- Szczegóły
- Odsłony: 566
Krajowa Odznaka Jakości dla projektu eTwinning „Znajdźmy wspólny język… Ojczysty”
Wzięliśmy udział w tym projekcie, aby uczcić Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego, który przypada na 21 lutego. Projekt rozpoczął się początkiem bieżącego roku, a zakończył z końcem marca. Dzisiaj możemy cieszyć się Krajową Odznaką Jakości!
"A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają" - Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego ma w założeniu dopomóc w ochronie różnorodności językowej jako dziedzictwa kulturowego, zapoczątkowanego ponad czterysta pięćdziesiąt lat temu przez Mistrza Reja.
Dziękujemy Wam drodzy Uczniowie, Rodzice i Współtwórcy projektu za zaangażowanie i pomoc w realizacji działań! Bez Was nie udałoby się nam tego osiągnąć!
Korzystając z okazji, podsumujmy nasze działania:
Projekt polegał na wykonaniu dowolnej liczby zadań, które miały na celu podkreślić bogactwo, różnorodność i piękno języka ojczystego. Uczniowie, biorący udział w tej inicjatywie, rozwijali umiejętność pracy w grupie i zespole. Ponadto kształtowali umiejętności pisania, doskonalili techniki czytania. Projekt uwrażliwił dzieci i młodzież na kulturę słowa. Doskonalił umiejętności korzystania z narzędzi TIK. Przybliżył historię Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego. Uczniowie i nauczyciele zmierzyli się z niełatwym zadaniem „Łamańców językowych”. Ćwiczyliśmy swoje buzie, próbując bezbłędnie powiedzieć: „Jola lojalna, Jola nielojalna”, „Stół z powyłamywanymi nogami”, „Cóż, że ze Szwecji” oraz wiele innych. Wraz z członkami projektu napisaliśmy i zilustrowaliśmy opowiadanie pod tytułem „Niesamowita opowieść”. Zaprojektowaliśmy okładki ulubionych lektur szkolnych. Idąc z duchem czasu, uczniowie stworzyli lekturmemy, które w zabawny sposób obrazowały fragmenty lektur. Stworzyliśmy szkolny plakat z najbardziej lubianym słowem w języku polskim. Zilustrowaliśmy trudne przysłowia. Współtworzyliśmy książeczkę w sieci, gdzie zamieściliśmy rysunki przedstawiające związki frazeologicznych. Bawiliśmy się w poszukiwaczy ortograficznych błędów. Rysowaliśmy ortograficznego Dyzia. Nakręciliśmy reportaż o języku polskim, a także zmontowaliśmy szkolno – przedszkolną filmową recytację wiersza „Żuraw i czapla” Jana Brzechwy.
Nauczyciele SP nr 2 prowadzą wiele działań w ramach eTwinning. Są to zarówno polskie jak i międzynarodowe projekty. Sukcesy, jakie odnoszą, to dla nich motywacja do działania, która niesie za sobą ogromną satysfakcję z pracy z dziećmi i młodzieżą. Dzięki takim inicjatywom pedagodzy utwierdzają się w przekonaniu, że to co robią ma sens, bo pozwala na wszechstronny rozwój wychowanków. Życzymy sobie i Wam kolejnych wyróżnień!
Oto i nasze odznaczenie:
Beata Pieprzyk, Aneta Bednarz, Magdalena Drezler
- Szczegóły
- Odsłony: 601
Lekturmem uczniów klasy V
Zapraszam do obejrzenia efektów pracy klasy V: ich pomysłowych lekturmów, czyli memów do wybranego fragmentu książki lub lektury.
- Szczegóły
- Odsłony: 574
Ilustracja przysłów
Oto nasza piękna GALERIA POD OKNEM, na której znalazły się prace plastyczne uczniów klas starszych, którzy zmierzyli się z ilustracją przysłów.
- Szczegóły
- Odsłony: 596
Ulubione słowo w języku polskim
Każdy z uczniów naszej szkoły wybrał swoje ulubione słowo w języku polskim. Zapisał je na plakacie, który możecie obejrzeć poniżej. Zapraszamy!
- Szczegóły
- Odsłony: 620
RECYTACJA WIERSZA "ŻURAW I CZAPLA" JANA BRZECHWY
Może stanie się to naszą tradycją. Oto recytacja z Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego - rok 2020.
A tutaj rok 2018. Zobaczcie jaka zmiana :)
- Szczegóły
- Odsłony: 594
ILUSTRACJA PRZYSŁÓW
Oto efekty pracy klasy I, III, IV, V.
- Szczegóły
- Odsłony: 607
Projekt okładki książki/lektury
Oto efekty prac klasy IV i V.
- Szczegóły
- Odsłony: 618
ROZWAŻANIIA NAD JĘZYKIEM POLSKIM
Prezentujemy efekty naszego reportazu na temat naszego języka ojczystego.
- Szczegóły
- Odsłony: 603
NIESAMOWITA OPOWIEŚĆ
Nasi uczniowie współtworzyli projektową opowieść, którą przeczytać możecie klikając w link.
- Szczegóły
- Odsłony: 610
Prace plastyczne uczniów klas I - III znalazły się w projektowej książeczce, którą możecie obejrzeć klikającw link poniżej.
- Szczegóły
- Odsłony: 550
ORTOGRAFICZNY DYZIO
Oto nowy ortograficzny kolega uczniów klasy VI i VIII!
- Szczegóły
- Odsłony: 598
PROJEKTOWY QUIZIZZ
Uczniowie klas starszych zmierzyli się z innymi uczestnikami projektu w teście na temat naszego języka ojczystego. Oto kilka ujęć fotograficznych
- Szczegóły
- Odsłony: 641
O projekcie Znajdźmy swój język... ojczysty
Projekt "Znajdźmy wspólny język... ojczysty" skierowany jest do uczniów różnych typów szkół i polega na wykonaniu dowolnej ilości zadań w terminie od 17 lutego do 8 marca.
Umieszczenie krótkiej relacji w utworzonej grupie, a także na platformie TwinSpace.
CELE
1. Podkreślenia bogactwa, różnorodności i piękna języka ojczystego
2. Rozwój umiejętności pracy w grupie, zespole
3. Rozwijanie umiejętności pisania
4. Doskonalenie techniki czytania
5. Rozwijanie uważności
6. Uwrażliwienie młodzieży na kulturę słowa
7. Rozwijanie umiejętności korzystania z narzędzi TiK
8. Przybliżenie historii Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego
9. Nawiązywanie współpracy z nauczycielami innych szkół
POSTĘP DZIAŁAŃ
1. Rozpropagowanie projektu w grupach nauczycieli na Facebooku
2. Utworzenie grupy na facebooku: https://tiny.pl/t82x9
3. Stworzenie zadań projektowych, przygotowanie materiałów
4. Organizacja święta w szkole
5. Podzielenie się wrażeniami
6. Przygotowanie fotorelacji z wydarzeń
SPODZIEWANE REZULTATY
1. Zdobycie nowej wiedzy z zakresu komunikacji oraz nauki o języku
2. Uwrażliwienie na piękno mowy ojczystej
3. Uczniowie poszerzą swoją wiedzą na temat języka polskiego
4. Stworzenie bazy zadań służących popularyzacji wiedzy o języku
5. Nawiązanie współpracy z innymi nauczycielami
6. Mapa uczestników projektu: http://tiny.cc/57hriz