18 grudnia 2014 r. w naszej szkole zostały przeprowadzone wybory do Młodzieżowej Rady Gminy. Wszystko odbyło się pod nadzorem Komisji Wyborczej, która dbała o prawidłowy przebieg głosowania.

Kandydaci zdobyli następującą liczbę głosów:

Daniel Lubiński- 25

Zuzanna Rychter- 18

Julia Gładkowska- 10

Anna Nowakowska- 4

Oznacza to, że przedstawicielem Szkoły Podstawowej nr 2 w Młodzieżowej Radzie Gminy Siewierz został: Daniel Lubiński, któremu serdecznie gratulujemy wygranej i życzymy owocnej pracy.

                                                                                     Samorząd Uczniowski

                                                                                              wraz z opiekunem- Anetą Bednarz

Relacja z wycieczki do Osikowej Doliny

Dnia 16.12.2014r. uczniowie naszej szkoły wybrali się na warsztaty manualne do „Osikowej Doliny” w Koziegłowach. Dzieci poznałynarzędzia i technologie wyrobu ozdób wykonywanych z wiórów drewna osikowego. Samodzielnie tworzyły ozdoby związane ze Świętami Bożego Narodzenia. Poza tym dowiedziały, że tradycja produkcji tych ozdób  sięga  IX wieku. Największą radość sprawiły dzieciom własnoręcznie wykonane ozdoby bombka i choinka.

W Osikowej Dolinie

czas tak przyjemnie płynie.

Z drzewa wiórki wycięte

mogą stać się okrętem, kurką i sową

lub ozdobą choinkową.

Każdy spełnił marzenia,

czarem dłoni coś zmieniał.

Uśmiechnięci, szczęśliwi,

co tu wcale nie dziwi,

dziękujemy za chwile gościny,

na pewno szybko tu wrócimy.

                                       Aneta Tyburkiewicz i Aneta Bednarz 

WYNIKI Z KONKURSU RECYTATORSKIEGO O TEMATYCE BOŻONARODZENIOWEJ DLA KL. 0- III

Dnia 17.12.2014r. odbył się szkolny konkurs recytatorski o tematyce bożonarodzeniowej dla uczniów klas 0 –III. Ogółem  w konkursie brało udział 11 uczniów.

Ocena podczas recytacji uwzględniała następujące umiejętności: intonację, wyrazistość, tempo, interpretację i znajomość tekstu oraz swobodę sceniczną.

Jury w składzie : Dagmara Małota – Machura przewodnicząca, Barbara Pawińska, Aneta Tyburkiewicz wyłoniło następujących zwycięzców konkursu:

I miejsce  Michalina Góral  kl. I ; 73 pkt.

II miejsce Nadia Całka kl. 0 ; 69 pkt.

III miejsce  Daniel Oleszczuk  kl. III ; 68 pkt.

Wyróżnienia : Karen Gibałka kl. II, Jakub Drukała kl. III

Wyżej wymienieni laureaci konkursu zostaną nagrodzeni nagrodami książkowymi, a wszyscy uczestnicy upominkiem rzeczowym. Nagrody książkowe zostały zakupione z funduszy Rady Rodziców.

Organizator: mgr Elżbieta Bijak

W listopadzie i grudniu bieżącego roku rodzice, uczniowie i nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 2 w Siewierzu przyłączyli się do ogólnopolskiego projektu pomocy rodzinom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej- „SZLACHETNA PACZKA”, realizowanego przez Stowarzyszenie WIOSNA. Zebrane artykułu spożywcze, chemiczne, szkolne, ubrania, książki, zabawki oraz pieniądze zostały przekazane wolontariuszce p. Karolinie Budek, która- zgodnie z zasadą akcji-dostarczy wszystko potrzebującej rodzinie.

Mamy nadzieję, że nasze działania poprawią czyjeś życie i umocnią wiarę w to, iż wielu jest ludzi dobrej woli, którzy mogą i chcą pomagać innym.

Serdecznie dziękujemy wszystkim darczyńcom.

                                                                       Samorząd Uczniowski SP 2 w Siewierzu

                                                                                  Opiekun: Aneta Bednarz

 

recytatorki

1 grudnia bieżącego roku w naszej szkole odbył się Konkurs Recytatorski pod hasłem: „Poeci dla dzieci”, w którym wzięli udział uczniowie klas starszych. Wśród recytujących największą popularnością cieszyły się wiersze Jana Brzechwy i Juliana Tuwima.

Pierwsze miejsce zdobyła uczennica klasy V- Małgorzata Dębowiec, która wykazała się nie lada mistrzostwem i wyrecytowała „Lokomotywę” Julian Tuwim.  Drugie miejsce zajęła Zuzanna Rychter z klasy IV, a trzecie Ramona Walaczek z klasy V. Serdecznie gratulujemy zwycięzcom i wszystkim uczestnikom.

 

Dnia 27 listopada br. uczniowie klas III- VI pojechali do Teatru Zagłębia w Sosnowcu na musical pt. „Ania z Zielonego Wzgórza”. Dla większości z nich było to pierwsze spotkanie z tą formą teatralną. Spektakl powstał w oparciu o słynną powieść Lucy Maud Montgomery o tym samym tytule.
Jest to historia rudowłosej Ani Shirley, która na Zielonym Wzgórzu odnajduje swój prawdziwy dom. Niepokorna, nadpobudliwa, a jednocześnie obdarzona niezwykłą fantazją dziewczynka nieustannie popada w przeróżne kłopoty i wciąż obiecuje sobie, że już nigdy więcej się to nie powtórzy. Barwna opowieść o miłości, przyjaźni, sile charakteru i olbrzymiej wyobraźni, pozwoliła uczniom doświadczyć zabawnych przygód.
Inscenizacja łączyła w sobie  taniec, muzykę i śpiew przeplatany dialogami, a uroku dodała scenografia, w której widzowie znaleźli: Zielone Wzgórze, szkołę i rodzinny dom Maryli i Mateusza.
Spektakl wyreżyserował Jan Szurmiej, który jest też autorem całej inscenizacji. Muzykę skomponował Zbigniew Karnecki. W roli głównej wystąpiła  Agnieszka Bieńkowska, Marylę Cuthbert zagrała Krystyna Gawrońska, a Mateusza Cuthbert – Zbigniew Leraczyk.
Musical bardzo się podobał, co wyraziły gromkie brawa publiczności.

CAM00120

CAM00122

Inne zdjęcia:
http://www.teatrzaglebia.pl/ania-z-zielonego-wzgorza/

Spieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą...

Są w kalendarzu takie dni, które kojarzą się z radością i oczekiwaniem na prezenty, są takie dni, w których budzi się w nas patriotyzm. Są jeszcze takie dni, które napełniają nas melancholią, powagą, zadumą. Wszystkich Świętych oraz Zaduszki od pokoleń spędzamy odwiedzając groby naszych najbliższych, zapalamy znicze, składamy kwiaty, pamiętamy o nieobecnych.

30 października uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 uczestniczyli w uroczystym apelu, przygotowanym przez uczniów klasy IV. Wśród dźwięków przejmującej muzyki poznaliśmy kilka faktów związanych z dniem Wszystkich Świętych. Świętowanie dnia 1 listopada zaczęło się już w średniowiecznej Francji i Niemczech, a Dzień Zaduszny w prowadzono do liturgii kościoła katolickiego w 998 roku. Jeszcze w XIX wieku odprawiano obrzęd zwany "dziadami", a na stołach szykowano poczęstunki dla dusz zmarłych i wieszano ręcznik i stawiano wodę i mydło, aby dusze te mogły się oczyścić. Zostawiano też otwarte drzwi, aby bez przeszkód mogły wejść do swych dawnych domostw.

Obecnie obchodzimy ten dzień inaczej. W zadumie zapalamy na grobach znicze, ustawiamy chryzantemy, zamawiamy w kościołach wypominki. To wszystko, aby dać świadectwo, że pamiętamy, że tęsknimy...

Justyna Chudy

Alicja i uczniowie SP nr 2 w zaczarowanej krainie

20141104 085329Dnia 4 listopada bieżącego roku uczniowie klas młodszych oraz zerówki Szkoły Podstawowej nr 2 w Siewierzu wybrali się na wycieczkę do Miejskiego Ośrodka Kultury w Zawierciu na spektakl pt. „Alicja z zaczarowanej krainy” wystawianego przez Katolicki Teatr Edukacji z Krakowa. Kolejny już raz nasi uczniowie są widzami przedstawień tej trupy aktorskiej.

Tym razem, wystawiony spektakl został przygotowany na podstawie jednej z najbardziej znanych powieści Lewisa Carolla, fascynujących kolejne pokolenia niezwykłą atmosferą i szalonymi perypetiami tytułowej bohaterki Alicji. Dziewczyna udaje się w podróż w świat snu – pełnego absurdów i paradoksów. W krainie tej spotyka Białego Królika, niesłychanie śpieszącego się i co chwilę zapadającego w sen. Zaciekawiona jego zachowaniem, podąża za nim i dociera do zaczarowanej krainy, gdzie dzieją się przedziwne, magiczne rzeczy oraz można spotkać niesamowite postaci, między innymi.: Kota, Szaraka, Kapelusznika, Króla i Królową Kier. W świecie snów czas płynie inaczej, Alicja rośnie i maleje pod wpływem czarodziejskiego napoju i ciasteczka, odwiedza różne miejsca, niejednokrotnie musi stanąć oko w oko z absurdem i przewrotnymi pomysłami napotkanych postaci. Po czasie pełnym wrażeń i magicznych przygód Alicja budzi się w miejscu, w którym zasnęła.

Aktorzy w czasie tego przedstawienia zadbali o to, abyśmy razem z nimi przeżyli dzięki barwnej scenografii, grze świateł, pięknych kostiumów, radosnej muzyce oraz humorystycznym dialogom znaleźli się w krainie czarów i magii.

Po obejrzeniu przedstawienia w dobrych nastrojach, radośni i pełni wrażeń wróciliśmy bezpiecznie do szkoły.

Organizator: Beata Pieprzyk

„Szlakiem zabytków techniki” – Zabytkowa Kopalnia Węgla Kamiennego GUIDO w Zabrzu

 

Guido1W dniu 29 października 2014 roku uczniowie klas młodszych Szkoły Podstawowej nr 2 w Siewierzu udali się na wycieczkę „Szlakiem zabytków techniki”, a mianowicie odwiedziliśmy Zabytkową Kopalnię Węgla Kamiennego GUIDO w Zabrzu.

 

Po dotarciu na miejsce podzieliliśmy się na dwie grupy, założyliśmy na swe głowy ochronne kaski i pod opieką przewodnika, pełni ekscytacji udaliśmy się do szoli, czyli windy. Bezpiecznie zjechaliśmy na poziom – 170 metrów i rozpoczęliśmy swoje zwiedzanie.

 

Pani przewodnik przybliżyła nam historię zabytkowej kopalni oraz opowiedziała o metodach wydobycia węgla i pracy górnika z przełomu XIX i XX wieku. Zwiedzając kopalnię zobaczyliśmy między innymi podziemne stajnie i poznaliśmy konia Łyska i jego wzruszającą historię życia w kopalni. Wielką atrakcją dla dzieci było pojawienie się Skarbnika – dobrego ducha kopalni, który rozdał każdemu z naszych uczniów pamiątkowy dyplom „Przyjaciela Skarbnika”. Spotkanie to uwieczniliśmy na wspólnej fotografii. Warto dodać, iż Skarbnik to bardzo ważna osoba dla każdego górnika, ostrzega ich o nadchodzącym niebezpieczeństwie oraz pokazuje im, w którym miejscu znajdą węgiel. Niezapomniane wrażenia sprawiły także efekty świetlne i dźwiękowe, które zaobserwowaliśmy podczas zaaranżowanej audiowizualnej scenki wysadzania ściany węgla. To jeszcze nie koniec atrakcji, na dzieci czekało jeszcze wiele ciekawych konkursów grupowych, w których wszyscy uczestniczyli z wielkim zapałem. Układaliśmy puzzle oraz rozsypanki wyrazowe, które obudziły w nas ducha rywalizacji.

 

Dzień w Zabytkowej Kopalni Węgla GUIDO minął nam w bardzo miłej atmosferze i z dużą dozą wrażeń. Każdy z nas na pewno na długo zapamięta wizytę w tymże miejscu, a już na pewno w pamięci utkwi nam ekscytujący zjazd windą w podziemia kopalni oraz spotkanie ze Skarbnikiem. Do Siewierza wróciliśmy zmęczeni, ale zadowoleni.

guido2

 Opracowała: Beata Pieprzyk

PASOWNIE NA UCZNIA

     Dnia 14 października 2014r. w naszej szkole odbyło się Pasowanie na ucznia Szkoły Podstawowej Nr 2 w Siewierzu. Na uroczystość przybyli zaproszeni goście: Burmistrz Miasta i Gminy Siewierz Zdzisław Banaś, Sołtys Gołuchowic Antoni Kocot oraz rodzice uczniów klasy pierwszej. Dyrektor szkoły Joanna Górnisiewicz powitała zgromadzonych  i zaprosiła do obejrzenia programu artystycznego przygotowanego przez pierwszaków. Mali artyści zaprezentowali swoje umiejętności w tańcu, piosenkach, wierszach i inscenizacji. Następnie po złożeniu Ślubowania Dyrektor Szkoły dokonała pasowania na ucznia. Pan burmistrz wręczył pierwszakom teczki z plastycznymi przyborami oraz pamiątkowe dyplomy. Rodzice obdarowali swoje pociechy rogami obfitości, a Rada Rodziców zakupionymi upominkami.  Dalsza części akademii poświęcona była Dniu Edukacji Narodowej, którą przygotowali  uczniowie klas starszych. Przedstawili humorystyczną inscenizację oraz wiersze i piosenki. Później wszyscy udali się na pyszne pieczonki przygotowane przez rodziców. Myślę, że ten dzień na długo zapadnie w naszej pamięci.

wychowawczyni klasy I Aneta Tyburkiewicz

SPOTKANIE Z POLICJANTEM

policjantBezpieczeństwo naszych uczniów jest dla naszej placówki bardzo ważną sprawą, dlatego profesjonalne pogadanki dotyczące zasad zachowania bezpieczeństwa w drodze do szkoły i poza nią są prowadzone w naszej szkole przez policjantów, których co rok zapraszamy na spotkania z naszymi uczniami. 

I w tym roku szkolnym, we wrześniu odwiedziła nas policjantka z Komendy Powiatowej w Będzinie a już w październiku odbyło się spotkanie z funkcjonariuszami z Komisariatu Policji w Siewierzu. Nasi goście przedstawili i bardzo dokładnie omówili zasady bezpiecznego zachowania się w szkole i poza nią, przede wszystkim w drodze na zajęcia lekcyjne i w drodze powrotnej do domu. Uczniowie słuchali bardzo uważnie zaproszonych gości, a w przypadku jakichkolwiek wątpliwości zadawali nurtujące ich pytania, na które oczywiście otrzymali wyczerpujące odpowiedzi.

Mam nadzieję, że wszyscy słuchacze i uczestnicy naszych spotkań będą stosowali  się do zaleceń funkcjonariuszy policji i nie narażą siebie oraz innych uczestników ruchu drogowego na żadne niebezpieczeństwo.

Opracowała: Beata Pieprzyk

OTWARCIE BAZY SPORTOWEJ W GOŁUCHOWICACH

20 września br. uczniowie naszej szkoły wzięli udział w otwarciu sportowej bazy, boiska wielofunkcyjnego oraz placu zabaw w Gołuchowicach. Uroczystość rozpoczął Burmistrz Miasta i Gminy Siewierz - Pan Zdzisław Banaś. Po wygłoszeniu okolicznej przemowy, przecięto wstęgę, a proboszcz parafii w Trzebiesławicach poświęcił obiekt. Następnie odbyły się występy artystyczne, ukazujące zalety zabaw i ruchu na świeżym powietrzu, a także promujące aktywność fizyczną. Jako pierwsze wystąpiły dzieci z naszego przedszkola, a następnie młodzież szkolna. Hasłem przewodnim było znane przesłanie "Wiwat sport! Wiwat ruch! W zdrowym ciele, zdrowy duch!.

Po części artystycznej odbył się mecz piłki nożnej. Był niezwykle widowiskowy, gdyż na przeciw siebie stanęły drużyny uczniów i rodziców. Wielką popularnością wśród najmłodszych cieszył się jednak kolorowy i bezpieczny plac zabaw.

Więcej o uroczystości można przeczytać

na stronie http://www.siewierz.pl/siewierz/3/informacja/1468/#menu

 

Renata Dratwińska-Borys, Elżbieta Bijak

 

19 września nasza szkoła uczestniczyła w corocznej akcji pn. SPRZĄTANIE ŚWIATA.

Wszyscy uczniowie, a także przedszkolaki, zaopatrzeni w rękawiczki i worki, sprzątali otoczenie przy szkole, część lasu i pobocze. Efektem pracy było przyniesienie kilku worków śmieci, co nie świadczy dobrze o mieszkańcach Ziemi.

Warto poczytać nieco więcej o samej akcji na stronie www.sprzatanieswiata-polska.pl

Należy zadać sobie pytania, które są celami inicjatywy:

Jak zachęcić do refleksji nad wpływem na środowisko w czasie wypoczynku, na urlopie, w czasie pobytu na łonie przyrody. W jaki sposób oddziałujemy na przyrodę podczas wędrówki górskim szlakiem, podczas spaceru po lesie czy rejsu żaglówką po jeziorze? Co każdy z nas może zrobić, żeby zmniejszyć swój negatywny wpływ na środowisko? Jak możemy ograniczyć tworzenie odpadów? Dlaczego warto prowadzić ich selektywną zbiórką? Czy promujemy „nieśmiecenie”, odkrywanie lasów i odpowiedzialną turystykę!

Kampania obejmie szereg działań o charakterze edukacyjno-informacyjnym skierowanych do różnych grup odbiorców, w tym:

akcję plakatową,

publikację broszury edukacyjnej, kodeksu odpowiedzialnego turysty,

wydarzenia w charakterze eko - pikników towarzyszące akcjom sprzątania.

 

Oprac. Renata Dratwińska-Borys


 

Był plecak  na plecach

i były walizki,

a teraz  wakacje skończone.

Tornistry i teczki

czekają na wszystkich

i zaraz zawoła dzwonek.

Czy w tornister, czy też w teczkę,

weź wakacji choć troszeczkę... /Wanda Chotomska/

 

1 września 2014r. o godzinie 9.00 cała społeczność SP2 w Siewierzu powitała nowy rok szkolny 2014/2015. Uroczystość rozpoczęła się prezentacją dotyczącą 75 rocznicy wybuchu II wojny światowej. Po odśpiewaniu Mazurka Dąbrowskiego, okolicznościowych wierszach - Dyrektor Szkoły – p. Joanna Górnisiewicz - przywitała wszystkich uczniów, a zwłaszcza tych najmłodszych, którzy pierwszy raz przekroczyli progi naszej szkoły. Pani Dyrektor przedstawiła również wizualizację projektu sali gimnastycznej, a także koncepcję rozbudowy naszej szkoły. Później, Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Siewierz – p. Dariusz Waluszczyk - wygłosił przemowę nawiązującą do września 1939r. Powitał wszystkich uczniów, rodziców, nauczycieli, pracowników i życzył wielu sukcesów w nowym roku szkolnym. Następnie odbyła się część artystyczna, w której zaprezentowali się uczniowie klasy III, V i VI. Młodzież pożegnała wakacje i na wesoło przywitała nowe obowiązki życząc każdemu dobrych ocen i wspaniałych dni w przyjaznej atmosferze.

Choć wczoraj było tu cicho,

dziś gwar jest miły przed szkołą.

Wróciły dzieci z wakacji

i rozprawiają wesoło... /Czesław Janczarski/

 

Renata Dratwińska – Borys,

Elżbieta Bijak

Podsumowanie kampanii profilaktycznej

 „Zachowaj Trzeźwy Umysł 2014”   w Szkole Podstawowej nr 2 w Siewierzu

          W bieżącym roku szkolnym, po raz kolejny, byliśmy uczestnikami ogólnopolskiej kampanii profilaktycznej „Zachowaj Trzeźwy Umysł”. Myślą przewodnią  tegorocznej edycji Kampanii jest konstruktywne zagospodarowanie czasu wolnego młodych ludzi, udzielenie im pomocy w znalezieniu w sobie pasji  i rozwijaniu  zainteresowań jako działania alternatywne dla sięgania po środki uzależniające.

          W ramach realizacji założeń kampanii w naszej szkole jej koordynatorka przygotowała                          i zorganizowała akcję  informującą uczniów i rodziców, a także przedstawicieli środowiska lokalnego  o założeniach projektu. W tym celu przygotowała informacje na gazetce szkolnej  z wykorzystaniem materiałów (plakatów, ulotek profilaktycznych) uzyskanych dzięki uczestniczeniu Gminy Siewierz             w Kampanii. Na stronie internetowej szkoły zostały zamieszczone dodatkowo: materiały informacyjne na temat założeń i zasad uczestniczenia w kampanii, materiały informacyjne dla uczniów i ich rodziców/opiekunów dotyczące realizowanych w szkole konkursów. Szkolna koordynatorka Kampanii zapoznała uczniów wszystkich klas z założeniami projektu, także z założeniami i regulaminami przeprowadzanych w szkole konkursów.

          Do realizacji zaplanowanych działań zostali zaproszeni także nauczyciele-wychowawcy klas, nauczyciel plastyki i nauczyciel wychowania fizycznego, którzy w ramach Europejskiego Tygodnia Sportu przedstawiali uczniom alternatywne sposoby spędzania czasu wolnego i skutecznego dla profilaktyki uzależnień rozładowywania  emocji. Dysponowaliśmy także szerokim wachlarzem materiałów edukacyjnych dla rodziców, mającym ich zachęcić do spędzania swojego wolnego czasu wspólnie z dziećmi, do pomocy młodym ludziom w zapełnieniu czasu  po to, by nie szukali  działań niebezpiecznych dla własnego zdrowia i życia. Staraliśmy się zachęć rodziców do większej uwagi nad tym, jak młodzi ludzie spędzają swój wolny czas, ze szczególnym uwzględnieniem kontroli rodzicielskiej nad poczynaniami dzieci w Internecie.

Wszyscy nauczyciele zostali zaproszeni do udziału w internetowych kursach realizowanych w ramach Akademii Profesjonalnego Nauczyciela, których celem będzie podniesienie ich umiejętności                          i kompetencji wychowawczych w zakresie radzenia sobie z trudnymi zachowaniami uczniów.

          Konkursy realizowane w szkole spotkały się z dużym zainteresowaniem uczniów. Do konkursu plastycznego zgłoszono ponad 30 prac, w konkursie ulotkowym pod hasłem: „Hop na narty” uczestniczyło 20 uczniów. Komisja oceniająca prace w konkursie plastycznym stanęła wobec tego przed trudnym wyborem wybrania prac najlepszych. Oceniano przede wszystkim: zgodność pracy              z tematem, zaangażowanie ucznia w wykonanie pracy i jej wartość estetyczną. Po wnikliwej analizie przygotowanego przez uczniów materiału postanowiono przyznać nagrody za zajęcie I, II i III miejsca w dwóch kategoriach wiekowych; klasy I – III szkoły podstawowej i klasy IV – VI szkoły podstawowej. Ponieważ poziom wykonania prac i zaangażowanie uczniów było bardzo wysokie (niektórzy z nich oddali do konkursu po 2 prace), postanowiono także przyznać liczne nagrody wyróżnienia. W sumie nagrodzono 20 uczniów.

Po zakończeniu konkursów na etapie szkolnym prace zostały przez szkolnego koordynatora kampanii przygotowane i przekazane do Gminnego Koordynatora Kampanii w celu wysłania do konkursu na szczeblu ogólnopolskim.

Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 2 w Siewierzu  i szkolny koordynator kampanii składają na ręce Burmistrza Miasta i Gminy Siewierz Pana Zdzisława Banasia i jego współpracowników serdeczne podziękowanie za zorganizowanie kampanii na terenie naszej placówki i sfinansowanie nagród konkursowych.

                                                                            Szkolny Koordynator Kampanii – Agnieszka Sieradzka

PIKNIK RODZINNY

 

     23 maja br., na boisku szkolnym, odbył się kolejny PIKNIK RODZINNY, którego organizatorem była Rada Rodziców przy naszej szkole. Festyn rozpoczął się powitaniem przez Panią Dyrektor przybyłych gości – Burmistrza Miasta i Gminy Siewierz – Pana Zdzisława Banasia, a także Zastępcy Burmistrza – Pana Dariusza Waluszczyka, rodziców oraz dzieci. Święto Rodziny to okazja do zaprezentowania wokalno-tanecznych i recytatorskich umiejętności najmłodszych. Pod hasłem Grunt to rodzinka swoje przedstawienie rozpoczęły przedszkolaki, a następnie uczniowie klas I – VI. Tematem przewodnim były rodzinne reklamy, w których dzieci prezentowały najważniejsze wartości płynące z rodziny. Reklamowane produkty to m.in. różowe okulary, rodzinne krople do oczu, rodzinne samochody czy rodzinne spa. Całość dopełniły piosenki o rodzinie znanych polskich artystów: Rodzina, ach rodzina, Grunt to rodzinka, Rodzina jest dobra na wszystko, Tu jest twoje miejsce, tu jest twój dom itp., a także układy taneczne: Żabki, Happy Pharrella Williamsa czy Chiquitita Abby. Po części artystycznej wszystkie dzieci wręczyły swoim rodzicom symboliczne upominki, które wykonały podczas warsztatów z wirujących farb. Następnie głos zabrał Pan Burmistrz: podziękował za pielęgnowanie rodzinnych wartości i przekazał życzenia wszystkim rodzinom uczestniczącym w festynie. Potem przyszła pora na atrakcje dla dzieci: zjeżdżalnie, zamek dmuchany, basen z kulą, watę cukrową, lody, loterię fantową, pokazy strażackie, policyjne itp. Warto wspomnieć o przygotowanych kulinariach: ciasta, grill, napoje, a także przygotowana przez uczestników kółka kulinarnego, młoda kapusta z koperkiem na ciepło. Dzięki pięknej pogodzie, festyn trwał do wieczora, a wszyscy uczestnicy bawili się we wspaniałej atmosferze.

Renata Dratwińska-Borys

Regulamin Konkursów plastyczno-literackich „MÓJ CZAS” i „NASZ CZAS”

1. ORGANIZATOR I CZAS TRWANIA KONKURSÓW:

1.1. Organizator: Stowarzyszenie Producentów i Dziennikarzy Radiowych, ul. Grochowska 29a, 60-277 Poznań.

1.2. Konkursy rozpoczynają się 1 kwietnia 2014 r. i trwają do 30 czerwca 2014 r. (decyduje data stempla pocztowego).

1.3. Rozstrzygnięcie Konkursów nastąpi do 31 sierpnia 2014 r.

2. WARUNKI UCZESTNICTWA:

2.1. Uczestnikiem Konkursów może być:

a) „Mój czas” – uczeń lub uczennica dowolnej szkoły podstawowej z gminy lub miasta uczestniczącego w ogólnopolskiej kampanii edukacyjno-profilaktycznej Zachowaj Trzeźwy Umysł® 2014,

b) „Nasz czas” – uczeń lub uczennica dowolnego gimnazjum z gminy lub miasta uczestniczącego w ogólnopolskiej kampanii edukacyjno-profilaktycznej Zachowaj Trzeźwy Umysł® 2014.

2.2. Warunkiem uczestnictwa w Konkursie jest nadesłanie w terminie określonym w ust. 1.2 pracy konkursowej na adres: Fundacja Trzeźwy Umysł, ul. Grochowska 45a, 60-277 Poznań.

2.3. Uczestnik Konkursu zobowiązany jest do zapoznania się z Regulaminem Konkursu. Spełnienie warunku uczestnictwa w Konkursie, wskazanego w ust. 2.2. oznacza akceptację wszystkich punktów Regulaminu Konkursu.

2.4. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za prace, które nie dotarły do niego z przyczyn niezależnych, m.in. wskutek zaniedbań Poczty Polskiej lub firm kurierskich.

2.5. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za podanie nieprawdziwych danych lub danych osób trzecich przez Uczestników. Podanie nieprawdziwych danych skutkuje odebraniem uczestnikowi prawa do nagrody.

3. TEMATY KONKURSÓW:

3.1. Tematem Konkursu „Mój czas” dla uczniów szkół podstawowych jest zaprezentowanie swojego sposobu spędzania wolnego czasu.

3.2. Interpretacja tematu 3.1.: Znalezienie swojej pasji już w dzieciństwie może być sposobem na uniknięcie problemów w przyszłości.

3.3. Tematem Konkursu „Nasz czas” dla uczniów gimnazjów jest zaprezentowanie w jaki sposób spędzają wolny czas z przyjaciółmi.

3.4. Interpretacja tematu 3.3.: W każdym wieku jest czas na przyjaźń, na wspólne z rówieśnikami spędzanie czasu i realizowanie zainteresowań. Warto poświęcać czas na aktywności, które dają satysfakcję, a nie tylko krótkotrwałą przyjemność.

4. ZASADY KONKURSÓW:

4.1. Prace plastyczne zgłaszane do Konkursów mogą być wykonane dowolną techniką pozwalającą na utrwalenie obrazu (lub kształtu) na wybranym przez Uczestnika materiale. Mogą zatem być narysowane, namalowane, wyklejone przy użyciu plasteliny, kolorowego papieru, krepy, produktów spożywczych (np. ryżu), uformowane z modeliny, wykonane z kasztanów, żołędzi, zapałek, guzików itp. Prace plastyczne zgłaszane do Konkursów nie mogą być przygotowane przy użyciu programów komputerowych.

4.2. Na Konkursy „Mój czas” i „Nasz czas” można nadesłać także prace literackie realizujące tematy uszczegółowione w punktach 3.2. i 3.4. Praca literacka nadesłana na Konkurs może liczyć najwięcej 2 strony A4 znormalizowanego druku (3600 znaków).

4.3. Do Konkursów mogą być zgłaszane tylko prace wykonane osobiście.

4.4. Każdy Uczestnik ma prawo nadesłać dowolną liczbę prac konkursowych.

4.5. Prace konkursowe muszą spełniać następujące wymogi:

a) format arkusza papieru lub innej powierzchni wykorzystanej do wykonania pracy plastycznej nie może być mniejszy niż A5 (148 mm × 210 mm) i większy niż A0 (841 mm × 1189 mm).

b) w przypadku prac przestrzennych najdłuższy wymiar (długość, szerokość, wysokość) nie może przekraczać 100 cm.

c) substancje lub materiały użyte do wykonania pracy konkursowej (kredki, farby, plastelina, krepa, drewno, artykuły spożywcze) powinny być suche i trwale przymocowane do powierzchni pracy.

d) prace literackie mogą liczyć do 3600 znaków.

4.6. Do każdej pracy konkursowej Uczestnik jest zobowiązany dołączyć następujące informacje o sobie:

a) imię i nazwisko,

b) nazwa i adres szkoły, do której aktualnie uczęszcza,

c) klasa, do której aktualnie uczęszcza,

d) nazwę gminy, w której mieści się szkoła,

e) adres prywatny.

4.7 Uczestnik może, ale nie musi, załączyć do pracy następujące informacje:

a) imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego,

b) opis pracy.

4.8. Zgłoszenie pracy do Konkursu jest równoznaczne z oświadczeniem Uczestnika, że praca nie została wykonana przez inne osoby.

4.9. Zgłoszenie pracy do Konkursu jest równoznaczne z udzieleniem przez Uczestnika zgody na prezentowanie pracy na stronach internetowych należących do Organizatora oraz w publikacjach przez niego wydawanych.

4.10. Konkurs jest moderowany przez Organizatora. Moderacja w Konkursie polega na prawie Organizatora do niedopuszczeniu do Konkursu, bez konieczności poinformowania o tym Uczestnika, pracy, która:

a) narusza prawo obowiązujące w Polsce,

b) narusza prawa i uczucia osób trzecich,

c) zawiera treści powszechnie uznane za społecznie niewłaściwe i naganne moralnie (np. obraźliwe, wulgarne, obsceniczne, nawołujące do nienawiści i przemocy),

d) nie spełnia podstawowych wymagań technicznych, w tym określonych w ust. 4.5,

e) narusza inne postanowienia zawarte w Regulaminie Konkursu.

4.9. Uczestnikowi przysługuje prawo wycofania nadesłanej na Konkurs pracy w terminie do 30 czerwca 2014 roku włącznie.

5. ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSÓW I NAGRODY:

5.1. Ocena nadesłanych prac dokonywana będzie przez Jury powołane przez Organizatora.

5.2. Jury kierować się będzie następującymi kryteriami przy wyłanianiu laureatów:

a) wartość artystyczna pracy,

b) wiek autora pracy,

c) spójność przekazu wyrażanego pracą z tematem odpowiedniego Konkursu, określonym w ust. 3.1 i rozwiniętym w ust. 3.2. w przypadku Konkursu „Mój czas” lub określonym w ust. 3.3 i rozwiniętym w ust. 3.4. w przypadku Konkursu „Nasz czas”.

d) w przypadku prac literackich ważna jest także poprawna pisownia.

5.3. Jury, biorąc pod uwagę kryteria określone w ust. 5.2, przyzna łącznie w Konkursach „Mój czas” i „Nasz czas”:

a) 32 nagrody główne,

b) 2500 wyróżnień za uczestnictwo.

5.4. Nagrodami w Konkursach „Mój czas” i „Nasz czas” ufundowanymi przez Organizatora są:

a) nagrody główne: laptopy, tablety, wieże hi-fi,

b) wyróżnienia za uczestnictwo: puzzle, kalendarze kulinarne.

5.5. Zwycięzcy Konkursów nie mogą przenieść prawa do otrzymania nagrody na osoby trzecie.

5.6. Organizator ma prawo do nieprzyznania nagród za dowolne miejsce w Konkursie.

5.7. Organizator ma prawo zmienić ilość przyznawanych nagród.

5.8. Organizator ma prawo do zmiany nagród na inne, zbliżone wartością do tych określonych w ust. 5.4.

6. OGŁOSZENIE WYNIKÓW I WYDANIE NAGRÓD:

6.1. Lista laureatów Konkursów zostanie opublikowana na stronie internetowej www.TrzezwyUmysl.pl do 31 sierpnia 2014 r.

6.2. Wyróżnienia za uczestnictwo zostaną przesłane we wrześniu 2014 r. na adres zamawiających kampanię Zachowaj Trzeźwy Umysł® urzędów lub placówek

6.3. Niezależnie od powyższego laureaci nagród głównych Konkursów zostaną powiadomieni o wygranej telefonicznie i listownie.

6.4. Urzędnicy odpowiedzialni za przeprowadzenie kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł® w gminie lub mieście laureatów nagród głównych również zostaną powiadomieni o wygranej telefonicznie i listownie.

6.5. Organizator nie odsyła prac przesłanych na Konkurs.

6.6. Uroczyste wręczenie nagród głównych odbędzie się na ogólnopolskim finale kampanii. O miejscu i dacie tej imprezy laureaci oraz urzędnicy zostaną powiadomieni telefonicznie i listownie.

6.7. Nagrodę należy odebrać osobiście.

6.8. Nagroda przepada w przypadku braku możliwości skontaktowania się ze zwycięzcą w terminie:

a) do 15 września 2014 roku w odniesieniu do nagród głównych,

b) do 31 grudnia 2014 roku w odniesieniu do wyróżnień za uczestnictwo w Konkursach.

6.9. Podanie nieprawdziwych lub niekompletnych danych (imienia, nazwiska i adresu zamieszkania) może być podstawą odmowy wydania Uczestnikowi nagrody w przypadku wygranej.

6.10. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za niemożność ani utrudnienia odbioru nagrody z przyczyn leżących po stronie Uczestnika nagrodzonego w Konkursie.

6.11. Wysyłając zgłoszenie do Konkursu, uczestnicy wyrażają zgodę na przeprowadzenie Konkursu zgodnie z niniejszym Regulaminem. Ponadto uczestnicy Konkursów wyrażają zgodę na opublikowanie swojego imienia, nazwiska i miejscowości zamieszkania, informacji o otrzymanej nagrodzie na stronach internetowych Organizatora i w publikacjach wydawniczych Organizatora oraz w innych środkach masowego przekazu, na potrzeby związane z podaniem wyników Konkursów.

6.12. Wysyłając zgłoszenie do Konkursu, uczestnicy wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych do celów Konkursu oraz dla usprawiedliwionych celów administratora danych, mając jednocześnie prawo wglądu do nich i do ich poprawiania.

7. PRAWA AUTORSKIE:

7.1. Uczestnik Konkursu poprzez dokonanie zgłoszenia, oświadcza, że przysługują mu wyłączne i nieograniczone prawa autorskie oraz prawa pokrewne do przesłanej pracy.

7.2. Uczestnik upoważnia nieodpłatnie Organizatora do korzystania z pracy (w sposób nieograniczony czasowo i terytorialnie) w dowolnym celu, a w szczególności, choć niewyłącznie, w wydawnictwach i pozostałych mediach Organizatora, w zakresie wszystkich pól eksploatacji obejmujących w szczególności:

a) utrwalanie i zwielokrotnienie pracy dowolną techniką,

b) wprowadzenie pracy do pamięci komputera,

c) nagrywanie pracy na dowolnego rodzaju nośniki danych (np. płyty CD, DVD),

d) publikację pracy w internecie,

e) rozpowszechnianie dowolnej liczby kopii pracy w środkach masowego przekazu,

f) wykorzystanie pracy do celów marketingowych i/lub promocji, w tym reklamy, sponsoringu, product placement, public relations, promocji sprzedaży Organizatora;

g) inne przypadki rozpowszechniania pracy, w tym jej wyświetlanie lub publiczne odtwarzanie,

h) dokonywanie opracowań pracy, w tym obróbki komputerowej oraz wprowadzania zmian i modyfikacji.

7.3. Uczestnik wyraża zgodę na oznaczenie autorstwa prac rozpowszechnianych zgodnie z niniejszym Regulaminem.

7.4. Uczestnik wyraża zgodę na publikowanie i rozpowszechnianie następujących danych: imię, nazwisko i/lub pseudonim/nick.

7.5. Uczestnik zgadza się na publikację swojego wizerunku wykonanego podczas uroczystości wręczania nagród.

7.6. Ponadto Uczestnik zrzeka się jakiegokolwiek wynagrodzenia za korzystanie z prac zgodnie z niniejszym Regulaminem, w tym w szczególności wynagrodzenia za rozpowszechnianie prac na stronie internetowej oraz inne przypadki publicznego udostępniania prac.

8. TRYB SKŁADANIA I ROZPATRYWANIA REKLAMACJI:

8.1. W przypadku zastrzeżeń Uczestników co do zgodności przebiegu Konkursu z niniejszym Regulaminem lub obowiązującym prawem, uczestnicy mogą zgłosić reklamację na piśmie w ciągu 7 dni od dnia publikacji wyników Konkursu. Reklamacja musi być przesłana listem poleconym na adres Organizatora podany w pkt. 2.2 powyżej z dopiskiem „Konkurs ZTU – Reklamacja” Po upływie powyższego terminu reklamacje nie będą rozpatrywane.

8.2. Prawidłowo zgłoszone reklamacje będą rozpatrywane przez Organizatora w ciągu 30 dni od ich zgłoszenia. Organizator rozpatrzy zgłoszone reklamacje i poinformuje pisemnie zgłaszającego o zajętym stanowisku.

9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:

9.1. Regulamin znajduje się do wglądu w biurze Organizatora, to jest w Poznaniu przy ul. Grochowskiej 45a oraz na stronie internetowej www.TrzezwyUmysl.pl.

9.2. Wszelkie pytania i uwagi można kierować na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

9.3. Złamanie ustaleń regulaminu Konkursu przez Uczestnika będzie oznaczało jego wykluczenie z uczestnictwa w Konkursie.

9.4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdą odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.

9.5. Nadesłane na Konkurs dane osobowe uczestników mogą być przetwarzane przez Organizatora wyłącznie w celu wykonania ich obowiązków związanych z Konkursem oraz w celach informacyjno-marketingowych Organizatora. Uczestnikom Konkursów przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

Regulamin konkursu ulotkowego „HOP NA NARTY” (dla uczniów szkoły podstawowej)

1. ORGANIZATOR I CZAS TRWANIA KONKURSU:

1.1. Organizator: Stowarzyszenie Producentów i Dziennikarzy Radiowych, ul. Grochowska 29a, 60-277 Poznań

1.2. Konkurs rozpoczyna się 1 kwietnia 2014 r. i trwa do 30 czerwca 2014 r. (decyduje data stempla pocztowego).

1.3. Rozstrzygnięcie Konkursu nastąpi do 31 sierpnia 2014 r.

2. WARUNKI UCZESTNICTWA:

2.1. Uczestnikiem Konkursu może być uczeń lub uczennica dowolnej szkoły podstawowej z gminy lub miasta uczestniczącego w ogólnopolskiej kampanii edukacyjno-profilaktycznej Zachowaj Trzeźwy Umysł® w 2014 roku,

2.2. Warunkiem uczestnictwa w Konkursie jest nadesłanie w terminie określonym w ust. 1.2 ulotki konkursowej na adres: Fundacja Trzeźwy Umysł, ul. Grochowska 45a, 60-277 Poznań.

2.4. Uczestnik Konkursu zobowiązany jest do zapoznania się z Regulaminem Konkursu. Spełnienie warunku uczestnictwa w Konkursie wskazanego w ust. 2.2. oznacza akceptację wszystkich punktów Regulaminu Konkursu.

2.5. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za prace, które nie dotarły do niego z przyczyn niezależnych, m.in. wskutek zaniedbań Poczty Polskiej lub firm kurierskich.

2.6. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za podanie przez Uczestników nieprawdziwych danych lub danych osób trzecich. Podanie nieprawdziwych danych skutkuje odebraniem uczestnikowi prawa do nagrody.

3. ZASADY KONKURSU:

3.1 Konkurs polega na wskazaniu poprawnych odpowiedzi na pięć pytań testowych związanych ze sportami zimowymi,

3.2 Ulotkę oraz dane ucznia (imię i nazwisko, klasa, dokładny adres i nazwa szkoły, adres domowy, telefon kontaktowy oraz nazwa gminy) w terminie do 30 czerwca 2014 r. należy przesłać na adres: Fundacja Trzeźwy Umysł, ul. Grochowska 45a, 60-277 Poznań.

4. ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU I NAGRODY:

4.1. Jury powołane przez Organizatora oceni poprawność odpowiedzi zaznaczonych na nadesłanych ulotkach oraz dokona losowania.

4.2. Jury kierować się będzie następującymi kryteriami przy wyłanianiu laureatów:

a) poprawność odpowiedzi na pytania,

b) czytelność i kompletność wypełnienia ulotki.

4.3. Jury, biorąc pod uwagę kryteria określone w ust. 4.2, przyzna: 1000 nagród

4.4. Organizator ma prawo do nieprzyznania nagród za dowolne miejsce w Konkursie.

4.5. Organizator ma prawo zmienić ilość przyznawanych nagród.

4.6. Organizator ma prawo do zmiany nagród na inne, zbliżone wartością do tych określonych w ust. 4.7.

4.7. Nagrodami w Konkursach ufundowanymi przez Organizatora są: kalendarze kulinarne oraz puzzle.

4.8. Zwycięzcy Konkursu nie mogą przenieść prawa do otrzymania nagrody na osoby trzecie.

5. OGŁOSZENIE WYNIKÓW I WYDANIE NAGRÓD:

5.1. Lista laureatów Konkursu zostanie opublikowana na stronie internetowej www.TrzezwyUmysl.pl do 31 sierpnia 2014.

5.2. Nagrody zostaną przesłane we wrześniu 2014 na adres zamawiających kampanię Zachowaj Trzeźwy Umysł® urzędów lub placówek.

5.3. Nagroda przepada w przypadku braku możliwości skontaktowania się ze zwycięzcą w terminie do 31 grudnia 2014 roku.

5.4. Podanie nieprawdziwych lub niekompletnych danych (imienia, nazwiska i adresu zamieszkania) może być podstawą odmowy wydania Uczestnikowi nagrody w przypadku wygranej.

5.5. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za niemożność ani utrudnienia odbioru nagrody z przyczyn leżących po stronie Uczestnika nagrodzonego w Konkursie.

5.6. Wysyłając zgłoszenie do Konkursu, uczestnicy wyrażają zgodę na przeprowadzenie Konkursu zgodnie z niniejszym Regulaminem. Ponadto uczestnicy Konkursu wyrażają zgodę na opublikowanie swojego imienia, nazwiska i miejscowości zamieszkania, informacji o otrzymanej nagrodzie na stronach internetowych Organizatora i w publikacjach wydawniczych Organizatora oraz w innych środkach masowego przekazu, na potrzeby związane z podaniem wyników Konkursu.

5.7. Wysyłając zgłoszenie do Konkursu, uczestnicy wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych do celów Konkursu oraz dla usprawiedliwionych celów administratora danych, mając jednocześnie prawo wglądu do nich i do ich poprawiania.

6. TRYB SKŁADANIA I ROZPATRYWANIA REKLAMACJI:

6.1. W przypadku zastrzeżeń Uczestników co do zgodności przebiegu Konkursu z niniejszym Regulaminem lub obowiązującym prawem uczestnicy mogą zgłosić reklamację na piśmie w ciągu 7 dni od dnia publikacji wyników Konkursu. Reklamacja musi być przesłana listem poleconym na adres Organizatora podany w pkt. 2.2 powyżej z dopiskiem „Konkurs ZTU – Reklamacja”. Po upływie powyższego terminu, reklamacje nie będą rozpatrywane.

6.2. Prawidłowo zgłoszone reklamacje będą rozpatrywane przez Organizatora w ciągu 30 dni od ich zgłoszenia. Organizator rozpatrzy zgłoszone reklamacje i poinformuje pisemnie zgłaszającego o zajętym stanowisku.

7. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:

7.1. Regulamin znajduje się do wglądu w biurze Organizatora, to jest w Poznaniu przy ul. Grochowskiej 45a oraz na stronie internetowej www.TrzezwyUmysl.pl.

7.2. Wszelkie pytania i uwagi można kierować na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

7.3. Złamanie ustaleń regulaminu Konkursu przez Uczestnika będzie oznaczało jego wykluczenie z uczestnictwa w Konkursie.

7.4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdą odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.

7.5. Nadesłane na Konkurs dane osobowe uczestników mogą być przetwarzane przez Organizatora wyłącznie w celu wykonania ich obowiązków związanych z Konkursem oraz w celach informacyjno-marketingowych Organizatora. Uczestnikom Konkursu przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

Spotkanie  z muzykiem

 

15 maja 2014 roku na specjalne zaproszenie przybył do naszej szkoły pan Sebastian, muzyk, gitarzysta.

Spotkanie to rozpoczęło się od krótkiego zapoznania dzieci z oddziałów przedszkolnych i klas młodszych z podstawową wiedzą na temat instrumentów strunowych szarpanych oraz różnych gatunków muzyki. Po wiedzy teoretycznej przyszedł czas na próbę dźwięku. Pan Sebastian zademonstrował grę na gitarze akustycznej, elektrycznej oraz basowej. Ponadto zapoznał uczniów z osprzętem gitarowym tj.: efekt, wzmacniacz. Jednakże dzieci najbardziej ucieszyły się kiedy same mogły spróbować swych sił grając na owych gitarach.

Opracowała: mgr Beata Pieprzyk

IMG 7075

IMG 7085

Sukcesy naszych uczennic w powiatowym konkursie fotograficznym

W dniu 24 kwietnia ogłoszono wyniki powiatowego konkursu fotograficznego „Piękne są nasz barwy ojczyste”. Uczennice klasy VI naszej szkoły odniosły w tym konkursie olbrzymi sukces! Wiktoria Kubik zajęła II miejsce, Karolina Dyduch była trzecia, a Natalia Boroń zdobyła wyróżnienie.

Konkurs organizowany był przez I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika w Będzinie, a patronat nad konkursem objęli: p. Małgorzata Handzlik – posłanka do Parlamentu Europejskiego, p. Zbigniew Meres– senator RP, p. Krzysztof Malczewski- Starosta Powiatu Będzińskiego oraz p. Łukasz Komoniewski - Prezydent miasta Będzina. Zdjęcia przedstawiające polskie barwy narodowe oceniane były w trzech kategoriach wiekowych (przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja). Konkurs miał na celu popularyzować wśród dzieci i młodzieży wiedzę o naszych symbolach narodowych, rozwijać wyobraźnię i kreatywne myślenie. Galeria nadesłanych zdjęć ukazała różnorodność pomysłów młodzieży powiatu będzińskiego, były zdjęcia z kibicami, flaga powiewająca na wietrze, serce z dłoni w narodowych barwach, biało-czerwone rękawiczki…

Wiktoria, Karolina i Natalia odebrały już swoje nagrody w dniu 28 kwietnia, podczas uroczystości w I LO w Będzinie. W tamtejszej auli oraz na portalu internetowym facebook można oglądać nagrodzone prace naszych uczennic oraz pozostałych laureatów.

Opiekun: Justyna Chudy

Zdjęcie1415

Akcje w których uczestniczymy

pojemnik_na_baterie.jpg
Copyright © 2024 Szkoła Podstawowa nr 2 w Siewierzu. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.
Friday the 19th. Siewierz