Regulamin funkcjonowania monitoringu wizyjnego w Szkole Podstawowej nr 2 w Siewierzu
§ 1
Regulamin określa cel i zasady funkcjonowania systemu monitoringu wizyjnego, miejsca instalacji kamer systemu, reguły rejestracji i przechowywania zapisu z kamer, sposób ich zabezpieczenia oraz tryb udostępniania danych z zapisu z kamer.
§ 2
Celem monitoringu wizyjnego jest:
1) zapewnienie porządku publicznego i bezpieczeństwa osób przebywających na monitorowanym terenie,
2) ochrona mienia.
§ 3
Administratorem systemu monitoringu wizyjnego jest Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 2 w Siewierzu.
§4
1) kamer rejestrujących obraz,
2) urządzenia rejestrującego i zapisującego obraz na nośniku fizycznym,
3) stacji monitorowania umożliwiającej podgląd rejestrowanego obrazu.
§ 5
"Szkoła Podstawowa nr 2 w Siewierzu prowadzi monitoring wizyjny terenu wokół budynku szkolnego w celu zapewnienia porządku publicznego i bezpieczeństwa osób przebywających na monitorowanym terenie oraz ochrony mienia. Podstawę prawną wprowadzenia monitoringu stanowią art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz.1000 z późn. zm.), art. 222 § 1 Kodeksu pracy (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 917 z późn. zm.) oraz art. 108a ustawy z 14.12.2016 r. – Prawo oświatowe (DZ.U.2018.996 i 1000 z późn. zm.).
Administratorem systemu monitoringu jest Szkoła Podstawowa nr 2 w Siewierzu. Kontakt z Inspektorem Danych Osobowych jest możliwy pod numerem tel. 326741623.
Każda osoba ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Zapisy z monitoringu przechowywane będą przez okres 1 miesiąca. Odbiorcami danych osobowych mogą być wyłącznie ograny uprawnione na podstawie przepisów prawa.
Regulamin monitoringu dostępny jest na stronie internetowej www.sp2siewierz.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej."
§ 6
Dostęp do obrazu i zapisu monitoringu mają: administrator systemów informatycznych Szkoły Podstawowej nr 2 w Siewierzu, Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 2 w Siewierzu, Sekretarz Szkoły. Osoby te zobowiązane są do przestrzegania przepisów prawa w zakresie danych osobowych.
§ 7
1) numer porządkowy kopii,
2) okres, którego dotyczy nagranie,
3) źródło nagrania, np. kamera nr .......,
4) datę wykonania kopii,
5) dane i podpis osoby, która sporządziła kopię,
6) w przypadku wydania kopii - dane organu, któremu udostępniono zapis,
7) w przypadku zniszczenia kopii - datę zniszczenia i podpis osoby, która kopię zniszczyła.
§ 8
Regulamin zamieszcza się na stronie internetowej Szkoły Podstawowej nr 2 w Siewierzu,
w zakładce "Monitoring".