Wychowanie Fizyczne

Narzędzia do monitorowania aktywności fizycznej

 

https://1drv.ms/p/s!AuekFjIW7ivMgSLTQObQJP1YRhKk?e=jd4Acp

 

 



Biologia

Witam uczniów klasy VIII. 

Zapraszam jutro 08.04.2020 na lekcję video z biologii na godzinę 10.00. Około 9.50 zamieszczę link do lekcji na waszej zakładce lekcje on-line. Powtórzcie 3 ostatnie tematy; miejcie pod ręką zeszyty.

Pozdrawiam.

J. Górnisiewicz



 

 

Matematyka 07.04.2020

Drodzy Ósmoklasiści,

kontynuujemy powtarzanie materiału. Zestaw zadań dostępny w linku. Gdyby była trudność z odczytaniem treści, proszę  do mnie napisać, wyślę Wam wtedy zdjęcia przez messengera.

link do materiałów

Pozdrawiam, J. Chudy


 


JĘZYK ANGIELSKI KLASA 8 07. 04. 20

Dzień dobryJ Mam nadzieję, że u Was wszystko dobrze. Zaczynamy!

W załączniku znajdziecie kartę pracy podsumowującą dział 6, do wykonania na ocenę.

Proszę wypełnijcie kartę (test jest edytowalny), podpiszcie, (zadania 1 nie robicie) i odeślijcie na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. najpóźniej do środy 08. 04. 2020

ZAŁĄCZNIK

POWODZENIAJ

 


 

Wychowanie Fizyczne

Czwórbój lekkoatletyczny

Proszę się zapoznać z krótką informacją na temat zasad czwórboju.

https://1drv.ms/p/s!AuekFjIW7ivMgR5omc1X01I-KOTu?e=tYmDfU

Poniżej można zobaczyć, jak wygląda czwórbój w praktyce.

https://www.youtube.com/watch?v=xLzkG-sJCiU&feature=share&fbclid=IwAR2kZg9uKm8T6bbr9mNqDUTeX1ZUzwu1JW6KsZg3XClonQ_pcb4rJCKWzio


J.NIEMIECKI 

Frau Cesarz is inviting you to a meeting.
 
Join the meeting:
 
 
 
 

Nasza psychika podczas epidemii-1

Matematyka - 06.04.2020

Drodzy Ósmoklasiści, 

w momencie, gdy piszę do Was te słowa, wciaż jeszcze nie wiadomo, kiedy odbędzie się Wasz egzamin. Bierzemy się zatem do utrwalania wiadomości. 

Otwórzcie podręcznik na stronie 200. Proszę zrobić 3 spośród podanych tam 9 zadań. Tam są graniastosłupy :-) Jutro się do Was odezwę, więc nie zwlekajcie z pracą.

Pozdrawiam, J. Chudy


 


 

Wiedza o społeczeństwie

 

Dzień dobry :)

Zapraszam na lekcję online. Link do videolekcji: 

https://meet.jit.si/ExcessiveOrdersStabDefinitely

 

Do zobaczenia

Barbara Pawińska


JĘZYK ANGIELSKI KLASA 8 06. 04. 20

Dzień dobry.

Tak jak obiecywałam przesyłam odpowiedzi do zadań z podręcznika. Sprawdźcie swoje odpowiedzi z kluczem i ewentualne błędy poprawcie na czerwono. Zdjęcia poprawionych zadań prześlijcie na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w ramach monitorowania waszych postępów. Jutro obiecana karta pracy podsumowująca wiedzę z działu 6 – na ocenę

Exercise 1 

1

2

3

4

5

Exercise 2 

1 thief 

2 vandal 

3 kidnapper 

4 murderer 

5 pickpocket 

Exercise 3 

1 might 

2 can’t 

3 must 

4 may 

5 must 

Exercise 4 

1 can’t 

2 may / might / could 

3 must 

4 can’t 

5 must 

Exercise 5 

1 had studied; would have passed 

2 wouldn’t have met; hadn’t gone 

3 hadn’t walked; wouldn’t have seen 

4 ’d read; would, have known 

5 Would, have learned; hadn’t lived 

Exercise 6 

1 are investigating 

2 stolen 

3 reported 

4 got 

5 was wearing 

6 stood 

7 had happened 

8 realised 


J.NIEMIECKI


 

Zapraszam na lekcję on-line o godz. 12:00, kilka minut przed lekcją prześlę link.

Po lekcji zapraszam tutaj: https://wordwall.net/play/1175/670/5692

Joanna Cesarz

CHEMIA 06.04.2020

Dzień dobry,

W dniu 06.03. temat lekcji brzmi: Glicerol.

Przesyłam poniżej link do materiałów, które ułatwią zapoznanie się tematem. 

https://epodreczniki.pl/a/alkohole-wielowodorotlenowe/DwL8CL7TH

Proponuję również podręcznik jako pomoc naukową (strony: 150 - 152). 

Następnie, proszę w zeszycie wykonać notatkę o następującej treści:

1. Wzór sumaryczny i strukturalny glicerolu (gliceryny):

……………………………………………………………………..

2. Właściwości fizyczne gliceryny: (5 przykładów właściwości),

  • …………………….
  • ……………………
  • …………………….
  • ……………………..
  • …………………….

3. Właściwości chemiczne gliceryny: (4 właściwości):

  • …………………….
  • ……………………
  • …………………….
  • ……………………..

W przypadku pojawiających się wątpliwości lub pytań, proszę o kontakt mailowy lub poprzez dziennik elektroniczny. Możliwy jest również kontakt przy użyciu komunikatorów video, np. Messenger.


Wychowanie Fizyczne

Zasady zdrowego odżywiania

https://1drv.ms/p/s!AuekFjIW7ivMgRZTp1vKerZxvB0Z?e=LkUDca

 

Zachęcam do kontynuowania zapisów w dziennej karcie aktywności w kolejnym tygodniu.


 

Matematyka - 03.04.2020

Drodzy Ósmoklasiści, dziękuję Wam za liczny udział w lekcji on-line!

Oto materiały dla Was: link do materiałów

Pozdrawiam serdecznie!

J. Chudy




 

GEOGRAFIA, 3.04.

Dzień dobry,

dziś nie przesyłam Wam nowego tematu, ponieważ nie chcę naciskać Was z nowym materiałem, póki nie opanujecie poprzedniego, szczególnie że zbliżają się święta.

Proponuję obejrzenie bardzo ciekawego filmu, który przygotuje Was do poświątecznej lekcji o Kanadzie https://youtu.be/GQ4q3Jbwa3o

17.04. zapraszam Was na lekcję online.

Jeśli ktoś ma jeszcze zadania z poprzedniej lekcji to proszę je przesłać.

Pozdrawiam i życzę zdrowych i spokojnych świąt.

Katarzyna Maciążek

Historia

Dzień dobry :)

Dzisiaj realizujemy temat: Polski Październik. Proszę go zapisać do zeszytu. 

Poniżej zamieszczam link do prezentacji. Obejrzyjcie ją i przepiszcie notatkę. Dodatkowo obejrzyjcie jeszcze film o wydarzeniach w Polsce w październiku 1956 r i ich wpływie na politykę władz PRL.

https://prezi.com/enyh3pgojn4m/temat-polski-pazdziernik/

https://www.youtube.com/watch?v=XtKdKLhjlZg

Ponieważ zbliża się weekend, nie zadaję Wam nic więcej.

W poniedziałek zapraszam Was na lekcję online. O godz. 8.45 w Waszej zakładce zamieszczę link do strony internetowej komunikatora. Wystarczy w niego kliknąć. Proszę wcześniej przygotować podręczniki do WOS-u i zeszyty.

Pozdrawiam serdecznie :)

 

 


JĘZYK ANGIELSKI KLASA 8 03. 04. 20

Dzień dobryJ.

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: Unit review.

Przed Wami powtórzenie z działu 6. Otwórzcie podręczniki na stronie 71. Proszę o wykonanie zadania 1, 2, 3, 4, 5, 6.

Polecenia do zadań.

Zadanie 1. Połącz części zdań 1-5 z ich dokończeniami a-e.

Zadanie 2. Napisz nazwy przestępców, którzy popełniają poniższe zbrodnie/przestępstwa..

Zadanie 3. Zapisz poprawne odpowiedzi.

Zadanie 4. Uzupełnij zdania odpowiednim czasownikiem modalnym (must, can’t, might, may, could).

Zadanie 5. Uzupełnij zdania (zapisane w trzecim trybie warunkowym) odpowiednią formą czasownika w nawiasie.

Zadanie 6. Wybierz poprawne wyrazy.

Podsumowanie gramatyki z działu 6 znajdziecie na stronie 70.

W poniedziałek sprawdzimy Wasze odpowiedzi. Proszę dzisiaj niczego do mnie wysyłać. We wtorek prześlę Wam kartę pracy podsumowującą dział 6 - na ocenę.

PozdrawiamJ

 

 


 

 

Drodzy Ósmoklasiści,

poniżej zamieszczam linki do tematu dotyczącego odmrożeń i oparzeń. Bardzo proszę przejrzyjcie je i wykonajcie ćwiczenia pod temtami.

 

Oparzenia i odmrożenia

Oparzenia chemiczne i termiczne

Wychłodzenia i odmrożenia

 

Pozdrawiam

Renata Chmielowska


Matematyka

Drodzy Ósmoklasiści, widzimy się jutro, czyli w piątek 3 kwietnia ok. 12.30. Link wyślę Wam około 12.25. 

Do zobaczenia! J. Chudy


Wychowanie Fizyczne


Unihokej

Witam. W wolnej chwili proszę zaznajomić się z ogólnymi zasadami gry, co wolno, a czego nie wolno itp. Nie uczymy się przepisów na pamięć.

Skrócone zasady gry

http://unihokejgorzyce.osw.pl/Przepisy-gry

https://www.youtube.com/watch?v=yNKJEsjPKaA

Jeśli kogoś bardziej zainteresuje gra, to w poniższym linku może zobaczyć przykładowe ćwiczenia.

https://www.youtube.com/watch?v=ymac6mjIMas


Wiedza o społeczeństwie

Kochani Uczniowie Klasy VIII

Dzisiaj na lekcji wiedzy o społeczeństwie bedziemy kontynuować temat poświęcony władzy ustawodawczej. W zeszycie prosze zapisć temt: " Proces legislacyjny w RP". 

Następnie w podręczniku do WOS-u zapoznajcie się z infografiką "Jak uchwala sie ustawę?" str. 136-137, i na jej podstawie odpowiedzcie na pyt. 1 i 2 str. 137. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie. Podpowiem Wam, że uprawnienia prezydenta są w punkcie 4 i 5

Na koniec proponuję, abyście wybrali się na spacer.  Tylko taki nietypowy, mianowicie do sejmu i senatu. Na stronie e-podręczniki proszę kliknąć w linki i pozwiedzać te dwie ważne instytucje państwowe:

https://epodreczniki.pl/a/w-senacie-rzeczypospolitej-polskiej/DNZLFrfI

https://epodreczniki.pl/a/sejm-bez-tajemnic/DEt2DECLy

Pozdrawiam Was serdecznie 

Barbara Pawińska

 

J. Niemiecki


06.04.2020 o godz. 12:00, chcę Was zaprosić na lekcję on-line.
Ok 11:45 umieszczę link w zakładce waszej klasy.

Thema: Im Juni wird eine Klassenfahrt stattfinden.

Dziś przypomnimy sobie Futur I

Składa się on z:

  • czasownika werden ( należy go odmienić)
  • bezokolicznika

Scheibt bitte!

ich werde
du wirst

er/sie/es wird

wir werden
ihr werden
sie/Sie werden

  • besichtigen-zwiedzać
  • besprechen-omawiać
  • stattfinden-odbywać się
  • bernachten-przenocować
  • kosten-kosztować
  • die Klassenfahrt- wycieczka szkolna
  • billig-tanio

Proszę wpisać w wyszukiwarkę docwiczenia.pl

Następnie wpisać kod:K8KLZ2 i wybrać nagranie: 56

Proszę posłuchać rozmowy i odpowiedzieć na pytania na podstawie tekstu słuchanego. Podczas zajęć stacjonarnych wiele czasu poświęciliśmy udoskonalaniu umiejętności Hören.

  1. Wohin fährt die Klasse?
  2. Wo werden die Schüler übernachten?
  3. Womit werden die Schüler fahren?
  4. Was werden die Schüler besichtigen?
  5. Die Klassenfahrt wird erst in……..sein.
  6. In St.Gallen gibt es……………….., ein Volkerkundemuseum,……………………… und ein…………………………….

( Proszę odpowiadać pełnymi zdaniami)

Proszę do 06.04.2020 przesłać zdjęcie powyższego zadania.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pozdrawiam

Joanna Cesarz

Dzień dobry,

 

 

zapraszam na katechezę w piątek 03.04. ok.godz.13 (zaraz po matematyce). Będziemy rozmawiać na temat sensu i znaczenia adorowania Pana Jezusa w Wielki Czwartek w Ciemnicy. Zachęcam Was gorąco do udziału w transmisjach uroczystości Triduum Paschalnego, bo dla nas Święta Wielkanocne zaczynają się w Wielki Czwartek ustanowieniem Eucharystii, w Wielki Piątek idziemy z Panem Jezusem na Golgotę, gdzie przeżywamy Jego śmierć, w Wielką Sobotę święcimy pokarmy, wodę, ogień, odnawiamy przyrzeczenia chrztu św., aż w końcu nadchodzi Niedziela Zmartwychwstania Pana Jezusa.

Proszę o przesłanie na mojego maila prezentacji o kardynale Stefanie Wyszyńskim, o których była mowa 2 tygodnie temu. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Pozdrawiam

Urszula Szymiec


 

Wychowanie Fizyczne

 

Witam. Poniżej znajduje się kod do quizu. Pytania znajdujące się w nim dotyczą materiałów, które zamieszczałem przez tydzień (korfball, przyczyny i skutki otyłości, testy sprawności, przepisy gry w piłkę nożną, igrzyska olimpijskie).Jako nazwę użytkownika proszę podać imię i pierwszą literę nazwiska, nie trzeba wysyłać zdjęcia z uzyskanym wynikiem.

 

https://quizizz.com/join/

 

kod 194898

Quiz dostępny do godziny 17

Wychowanie Fizyczne

 

Igrzyska olimpijskie

https://1drv.ms/p/s!AuekFjIW7ivMgRB9P0KEFQ7tMVzv?e=8ejUfN

Wychowanie Fizyczne

Podstawowe przepisy gry w piłkę nożną

W wolnej chwili proszę się zapoznać z podstawowymi przepisami gry w piłkę nożną.

http://www.zasadygry.pl/pilka_nozna_16_1.htm 

http://www.zasadygry.pl/pilka_nozna_16_2.htm

https://www.youtube.com/watch?v=ShWEk0J1MwI&feature=share&fbclid=IwAR0tUHR_BRlrvqKJG5fAmRlL5vvLMgp4DLp3nyKrXLsakgSb1jl3byaNRCw

Propozycja ćwiczeń do wykonania w domu

https://www.youtube.com/watch?v=XK20nhuKM5M&fbclid=IwAR3BjNaWmvxSaH02CFxJ0kxJKQ6f90H6fVjIYSMDPU9OJCh3rmysY5RdbF0

Autyzm w Polsce

2 kwietnia to Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) autyzm występuje u
1na 100 dzieci, co oznacza, że w naszym kraju żyje ok 400 tysięcy osób
z autyzmem. To jak jedno spore miasto. Ale tu liczby się nie kończą, bo
z autyzmem żyją nie tylko osoby z autyzmem, ale także ich rodzice, rodzeństwo, opiekunowie, co sprawia, że jest ich nawet 3 mln.

A Ty? Znasz taką osobę, rodzinę? A może masz takiego kolegę lub koleżankę w szkole? Czy wiesz, jak możesz im pomóc?

Możesz przyłączyć się do akcji Cała Polska na niebiesko i w dniu 2 kwietnia

- ubrać się na niebiesko, możecie stworzyć pracę plastyczna o tematyce Polska na niebiesko. Mogą to być np. odciśnięte na niebiesko dłonie czy rysunek błękitnych serc. Na każdym rysunku napiszcie Polska na niebiesko.

-działaj w social mediach! Zmień zdjęcie w tle oraz zdjęcie profilowe, używając niebieskiej nakładki! Niech wszyscy zobaczą, że wspierasz osoby z autyzmem!

Gdy nie masz takiej możliwości , to proszę prześlij zdjęcia na e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ,a ja wszystkie prace opublikuję na stronie internetowej naszej szkoły!

Razem możemy więcej!

Pozdrawiam serdecznie I. Szczepańczyk

 

uczeń-pisze

DRODZY UCZNIOWIE KLASY VIII

 

W przyszłym tygodniu odbędą się on-line próbne egzaminy ósmoklasisty.


• 30 marca br. (poniedziałek), ok. godz. 9:00 – język polski;
• 31 marca br. (wtorek), ok. godz. 9:00 – matematyka;
• 1 kwietnia br. (środa), ok. godz. 9:00 – języki obce nowożytne.

Szczegółowe informacje znajdują się pod linkiem:

próbny egzamin ósmoklasisty 

oraz na stronie

CKE 

Wszystkie materiały pobieracie ze strony Centralnej Komisji Egzaminacyjnej (testy + nagrania z języka angielskiego) w dniu egzaminu z danego przedmiotu. Wypełnione arkusze Word z języka polskiego
i angielskiego przesyłacie na e- mail nauczyciieli (Aneta Bednarz.: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
;">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; Magdalena Drezler: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">)

a z matematyki Word lub inne formy dokumentów, np. zdjęcia ( Justyna Chudy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

Bardzo proszę, by każdy z Was zachował formułę egzaminu. Wasze prace zostaną sprawdzone, ale nie będą oceniane.

POWODZENIA!

Wasz wychowawca: Aneta Bednarz

GEOGRAFIA, 27.03.

Drodzy ósmoklasiści,

Bardzo proszę, abyście weszli w link https://drive.google.com/file/d/1c3ueeEctvBXBlb8iI6Mu3X6YRJbXDg4g/view?usp=sharing

tam znajdziecie wszystkie instrukcje do lekcji.

Pozdrawiam Was serdecznie, Katarzyna Maciążek

Wychowanie Fizyczne

 

Testy sprawności fizycznej

 

link do prezentacji

https://1drv.ms/p/s!AuekFjIW7ivMdNQ4DswZthLtJYk?e=XN9tWL

 

W linkach poniżej można zapoznać się z testami wykonywanymi  w praktyce.

http://static.scholaris.pl/resource_imp/109/109768/PLIKI_4/RTS059404.webm

 

https://www.youtube.com/watch?v=PGUr0mQBUx4

 

https://www.youtube.com/watch?v=n4xMs2EohFU

Dzień dobry :)

Moi Drodzy Uczniowie kl. VIII

Dzisiaj zrealizujemy temat zatytułowany "Polska w czasach stalinizmu". proszę, go zapisać do zeszytu. Następnie obejrzyjcie prezentację i przepiszcie do zeszytu notatkę. Polecam film "czar PRL-u - kartkowa karuzela"

Kolejne wasze zadanie to przeczytanie w podręczniku tekstu źródłowego "Kult Stalina" i odpowiedź na pytanie 1 str. 179 - proszę to zrobić w formacie word i przesłać na moją pocztę: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

To wszystko na dzisiaj

Pozdrawiam Was serdecznie.

Życzę Wam spokojnego weekendu. Dbajcie o siebie i wypoczywajcie :)

Barbara Pawińska

 

 

5 zasad jak uczyć się aby mózg pochłaniał 100% nauki

Informacje dla każdego kto chciałby uczyć się efektywnie

W związku z zagrożeniem epidemicznym znaleźliśmy się w nowej sytuacji w wielu dziedzinach naszego życia. Dla uczniów najistotniejsze jest kontynuowanie nauki, doskonalenie umiejętności i zdobywanie wiedzy. Uczniu, ten trudny czas jest dla Ciebie nowym wyzwaniem, jest sprawdzianem Twojej odpowiedzialności, systematyczności, wytrwałości. To jest sprawdzian, z którego sam wystawisz sobie ocenę. Proponuję byś zapoznał się z zasadami, które ułatwią Twoją naukę.

Jednym nauka przychodzi sama, innym z wielkim trudem. Zwłaszcza ci drudzy muszą postarać się, by uczyć się efektywnie. Co można zrobić, by nasz mózg chłonął wiedzę tak, jakbyśmy sobie tego życzyli? Pewnych uwarunkowań nie można pominąć i zmienić, jednak z pewnością można wspomóc nasz organizm w nauce ułatwiając mu poradzenie sobie z trudnościami.

Warto wysoko stawiać sobie poprzeczkę i mieć ambicje, jednak warto również zachować umiar uwzględniając realne możliwości. Istotny jest przede wszystkim stan zdrowia. Eliminując wszelkie infekcje i choroby, należycie odżywiając organizm, dostarczając mózgowi odpowiedniej dawki witamin, soli mineralnych i substancji odżywczych możemy poprawić jego funkcjonowanie.

Kluczowy dla mózgu jest również relaks, wypoczynek i sen. Wyspany, wypoczęty mózg pracuje szybciej i efektywniej. Złudzeniem jest intensywna nauka, będąc przemęczonym. Nadszarpnięte zdrowie i zmęczenie sprawiają, iż organizm angażuje mózg w pełni, organ ten zmuszony jest pracować na pełnej mocy męcząc się jeszcze bardziej a przy tym niewiele zapamiętując. Świeżość i energia wypoczętego mózgu gwarantuje kilkukrotnie szybsze efekty nauki niżeli intensywna praca wielogodzinna, nużąca, żmudna i demotywująca. Nie wystarczy się jednak wyspać, by zdobyć energię do działania, istotna jest aktywność tak fizyczna, jak i intelektualna. Ruch to zdrowie, powiedzenie to jest wciąż aktualne. Kondycja fizyczna bezpośrednio rzutuje na kondycję mózgu. Będąc aktywnym, prowadząc zdrowy tryb życia, przebywając na powietrzu, uprawiając sport wpływamy również na to jak pracuje nasz mózg. Prócz aktywności fizycznej winniśmy dbać o aktywność intelektualną serwując mózgowi gimnastykę w postaci łamigłówek logicznych, gry w szachy, kreatywnych rozrywek, jak i nauki samej w sobie. Bardzo dobrą gimnastyką dla mózgu jest codzienna nauka języka obcego oraz sam fakt wielojęzyczności w praktyce.

Im więcej się uczymy, tym spraw niej nam to idzie, mózg zapamiętuje więcej
i więcej.
 Nasz umysł jest tak skonstruowany, iż chętniej i szybciej chłonie wiedzę, która nas z różnych przyczyn interesuje. Rzeczy, których nie rozumiemy, nie widzimy sensu w ich nauce, które nas nie wciągają uczy się nam gorzej i trudniej. Warto więc odkryć w języku obcym coś co nas zainteresuje, sprawić by nauka była przyjemna i atrakcyjna. Najlepsze efekty nauki zaobserwować można przy nauce poprzez zabawę, w formie rozrywki. Niestety nie wszystko i nie zawsze da się tak zorganizować, by uczyć się w atmosferze zabawy
i przyjemności. Czasem osiągnąć to można poprzez uwydatnienie korzyści ze znajomości języka, a czasem wystarczą atrakcyjne pomoce dydaktyczne. Co więcej o wiele łatwiej jest nauczyć się teorii w praktyce niżeli tylko zasad i reguł z książki. 
Doświadczenia, praktyka są pożądane, aby mózg zapamiętał daną wiedzę jako całość, na przykładzie. Kluczem do sukcesu jest zrozumienie, wówczas niczego nie musimy uczyć się na pamięć a poprzez skojarzenia, kontekst. Pomocne bywają mnemotechniki, jednakże warto zauważyć,
iż różne metody nauki i jej wsparcia maja różną skuteczność, gdyż mózg każdego ma nieco inna budowę i działanie. Różnorodność pomocy naukowych, form nauki zapewnia szeroki wybór w zależności od naszych preferencji i predyspozycji. Jedni są wzrokowcami, do nich przemówi zapewne grafika i obraz, prezentacja wizualna, inni są słuchowcami, szybciej będzie się im uczyć z wykładu, przy muzyce itd. Interaktywne pomocne online tworzone są
z myślą o uniwersalizacji i oddziaływaniu na wszystkie zmyły. 
Różnorodność bodźców użyta jednocześnie potęguje prace mózgu, jednakże badania dowodzą,
iż przebodźcowanie powoduje dezorientację i rozdrażnienie, które nie sprzyjają efektywnej nauce. Stąd też nie dla wszystkich interaktywne podręczniki i nauka w sieci jest idealnym rozwiązaniem.

Jednym z fundamentalnych czynników wpływu na efektywność nauki jest pozytywne nastawienie i motywacja do nauki. Wiara we własne możliwości potrafi skłonić nasz mózg do wysiłku i pojęcia nawet najtrudniejszych teorii. Optymizm znacząco oddziałuje na motywację. Pokładając nadzieje w nauce łatwiej jest się nam zmobilizować do nauki, chcieć się nauczyć. Z natury człowiek jest konformistą i odkłada rzeczy trudniejsze na później.
Aby nie odkładać a realizować swoje plany warto odnotowywać nawet najdrobniejsze sukcesy, które przybliżają nas do celu jak i sprawiają, że jego osiągnięcie jest bardziej realne. Widząc postępu, odnosząc sukcesy podnosimy własną samoocenę, a co za tym idzie czujemy się bardziej komfortowo. Wśród współczesnych teorii zarządzania nie tylko własnym rozwojem i czasem, ale również organizacją przodują teorie o samodoskonaleniu się poprzez odkrywanie swojego potencjału możliwości i uświadamianiu sobie zmian, które nas rozwijają, pobudzają kreatywność - dodaje Marcin z platformy edukacyjnej Preply, gdzie można nauczyć się np. matematyki lub języków obcych. Na motywację, a co za tym idzie 
systematyczność nauki wpływ ma element rywalizacji i współzawodnictwa. Z jednej strony nie warto się porównywać, z drugiej zaś strony nic ta nie mobilizuje jak równanie do osób lepszych od nas samych w dążeniu do tego samego celu.

Aby mózg chłonął wiedzę niczym gąbka poza kondycją organizmu, jego emocjami związanymi z nauką i jej przedmiotem ważne są warunki środowiskowe, otoczenie sprzyjające nauce. Przewietrzone pomieszczenie, odpowiednia przestrzeń, oświetlenie, wygodny blat roboczy, dobrej jakości narzędzia, pomoce to wszystko wpływa na efektywność naszej nauki. W tym obszarze istotna jest również grupa w której przychodzi się nam uczyć, zbyt liczna osłabia percepcję i koncentrację na zadaniu. Hałas, nadmierna ilość szczegółów, kolorów może dekoncentrować. W tym miejscu należy dodać, iż poziom wrażliwości na wyżej wymienione jest bardzo indywidualny i warto dopasować warunki nauki do osobistych potrzeb. Podobne znaczenie ma dobór form i metod nauki. Jedni wolą uczyć się z książek, inni z materiałów audio. Najskuteczniejszą metoda nauki jest doświadczenie. Tak samo jak dziecko uczy się poprzez doświadczanie świata, poznając świat i reguły w nim panujące dotykając, smakując, czy popełniając błędy, tak również w wieku dorosłym uczymy się dzięki doświadczeniu. W pewnym zakresie owe doświadczenie można oszukać, poprzez złudzenie faktycznego doświadczenia przykładowo zwiedzając muzeum wirtualnie, czy korzystając ze zdobyczy techniki i internetu obserwując eksperymenty zdalnie, biorąc udział w konferencji naukowej na odległość itd. W tym miejscu wspomnieć warto zainteresowanie wiedzą. Wewnętrzna ciekawość i chęć poznawania z czasem
i wiekiem w nas maleje. Pielęgnując ją nie odczujemy nawet, kiedy się uczymy, bowiem gdy coś nas pasjonuje, intryguje poświęcamy temu uwagę nie czując wysiłku, a zarazem przyswajamy znalezioną wiedzę błyskawicznie, mimochodem, bez potrzeby powtórek
i utrwalania wiadomości. Szczególna umiejętnością, jakiej pragniemy jest znajomość języków obcych, dzięki którym możemy komunikować się ze światem, pozyskiwać dalszą wiedzę.

Podsumowując, nie wystarczy wyposażenie się w atrakcyjne materiały dydaktyczne, kolorowe pomoce czy interaktywne aplikacje, by się nauczyć. Nawet poświęcenie czasu na naukę, czytanie publikacji i wykonywanie zadań nie zapewni opanowania materiału, jeśli nie zadbamy o harmonijny proces nauki, zorganizowany, wielozmysłowy i dopasowany dla siebie.

Wykorzystanie wiedzy o zasadach efektywnej nauki pozwoli Wam doskonalić umiejętności
i uczynić naukę doskonałą przygodą, jeśli potrzebujecie wsparcia pedagoga szkolnego w tej nowej sytuacji zdalnego uczenia się  proszę o kontakt poprzez wiadomości e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..– czekam tam na Wasze pytania. Pozdrawiam wszystkich uczniów i życzę Wam wytrwałości w nauce!

JĘZYK ANGIELSKI KLASA 8 27. 03. 20

Dzień dobryJ. Zaczynamy!

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: Writing: A narrative.

Otwórzcie podręczniki na stronie 68.

Zadanie 1.

Przeczytajcie tekst wysłuchajcie nagrania 2.16 (strefa ucznia). Po wysłuchaniu i przeczytaniu odpowiedzcie w zeszytach na pytania 1-5. Pamiętajcie, o przetłumaczeniu i zapisaniu do zeszytów wyrazów z tekstu, których nie znaliście.

Writing task – na ocenę (proszę o przesłanie prac na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 30. 03. 20 do godz. 9.00)

Proszę opisać podobne zdarzenie. Do napisania pracy wykorzystajcie plan ze strony 68 w podręczniku.

PowodzeniaJ

 

Szkolny minikonkurs mitologiczny 

Kochani uczniowie !!! 

Ogłaszam konkurs dla pasjonatów mitów greckich. Bardzo prosze zapoznać się z poniższą ilustracją i odgadnąć tytuły mitów greckich. Odpowiedzi w pliku word ( wzór: nr 1 - tytuł mitu itd.) ze swoim imieniem i nazwiskiem proszę przesłać na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dla 3 osób z najwiekszą liczbą poprawnych odgadnięć są przewidziane drobne nagrody rzeczowe (oczywiście po naszym powrocie do szkoły!!!). Na odpowiedzi czekam do 27. 03. 2020 (piątek) godz.  19.00

Zachęcam do uczestnictwa

Barbara Pawińskamity greckie

Witajcie Drodzy Ósmoklasiści :)

Dzisiaj realizujemy temat poświęcony władzy ustawodawczej w Polsce. Sprawuje ją parlament, składający się z dwóch izb: sejmu i senatu. Przejrzyjcie prezentację pod pierwszym linkiem i przepiszcie notatkę do zeszytu. 

https://prezi.com/p/tgcxduvnfkst/?present=1

Następnie tylko obejrzyjcie drugą prezentację. Zwróćcie uwagę na rozmieszczenie w sali obrad sejmu i senatu miejsc dla posłów i senatorów, marszałków, prezydenta i członków rządu. 

https://prezi.com/8wbrg7qui6q-/sejm-i-senat-/

Na koniec lekcji proszę wypisać w pliku word najważniejsze według Was uprawnienia sejmu i senatu. Uzasadnijcie swój wybór. Proszę również odszukać w różnych źródłach, w jakich sytuacjach obraduje Zgromadzenie Narodowe. Proszę to również zapisać i wysłać na mój adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do przyszłego poniedziałku - 30. 03. 2020 

Pozdrawiam serdecznie

Barbara Pawińska

Matematyka - lekcja 5

Drodzy Ósmoklasiści, przed Wami druga część lekcji o odcinkach w ostrosłupie.

lekcja o odcinkach w ostrosłupie trójkątnym

 Proszę o zapoznanie się, wykonanie i przesłanie mi zadania domowego, tym razem na ocenę, do godz.19.00 w poniedziałek.

Trzymam kciuki! J. Chudy

Lekcje fizyki online dn. 26.03., 31.03, 02.04
 
szczegółowe informacje w załączniku
 

 

Wychowanie Fizyczne

Przyczyny i skutki otyłości

Proszę zapoznać się z krótką prezentacją.

https://1drv.ms/p/s!AuekFjIW7ivMcg-pY-ajGbzB8rw?e=B0chLS

CHEMIA 26.03.2020

Dzień dobry,

W dniu 26.03. temat lekcji brzmi: Metanol, etanol – przykłady alkoholi monohydroksylowych.

Przesyłam poniżej link do materiałów, które ułatwią poznanie właściwości wymienionych alkoholi.

https://epodreczniki.pl/a/alkohole---wplyw-na-organizm-czlowieka/D12Tr4zCU

W przypadku pojawiających się wątpliwości lub pytań proszę o kontakt mailowy lub poprzez dziennik elektroniczny. Możliwy jest również kontakt przy użyciu komunikatorów video, np. Messenger.

JĘZYK ANGIELSKI KLASA 8 25. 03. 20

Dzień dobryJ Mam nadzieję, że u Was wszystko dobrze. Zaczynamy!

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: Describing a crime / Showing interest.

Otwórzcie podręczniki na stronie 67.

Zadanie 1/67.

Wysłuchajcie dwukrotnie nagrania dialogu pomiędzy Ethanem i Jasmine – nagranie 2.15.

Nagrania do zadań dostępne są w strefie ucznia macmillan. Wchodzicie na stronę, wybieracie zakładkę klasy 4-8, wybieracie podręcznik All Clear klasa 8 i pobieracie pliki audio. Nas obecnie obowiązuje płyta 2. CD 2 https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia

Wysłuchajcie nagrania dialogu raz jeszcze, ale zatrzymujcie nagranie po każdym zdaniu i powtórzcie wymowę – tak jak na zajęciach.

Zadanie na ocenę

Speaking task strona 67

Napiszcie podobny dialog w języku angielskim. Macie w podręczniku do wyboru dwa scenariusze: pierwszy to kradzież telefonu, drugi wandalizm w szkole (2 rameczki w książce ) (proszę przesłać zadanie do jutra do godziny 12. 00 na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)

Ćwiczeniówka: Zadanie 1,2 strona 42

 


Wychowanie Fizyczne

 

Drodzy uczniowie oraz rodzice/opiekunowie. Poniżej przedstawiam dwie propozycje realizacji wychowania fizycznego. Na wstępie dodam, że rozumiem, iż w obecnej sytuacji jesteście zasypani materiałami, ćwiczeniami, zadaniami z innych przedmiotów, które są priorytetem. Dlatego nie wymagam aby materiały, które będę zamieszczał znalazły się na pierwszym planie. Jest to luźna propozycja aktywności, na która można poświęcić kilkanaście minut dziennie w trakcie wykonywania codziennych obowiązków lub podczas czasu wolnego.

 

 

Propozycja 1

 

 

Zachęcam do stworzenia karty tygodniowej aktywności, w której będziecie opisywać swoje działania i czas jaki na to poświęciliście (krótko i konkretne wykonane zadania). Następnie dokumentujecie opisaną aktywność w postaci zdjęcia lub krótkiego filmiku i przesyłacie mi na maila. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Ograniczamy się do prostych ćwiczeń, mogą to być pajacyki, przysiady, skipy, bieg w miejscu, zabawa na placu,  skoki przez skakankę czy sprzątanie w domu, rodzinny spacer itp.

 

Można też zainstalować krokomierz i robić zrzuty ekranu z codziennej aktywności i wysłać na maila.

 

 

Kartę można pobrać z linku poniżej lub narysować na kartce.

https://onedrive.live.com/view.aspx?resid=CC2BEE163216A4E7!113&ithint=file%2cdocx&authkey=!AOPF9Jp5eKqjDCI

 

Przykładowa aktywność.

Czwartek

26.03

Odkurzanie pokoju

Ćwiczenia ogólnorozwojowe

Aktywnie spędzony czas z rodzicem

Rodzinny spacer

itp.

10min

5 min

10min

30min

Jednym słowem każda aktywność, którą podejmujecie.

  

Pamiętajmy:

  • Wszystkie aktywności należy wykonywać pod opieką/ nadzorem rodzica/opiekuna prawnego w miejscu, które nie zagraża naszemu życiu i zdrowiu ( zwracamy uwagę na zachowanie bezpiecznej odległości od rzeczy znajdujących się w najbliższym otoczeniu np. stoły, krzesła, łóżka itd.).

  • Ćwiczymy tylko wtedy kiedy jesteśmy w 100% zdrowi i nie posiadamy zwolnienia z wychowania fizycznego.

  • Przed każdą aktywnością fizyczną należy wykonać rozgrzewkę.

  • Ćwiczenia wykonujemy w odpowiednim stroju, obuwiu (nie wykonujemy ćwiczeń w samych skarpetkach).

  • Wykonujemy ćwiczenia adekwatne do naszych możliwości i obecnej sytuacji.

  • Wszelkie propozycje zamieszczonych ćwiczeń skonsultuj z rodzicem/opiekunem.
  • Przestrzegamy higieny osobistej.

 

 

Propozycja 2 (teoretyczna)

Na naszej stronie będę zamieszczał materiały w postaci filmików, prezentacji, linków do stron odnośnie tematyki związanej z wychowaniem fizycznym, z którymi należy się zapoznać. Po tygodniu (środa) będę zamieszczał link do quizu/testu, który będzie zawierał pytania odnośnie zamieszczonego wcześniej materiału. Quiz/ test należy wypełnić a wynik końcowy w postaci zdjęcia/ zrzutu ekranu wysłać na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Kryteria oceniania

 1 (dzień) opisany i udokumentowany zdjęciem/ filmikiem aktywności lub rozwiązany w 20-50% dobrze quest/test = ocena dobra

2 (dni) opisane i udokumentowane zdjęciem/ filmikiem aktywności lub rozwiązany w 51-85% dobrze quest/test = ocena bardzo dobra

4 (dni) opisane i udokumentowane zdjęciem/filmikiem aktywności plus rozwiązany w 86-100% dobrze quiz/test= ocena celująca

 

 

Jeżeli ktoś wykonał, któreś z zaleceń z ubiegłego tygodnia to również dostanie ocenę. Proszę wysłać informację na maila.

Tak jak pisałem wyżej jest to tylko propozycja. W razie jakich kolwiek pytań proszę o kontakt mailowy.

 

 

Propozycja rozgrzewki.

 

https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U

 

 

Gry i zabawy rekreacyjne z innego kraju- Korfball

 

 

 

 

Proszę się zapoznać z materiałami.

https://www.youtube.com/watch?v=I31p-WdevYA

Zasady gry: https://www.youtube.com/watch?v=Oe_TmF_B1A0

 http://stacjasport.pl/dyscypliny/korfball

 http://www.korfball.pl/wprowadzenie

 Zasady w praktyce wersja angielska.

https://www.youtube.com/watch?v=GUtJB5jBOis


 

 


Informatyka kl.VIII 25-03-2020

Temat: Programowanie w języku Python.

 Proszę zapoznać się z materiałem dostępnym w podręczniku na stronach:

Od str. 75-77 paragraf 3

Od str. 77-81 paragraf 4

(Nie wykonujemy żądnych zadań/ćwiczeń – to utrwalenie tego, co zrobiliście na PixBlocks)


Wszystkim Uczniom przypominamy o bezpieczeństwie w sieci.

technologia

Drodzy rodzice i uczniowie.

Przesyłam poniżej zasady pracy dzieci w czasie nauczania zdalnego kl. IV-VIII.

Uczniu:

1.Przygotuj swoje miejsce pracy.

2.Wyłącz wszystkie urządzenia, które mogą Cię rozpraszać (telewizor, radio, telefon itp.

3. Ucz się codziennie systematycznie.

4. Zrób listę zadań do wykonania.

5. Zacznij od najtrudniejszego zadania, potem zrób prostsze.


6. Podziel materiał na części, utrwal wiadomości.

7. Nie spędzaj dłużej czasu przed komputerem niż 60 min dziennie. Staraj się robić przerwy co 15-20 minut.

8. Podczas przerwy staraj się poćwiczyć, napić się, czy coś zjeść.

9. Korzystając z urządzeń mobilnych (komputera, laptopa, telefonu) pamiętaj o zachowaniu ostrożności i dostosowaniu   stron odpowiednich dla Twojego wieku.

10. Poproś rodzica lub starsze rodzeństwo o sprawdzenie Twojej pracy.

Historia 

Witajcie Kochani Uczniowie klasy VIII :)

W ramach przygotowania do nowego tematu lekcji, proszę abyście przygotowali prezentację multimedialną na temat: "Polska Zjednoczona Partia Robotnicza". Uwzględnijcie następujące tematy:

- powstanie,

- cele,

- członkowie, 

- historia

Możecie skorzystać z podręcznika, z Internetu. Ja polecam Wam stronę:

https://eszkola.pl/historia/polska-zjednoczona-partia-robotnicza-pzpr-8720.html

Termin nadesłania prac: 31. 03. 2020

Maksymalna ilość slajdów: 15

Prace proszę przeslać na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pozdrawiam serdecznie

Barbara Pawińska

JĘZYK ANGIELSKI KLASA 8 24. 03. 20

Dzień dobryJ Mam nadzieję, że u Was wszystko dobrze. Zaczynamy!

Dzisiaj sprawdzamy zadania z działu 1 z repetytorium ósmoklasisty. Przesyłam Wam link do strony gdzie zamieszczone są odpowiedzi do zadań. Jeśli znajdziecie w swoich odpowiedziach błąd, to proszę poprawcie go na czerwono/zielono. Jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości co do odpowiedzi, to napiszcie (dodajcie podpisaną karteczkę na linoit – stona na której są odpowiedzi). Mam nadzieję, że wszyscy uczciwie i ciężkoJ pracowaliście. Po sprawdzeniu zadań proszę, aby każdy z Was dodał na linoit zdjęcie, które zobrazuje waszą pracę nad rozwiązywaniem zadań z repetytorium, możecie zrobić zdjęcia poprawionych już stron np. z ćwiczeniówki (z podpisem)

http://linoit.com/users/madziab20/canvases/Klasa%208%20SP2%20Siewierz

Pozdrawiam i powodzeniaJ W razie pytań proszę o kontakt.

Dzień dobry,

bardzo Was proszę o odprawienie w piątek Drogi Krzyżowej. To tylko 15 minut! Podaję link: https://www.youtube.com/watch?v=S_8iROZgfHE   Domowa Droga Krzyżowa dla dzieci.            

A w wolnej chwili posłuchajcie przez 5 minut rozważań o modlitwie, jest to przypomnienie                             o sposobach rozmowy z Bogiem:   Święta kolacja, święta piłka, święty film - wszystko może być święte | ks. Piotr Pawlukiewicz - https://www.youtube.com/watch?v=th-oih6az_k                  

Pozdrawiam Urszula Szymiec

Dzień Dobry, dziś wirtualnie przenieśmy się do Berlina i dowiemy się o planach mieszkańców na wieczór. Proszę o obejrzenie krótkiego filmiku i w zeszycie proszę odpowiedzieć na następujące pytania:

http://matifmarin.blogspot.com/p/menschen-film-stationen-clips.html

Clip 08

Thema: Was machst Du heute Abend?

  1. Es ist Freitagmittag……..Uhr . ( Wie spät ist es?)
  2. Was bedeutet Lido ?........................(Was ist das?)
  3. Am Abend können wir…………………( Was können wir machen?)
    4. Was bedeutet Hansa O7?...........................( Was ist das)

Pozdrawiam

Joanna Cesarz

BIOLOGIA (LEKCJA 2; 24.03.2020)

Witam uczniów klasy VIII!

Przesyłam link do prezentacji o pasożytnictwie. Proszę się zapoznać z prezentacją, przepisać notatkę, przeczytać odpowiedni rozdział z podręcznika. Tym razem nic wam nie zadaję. Następna prezentacja za tydzień. Pozdrawiam.

J. Górnisiewicz

https://drive.google.com/open?id=1KlS5E9KZdzmJpAZ9Hfl5lInyrq4uIzkP

Wiedza o społeczeństwie 

Kochani Uczniowie Klasy VIII

Przed Wami kolejna lekcja WOS. Bardzo proszę zapoznać się z zasobami strony internetowej e-podręczniki: 

 https://epodreczniki.pl/a/konstytucja-rzeczypospolitej-polskiej/DYs5JRyOl

Proszę przeczytać temat "Zasady ustrojowe Rzeczypospolitej Polskiej", przepisać do zeszytu definicję: Zasady ustrojowe. Następnie proszę przepisać do zeszytu wykres "Podział władzy w Konstytucji RP". W dalszej części materiału poszukajcie odpowiedzi na pytanie: "Na czym polega  zasada demokratycznego państwa prawnego oraz zasada pluralizmu politycznego" Odpowiedzi zapiszcie do zeszytu. 

Na koniec proszę wykonać do zeszytu ćw. 7 i 8 str. 133 podręcznik.

Na dzisiaj to wszystko.

Pozdrawiam Was serdecznie :)

Barbara Pawińska

 

FB IMG 1584770664133

Matematyka - lekcja 4

Drogi Uczniu, dziś dla Ciebie lekcja dotycząca ostrołupów.

Odcinki w ostrosłupach

Postaraj się zrobić zadanie domowe, w razie kłopotów kontaktuj się ze mną poprzez messengera lub mailowo Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pozdrawiam,

J. Chudy

JĘZYK ANGIELSKI KLASA 8 23. 03. 20

Dzień dobryJ

Przypominam jedynie o zadaniach, na rozwiązanie których macie czas do jutra. Pisałam do Was na adresy mailowe, które podawaliście na ostatniej szkolnej lekcji języka angielskiego. Zajrzyjcie tam koniecznie dziś i odpowiedzcie na moją wiadomość. Proszę sprawdzić spam – tak na wszelki wypadek. Kuba, Julia i Fatima – dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam i do jutra!

Wsparcie psychologiczne w czasie pandemii koronawirusa – gdzie szukać pomocy?

korona

Drodzy Uczniowie!

Sytuacja, która rozwija się w naszym kraju wymaga od nas nieco innego podejścia do życia, a co się z tym wiążę do zdobywania wiedzy i kształcenia umiejętności i postaw. 
A zatem, trzeba stawić czoła nowym wyzwaniom. W związku z tą sytuacją zachęcam was do przeczytania ciekawego artykułu związanego z radzeniem sobie podczas epidemii.

MARTA WASZKIEWICZ 17 MARCA 2020

Pandemia koronawirusa to dla wielu ogromne obciążenie psychiczne. Wszyscy niepokoimy się obecną sytuacją związaną z pandemią. Jedni mniej, inni bardziej. Niektórym lęk uniemożliwia normalne funkcjonowanie. Jeśli odczuwasz znaczne obciążenie psychiczne lub znasz osoby, które nie radzą sobie w tym trudnym czasie, zgłoś się po pomoc.

Obecna sytuacja związana z rozwojem koronawirusa SARS-CoV-2 w Polsce może stanowić dodatkowe obciążenie dla zdrowia psychicznego. Jednym z zagrożeń, przed którym ostrzegają eksperci Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) jest ciągłe śledzenie wiadomości na temat wirusa z niesprawdzonych źródeł, które może prowadzić do narastania niepokoju i stresu.

Nowe informacje dopływają do nas non stop. Wiele z nich to fake newsy, siejące tylko jeszcze większą panikę. Radzimy ograniczyć śledzenie sytuacji. Nie trzeba tego robić, aby być dobrze poinformowanym. Jeśli nieustannie masz włączoną telewizję informacyjną, zmień kanał. Jeśli twoi znajomi permanentnie dostarczają ci informacji, poproś, aby przestali lub postaraj się od tego odciąć.

Eksperci zalecają stosowanie się do komunikatów publikowanych przez oficjalne, potwierdzone źródła, takie jak komunikaty WHO i strony rządowe (witryna Ministerstwa Zdrowia czy Głównego Inspektoratu Sanitarnego). Znajdziecie tam m.in. informacje o tym, jak dbać o siebie i swoje otoczenie oraz w jaki sposób zminimalizować ryzyko. Należy też sprawdzać fakty.

  •  Informacji można zasięgnąć również dzwoniąc na infolinię Ministerstwa Zdrowia pod numer telefonu 800-190-590.
  •  Polecamy także zapoznać się z instrukcją WHO, Mental Health Considerations during COVID-19 Outbreak.
  •  Można zadzwonić np. na infolinię Centrum Wsparcia Dla Osób W Stanie Kryzysu Psychicznego, która od 2017 roku działa całodobowo, 7 dni w tygodniu pod numerem 800-70-2222.

Jeśli jednak lęk utrudnia funkcjonowanie na tyle, że nie jesteś w stanie skupić się na pracy, nauce, rodzinie albo masz myśli samobójcze, warto zasięgnąć profesjonalnej pomocy.

Linia Wsparcia jest całkowicie bezpłatna. Pod numerem telefonu, mailem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz na czacie dyżurują psychologowie z Fundacji ITAKA. Udzielają porad i kierują dzwoniące osoby do odpowiednich placówek specjalistycznych w danym regionie kraju. Gotowi są do wysłuchania, zrozumienia i akceptacji. Możesz porozmawiać z nimi o swoim problemie, a także uzyskać profesjonalną pomoc. W wyznaczonych godzinach pełnią dyżury również specjaliści – lekarze psychiatrzy, prawnicy oraz pracownicy socjalni. Informacja o dyżurach znajduje się na stronie www.liniawsparcia.pl.

Z pomocy Centrum Wsparcia może skorzystać każdy, kto czuje, że jest w stanie kryzysu psychicznego oraz wszystkie osoby, które potrzebują pomocy, rozmowy, porady, wsparcia psychologicznego lub rozmowy z psychiatrą. Jeśli czujesz się stale przygnębiony, samotny, nie dajesz sobie rady z codziennością i stresem lub zamartwiasz się o swój stan zdrowia, zadzwoń.

Kryzys psychiczny to moment, kiedy czujesz, że problemy cię przerastają, czujesz, że więcej już nie udźwigniesz. Jego powodem może być również życie w ciągłym stresie. Przedłużanie się takiego stanu może prowadzić do depresji. Czasem załamaniu nerwowemu towarzyszą myśli samobójcze. W takiej sytuacji warto zasięgnąć porady specjalisty. Nie czekaj! Daj sobie pomóc!

Źródło: Centrum Wsparcia Dla Osób w Stanie Kryzysu Psychicznego, www.gov.pl

Poniżej dodaję również linki do ciekawych stron, które zapewne zajmą wam odrobinę czasu i dostarczą nowej wiedzy.


https://www.dyktanda.net/

https://polona.pl/

http://www.muzykotekaszkolna.pl/

https://esero.kopernik.org.pl/

https://www.national-geographic.pl/traveler/zostanwdomu-i-zwiedzaj-online-10-muzeow-ktore-umozliwiaja-wirtualne-wycieczki?fbclid=IwAR0wHG2gNW8TpBAy1qnE9C341sT6YgqM-F8GIPEhVdqgdmumlh9GRE8-UsE

https://lektury.gov.pl/

https://ninateka.pl/edu

www.polskieradio.pl/18,Polskie-Radio-Dzieciom

https://rozrywka.tvp.pl/47090255/telewizja-polska-blizej-dzieci-i-mlodziezy%20-

Możecie również wykorzystać ten czas żeby powtórzyć
 i uzupełnić swoją wiedzę przygotowując się do egzaminu po klasie ósmej. Polecam materiały dostępne na stronach:

Linki do materiałów egzaminu ósmoklasisty:

 

 

Pozdrawiam pedagog szkolny Izabela Szczepańczyk

 

 

 

Historia

Witajcie kochani uczniowie klasy VIII :)

Dzisiaj proponuję Wam obejrzenie krótkiego, ale bardzo ciekawego filmu, który pokazuje ogrom zniszczeń Warszawy po II wojnie światowej. Zwróćcie uwagę na porównanie zrujnowanych miejsc do przewojennej zabudowy stolicy: 

https://www.youtube.com/watch?v=nDe7WM26CN4

Dodatkowo, proszę o zapoznanie się z artykułem na stronie Polskiego Radia o trzyletnim planie realizowanym w powojennej Polsce przez władze komunistyczne. 

https://www.polskieradio.pl/39/156/Artykul/687898,Co-zawzietosc-wroga-zniszczyla-wysilek-narodu-odbuduje

Cały czas polecam Wam wirtualne zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego, na facebooku znajdują się filmy z lekcji online oraz oprowadzanie przewodnickie po muzeum. Edukatorzy opowiadają super ciekawie. Od poniedziałku zaczyna się nowa seria filmów!!!. Możecie sobie przejrzeć fragmenty, albo wybrane odcinki. Bardzo polecam!!!

https://www.facebook.com/1944pl/

Na dzisiaj to wszystko.

Życzę Wam spokojnego weekendu, wypoczywajcie i uważajcie na siebie :)

Pozdrawiam Was serdecznie 

Barbara Pawińska

Witam Szanownych Ósmoklasistów

Proszę, zapoznajcie się z tematem dotyczącym złamań i zwichnięć. Oto link https://epodreczniki.pl/a/udzielanie-pomocy-przy-zlamaniach-zwichnieciach-i-skreceniach-konczyn/DNMSQbbUl do tegoż tematu.

Podrawiam Renata Chmielowska

Wiedza o społeczeństwie

Dzień dobry :)

Zapewne jesteście już dzisiaj zmęczeni nauką, ale jeszcze proszę usiąść nad WOS-em.

Proszę zapoznać się z prezentacją, do której link znajduje się poniżej. Temat jest na dwie lekcje, więc notatkę przepiszcie do slajdu "Zasady ustorju Polski". Proszę stosować się do poleceń zawartych w prezentacji (łącznie z ćwiczeniami :))

https://prezi.com/pmryomyjoe1s/polska-panstwem-demokratycznym/

Pozdrawiam Was serdecznie

Barbara Pawińska

Matematyka - część 3

Kochani Ósmoklasiści! Proponuję Wam filmik dotyczący siatek i pól ostrosłupów. Bardzo proszę się z nim zapoznać celem utrwalenia wiadomości na ten temat. To BARDZO ważne przed egzaminem!!! 

film o siatkach ostrosłupa

Pozdrawiam serdecznie! Udanego weekendu!

J. Chudy

Język niemiecki

Drodzy Uczniowie, jestem przekonana, iż każdy z Was potrafi podać kilka przykładów odnośnie terminu „falsche Freunde”, wielokrotnie ten temat był poruszany na lekcjach. Zobaczywszy, bądź usłyszawszy słowo Dom osoba, która nie zna j. niemieckiego będzie pewna , iż Dom, to budynek np. domu jednorodzinnego, nic bardziej mylnego Dom w j.niemieckim oznacza katedrę. Dziś poszerzymy naszą wiedzę o nowe „falsche Freunde”
https://www.youtube.com/watch?v=QMxDKbgcIUE

Thema: Falsche Freunde
Proszę do zeszytu przepisać, tak jak w prezentacji niniejsze przykłady.

Hausaufgabe
Proszę podać znaczenie danych słów:
1. der Kriminalist
2.der Artist
3.die List
4. der Konkurs
 z.B der Dom- katedra, dom - das Haus

viel Spaß!

Joanna Cesarz


 

Wychowanie fizyczne

.:instrukcja dla uczniów:.


 

Dzień dobry

W tym roku będzie wyniesiony na ołtarze jako błogosławiony, wielki polski patriota, duchowy przywódca narodu, Prymas Tysiąclecia kardynał Stefan Wyszyński. Bardzo proszę o wykonanie prezentacji na jego temat. np. Jasnogórskie Śluby Narodu; Wyszyński jako Syn Maryi; Obrońca Kościoła w okresie PRL- u; Przyjaciel Karola Wojtyły. Proszę, nie ściągajcie gotowców z Internetu bo nie będą oceniane.

Pozdrawiam Urszula Szymiec

 


Informatyka

Uczniowie spotkajmy się w

GOOGLE CLASSROOM

Użyj telefonu lub komputera 

.:instrukcja:.


 


KLASA 8 Data 17. 03. 20 – 24. 03. 20

Przesyłam link do podręcznika Repetytorium Ósmoklasisty

https://mee2.macmillan.education/coursePlayer/curso2.php?idcur

( zadania z ćwiczeniówki już Wam przesyłałam). Na wykonanie zadań z II i III działu repetytorium daję Wam czas do wtorku (24 .03. 20). Nagrania są dostępne w strefie ucznia wydawnictwa macmillan. Oczywiście zadania w ćwiczeniówce też was obowiązują. Postarajcie się zrobić jak najwięcej zadań. W razie pytań proszę o kontakt


Historia

Witam ponownie 

Przesyłam kolejny temat do realizacji z historii: "Powojenna odbudowa"

Bardzo proszę zapoznać się z tekstem podręcznika - str 172 - 175. Następnie obejrzeć prezentację (zdjęcia, filmy), przepisać notatkę, a nstępnie zrobić test na quizizz.com. Poniżej są linki do prezentacji i do testu:

https://quizizz.com/admin/quiz/5e70ad01e5945e001dd1d7c5


 
 
 
Pozdrawiam Was serdecznie :)
 

Matematyka - lekcja 2

Drodzy Uczniowie!

Oto link do materiałów dotyczących ostrosłupówlink do lekcji

Proszę do czwartku godz. 20.00 spróbować zrobić zadanie 4 strona 189 z Waszego podręcznika. Wskazówki, jak to uczynić tutaj

Ponawiam prośbę o zaglądanie do materiałów CKE, na egzaminie mogą być podobne, bo są ci sami autorzy zadań :-) zadania powtórkowe z CKE

Powodzenia!

 

 


 

FIZYKA 

Witam Was serdecznie

Proszę zapisać z datą 12.03.2020

Temat: Powtórzenie wiadomości o drganiach i ruchu falowym

Pod tematem lekcji proszę o rozwiązanie testu 1 i 2 (str 156 -157). Zadanie 2 z testu 1 – nieobowiązkowe

Proszę o wykonania zadania w następujący sposób tzn. Przepisujesz początek zadania i kończysz prawidłową odpowiedzią. Nie wystarczy odp a lub b lub c itd.

Zadanie będzie sprawdzone po powrocie do szkoły

lekcja dn. 17.03.2020

Temat lekcji:  Krzyżówka z działu Drgania i fale

Stwórz krzyżówkę, w której pytania i odpowiedzi będą dotyczyły rozdziału Drgania i fale.

Hasło: AMPLITUDA

Krzyżówkę wykonaj na kartce A4   i do dn. 20.03.2020 prześlij na mojego email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (zdjęcie lub skan).  Proszę postarajcie się abym mogła Was odczytać. Bardzo proszę podpisać krzyżówkę imieniem i nazwiskiem. Krzyżówka podlega ocenie.

Lekcja dn. 19.03.2020

Temat lekcji: Analiza tekstu popularnonaukowego ,,Mowa oceanu”

Przeczytaj uważnie tekst z podręcznika str. 160 – 161, a następnie odpowiedz pisemnie w zeszycie na pytania do tekstu. Proszę o wykonania zadania w następujący sposób tzn. Przepisujesz początek zadania i kończysz prawidłową odpowiedzią. Zadanie będzie sprawdzone po powrocie do szkoły

W razie pytań proszę do mnie wysłać email lub napisać przez dziennik elektroniczny

Życzę Wam bardzo dużo zdrówka i optymizmu

pozdrawiam Was cieplutko Agata Sroka


 

GEOGRAFIA

Drodzy ósmoklasiści,

Bardzo proszę o zapoznanie się z rozdziałem Ludność Ameryki w podręczniku na s. 122-125, a następnie o wykonanie karty pracy https://drive.google.com/file/d/1d-pMSWt3mdOLB_8LuWK8d8ppigE_2rvz/view?usp=sharing i przesłanie jej w dowolnej formie na mój adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W terminie do 26.03.

Pozdrawiam serdecznie, Katarzyna Maciążek

HISTORIA

Moi drodzy uczniowie klasy VIII, żebyście nie zapomnieli o kolejnym ważnym przedmiocie, przesyłam Wam lekcję z wiedzy o społeczeństwie. W obecnych czasach ten przedmiot jest szczególnie interesujący. 

Proszę, abyście przeczytali w podręczniku dalszą część tematu "Państwo i demokracja" str. 124- 125.

Następnie obejrzyjcie prezentację i przepiszcie notatkę: 

https://prezi.com/8s8nprdvnt9f/temat-panstwo-i-demokracja/

Później proszę do zeszytu zrobić ćwiczenia z podręcznika: 1, 4, 6 str. 126 i 127

Na koniec proszę zarejestrować się na qizizz.com i zrobić test z całego tematu

https://quizizz.com/signup?inviter=5c12ecdb197825001b17f41f&q=https%3A%2F%2Fquizizz.com%2Fadmin%2Fquiz%2F5e6f55348839cf001bf5de51

Pozdrawiam Was wszystkich bardzo serdecznie. Życzę powodzenia w uczeniu online i niecierpliwie czekam na nauczanie w realu :)

Barbara Pawińska 

P.s. Jutro będzie zgodnie z planem historia :)

 

 

Drodzy Uczniowie!

CKE od dziś zamieszcza dla Was zadania powtórkowe do egzaminu z języka polskiego, matematyki i języka angielskiego. Nowa porcja zadań codziennie rano, a popołudniu ich rozwiązania.

Podaję Wam link:

CKE - zadania powtórkowe do egzaminu

 

Na facebooku jest profil o nazwie "Królowa Matma", tam również znajdziecie listę stron, na których są zadania egzaminacyjne oraz wskazówki dotyczące samodzielnej nauki:

Królowa Matma

 

królowa matma

Powodzenia!

J. Chudy

 

Dzień dobry,

W związku z obowiązkiem prowadzenia zajęć w postaci e-leraningu, proszę w dniach 16, 18 i 25.03.2020 zapoznać się z tematem w podręczniku: „Metanol i etanol – alkohole monohydroksylowe” oraz wykonać w zeszycie notatkę o następującej treści (zdjęcia notatek do oceny proszę przesłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 25.03.2020):

  1. Metanol - …………………… (proszę zapisać wzór sumaryczny)
    1. właściwości fizyczne (proszę zapisać 3 przykłady takich właściwości):
  • …………………..
  • ………………….
  • …………………

b. właściwości chemiczne (proszę zapisać 3 przykłady takich właściwości):

  • …………………..
  • …………………..
  • …………………..

c. zastosowanie (proszę zapisać 3 przykłady zastosowań):

  • …………………..
  • …………………..
  • …………………..

2. Etanol - …………………… (proszę zapisać wzór sumaryczny)

    1. właściwości fizyczne (proszę zapisać 4 przykłady takich właściwości):
  • …………………..
  • ………………….
  • …………………
  • ………………….

b. właściwości chemiczne (proszę zapisać 5 przykładów takich właściwości):

  • …………………..
  • …………………..
  • …………………..
  • ………………….
  • ………………….

c. zastosowanie (proszę zapisać 3 przykłady zastosowań):

  • …………………..
  • …………………..
  • …………………..

Praca domowa

Wykonaj zadanie 2 strona 149 (podręcznik).

Poniżej przesyłam linki do filmów przedstawiających właściwości etanolu (znajomość równania reakcji dichromianu potasu z etanolem nie jest obowiązkowa).

https://www.youtube.com/watch?v=kSnJUnhITVg

https://www.youtube.com/watch?v=XkCNIO3eyWw

W przypadku pojawiających się wątpliwości proszę o kontakt poprzez dziennik elektroniczny. Życzę owocnej pracy i zdrowia.


 
Język angielski
Drodzy uczniowie,
Na początek naszych nietypowych zajęć, proponuję rozgrzewkę językową. Przesyłam wam link do strony na której znajdziecie kod QR umożliwiający pobranie fajnej aplikacji do nauki języka angielskiego na telefon. https://quizlet.com/pl/mobile
Czytnik kodów QR też możecie sobie szybko i nieodpłatnie zainstalować - warto to zrobić, ponieważ dzięki temu od czasu do czasu będziecie  mogli korzystać z telefonów na zajęciach z języka angielskiego i nie tylko:)

Drodzy uczniowie:)
Przesyłam Wam I rozdział repetytorium z zaznaczonymi odpowiedziami. Ci z was, którzy posiadają owe repetytorium, najpierw spróbujcie uporać się z zadaniami sami, a potem sprawdźcie czy zrobiliście to dobrze. Ci z Was, którzy książki nie mają, przejrzyjcie zadania.
Ostatnia strona to słownictwo - część z tych słówek znacie, reszty spróbujcie się douczyć - będzie Wam łatwiej na egzaminie:) Przesyłam również strony z ćwiczeniówki do I, II i III rozdziału. Robicie do poniedziałku I - samodzielnie:) Niezbędne nagrania do zadań znajdziecie na stronie https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia   tytuł podręcznika:Repetytorium Ósmoklasisty.
Kolejna fajna rozrywkowa rzecz do powtórek to Quizlet  https://quizlet.com/pl/277891835/unit-10-other-words-flash-cards/ 
Powodzenia:)
P.S Kolejna transza zadań już wkrótce (poniedziałek wieczorem). Wszystkie zadania,które wykonacie, będą sprawdzane po zakończeniu kwarantanny.
Pozdrawiam:)
Magda D.

 

 

BIOLOGIA

Witam uczniów klasy VIII. 

W załaczeniu przesyłam link do prezentacji z biologiii. Proszę się z nią zapoznać, zrobić notatkę do zeszytu. Proszę odrobić pracę domową. Pkt. 4 pracy domowej (prezentację) proszę wysłać mailem na adres szkoły: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (nie zapomnijcie podpisać od kogo jest prezentacja). Prezentacje zostaną ocenione. termin wykonania -do poniedziałku 23.03.2020 r.

Poza tym proszę przesłać zdjęcia/skany ostatnich prac domowych tzn.:

  • zbieżacej prezentacji pkt 1-3
  • z lekcji o konkurencji (o co konkuruja rośliny)
  • z lekcji o cechach populacji (wady i zalety życia w stadzie

Prace domowe też będą ocenione.

Kolejną prezentację zamieszczę w poniedziałek 23.03.2020. 

Uczcie się pilnie. Pozdrawiam. J. Górnisiewicz

https://drive.google.com/open?id=18rTjTYrNrAThft98AXsahSkQYpl92fj6


INFORMATYKA

Informacja od organizatorów dla uczniów, którzy zgłośili się do
Wojewódzkiego Konkursu Informatycznego MASTERBIT

 

"Chciałam poinformować, iż ze względu na rozporządzenie Ministra Edukacji  Narodowej,  które czasowo ogranicza funkcjonowanie jednostek systemu oświaty na obszarze całej Polski w związku z pandemią koronowirusa - I etap konkursu on-line (26.03.2020), również zostaje odwołany. O dalszym postępowaniu będę Państwa informować po odwieszeniu zajęć. Kody, które  otrzymali uczniowie, są ważne i aktywne. Zmiany haseł z uczniami trzeba będzie dokonać niezwłocznie po odwieszeniu zajęć."
Z poważaniem, J.Orkisz.


1  Lekcja ONLINE   19.03.2020

Wasz kod do GOOGLE CLASSROOM: cssl7ry

W pierwszej kolejności proszę o zainstalowanie platformy PixBlocks link: https://pixblocks.com/pobierz-windows/

Jeśli nie pamiętacie loginu i hasła (powinien być wklejony w zeszycie) proszę o kontakt przez dzienniczek uonet lub mailowo: p_korusiewicz(małpa)o2.pl

Proszę o wykonanie:

Kurs 14 Python – Podstawy składni.

Lekcja 1 Wpisywanie danych (dotychczasowe wyniki na zdjęciu poniżej)

Lekcja 2 Operacje wejściowe

 pix11303


 

Matematyka 

Lekcja 1 - materiały do zrealizowania na poniedziałek 16 marca

Temat: Objętość ostrosłupa

kliknij mnie :-)

 

W  wolnym  czasie możecie zajrzeć do łamigłówek i zadań projektowych "W świecie symetrii"

zadania projektowe na czas kwarantanny

 

Powodzenia, pozdrawiam

J. Chudy

 

Akcje w których uczestniczymy

pojemnik_na_baterie.jpg
Copyright © 2020 Szkoła Podstawowa nr 2 w Siewierzu. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.
Tuesday the 7th. Siewierz 2013