej rzeczywistości (VR), które były wykorzystywane na lekcjach jako narzędzie wspomagające proces nauczania. Uczniowie mieli możliwość przeniesienia się w wirtualne miejsca i odkrywania nowych środowisk. Dzięki temu doświadczeniu zdobywali wiedzę w sposób bardziej atrakcyjny i interaktywny.W ramach promocji programu oraz zaprezentowania możliwości technologii VR dla dzieci i rodziców, zorganizowaliśmy prezentację "Wirtualnego placu zabaw". Na festynie rodzinnym udostępniliśmy gogle VR oraz przygotowaliśmy różnorodne wirtualne gry i doświadczenia, które cieszyły się dużym zainteresowaniem uczestników.

Dokumentowanie wydarzeń za pomocą sprzętu zakupionego w ramach projektu:

W celu utrwalenia wydarzeń i działań podejmowanych w programie, wykorzystywaliśmy sprzęt audio – video. Dzięki temu mogliśmy dokumentować wydarzenia zarówno podczas zajęć w szkole, imprezach okolicznościowych, konkursach jak i podczas prezentacji na festynie rodzinnym. W ramach projektu skorzystaliśmy z różnych urządzeń audio, takich jak głośniki i mikrofony, oświetlenie, statywy. Były one używane podczas lekcji, prezentacji oraz innych wydarzeń szkolnych, umożliwiając lepszą komunikację i zapewnienie odpowiedniej jakości dźwięku.

Wykorzystanie sprzętu kuchennego na kółku kulinarnym:

W ramach kółka kulinarnego uczniowie korzystali znarzędzi kuchennych, takie jak piekarnik, opiekacz,gofrowanica. Dzięki nim uczniowie mieli możliwość nauki gotowania i przygotowywania różnorodnych potraw w sposób praktyczny i atrakcyjny.

Wykorzystanie pracowni STEAM:

W ramachLaboratoriiPrzyszłości wykorzystaliśmy zestawy klocków Lego EV3, które pozwoliły uczniom na naukę podstaw programowania, budowania robotów i rozwiązywania zadań z zakresu technologii. Uczestnicy kółka naukowo-technicznego mieli okazję eksperymentować z różnymi konstrukcjami, programować zachowania robotów i uczestniczyć w konkursach oraz wyzwaniach, które rozwijały ich umiejętności logicznego myślenia i kreatywności. Na zajęciach techniki uczniowie mogli zetknąć się z mikrokontrolerami, zestawami do tworzenia układów elektronicznych oraz narzędziami do lutowania.

Wykorzystanie drukarki 3D na zajęciach kółka naukowo-technicznego:

W ramach kółka naukowo-technicznego uczniowie mieli dostęp do drukarki 3D. Pozwoliło im to na zapoznanie się z procesem projektowania 3D, tworzenia modeli oraz drukowania ich w rzeczywistości. Uczestnicy mogli eksperymentować z różnymi materiałami i tworzyć własne projekty, co rozwijało ich umiejętności techniczne i kreatywność.

Publikacja realizacji zadań na stronie internetowej i w mediach społecznościowych:

W celu dokumentowania i promocji projektu, publikowaliśmy zdjęcia, filmy i opisy realizowanych zadań na oficjalnej stronie internetowej szkoły oraz w mediach społecznościowych, takich jak Facebook. Dzięki temu rodzice, społeczność szkolna oraz inni zainteresowani mogli śledzić postępy i rezultaty programu.

Doskonalenie nauczycieli:

Różnorodne szkolenie nauczycieli w ramach WDN oraz szkoleń zewnętrznych ma istotny wpływ na polepszenie pracy szkoły i lepsze wykorzystanie zakupionego sprzętu w ramach programu "Laboratoria przyszłości". Szkolenie nauczycieli w zakresie obsługi i wykorzystania nowoczesnego sprzętu edukacyjnego pozwala na podniesienie ich kompetencji technologicznych. Nauczyciele, którzy mają dogłębną wiedzę na temat funkcji i możliwości sprzętu, będą pewni w jego wykorzystaniu i zdolni do twórczego planowania lekcji, które wykorzystują nowe technologie.

Samodoskonalenie nauczycieli daje możliwość współpracy i wymiany doświadczeń z innymi nauczycielami. Podczas licznych szkoleń i warsztatów nauczyciele mogą dzielić się swoimi pomysłami, przemyśleniami i sukcesami związanych z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu. Ta wymiana inspiruje i zachęca innych do eksperymentowania i wdrażania innowacyjnych metod nauczania.

Realizowany program "Laboratoria przyszłości" w Szkole Podstawowej nr 2 w Siewierzu jest innowacyjnym przedsięwzięciem, które wprowadziło nowe technologie i narzędzia do procesu nauczania. Uczniowie naszej szkoły bardzo chętnie korzystają ze sprzetu zakupionego w ramach programu. Dzięki wykorzystaniu gogli VR, sprzętu audio, klocków Lego EV3, drukarki 3D, sprzętu AGD i innych innowacyjnych rozwiązań, uczniowie mieli okazję rozwijać swoje umiejętności w różnych dziedzinach i zdobywać wiedzę w sposób atrakcyjny i interaktywny. Realizacja programu była udokumentowana i publikowana, co pozwoliło na dzielenie się osiągnięciami z szerszą społecznością oraz inspirację dla innych szkół i nauczycieli.

Opracował:

Paweł Korusiewicz

logo-Laboratoria Przyszlosci poziom kolor-e1642516756298-600x246

BARDZO DOBRA WIADOMOŚĆ – OTRZYMALIŚMY DOFINANSOWANIE
W KWOCIE 
60 TYS. ZŁ DO ZAKUPU POMOCY DYDAKTYCZNYCH,

W RAMACH PROGRAMU RZĄDOWEGO „LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI”.

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

W skład podstawowego/obowiązkowego wyposażenia wchodzą:

 

  • Drukarka 3D wraz z akcesoriami.
  • Filamenty.
  • Mikrokontroler z czujnikami i akcesoriami.
  • Lutownica.
  • Statyw z akcesoriami.
  • Mikroport z akcesoriami.
  • Oświetlenie do realizacji nagrań.
  • Mikrofon kierunkowy z akcesoriami.
  • Gimbal.

Dodatkowo w ramach projektu szkoła zakupi:

  • Laptop do obsługi drukarki 3D - pracownia druku 3D.
  • Gogle do virtualnej rzeczywistości - pracowanie VR.
  • Klocki do konstruowania robotów - Lego Minestorm EV3 - pracownia STEAM.
  • Piekarnik i urzadzenie 3w1 - opiekacz/grill/gofrownica - pracownia kulinarna.
  • Głośniki - nagłośnienie do sal lekcyjnych.
  • Głosnik do nagłośnienia imprez szkolnych. 

 


 

 

logo ok

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań

Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości organy prowadzące szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe warte ponad miliard złotych, dzięki któremu miliony polskich uczniów będą mogły uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności. Wsparcie będzie przekazane jeszcze w 2021 roku w całości z góry – bez konieczności wniesienia wkładu własnego.

Laboratoria Przyszłości to Program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.

Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

W ramach Laboratoriów Przyszłości szkoły otrzymają wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy.

GRAFIKA 2


 

Laboratoria Przyszłości – największe w historii wsparcie dla wszystkich szkół podstawowych w Polsce!

Drukarki 3D, mikrokontrolery, roboty, sprzęt do nagrań i inne nowoczesne wyposażenie pojawi się we wszystkich polskich szkołach już niedługo! Rusza największa inwestycja państwa polskiego w nowoczesną edukację w historii – „Laboratoria Przyszłości”. Program realizuje jeden z postulatów „Polskiego Ładu” i jest finansowany z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19.

 

 

 


 

Akcje w których uczestniczymy

EFS_z_podpisem.jpg
Copyright © 2024 Szkoła Podstawowa nr 2 w Siewierzu. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.
Wednesday the 29th. Siewierz