Krajowa Odznaka Jakości dla projektu eTwinning „Znajdźmy wspólny język… Ojczysty” 

Wzięliśmy udział w tym projekcie, aby uczcić Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego, który przypada na 21 lutego. Projekt rozpoczął się początkiem bieżącego roku, a zakończył z końcem marca. Dzisiaj możemy cieszyć się Krajową Odznaką Jakości!

"A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają" - Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego ma w założeniu dopomóc w ochronie różnorodności językowej jako dziedzictwa kulturowego, zapoczątkowanego ponad czterysta pięćdziesiąt lat temu przez Mistrza Reja. 

Dziękujemy Wam drodzy Uczniowie, Rodzice i Współtwórcy projektu za zaangażowanie i pomoc w realizacji działań! Bez Was nie udałoby się nam tego osiągnąć!

Korzystając z okazji, podsumujmy nasze działania:

Projekt polegał na wykonaniu dowolnej liczby zadań, które miały na celu podkreślić bogactwo, różnorodność i piękno języka ojczystego. Uczniowie, biorący udział w tej inicjatywie, rozwijali umiejętność pracy w grupie i zespole. Ponadto kształtowali umiejętności pisania, doskonalili techniki czytania. Projekt uwrażliwił dzieci i młodzież na kulturę słowa. Doskonalił umiejętności korzystania z narzędzi TIK. Przybliżył historię Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego. Uczniowie i nauczyciele zmierzyli się z niełatwym zadaniem „Łamańców językowych”. Ćwiczyliśmy swoje buzie, próbując bezbłędnie powiedzieć: „Jola lojalna, Jola nielojalna”, „Stół z powyłamywanymi nogami”, „Cóż, że ze Szwecji” oraz wiele innych.  Wraz z członkami projektu napisaliśmy i zilustrowaliśmy opowiadanie pod tytułem „Niesamowita opowieść”. Zaprojektowaliśmy okładki ulubionych lektur szkolnych. Idąc z duchem czasu, uczniowie stworzyli lekturmemy, które w zabawny sposób obrazowały fragmenty lektur. Stworzyliśmy szkolny plakat z najbardziej lubianym słowem w języku polskim. Zilustrowaliśmy trudne przysłowia. Współtworzyliśmy książeczkę w sieci, gdzie zamieściliśmy rysunki przedstawiające związki frazeologicznych. Bawiliśmy się w poszukiwaczy ortograficznych błędów. Rysowaliśmy ortograficznego Dyzia. Nakręciliśmy reportaż o języku polskim, a także zmontowaliśmy szkolno – przedszkolną filmową recytację wiersza „Żuraw i czapla” Jana Brzechwy.

Nauczyciele SP nr 2 prowadzą wiele działań w ramach eTwinning. Są to zarówno polskie jak i międzynarodowe projekty. Sukcesy, jakie odnoszą, to dla nich motywacja do działania, która niesie za sobą ogromną satysfakcję z pracy z dziećmi i młodzieżą. Dzięki takim inicjatywom pedagodzy utwierdzają się w przekonaniu, że to co robią ma sens, bo pozwala na wszechstronny rozwój wychowanków. Życzymy sobie i Wam kolejnych wyróżnień!

Oto i nasze odznaczenie:

Odznaka dla społeczności

Beata Pieprzyk, Aneta Bednarz, Magdalena Drezler

Lekturmem uczniów klasy V

Zapraszam do obejrzenia efektów pracy klasy V: ich pomysłowych lekturmów, czyli memów do wybranego fragmentu książki lub lektury.

 

 

Ilustracja przysłów

Oto nasza piękna GALERIA POD OKNEM, na której znalazły się prace plastyczne uczniów klas starszych, którzy zmierzyli się z ilustracją przysłów. 

przysłowia

Ulubione słowo w języku polskim

Każdy z uczniów naszej szkoły wybrał swoje ulubione słowo w języku polskim. Zapisał je na plakacie, który możecie obejrzeć poniżej. Zapraszamy!

słowo

RECYTACJA WIERSZA "ŻURAW I CZAPLA" JANA BRZECHWY

Może stanie się to naszą tradycją. Oto recytacja z Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego - rok 2020.

 

A tutaj rok 2018. Zobaczcie jaka zmiana :)

 

ILUSTRACJA PRZYSŁÓW

Oto efekty pracy klasy I, III, IV, V.

 

Projekt okładki książki/lektury

Oto efekty prac klasy IV i V.

 

 

ROZWAŻANIIA NAD JĘZYKIEM POLSKIM

Prezentujemy efekty naszego reportazu na temat naszego języka ojczystego.

 

NIESAMOWITA OPOWIEŚĆ

Nasi uczniowie współtworzyli projektową opowieść, którą przeczytać możecie klikając w link.

Kliknij mnie!

Prace plastyczne uczniów klas I - III znalazły się w projektowej książeczce, którą możecie obejrzeć klikającw link poniżej.

Projektowa książeczka

 

ORTOGRAFICZNY DYZIO

Oto nowy ortograficzny kolega uczniów klasy VI i VIII!

87158293 199662111402603 5555188413784653824 n

87367480 191737808562105 7770712323802529792 n

mdjo1

PROJEKTOWY QUIZIZZ 

Uczniowie klas starszych zmierzyli się z innymi uczestnikami projektu w teście na temat naszego języka ojczystego. Oto kilka ujęć fotograficznych

QZ

O projekcie Znajdźmy swój język... ojczysty

Projekt "Znajdźmy wspólny język... ojczysty" skierowany jest do uczniów różnych typów szkół i polega na wykonaniu dowolnej ilości zadań w terminie od 17 lutego do 8 marca.
Umieszczenie krótkiej relacji w utworzonej grupie, a także na platformie TwinSpace.

CELE

1. Podkreślenia bogactwa, różnorodności i piękna języka ojczystego
2. Rozwój umiejętności pracy w grupie, zespole
3. Rozwijanie umiejętności pisania
4. Doskonalenie techniki czytania
5. Rozwijanie uważności
6. Uwrażliwienie młodzieży na kulturę słowa
7. Rozwijanie umiejętności korzystania z narzędzi TiK
8. Przybliżenie historii Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego
9. Nawiązywanie współpracy z nauczycielami innych szkół

POSTĘP DZIAŁAŃ

1. Rozpropagowanie projektu w grupach nauczycieli na Facebooku
2. Utworzenie grupy na facebooku: https://tiny.pl/t82x9
3. Stworzenie zadań projektowych, przygotowanie materiałów
4. Organizacja święta w szkole
5. Podzielenie się wrażeniami
6. Przygotowanie fotorelacji z wydarzeń

SPODZIEWANE REZULTATY

1. Zdobycie nowej wiedzy z zakresu komunikacji oraz nauki o języku
2. Uwrażliwienie na piękno mowy ojczystej
3. Uczniowie poszerzą swoją wiedzą na temat języka polskiego
4. Stworzenie bazy zadań służących popularyzacji wiedzy o języku
5. Nawiązanie współpracy z innymi nauczycielami
6. Mapa uczestników projektu: http://tiny.cc/57hriz

Akcje w których uczestniczymy

pij_mleko.jpg
Copyright © 2024 Szkoła Podstawowa nr 2 w Siewierzu. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.
Tuesday the 19th. Siewierz