Przesłuchania konkursowe trwały od 19 do 31 marca 2021 r. i wzięło w nich udział 80 uczniów w trzech kategoriach wiekowych:
I kategoria – uczniowie klas I – III SP
II kategoria – uczniowie klas IV – VI SP
III kategoria – uczniowie klas VII – VIII SP
Ania i Piotr zajęli I miejsce w kategorii uczniów klas I-III. Gratulujemy serdecznie wyjątkowego sukcesu !!!
Aneta Tyburkiewicz
,,Dzień na niebiesko”
2 kwietnia został uznany przez państwa członkowskie Organizacji Narodów Zjednoczonych jako Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. ONZ oficjalnie zalicza autyzm do najgroźniejszych problemów zdrowotnych – obok AIDS, cukrzycy i raka. Jak dotąd nie wskazano jednoznacznie przyczyn występowania tego zaburzenia, nie ma też leku na autyzm. Autyzm bywa często nierozpoznany i niezrozumiany, dlatego też wiele osób z otoczenia traktuje dzieci z autyzmem jako niegrzeczne lub źle wychowane.
W Polsce wykrywany jest u 1 dziecka na 300. Dzień Autyzmu obchodzony jest od 2008 roku i ma za zadanie uwrażliwiać społeczeństwo na problematykę autyzmu i niepełnosprawności. Nasza szkoła solidaryzując się z osobami dotkniętymi autyzmem również włączyła się do akcji. Nauczyciele przeprowadzili zajęcia mające na celu choć częściowe przybliżenie uczniom problemów związanych
z tym schorzeniem, a dzieci w przedszkolu wykonywały plakaty .
pedagog szkolny Izabela Szczepańczyk
21 marca obchodziliśmy Światowy Dzień Zespołu Downa – Dzień Kolorowej Skarpetki. Wypada on 21 dnia 3 miesiąca w roku, ponieważ to właśnie dodatkowy, trzeci, chromosom w 21 parze składających się z łańcuchów DNA chromosomów w ludzkich komórkach powoduje występowanie tej wady genetycznej. Stąd też inna nazwa tego zaburzenia – trisomia 21.
Światowy Dzień Zespołu Downa jest świętem ustanowionym w 2005 roku z inicjatywy Stowarzyszenia Down Syndrome International (DSI), mając na celu budowanie świadomości na temat tego, czym jest Zespół Downa, a także tolerancji i wrażliwości na potrzeby osób nim dotkniętych. Od 2012 roku patronat nad obchodami sprawuje Organizacja Narodów Zjednoczonych.
Zespół Downa jest odmiennością biologiczną człowieka, którego natura wyposażyła w dodatkową informację genetyczną zawartą w chromosomie 21. To ona właśnie modyfikuje rozwój i kształtuje cechy wyróżniające daną osobę pośród innych ludzi. W efekcie dochodzi do zmian tempa rozwoju danej osoby. Najdotkliwiej odczuwanym przez osoby z Zespołem Downa zaburzeniem jest osłabienie procesu zapamiętywania i zaburzenie mowy. Nazwa tej wady genetycznej pochodzi od nazwiska angielskiego lekarza Johna Langdona Downa, który w 1866 r. pierwszy opisał podobieństwo grupy osób z odmiennym rozwojem, które nie były ze sobą spokrewnione.
Co roku tego dnia zakładamy kolorowe skarpetki (nie do pary) solidaryzując się z osobami chorymi na Zespół Downa i zwracamy uwagę na ich problemy.Kolorowe skarpetki, podobnie jak data obchodów, mają znaczenie symboliczne. Co symbolizują? Różnorodność , odmienność, społeczne niedopasowanie – czyli wszystko to, z czym na co dzień muszą zmagać się osoby dotknięte zespołem Downa.
W tym roku również przyłączyliśmy się do akcji.
Pedagog szkolny Izabela Szczepańczyk
Nasza SP2 Szkołą eTwinning, europejską szkołą!
Bardzo miło nam poinformować, iż nasza placówka została wyróżniona Odznaką Szkoła eTwinning. To ogromne wyróżnienie znaleźć się pośród 2935 innowacyjnych szkół w Europie, wraz z 55 polskimi placówkami i tylko 5 szkołami ze śląska.
Nauczyciele i uczniowie od lat prężnie działają w eTwinning, wkładając wiele serca w projekty zarówno krajowe, jak i te międzynarodowe. Otrzymanie tego europejskiego wyróżnienia to docenienie starań, oddania, zaangażowania, pracy – nie tylko poszczególnych nauczycieli, ale przede wszystkim naszych zdolnych uczniów.
Szkoły, którym ta odznaka została przyznana:
- odznaczają się dużą widocznością na szczeblu europejskim,
- są częścią europejskiej sieci wiodących szkół eTwinning, stanowiąc inspirację dla dalszego rozwoju Programu,
- są uznane za liderów w następujących obszarach:
- praktyki cyfrowe,
- praktyki w zakresie e-Bezpieczeństwa,
- innowacyjne i kreatywne podejścia do nauczania,
- promowanie ustawicznego rozwoju zawodowego kadry,
- promowanie praktyk uczenia się nauczycieli i uczniów w oparciu o współpracę,
- mają możliwość zamieszczenia swojej odznaki Szkoła eTwinning we własnych materiałach promocyjno-informacyjnych,
- pracownicy oraz dyrektorzy szkół, którym ta odznaka zostanie przyznana, będą zapraszani do udziału w specjalnych programach rozwoju.
Jesteśmy dumni z przyznanego nam odznaczenia! Dziękujemy!
Opracowała: Beata Pieprzyk
Lekcje muzealne online
Uczniowie z klas V i VI uczestniczyli w kilku lekcjach muzealnych online. Pierwsza z nich odbyła się 25 lutego i była ona przeprowadzona przez Panią Agatę Matras z Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku. Temat zajęć brzmiał „Od Ziuka do Józefa – komiksowa opowieść o Józefie Piłsudskim". Prowadząca zajęcia przybliżyła dzieciom działalność Muzeum w Sulejówku, po czym przeszła do samego Józefa Piłsudskiego i przekazała ciekawe informacje dotyczące poszczególnych etapów życia Marszałka, począwszy od najmłodszych lat. Pani Agata bardzo interesująco opowiadała o komiksie historycznym, omawiała dokładnie kolejne etapy pracy nad tego typu historyjką obrazkową. Dodatkowo przypomniała dzieciom informacje dotyczące budowy komiksu, wykorzystywania różnych typów „dymków", układu kolejnych obrazków na planszy, czy w końcu pozyskiwaniu wiarygodnych, sprawdzonych informacji. Podała stronę Narodowego Archiwum Cyfrowego i zachęciła dzieci do korzystania z niej.
Lekcję wzbogaciła prezentacja ukazująca m.in. fotografie domostwa Józefa Piłsudskiego, przykładowych kadrów i plansz komiksu historycznego. Ponadto szereg informacji Pani Agata przekazała uczniom w formie wspólnie rozwiązywanego quizu.
Dzieci podczas lekcji były bardzo aktywne, chętnie się wypowiadały, prowadząca nawiązała z uczniami świetny kontakt, co zaowocowało powstaniem krótkich komiksów o Józefie Piłsudskim, które można obejrzeć tutaj.
Kolejna lekcja muzealna, również z Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku, odbyła się 1 marca i poruszała tematykę „Żołnierza nieznanego". Te zajęcia prowadziła Pani Beata Kawałko i opowiadała dzieciom m.in. o żołnierzach, ich specjalizacjach w wojsku. Dzieci obejrzały film sprzed ponad 100 lat, na którym można było podziwiać oryginalne wnętrza, jak również mieszkańców wsi i miast. Film był czarno-biały i niemy, co było dla dzieci dodatkową atrakcją, ale i ciekawym doświadczeniem, bo mogły się przekonać, jak zupełnie inne w odbiorze były pierwsze filmy, które nie miały żadnych efektów specjalnych, gdzie aktorzy nie rozmawiali ze sobą, tylko pomiędzy kolejnymi scenami pojawiały się plansze z napisami. Na pewno obejrzenie tego filmu pozwoliło dzieciom poczuć klimat tamtego czasu.
Na koniec zajęć dzieci sprawdziły się jako łamacze szyfrów. Zadaniem było odczytanie zaszyfrowanej za pomocą GA-DE-RY-PO-LU-KI wiadomości. Oczywiście najpierw Pani wytłumaczyła na czym polega ta metoda. Zabawa przy tym była przednia. Wiadomość została odszyfrowana.
Zarówno pierwsze jak i drugie zajęcia muzealne wzbogaciły wiedzę uczniów na temat Józefa Piłsudskiego, jego dzieciństwa, wojska jak również na temat samego Muzeum w Sulejówku.
Zaś w piątek 5 marca uczniowie mieli lekcję muzealną online z Muzeum Mazowieckiego w Płocku. Tematem zajęć było muzeum. Prowadząca, Pani Agnieszka Kaniewska – Płocieniak wspaniale wprowadziła dzieci w historię muzeów, opowiedziała o pierwszych muzeach, o wystawach, eksponatach, pracy muzealników, specjalizacjach, przygotowaniach do wystaw. Omówiła również różne typy wystaw i eksponatów oraz sposobach ich pozyskiwania. Podczas zajęć można było zobaczyć oryginalne wnętrza, które na co dzień można podziwiać w Muzeum w Płocku.
R. Chmielowska, U. Szymiec
Szkolne Eliminacje
do XXVIII Miejsko-Gminnego Konkursu Recytatorskiego
11 marca odbyły się szkolne eliminacje do XXVIII Miejsko-Gminnego Konkursu Recytatorskiego w Siewierzu. Do konkursu zgłosiło się siedmioro uczestników: cztery dziewczynki z klas IV-VI i troje uczestników z klas VII-VIII.
Obecna sytuacja zmusiła nas do tego, by szkolny etap odbył się w wersji on-line. Dlatego wszyscy uczestnicy przesłali nagrania recytacji, które następnie zostały przesłuchane i wyłonieni zostali zwycięzcy, którzy będą reprezentować naszą szkołę w eliminacjach gminnych.
Uczestnicy przygotowali po dwa teksty – poezję i fragment prozy. Wszyscy prezentowali wysoki poziom, wykazali się świetną dykcją, wspaniałym opanowaniem tekstu i wybór był naprawdę trudny.
Oto wyniki.
Kategoria klas IV-VI
I miejsce – Weronika Kozerska klasa VI,
II miejsce – Gabriela Regulska klasa IV,
III miejsce ex aequo Katarzyna Skrzypiec klasa V i Nela Dorobisz klasa IV
Kategoria klas VII-VIII
I miejsce – Michalina Góral klasa VII,
II miejsce – Karen Gibałka klasa VIII,
III miejsce – Maksymilian Pasternak klasa VII.
Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom, a za naszych reprezentantów trzymamy kciuki i życzymy powodzenia na kolejnym etapie.
R. Chmielowska, A. Bednarz
3,14 czyli dzień liczby Π
Dzień 14 marca to dzień poświęcony liczbie pi, nazywany również dniem matematyki. Jest to również rocznica urodzin jednego z największych fizyków w historii, Alberta Einsteina.
Zapraszam do przejrzenia prezentacji poświęconej liczbie Π. Fascynowała ona matematyków już od starożytności, a jej przybliżenie 3,14 podał Archimedes.
Justyna Chudy
ŚWIATOWY DZIEŃ WODY
22 MARCA 2021r.
Woda jest niezbędna w każdym aspekcie życia człowieka.
Od jej czystości i dostępności zależna jest szansa na zdrowe i godne życie.
Dostęp do wody i sanitariatów został określony przez Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów Zjednoczonych (ONZ) w 2010 roku jako prawo każdego człowieka, a dzień 22 marca ustanowiono Światowym Dniem Wody.
W tym roku nasza szkoła przyłączyła się do propagowania tego święta wraz z Polską Akcją Humanitarną (PAH) – organizacją pozarządową działającą w naszym kraju od 1992 roku. Od początku PAH angażuje się w sprawy poprawy dostępności do wody w Afryce i Azji.
FAKTY:
- na świecie nie wszyscy mają dostęp do wody pitnej (obecnie to aż 785 milionów osób)
- 144 miliony osób korzystają, również do spożycia z wód powierzchniowych takich jak rzeki, jeziora, stawy
- szacuje się, że ok. 829 000 osób umiera rocznie z powodu chorób wywołanych spożyciem zanieczyszczonej wody i brakiem higieny
- ogromne ilości wody zużywa się do produkcji dóbr (na przykład do wyprodukowania butelki plastikowej wraz z napojem słodzonym potrzeba aż 200 l wody!).
CO MOŻEMY ZROBIĆ?
- wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za braki wody
- konieczna jest edukacja, czyli poznanie problemu braku wody i jego zrozumienie
- konieczne jest racjonalne korzystanie z dóbr
- nie kupuj niepotrzebnych rzeczy, zabawek, ubrań, sprzętu – do ich produkcji wykorzystuje się ogromne ilości wody
- nie marnuj jedzenia – jego wyprodukowanie: uprawa i hodowla, pochłania największe ilości wody.
JAK PRZYSTĄPIĆ DO AKCJI W SZKOLE?
- jeśli to czytasz, to już bierzesz w niej udział
- wszyscy uczniowie zostają zapoznani z akcją na lekcjach
- wejdź w poniższe linki i zapoznaj się z broszurami tematycznymi PAH:
- obejrzyj animację „Oszczędzanie wody to za mało”
- możesz zapisać się na kurs e-mailowy (ale nie musisz, zapisz się jeśli chcesz wiedzieć więcej), osoby na niego zapisane przez 7 dni (od 15 do 21 marca) będą otrzymywać na swojego maila od PAH pigułki informacji na temat globalnych wyzwań wodnych. Do udziału w kursie możecie zachęcić również swoją rodzinę, aby jak najwięcej osób zdobyło wiedzę na temat problemów z wodą.
link do kursu: kurs mailowy
- Gdy zapoznasz się z broszurami tematycznymi rozwiąż quizy:
Quiz - Woda jako globalne wyzwanie
Quiz - woda w kryzysie klimatycznym
Udział w quizie będzie finałem akcji Światowego Dnia Wody w naszej szkole.
Quizy są aktywne do północy 22 marca.
Wszystkich zachęcam do zapoznania się z materiałami i udziału w quizie.
ZRÓBMY SZUM WOKÓŁ WODY!!!
Katarzyna Maciążek
KONKURS PLASTYCZNO – JĘZYKOWY
„ In der Märchenwelt der Brüder Grimm“
Przedmiotem konkursu było stworzenie komiksu
w języku niemieckim- krótkiej historyjki opisującej przygody dowolnie wybranego bohatera baśni braci Grimm, jednakże we współczesnych nam czasach.
Cele konkursu:
- Motywowanie uczniów do nauki języka niemieckiego, rozbudzenie ich ciekawości poznawczej.
- Podnoszenie poziomu umiejętności językowych dzieci i młodzieży.
- Zainteresowanie uczniów tematyką baśni Braci Grimm.
- Rozwijanie wyobraźni, pomysłowości, kreatywności, uzdolnień plastycznych.
- Rozwijanie w uczniach umiejętności uczenia się - organizowania własnego procesu uczenia się, oceniania swojej pracy oraz w razie potrzeby szukania informacji, wsparcia czy rady.
- Rozwijanie kompetencji społecznych – zdolności do konstruktywnego porozumiewania się, negocjowania, radzenia sobie z frustracją i stresem.
KAREN GIBAŁKA
z klasy VIII została laureatem I miejsca
w VI edycji Wojewódzkiego Konkursu Plastyczno-Językowego „ In der Märchenwelt der Brüder Grimm”, zorganizowany przez Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Częstochowie.
Joanna Cesarz
NARODOWY DZIEŃ PAMIĘCI
ŻOŁNIERZY WYKLĘTYCH
Szczegóły w serwisie YouTube: @zespolslaskofficial oraz w serwisie Facebook: @zespolslask
"KORONAWIRUS.
PRZESTRZEGAJ PODSTAWOWYCH ZASAD
BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY"
dla klas I –III (online)
I CELE KONKURSU
1. Pielęgnowanie kultury języka ojczystego.
2. Rozbudzanie wśród dzieci i młodzieży zainteresowania sztuką recytacji.
3. Krzewienie zamiłowania do literatury pięknej.
4. Poznanie pracy innych – konfrontacja dorobku.
5. Przygotowanie do uczestnictwa w XXVIII Finale Miejsko-Gminnego Konkursu Recytatorskiego w Siewierzu.
II Regulamin
- Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas I -III.
- Repertuar dowolny - 1 utwór poetycki (wiersz).
- Łączny czas prezentacji nie może przekroczyć 3 min.
- Prezentacja zarejestrowana kamerą cyfrową z maksymalną wielkością pliku 300 MB.
- Należy nagrać własną prezentację poprzez zapis obrazu i dźwięku kamerą cyfrową (w telefonie) oraz przesłanie droga elektroniczną (skrzynka email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) do organizatorki – Dagmary Machury.
- Rejestracja prezentacji powinna być wykonana w warunkach domowych, telefonem komórkowym w pozycji pionowej, z odległości 2-3 m - powinna być ujęta cała postać recytatora na neutralnym tle, bez użycia dodatkowych mikrofonów. Plik powinien być w jakości HD (nie wyższej), mieć wielkość maksymalnie - 300 MB. Nie powinien być montowany i udoskonalany po nagraniu. Czas nagrania musi spełniać wymogi czasowe zgodnie z regulaminem.
- Jury oceniać będzie:- dobór repertuaru (wartości artystyczne utworów oraz ich dostosowanie do możliwości wykonawczych uczestnika, jego wieku, itd.);- interpretacja utworów (dykcja, emisja, ekspresja);- ogólny wyraz artystyczny.
- Laureaci otrzymają nagrody rzeczowe i dyplomy.
- Zdobywcy I miejsc w Szkolnym Konkursie Recytatorskim będą reprezentowali szkołę w XXVIII Finale Miejsko-Gminnego Konkursu Recytatorskiego w Siewierzu.
- Termin nadsyłania nagranych prezentacji: 10.03.2021r.
Dagmara Małota- Machura
PROJEKT w SP2 w SIEWIERZU
0d 18.01.2021r. w naszej szkole realizowany jest projekt pt. „Rozwój kompetencji kluczowych , metody eksperymentu oraz indywidualizacji pracy z uczniem drogą edukacyjnej przygody uczniów z terenu Gminy".
W ramach tego projektu realizowane są zajęcia dodatkowe:
• Zajęcia z języka polskiego dla cudzoziemców,
• Zajęcia rozwijające umiejętność uczenia się – Odkrywamy talenty,
• Zajęcia rozwijające - Mali odkrywcy,
• Zajęcia rozwijające z języka Niemieckiego,
• Zajęcia eksperymentalne z elementami gier logicznych Myślę logicznie, działam praktycznie,
• Gdy eksperymentujesz, w swoją przyszłość inwestujesz – zajęcia chemiczno – fizyczne,
• Zajęcia eksperymentalne z przyrody,
• Zajęcia logopedyczne Rusz Językiem,
• Zajęcia wspomagające proces uczenia się z elementami integracji sensorycznej,
• Zajęcia wspomagające proces uczenia się z elementami terapii słuchowej,
• Zajęcia edukacyjne z języka angielskiego dla uczniów z uzdolnieniami,
• Zajęcia dla uczniów uzdolnionych matematycznie
• Zajęcia Jestem przedsiębiorczy – moja kariera zawodowa
• Spotkania z Królową Nauk.
Wsparciem w ramach projektu zostały objęte dzieci zdolne, jak również dzieci z trudnościami w uczeniu się. Projekt zakłada również doposażenie placówki w niezbędny do prowadzenia zajęć sprzęt oraz szkolenia podnoszące i poszerzające kompetencje oraz kwalifikacje nauczycieli.
Dagmara Małota- Machura
Każdy Pierwszak wie,
jak bezpiecznie zachować się!
Uczniowie klasy I brali udział w XII-tej edycji programu edukacyjnego AKADEMIA BEZPIECZNEGO PUCHATKA.
Akademia Bezpiecznego Puchatka to ogólnopolski program edukacyjny skierowany do uczniów klas I szkół podstawowych, obejmujący tematykę związaną z bezpieczeństwem dzieci w czterech sferach: na drodze, w domu, w szkole oraz w Internecie.
W Programie każdego roku uczestniczy ponad 200 000 dzieci i niemal 13 000 nauczycieli z prawie 10 000 szkół podstawowych. Do tej pory łącznie wzięło w nim udział ponad 2, 5 miliona uczniów. Po przeprowadzeniu zajęć, na podstawie otrzymanych materiałów, zdobytą przez dzieci wiedzę weryfikuje Ogólnopolski Test Bezpieczeństwa. Szkoły, które zrealizują wszystkie elementy programu otrzymają Certyfikat „Akademii Bezpiecznego Puchatka" oraz Dyplom dla uczniów.
Nasi pierwszoklasiści z sukcesem zdali Ogólnopolski Test Bezpieczeństwa.
Wych. Dagmara Małota-Machura
Szkolny Konkurs Recytatorski – online.
I CELE KONKURSU
1. Pielęgnowanie kultury języka ojczystego.
2. Rozbudzanie wśród dzieci i młodzieży zainteresowania sztuką recytacji.
3. Krzewienie zamiłowania do literatury pięknej.
4. Poznanie pracy innych – konfrontacja dorobku.
5. Przygotowanie do uczestnictwa w XXVIII Finale Miejsko-Gminnego Konkursu Recytatorskiego w Siewierzu.
II Regulamin
1. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas IV – VIII.
2. Uczestnicy będą oceniani w dwóch kategoriach: kl. IV- VI i kl. VII- VIII.
3. Uczeń prezentuje jeden utwór poetycki o dowolnej tematyce oraz fragment prozy.
4. Czas prezentacji nie powinien przekroczyć:
- 5 minut- kl. IV- VI;
- 7 minut kl. VII- VIII.
5. Należy nagrać własną prezentację poprzez zapis obrazu i dźwięku kamerą cyfrową (w telefonie) oraz przesłanie droga elektroniczną (Teams) do organizatorek ( Aneta Bednarz i Renata Chmielowska).
6. Rejestracja prezentacji powinna być wykonana w warunkach domowych, telefonem komórkowym w pozycji pionowej, z odległości 2-3 m - powinna być ujęta cała postać recytatora na neutralnym tle, bez użycia dodatkowych mikrofonów. Plik powinien być w jakości HD (nie wyższej), mieć wielkość maksymalnie -500 MB- klasy IV- VI; 700 MB- klasy VII- VIII. Nie powinien być montowany i udoskonalany po nagraniu. Czas nagrania musi spełniać wymogi czasowe zgodnie z regulaminem.
7. Jury oceniać będzie:
- dobór repertuaru (wartości artystyczne utworów oraz ich dostosowanie do możliwości wykonawczych uczestnika, jego wieku, itd.);
- interpretacja utworów (dykcja, emisja, ekspresja);
- ogólny wyraz artystyczny.
8. Laureaci otrzymają nagrody rzeczowe i dyplomy- po powrocie do zajęć stacjonarnych.
9. Zdobywcy I miejsc w Szkolnym Konkursie Recytatorskim będą reprezentowali szkołę w XXVIII Finale Miejsko-Gminnego Konkursu Recytatorskiego w Siewierzu.
10. Termin nadsyłania nagranych prezentacji: 10.03.2021r.
Aneta Bednarz i Renata Chmielowska
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego zapraszamy wszystkich uczniów do udziału w Quizie - "Dzieje polszczyzny".
W prawidłowym rozwiązaniu testu pomogą Wam filmiki ukryte w linku:
"Błyskawiczne dzieje polszczyzny".
Po obejrzeniu odpowiedzcie na pytania:
Powodzenia!
Renata Chmielowska, Aneta Bednarz
KONKURS #MDJO
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego, który w tym roku wypada w niedzielę 21 lutego, ogłaszamy konkurs na plakat dotyczący polszczyzny i poprawności językowej.
Plakat można przygotować używając programów do grafiki komputerowej, jak również odręcznie. Prace należy przesłać do organizatorek przez aplikację Teams do 26 lutego 2021r.
Cele konkursu:
- rozbudzanie zainteresowań uczniów językiem polskim,
- poszerzanie i pogłębianie świadomości językowej uczniów,
- motywowanie uczniów do systematycznej pracy nad poprawnym posługiwaniem się językiem polskim,
- promowanie umiejętności w zakresie poprawności językowej,
- rozbudzenie zamiłowania do pięknej polszczyzny i zachęcanie do posługiwania się na co dzień,
- kształtowanie umiejętności posługiwania się programami do grafiki komputerowej.
Regulamin konkursu:
- każdy uczestnik może przesłać jedną pracę plastyczną wykonaną samodzielnie,
- przygotowując plakat, można wykorzystać wszelkie techniki plastyczne
i programy komputerowe,
- przy ocenie prac będzie brana pod uwagę poprawność hasła/tekstu, pomysłowość i estetyka wykonania,
- wyniki zostaną opublikowane na szkolnej stronie internetowej, a zwycięzcy otrzymają ocenę celującą z języka polskiego i z plastyki/informatyki. Każdy uczestnik zostanie nagrodzony dodatnimi punktami z zachowania.
Organizatorki
Renata Chmielowska, Aneta Bednarz
17 lutego - Światowy Dzień Kota
Dziś obchodzimy Światowy (Międzynarodowy) Dzień Kota. W Polsce to święto pojawiło się w 2006 roku, ale zapoczątkowane było we Włoszech ponad 30 lat temu.
Koty zostały udomowione przez człowieka około 9500 lat temu i są obecnie najpopularniejszym zwierząciem domowym. Pochodzą prawdopodobnie od kota nubijskiego. Kot na wolności żyje około 8 lat, natomiast nasze domowe pupile w dobrych warunkach i pod czułą opieką mogą dożyć nawet 20 lat. Rekordzistka, zapisana do Księgi rekordów Guinnessa, kotka Creme Puff żyła 38 lat i 3 dni!
Dzisiejszy dzień ma nas uwrażliwić na potrzeby zwierząt, zwłaszcza bezdomnych. Zapraszam do obejrzenia prezentacji o kotach, którą przygotowali uczniowie z klasy IV i VI.
Justyna Chudy