GEOGRAFIA

Dla tych, którzy nie uczestniczyli w lekcji online przesyłam link do prezentacji

https://drive.google.com/file/d/1nIIGYcTKqHG78h0adst_xOUQggC90Bpa/view?usp=sharing

Katarzyna Maciążek



 

Wychowanie Fizyczne

Narzędzia do monitorowania aktywności fizycznej

 

https://1drv.ms/p/s!AuekFjIW7ivMgSLTQObQJP1YRhKk?e=jd4Acp

 

 


Biologia

Witam uczniów klasy VII. 

Zapraszam jutro 08.04.2020 na lekcję video z biologii na godzinę 11.30. Około 11.15 zamieszczę link do lekcji na waszej zakładce lekcje on-line. Powtórzcie 3 ostatnie tematy; miejcie pod ręką zeszyty.

Pozdrawiam.

J. Górnisiewicz


 



 

Zapraszam na lekcję geografii

https://meet.jit.si/HardEnvelopesAccompanyWearily

Do zobaczenia!



 

Matematyka 07.04.2020

Drodzy Siódmioklasiści!

Dziś dla Was łatwy i krótki temat: Dodawanie i odejmowanie pierwiastków.

Obejrzyjcie proszę film:

filmik - kliknij

W zeszycie wykonajcie zadanie 14 str. 249

Przyślijcie wyniki, najlepiej do jutra godz. 12.00. W razie pytań piszcie :-)

Serdecznie dziękuję osobom, które zrobiły kartki dla Brzozowa!

Pozdrawiam Was serdecznie, J. Chudy


 



GEOGRAFIA

Przypominam o dzisiejszej lekcji o godz. 12.00.

Kilka minut przed lekcją prześlę Wam link.

Do zobaczenia!

Katarzyna Maciążek



JĘZYK POLSKI- LEKCJA 6

Dzień dobry, Klaso 7!

Przeczytajcie informacje i fragmenty dramatu Juliusza Słowackiego oraz wykonajcie ćwiczenia ukryte pod linkiem:

"Balladyna"

Przesyłacie na mój adres e-mail: fotografię ćwiczeń online, zdjęcia czytelnej notatki z zeszytu ( gdy polecenie wymaga stworzenia samodzielnej wypowiedzi) lub dokument Word.

Proszę numerować kolejne odpowiedzi.

Czas na wykonanie poleceń: 8.04.2020 r.

Pozdrawiam i życzę zdrowia.

Aneta Bednarz


Muzyka 6.04.2020

Bardzo proszę o przesłanie zaległej pracy domowej (notatki). Termin upływa dzisiaj!

Proszę przepisać notatkę wraz z tematem lekcji.

Temat: Balet i taniec klasyczny.

1.Balet(z włoskiego ballo- taniec) to utwór sceniczny z kostiumami i scenografią, w którym za pomocą tańca i muzyki opowiedziana jest fabuła.

Jednym z najsłynniejszych baletów jest Dziadek do orzechów Piotra Czajkowskiego do libretta napisanego na podstawie opowiadania Ernesta Teodora Amadeusza Hoffmanna.

Libretto to tekst na podstawie którego oparte jest dzieło.

Za mistrza muzyki baletowej uważa się rosyjskiego kompozytora Piotra Czajkowskiego.

Jego balety (np. Dziadek do orzechów i Jezioro łabędzie) nabierają cech symfonii, a przy pomocy motywów przewodnich muzyka odzwierciedla konflikty dramaturgiczne i psychologię głównych bohaterów.

2.Słuchamy:

- Piotr Czajkowski Dziadek do orzechów- https://www.youtube.com/watch?v=5wz9espkEXo

- Piotr Czajkowski Jezioro Łabędzie ( Taniec małych łabędzi)

https://www.youtube.com/watch?v=Xd2nTXsivHs

Notatkę proszę przesłać do sprawdzenia do 20.04.2020 na messengera.

Pozdrawiam. Łukasz Owcarz

 

 

 

Wychowanie Fizyczne

Czwórbój lekkoatletyczny

Proszę się zapoznać z krótką informacją na temat zasad czwórboju.

https://1drv.ms/p/s!AuekFjIW7ivMgR5omc1X01I-KOTu?e=tYmDfU

Poniżej można zobaczyć, jak wygląda czwórbój w praktyce.

https://www.youtube.com/watch?v=xLzkG-sJCiU&feature=share&fbclid=IwAR2kZg9uKm8T6bbr9mNqDUTeX1ZUzwu1JW6KsZg3XClonQ_pcb4rJCKWzio


Nasza psychika podczas epidemii-1


 

 

Historia 

Dzień dobry:)

Proszę o zapoznanie się z prezentacją  dotyczącą sprawy polskiej w czasie I wojny światowej. Obejrzyjcie film.

Na ostatnim slajdzie znajduje się notatka, przepiszcie ją do zeszytu.

https://prezi.com/zr0cchn0jubs/sprawa-polska-w-czasie-i-wojny-swiatowej/

To wszystko na dzisiaj.

Ponieważ zbliża się przerwa świąteczna, więc życzę Wam zdrowych, spokojnych Świąt Wielkanocnych, przepełnionych wiarą, nadzieją i miłością.


Do zobaczenia w przyszłym tygodniu !!!

Barbara Pawińska

 

 

 

Matematyka - 06.04.2020

Drodzy Siódmioklasiści,

dziękuję tym, którzy już przysłali mi swoje prace domowe. Przypominam o kartkach!

Oto ćwiczenia na dziś:

 

kliknij

 

Pozdrawiam, J. Chudy


 

 


JĘZYK ANGIELSKI KLASA 7 06. 04. 20

Dzień dobry.

 

Tak jak obiecywałam przesyłam kartę pracy podsumowującą materiał z działu 5 – na ocenę. Karta jest edytowalna, więc proszę wypełnijcie ją i odeślijcie na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do środy 08.04.20.

KARTA PRACY DO POBRANIA

POWODZENIA


 

Thema: Frohe Ostern.


 J.NIEMIECKI

Proszę zapoznać się z prezentacją.

https://docs.google.com/presentation/d/1VrfL4APLWFgZU7HLG9sWcQcghRcxhxTI/edit#slide=id.p3

 

Proszę o zapisanie słówek związanych z tematyką wielkanocną, nie musicie ich tłumaczyć, możecie je zwizualizować ( narysować).

Proszę o wpisanie swojego imienia oraz pierwszej litery nazwiska https://wordwall.net/play/1175/670/5692


Jestem bardzo ciekawa Waszych pomysłów związanych z świąteczną pracą domową. Termin nadsyłania zdjęć mija w środę (08.04.2020) o godz. 11:00 

FROHE OSTERN! J

Joanna Cesarz

CHEMIA 06. i 08.04.2020

Dzień dobry,

W dniu 06 i 08.04.2020 temat lekcji brzmi: Rozpuszczalność substancji w wodzie (temat będzie realizowany przez 2 jednostki lekcyjne). Najważniejsze informacje dotyczące tematu znajdują się w podręczniku (strony: 177 – 183). Przesyłam również link przydatny do utrwalenia treści dotyczących dzisiejszego tematu.

https://epodreczniki.pl/a/rozpuszczalnosc-substancji/Dd7KDPrY1

https://epodreczniki.pl/a/rozpuszczalnosc-substancji---zadania/Dsp0fMI1Z

Po zapoznaniu się ze wszystkimi informacjami proszę wykonać zadania 1 i 2 s. 183 podręcznikaoraz 19 i 20 s.92 z zeszytu ćwiczeń. Tradycyjnie, proszę przesłać do kontroli rozwiązane zadania (do 8 kwietnia br.).

W przypadku pojawiających się wątpliwości lub pytań proszę o kontakt mailowy lub poprzez dziennik elektroniczny. Możliwy jest również kontakt przy użyciu komunikatorów video, np. Messenger, gdyby ktoś potrzebował pomocy lub konsultacji.

Owocnej pracy.


Wychowanie Fizyczne

Zasady zdrowego odżywiania

https://1drv.ms/p/s!AuekFjIW7ivMgRZTp1vKerZxvB0Z?e=LkUDca

Zachęcam do kontynuowania zapisów w dziennej karcie aktywności w kolejnym tygodniu.


 


GEOGRAFIA, 3.04.

Dzień dobry,

zgodnie z umową przesyłam Wam link do quizu o przemyśle Polski

joinmyquiz.com  kod 362655

 

Proszę podpisać się, quiz jest aktywny do 5.04. do 18.00.

Dziękuję wszystkim, którzy wysłali mi poprzednie zadania. I przypominam o lekcji online we wtorek o 12.00.

Pozdrawiam, Katarzyna Maciążek

Historia 

 

Dzień dobry :)

 Dzisiaj proszę zapoznać się z prezentacją, obejrzeć filmy, przepisać notatkę do zeszytu i odrobić pracę domową. Wszystko jest w prezentacji :)

https://prezi.com/3mluud-stqkw/temat-rewolucje-w-rosji/

Pozdrawiam serdecznie

Barbara Pawińska

 

 


JĘZYK ANGIELSKI KLASA 7 03. 04. 20

Za Wami powtórzenie z działu 5. W poniedziałek w zakładce dla klasy 7 zamieszczę kartę pracy podsumowującą dział 6 - na ocenę. Na jej wypełnienie i odesłanie będziecie mieć czas do środy O8. 04. 2020.

Dziś zapraszam was na stronę:

https://quizlet.com/MacmillanPolska/folders/all-clear-klasa-7/sets

Wybierzcie sobie zadania z działów, które już przerobiliśmy ( z naciskiem na dział 5) Dzisiaj Wy decydujecie, jakie to będą zadania i ile ich będzie. Miłej nauki przez zabawęJ



JĘZYK ANGIELSKI KLASA 2 02. 04. 20

Dzień dobryJ.

Moi drodzy, dużymi krokami zbliżamy się do powtórzenia z działu 5.Dlatego, bardzo proszę, abyście na bieżąco powtarzali i utrwalali sobie słownictwo i zwroty zawarte w dziale 5.

Zapraszam Was dziś na stronę quizlet:

https://quizlet.com/MacmillanPolska/folders/tiger-3/sets

Wybierzcie sobie zadania z działów, które już przerobiliśmy ( z naciskiem na dział 5) Dzisiaj Wy decydujecie, jakie to będą zadania i ile ich będzie. Miłej nauki przez zabawęJ



Informatyka

Klasa VII

02.04.2020

Temat: Scratch – utrwalenie wiadomości.

.:Instrukcja:.


Matematyka 02.04.2020

Dzis spotkanie on-line - godz. 12.00.

Oto link: kliknij

Czekam na Was :-)

Materiały do lekcji: kliknij tutaj :-)

J. Chudy

 


 

Wychowanie Fizyczne


Unihokej

Witam. W wolnej chwili proszę zaznajomić się z ogólnymi zasadami gry, co wolno, a czego nie wolno itp. Nie uczymy się przepisów na pamięć.

Skrócone zasady gry

http://unihokejgorzyce.osw.pl/Przepisy-gry

https://www.youtube.com/watch?v=yNKJEsjPKaA

Jeśli kogoś bardziej zainteresuje gra, to w poniższym linku może zobaczyć przykładowe ćwiczenia.

https://www.youtube.com/watch?v=ymac6mjIMas


J.NIEMIECKI


Thema: Wie komme ich zur Post.

Dziś naszą uwagę zajmie opis drogi.

Proszę o zapisanie następujących słówek i zwrotów do zeszytu.

http://files.wszpwn.com.pl/www/flipbooks/full/Kompass_Team-2-podrecznik-flipbook/index.html#p=113

geradeaus
nach links
nach rechts
über die Kreuzung- przez skrzyżowanie
um die Ecke-za rogiem
dann- potem
zuerst –najpierw
geh!-Idź!

  1. Idź najpierw prosto, a potem w lewo
  2. Za rogiem musisz iść w prawo
  3. Idź przez skrzyżowanie prosto
  4. Jedź tramwajem, a potem 20 min. na piechotę
  5. Alex mieszka na ulicy Zielonej 50

Zdjęcia ( czytelne) proszę wysłać na E. Maila do 06.04. do godz.12:00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

ACHTUNG! Na chwilę obecną otrzymałam tylko 3 odpowiedzi zwrotne z ostatniej pracy domowej!

Pozdrawiam

Joanna Cesarz


 

Drodzy Uczniowie

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=EwNAtKaWejETajemnica Eucharystii piękne przedstawienie w wykonaniu Waszych rówieśników, ukazujące piękno i wielkość Mszy Świętej. Bardzo proszę znajdźcie troszkę czasu i obejrzyjcie!

Zachęcam Was gorąco do udziału w transmisjach uroczystości Triduum Paschalnego, bo dla nas Święta Wielkanocne zaczynają się w Wielki Czwartek ustanowieniem Eucharystii, w Wielki Piątek idziemy z Panem Jezusem na Golgotę, gdzie przeżywamy Jego śmierć, w Wielką Sobotę święcimy pokarmy, wodę, ogień, odnawiamy przyrzeczenia chrztu św. , aż w końcu nadchodzi Niedziela Zmartwychwstania Pana Jezusa.

Proszę o przesłanie na mojego maila prezentacji o kardynale Stefanie Wyszyńskim, o których była mowa 2 tygodnie temu. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Pozdrawiam

Urszula Szymiec


 

Matematyka 01.04.2020

Drodzy Siódmioklasiści,

bardzo proszę o przysłanie mi zaległych prac domowych, gdyż chcę Was nagrodzić dobrymi ocenami :-) Do tej pory prosiłam, aby zrobić zad. 5 a, b, c, d strona 248,  zadanie 1 strona 248 oraz zadanie ze zdjęcia dostępnego w linku: kliknijTo są zadania z wielu dni, wiec macie je pewnie zrobione, tylko nie każdy mi przysłał.

Dzisiejszy temat: Działania na pierwiastkach.

Proszę wykonać w zeszycie przykłady a, c, f, i z zad. 7 strona 248.

Wszystkie zdjęcia wyślijcie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub przez messengera, do jutra godz.12.00.

Chciałabym się z Wami jutro spotkać na lekcji on-line. Wstępnie o 12.00, ale godzina może ulec jeszcze zmianie.

Pozdrawiam serdecznie!

J. Chudy

 

JĘZYK POLSKI- LEKCJA 5

Dzień dobry, Klaso 7!

Balladyna

Proszę o obejrzenie dwóch części spektaku ukrytego pod linkami:

- "Balladyna" Juliusza Słowackiego cz. I;

- "Balladyna" Juliusza Słowackiego cz. II.

 

Czas: do 6.04.2020r.

Aneta Bednarz

 


 


JĘZYK ANGIELSKI KLASA 7 01. 04. 20

Dzień dobryJ.

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: Unit review.

Przed Wami powtórzenie z działu 5. Otwórzcie podręczniki na stronie 61. Proszę o wykonanie zadania 1, 2, 3, 4, 5, 6.

Polecenia do zadań.

Zadanie 1. Połącz części zdań 1-5 z ich dokończeniami a-e.

Zadanie 2. Uzupełnij zdania odpowiednią formą czasownika do (do-did-done) lub make (make-made-made)

Zadanie 3. Uzupełnij zdania odpowiednią formą czasownika w nawiasie. Użyj czasu Present Perfect.

Zadanie 4. Popraw błędy w zdaniach.

Zadanie 5. Uzupełnij zdania wstawiając w luki for lub since.

Zadanie 6. Wybierz poprawne wyrazy.

W czwartek sprawdzimy Wasze odpowiedzi. Proszę dzisiaj niczego do mnie nie wysyłać.

PozdrawiamJ


Wychowanie Fizyczne

 

 

Witam. Poniżej znajduje się kod do quizu. Pytania znajdujące się w nim dotyczą materiałów, które zamieszczałem przez tydzień (korfball, przyczyny i skutki otyłości, testy sprawności, przepisy gry w piłkę nożną, igrzyska olimpijskie). Jako nazwę użytkownika proszę podać imię i pierwszą literę nazwiska, nie trzeba wysyłać zdjęcia z uzyskanym wynikiem.

 

https://quizizz.com/join/

 

kod 194898

Quiz dostępny do godziny 17

01.04.2020

PLASTYKA

Dzień dobry!

Drodzy uczniowie klasy VII, dzisiaj druga lekcja dotycząca analizy dzieł sztuki.

Proszę obejrzyjcie film, z którego dowiecie się jak zrobić analizę formalną rzeźby. Dowiecie się z niego, na co szczególnie powinniście zwrócić uwagę.

Oto link do strony:

https://www.youtube.com/watch?v=hzKm87Zy13k

Jak widzicie łatwiej jest opisać rzeźbę niż dzieło malarskie.

W podręcznikach na str. (str. 52-53) znajdziecie przydatne określenia (patrz: tabelki na dole strony), przejrzyjcie je, i spróbujcie odpowiedzieć na pytanie:

Którym z określeń opiszesz ukazane dzieło? Pytanie to odnieście do reprodukcji dzieł zamieszczonych w książce na str. 58-63.

W zeszycie sporządźcie krótką notatkę:

Podczas analizy dzieła zapoznajemy się z informacją o dziele: kto jest autorem, jaki jest tytuł dzieła, zwracamy uwagę na czas i miejsce powstania.

Określamy wymiary dzieła, temat.

Szczegółowo analizujemy technikę wykonania, materiały, formę, kształt, perspektywę, kompozycję, barwę, linie, proporcje.

Zwracamy uwagę na: nawiązania, symbole, estetykę, alegorie, motywy.

Próbujemy też odszukać klucz interpretacyjny, wyrazić swoje refleksje wywołane przez kontakt z dziełem.

Proszę Was o przesłanie mi na maila zaległych prac – autoportrety!

Pozdrawiam Was serdecznie, życzę wszystkim dużo zdrowia. Katarzyna Sikorska

CHEMIA 01.04.2020

Dzień dobry,

W dniu 01.04.2020 temat lekcji brzmi: Rodzaje roztworów. Najważniejsze informacje dotyczące roztworów oraz mieszanin znajdują się w podręczniku (strony: 170 – 175). Przesyłam również link przydatny do utrwalenia treści dotyczących dzisiejszego tematu.

https://www.youtube.com/watch?v=dFmhAYIQzcc

Po zapoznaniu się ze wszystkimi informacjami proszę wykonać zadania 12 i 13 s. 90 oraz 18 s.91 z zeszytu ćwiczeń. Tradycyjnie, proszę przesłać do kontroli rozwiązane zadania (do 6 kwietnia br.).

W przypadku pojawiających się wątpliwości lub pytań proszę o kontakt mailowy lub poprzez dziennik elektroniczny. Możliwy jest również kontakt przy użyciu komunikatorów video, np. Messenger.

Przyjemnej pracy.

GEOGRAFIA, 31.03.

Drodzy uczniowie kl. VII,

Zapraszam do wejscia w link https://drive.google.com/file/d/12tRKeiLMaGZsmIB0Tf_x5D86-G7Tv39f/view?usp=sharing

Znajdziecie tam wszystkie instrukcje do lekcji.

Pozdrawiam serdecznie,

Katarzyna Maciążek

Wychowanie Fizyczne

 

Igrzyska olimpijskie

https://1drv.ms/p/s!AuekFjIW7ivMgRB9P0KEFQ7tMVzv?e=8ejUfN

Matematyka - lekcja 8

Drodzy Siódmioklasiści,

dziś coś do poćwiczenia on-line. Zrób ile Ci się uda :-)

pierwiastki - kliknij

Link do albumu na kartki już wstawiony do zakładki projektu "W świecie symetrii"

Pozdrawiam, J. Chudy

BIOLOGIA 5,6 (31.03.2020)

Witam uczniów klasy VII!

W załaczeniu przesyłam link do prezentacji o budowie układu nerwowego. Prezentacja ta jest na dwie lekcje, w związku z tym w tym tygodniu nic więcej Wam nie zamieszczę. Pouczcie się trochę, być może w przyszłym tygodniu spawdzę jakoś waszą wiedzę. Nie od wszystkich dostałam zdjęcia wczesniejszych prac (testy z podręcznika) - czekam do końca tygodnia. Z przyczyn technicznych dzisiejsze wideospotkanie muszę odwołać.

Pozdrawiam.

J. Górnisiewicz

https://drive.google.com/open?id=1Ylr2dCE1zd2q-MIty1YtPNDhJSbAQFbW

Muzyka 30.03.2020

Temat: Twórczość Krzysztofa Pendereckiego

W zwiazku ze śmiercią Krzysztofa Pendereckiego, na tej lekcji zapoznamy się z sylwetką i najważniejszymi dziełami kompozytora, przedstawiciela awangardy muzycznej XX wieku.

Słuchając muzyki Pendereckiego uzbrojcie się w dystans, muzyka nie musi bowiem zawierać konkretnego rytmu lub pięknej melodii którą możemy nucić po przesłuchaniu utworu. Moze być zlepkiem (klasterem) dzwięków które wywołują określone (u Pendereckiego często grozy)emocje. Melodia i rytm są elementem pierwszoplanowym w innych epokach i stylach muzycznych, ale nie w muzyce awangardowej. Kompozytorzy sięgali do odważnych środków tworzących nowy kolor w muzyce. Takim środkiem był fortepian preparowany( układanie różnych elementów np. metalowych kulek na strunach fortepianu aby uzyskać perkusyjne brzmienie instrumentu)Posłuchajcie najlepiej na słuchawkach utworów z linku poniżej.

Wykonajcie w punktach:

1. Krótką notatkę o kompozytorze.

2. Na czym polega technika sonorystyczna

3. Cechy muzyki awangardowej.

Wiele informacji znajdziecie w podręczniku na str. 154

Posłuchajcie:

- Tren ofiarom Hiroszimy

https://www.youtube.com/watch?v=Dp3BlFZWJNA

Przeslijcie notatke wraz z tematem w zeszycie jako zdjęcie na messengera (Łukasz Owcarz) lub mailem do 6.04.2020 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Drodzy  Uczniowie

oto link do spotkania z losowaniem imion do kartek

spotkanie z losowaniem

 

Już mamy wyniki losowania: wyniki - kliknij

Link do albumu na zdjęcia kartek i życzenia: album - kliknij!

J. Chudy

 

JĘZYK POLSKI- LEKCJA 4

Dzień dobry, Uczniowie kl. 7!

Zapoznajcie się z wiadomościami na temat mowy zależnej i niezależnej.

Następnie wykonajcie polecenia:

Zamień mowę niezależna na zależną:

a) Dziś radio podało wiadomość: „Do Polski przyjedzie w tym roku Stephen King”.
b) Nauczyciel poprosił uczniów: „Przeczytajcie mitologię grecką”.
c) Mama przykazała rodzeństwu: „Nie otwierajcie nikomu drzwi”.

Zamień mowę zależną w niezależną:

a) Przeczytałam w gazecie, że Andrzej Sapkowski wyjechał na wakacje .
b) Ciocia napisała w liście, że zaprasza nas na wakacje na Warmię i Mazury.
c) Matka poleciła córce, żeby umyła okna.


Pliki Word z wykonanymi ćwiczeniami prześlijcie na mój adres e-mail.

Dokumenty opisane: "praca domowa" uznam za anonimy i nie będą brane pod uwagę.

Czas: do 1.04.2020r. (godz. 17.00)

Pozdrawiam serdecznie.

Aneta Bednarz

Historia 

Dzień dobry :)

Kochani Siódmoklasiści proszę zapoznać się z prezentacją, przepisać notatkę i obejrzeć film. Wszystko jest pod linkami. To wszystko na dzisiaj.

https://prezi.com/hbso99orfugv/temat-i-wojna-swiatowa-na-ziemiach-polskich/

https://www.youtube.com/watch?v=q3K9yq1eHNo

Pozdrawiam Was serdecznie i do zobaczenia :)

Barbara Pawińska

Wychowanie Fizyczne

Podstawowe przepisy gry w piłkę nożną

W wolnej chwili proszę się zapoznać z podstawowymi przepisami gry w piłkę nożną.

http://www.zasadygry.pl/pilka_nozna_16_1.htm 

http://www.zasadygry.pl/pilka_nozna_16_2.htm

https://www.youtube.com/watch?v=ShWEk0J1MwI&feature=share&fbclid=IwAR0tUHR_BRlrvqKJG5fAmRlL5vvLMgp4DLp3nyKrXLsakgSb1jl3byaNRCw

Propozycja ćwiczeń do wykonania w domu

https://www.youtube.com/watch?v=XK20nhuKM5M&fbclid=IwAR3BjNaWmvxSaH02CFxJ0kxJKQ6f90H6fVjIYSMDPU9OJCh3rmysY5RdbF0

Autyzm w Polsce

2 kwietnia to Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) autyzm występuje u
1na 100 dzieci, co oznacza, że w naszym kraju żyje ok 400 tysięcy osób
z autyzmem. To jak jedno spore miasto. Ale tu liczby się nie kończą, bo
z autyzmem żyją nie tylko osoby z autyzmem, ale także ich rodzice, rodzeństwo, opiekunowie, co sprawia, że jest ich nawet 3 mln.

A Ty? Znasz taką osobę, rodzinę? A może masz takiego kolegę lub koleżankę w szkole? Czy wiesz, jak możesz im pomóc?

Możesz przyłączyć się do akcji Cała Polska na niebiesko i w dniu 2 kwietnia

- ubrać się na niebiesko, możecie stworzyć pracę plastyczna o tematyce Polska na niebiesko. Mogą to być np. odciśnięte na niebiesko dłonie czy rysunek błękitnych serc. Na każdym rysunku napiszcie Polska na niebiesko.

-działaj w social mediach! Zmień zdjęcie w tle oraz zdjęcie profilowe, używając niebieskiej nakładki! Niech wszyscy zobaczą, że wspierasz osoby z autyzmem!

Gdy nie masz takiej możliwości , to proszę prześlij zdjęcia na e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ,a ja wszystkie prace opublikuję na stronie internetowej naszej szkoły!

Razem możemy więcej!

Pozdrawiam serdecznie I. Szczepańczyk

Matematyka - lekcja 7

Przypominam o spotkaniu projektowym około 14.30.

 

Dzisiejsza króciutka lekcja:

link do lekcji

Pozdrawiam, J. Chudy


CHEMIA 30.03.2020

Dzień dobry,

W dniu 30.03. temat lekcji brzmi:Woda jako rozpuszczalnik.Przesyłam poniżej link do materiałów dla uczniów wykazujących chęć usystematyzowania wiadomości i umiejętności dotyczących wody.

https://epodreczniki.pl/a/czynniki-wplywajace-na-szybkosc-rozpuszczania-sie-substancji-w-wodzie/D1OYYnxU6

W ramach utrwalenia wiedzy proszę wykonać zadanie 10 s. 89 z zeszytu ćwiczeń.

W przypadku pojawiających się wątpliwości lub pytań proszę o kontakt mailowy lub poprzez dziennik elektroniczny. Możliwy jest również kontakt przy użyciu komunikatorów video, np. Messenger.


J.NIEMIECKI

Thema: Wie weit hast du zur Schule?

Oto link to naszego podręcznika

http://files.wszpwn.com.pl/www/flipbooks/full/Kompass_Team-2-podrecznik-flipbook/index.html#p=113

Proszę o zapisanie słówek do zeszytu:

der Stadtrand- obrzeża miasta
Ich wohne am Stadtrand. Mieszkam na obrzeżach miasta
nicht weit von….niedaleko od……
nach Schule-po szkole
bei Großmutter- u babci
gegenüber-
naprzeciwko

  1. Wo wohnst du ?-gdzie mieszkasz?
  2. Wie weit hast du es zur Schule? –Jak daleko masz do szkoły?
  3. Was machst du nach der Schule? Co robisz po szkole ?
  • Proszę o zrobienie Übung 3/110 ( Proszę odpowiedzieć na następujące pytania. Wybieracie albo Lenę albo Fabiana. Proszę pamiętać, iż czasownik w niemieckim zajmuje drugą pozycję. Należy go również odmienić
  • Übung 4/110 . Słuchając dialogów skupcie się na słownictwie, które znacie- słowa klucze .


https://www.wszpwn.com.pl/pl/strefa-ucznia/

( proszę wpisać kod , który znajduje się na początku książki , a następnie wybrać CD 2, nagranie 15 )

Proszę zrobić zdjęcie 2 powyższych ćwiczeń i przesłać na E. Maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Termin nadsyłania prac mija w czwartek o 12:00
W razie jakichkolwiek problemów, pytań czy wątpliwości proszę o kontakt.

Pozdrawiam

Joanna Cesarz

CHEMIA 30.03.2020

Dzień dobry,

W dniu 30.03. temat lekcji brzmi: Woda jako rozpuszczalnik. Przesyłam poniżej link do materiałów dla uczniów wykazujących chęć usystematyzowania wiadomości i umiejętności dotyczących wody.

https://epodreczniki.pl/a/czynniki-wplywajace-na-szybkosc-rozpuszczania-sie-substancji-w-wodzie/D1OYYnxU6

W ramach usystematyzowania wiedzy proszę wykonać zadanie 10 s. 89 z zeszytu ćwiczeń.

W przypadku pojawiających się wątpliwości lub pytań proszę o kontakt mailowy lub poprzez dziennik elektroniczny. Możliwy jest również kontakt przy użyciu komunikatorów video, np. Messenger.

GEOGRAFIA, 27.03.

Drodzy siódmoklasiści,

przesyłam Wam materiały do lekcji (przepraszam za opóźnienie, ale miałam awarię Internetu).

Z ostatniej lekcji skorzystało 6 osób, dziękuję za rozwiązanie testu. Wyniki w dzienniczku.

Dziś proszę Was o zapisanie tematu: "Zmiany w polskim przemyśle" i zapoznanie się z tematem w podręczniku. Kto chce rozszerzyć materiał może wejść w https://epodreczniki.pl/a/zmiany-w-przemysle-polski/DKjGKWrpH

Przygotowałam Wam krzyżówkę, której rozwiązanie będzie pracą na lekcji i jednocześnie notatką z niej: https://drive.google.com/file/d/1Okq8I5W8CBXtl-D2q3cZFz6w4LMM2eMC/view?usp=sharing

Proszę rozwiązaną krzyżówke wkleić do zeszytu oraz przesłać na mój adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pozdrawiam serdecznie, Katarzyna Maciążek

 

Dzień dobry :)

Dzisiaj zrealizujemy treści poświęcone I wojnie światowej.

Proszę obejrzeć prezentację, zapisać do zeszytu temat i notatkę https://prezi.com/ned1mxf9ptxh/temat-na-frontach-i-wojny-swiatowej/

Następnie po przeczytaniu tekstu z podręcznika i obejrzeniu poniższego filmu https://www.youtube.com/watch?v=nWyzEc3C0sk  proszę zapisać odpowiedzi na poniższe polecenia:

1. Dlaczego I wojnę światową nazywamy Wielką Wojną?

2. Jakie nowoczesne uzbrojenie wykorzystywane było w I wojnie światowej?

3. Które państwo i kiedy zastosowało nieograniczoną wojnę podwodną?

4. Kiedy do wojny przystąpiły Stany Zjednoczone?

Zapiszcie to w programie word i prześlijcie na mój adres mailowy : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do poniedziału 30. 03. 2020 r. 

To wszystko na dzisiaj

Pozdrawiam was serdecznie i do zobaczenia :)

Barbara Pawińska

 

Wychowanie Fizyczne

 

Testy sprawności fizycznej

 

link do prezentacji

https://1drv.ms/p/s!AuekFjIW7ivMdNQ4DswZthLtJYk?e=XN9tWL

 

 W linkach poniżej można zapoznać się z testami wykonywanymi  w praktyce.

http://static.scholaris.pl/resource_imp/109/109768/PLIKI_4/RTS059404.webm

 

https://www.youtube.com/watch?v=PGUr0mQBUx4

 

https://www.youtube.com/watch?v=n4xMs2EohFU

Matematyka 

Kochani Uczniowie, serdecznie Wam dziękuję za spotkanie on-line. 

Oto prezentacja dla Was:

pierwiastki - ćwiczenia

Odezwę się do Was znowu w poniedziałek, pozdrawiam!

5 zasad jak uczyć się aby mózg pochłaniał 100% nauki

Informacje dla każdego kto chciałby uczyć się efektywnie

W związku z zagrożeniem epidemicznym znaleźliśmy się w nowej sytuacji w wielu dziedzinach naszego życia. Dla uczniów najistotniejsze jest kontynuowanie nauki, doskonalenie umiejętności i zdobywanie wiedzy. Uczniu, ten trudny czas jest dla Ciebie nowym wyzwaniem, jest sprawdzianem Twojej odpowiedzialności, systematyczności, wytrwałości. To jest sprawdzian, z którego sam wystawisz sobie ocenę. Proponuję byś zapoznał się z zasadami, które ułatwią Twoją naukę.

Jednym nauka przychodzi sama, innym z wielkim trudem. Zwłaszcza ci drudzy muszą postarać się, by uczyć się efektywnie. Co można zrobić, by nasz mózg chłonął wiedzę tak, jakbyśmy sobie tego życzyli? Pewnych uwarunkowań nie można pominąć i zmienić, jednak z pewnością można wspomóc nasz organizm w nauce ułatwiając mu poradzenie sobie z trudnościami.

Warto wysoko stawiać sobie poprzeczkę i mieć ambicje, jednak warto również zachować umiar uwzględniając realne możliwości. Istotny jest przede wszystkim stan zdrowia. Eliminując wszelkie infekcje i choroby, należycie odżywiając organizm, dostarczając mózgowi odpowiedniej dawki witamin, soli mineralnych i substancji odżywczych możemy poprawić jego funkcjonowanie.

Kluczowy dla mózgu jest również relaks, wypoczynek i sen. Wyspany, wypoczęty mózg pracuje szybciej i efektywniej. Złudzeniem jest intensywna nauka, będąc przemęczonym. Nadszarpnięte zdrowie i zmęczenie sprawiają, iż organizm angażuje mózg w pełni, organ ten zmuszony jest pracować na pełnej mocy męcząc się jeszcze bardziej a przy tym niewiele zapamiętując. Świeżość i energia wypoczętego mózgu gwarantuje kilkukrotnie szybsze efekty nauki niżeli intensywna praca wielogodzinna, nużąca, żmudna i demotywująca. Nie wystarczy się jednak wyspać, by zdobyć energię do działania, istotna jest aktywność tak fizyczna, jak i intelektualna. Ruch to zdrowie, powiedzenie to jest wciąż aktualne. Kondycja fizyczna bezpośrednio rzutuje na kondycję mózgu. Będąc aktywnym, prowadząc zdrowy tryb życia, przebywając na powietrzu, uprawiając sport wpływamy również na to jak pracuje nasz mózg. Prócz aktywności fizycznej winniśmy dbać o aktywność intelektualną serwując mózgowi gimnastykę w postaci łamigłówek logicznych, gry w szachy, kreatywnych rozrywek, jak i nauki samej w sobie. Bardzo dobrą gimnastyką dla mózgu jest codzienna nauka języka obcego oraz sam fakt wielojęzyczności w praktyce.

Im więcej się uczymy, tym spraw niej nam to idzie, mózg zapamiętuje więcej
i więcej.
 Nasz umysł jest tak skonstruowany, iż chętniej i szybciej chłonie wiedzę, która nas z różnych przyczyn interesuje. Rzeczy, których nie rozumiemy, nie widzimy sensu w ich nauce, które nas nie wciągają uczy się nam gorzej i trudniej. Warto więc odkryć w języku obcym coś co nas zainteresuje, sprawić by nauka była przyjemna i atrakcyjna. Najlepsze efekty nauki zaobserwować można przy nauce poprzez zabawę, w formie rozrywki. Niestety nie wszystko i nie zawsze da się tak zorganizować, by uczyć się w atmosferze zabawy
i przyjemności. Czasem osiągnąć to można poprzez uwydatnienie korzyści ze znajomości języka, a czasem wystarczą atrakcyjne pomoce dydaktyczne. Co więcej o wiele łatwiej jest nauczyć się teorii w praktyce niżeli tylko zasad i reguł z książki. 
Doświadczenia, praktyka są pożądane, aby mózg zapamiętał daną wiedzę jako całość, na przykładzie. Kluczem do sukcesu jest zrozumienie, wówczas niczego nie musimy uczyć się na pamięć a poprzez skojarzenia, kontekst. Pomocne bywają mnemotechniki, jednakże warto zauważyć,
iż różne metody nauki i jej wsparcia maja różną skuteczność, gdyż mózg każdego ma nieco inna budowę i działanie. Różnorodność pomocy naukowych, form nauki zapewnia szeroki wybór w zależności od naszych preferencji i predyspozycji. Jedni są wzrokowcami, do nich przemówi zapewne grafika i obraz, prezentacja wizualna, inni są słuchowcami, szybciej będzie się im uczyć z wykładu, przy muzyce itd. Interaktywne pomocne online tworzone są
z myślą o uniwersalizacji i oddziaływaniu na wszystkie zmyły. 
Różnorodność bodźców użyta jednocześnie potęguje prace mózgu, jednakże badania dowodzą,
iż przebodźcowanie powoduje dezorientację i rozdrażnienie, które nie sprzyjają efektywnej nauce. Stąd też nie dla wszystkich interaktywne podręczniki i nauka w sieci jest idealnym rozwiązaniem.

Jednym z fundamentalnych czynników wpływu na efektywność nauki jest pozytywne nastawienie i motywacja do nauki. Wiara we własne możliwości potrafi skłonić nasz mózg do wysiłku i pojęcia nawet najtrudniejszych teorii. Optymizm znacząco oddziałuje na motywację. Pokładając nadzieje w nauce łatwiej jest się nam zmobilizować do nauki, chcieć się nauczyć. Z natury człowiek jest konformistą i odkłada rzeczy trudniejsze na później.
Aby nie odkładać a realizować swoje plany warto odnotowywać nawet najdrobniejsze sukcesy, które przybliżają nas do celu jak i sprawiają, że jego osiągnięcie jest bardziej realne. Widząc postępu, odnosząc sukcesy podnosimy własną samoocenę, a co za tym idzie czujemy się bardziej komfortowo. Wśród współczesnych teorii zarządzania nie tylko własnym rozwojem i czasem, ale również organizacją przodują teorie o samodoskonaleniu się poprzez odkrywanie swojego potencjału możliwości i uświadamianiu sobie zmian, które nas rozwijają, pobudzają kreatywność - dodaje Marcin z platformy edukacyjnej Preply, gdzie można nauczyć się np. matematyki lub języków obcych. Na motywację, a co za tym idzie 
systematyczność nauki wpływ ma element rywalizacji i współzawodnictwa. Z jednej strony nie warto się porównywać, z drugiej zaś strony nic ta nie mobilizuje jak równanie do osób lepszych od nas samych w dążeniu do tego samego celu.

Aby mózg chłonął wiedzę niczym gąbka poza kondycją organizmu, jego emocjami związanymi z nauką i jej przedmiotem ważne są warunki środowiskowe, otoczenie sprzyjające nauce. Przewietrzone pomieszczenie, odpowiednia przestrzeń, oświetlenie, wygodny blat roboczy, dobrej jakości narzędzia, pomoce to wszystko wpływa na efektywność naszej nauki. W tym obszarze istotna jest również grupa w której przychodzi się nam uczyć, zbyt liczna osłabia percepcję i koncentrację na zadaniu. Hałas, nadmierna ilość szczegółów, kolorów może dekoncentrować. W tym miejscu należy dodać, iż poziom wrażliwości na wyżej wymienione jest bardzo indywidualny i warto dopasować warunki nauki do osobistych potrzeb. Podobne znaczenie ma dobór form i metod nauki. Jedni wolą uczyć się z książek, inni z materiałów audio. Najskuteczniejszą metoda nauki jest doświadczenie. Tak samo jak dziecko uczy się poprzez doświadczanie świata, poznając świat i reguły w nim panujące dotykając, smakując, czy popełniając błędy, tak również w wieku dorosłym uczymy się dzięki doświadczeniu. W pewnym zakresie owe doświadczenie można oszukać, poprzez złudzenie faktycznego doświadczenia przykładowo zwiedzając muzeum wirtualnie, czy korzystając ze zdobyczy techniki i internetu obserwując eksperymenty zdalnie, biorąc udział w konferencji naukowej na odległość itd. W tym miejscu wspomnieć warto zainteresowanie wiedzą. Wewnętrzna ciekawość i chęć poznawania z czasem
i wiekiem w nas maleje. Pielęgnując ją nie odczujemy nawet, kiedy się uczymy, bowiem gdy coś nas pasjonuje, intryguje poświęcamy temu uwagę nie czując wysiłku, a zarazem przyswajamy znalezioną wiedzę błyskawicznie, mimochodem, bez potrzeby powtórek
i utrwalania wiadomości. Szczególna umiejętnością, jakiej pragniemy jest znajomość języków obcych, dzięki którym możemy komunikować się ze światem, pozyskiwać dalszą wiedzę.

Podsumowując, nie wystarczy wyposażenie się w atrakcyjne materiały dydaktyczne, kolorowe pomoce czy interaktywne aplikacje, by się nauczyć. Nawet poświęcenie czasu na naukę, czytanie publikacji i wykonywanie zadań nie zapewni opanowania materiału, jeśli nie zadbamy o harmonijny proces nauki, zorganizowany, wielozmysłowy i dopasowany dla siebie.

Wykorzystanie wiedzy o zasadach efektywnej nauki pozwoli Wam doskonalić umiejętności
i uczynić naukę doskonałą przygodą, jeśli potrzebujecie wsparcia pedagoga szkolnego w tej nowej sytuacji zdalnego uczenia się  proszę o kontakt poprzez wiadomości e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..– czekam tam na Wasze pytania. Pozdrawiam wszystkich uczniów i życzę Wam wytrwałości w nauce!

Drodzy Uczniowie!

Zapraszam osoby, które zgłosiły się do robienia kartek w projekcie "W świecie symetrii" do spotkania on-line w poniedziałek około 14.30. Odbędzie się losowanie imion uczniów ze szkoły w Brzozowie! Link do spotkania umieszczony będzie dla Was około 14.15.

W zakładce projektu nowe zadania dla Was:

kliknij tutaj :-)

Pamiętajcie o albumie na symetryczne zdjęcia:

album

Do zobaczenia!

Pozdrawiam, J. Chudy

JĘZYK ANGIELSKI KLASA 7 27. 03. 20

Dzień dobryJ. Zaczynamy!

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: Writing: A blog post.

Otwórzcie podręczniki na stronie 58.

Zadanie 1.

Przeczytajcie tekst wysłuchajcie nagrania 2.07 (strefa ucznia). Po wysłuchaniu i przeczytaniu odpowiedzcie w zeszytach na pytania 1-4. Pamiętajcie, o przetłumaczeniu i zapisaniu do zeszytów wyrazów z tekstu, których nie znaliście.

Zwróćcie uwagę !!!!

We use to + infinitive / in order to + infinitive to write

sentences showing purpose.

We did a 10 km sponsored cycle race to raise money.

We organized a jumble sale in order to help homeless people.

Writing task – na ocenę. Proszę opisać podobne zdarzenie. Do napisania pracy wykorzystajcie plan ze strony 58 w podręczniku. (proszę o przesłanie prac na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 30. 03. 20 do godz. 9.00)

PowodzeniaJ

BIOLOGIA 4 (26.03.2020)

Witam uczniów klasy VII!

Dziś temat o chorobach układu hormonalnego. Poniżej link do prezentacji; nie zapomnijcie o notatce i przeczytaniu tematu z podręcznika. Wiem, że nie są to łatwe tematy, dlatego w przyszłym tygodniu we wtorek o godzinie 11.00 proponuję videospotkanie (zamiast kolejnej prezentacji) - postaram się wytłumaczyć trudniejsze kwestie i odpowiedzieć na wasze pytania. Około 10.45 zamieszczę tutaj link do videospotkania. Proszę nie zapomnieć zajrzeć na waszą zakładkę on-line.

Pozdrawiam.

J. Górnisiewicz

https://drive.google.com/open?id=1M-npjOzRYlSsGSw3pRo_1-S9_bzQ_CwH

Szkolny minikonkurs mitologiczny 

Kochani uczniowie !!! 

Ogłaszam konkurs dla pasjonatów mitów greckich. Bardzo prosze zapoznać się z poniższą ilustracją i odgadnąć tytuły mitów greckich. Odpowiedzi w pliku word ( wzór: nr 1 - tytuł mitu itd.) ze swoim imieniem i nazwiskiem proszę przesłać na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dla 3 osób z najwiekszą liczbą poprawnych odgadnięć są przewidziane drobne nagrody rzeczowe (oczywiście po naszym powrocie do szkoły!!!). Na odpowiedzi czekam do 27. 03. 2020 (piątek) godz.  19.00

Zachęcam do uczestnictwa

Barbara Pawińskamity greckie

Matematyka - lekcja 6

Drodzy Uczniowie, jutro, czyli w piątek nasza lekcja on-line, zaczynamy o 11.00. W tym miejscu będzie jutro dla Was link.

Do zobaczenia!

oto link: 

https://meet.jit.si/PartialImmigrantsCompleteReasonably

J. Chudy

zadanie na dziś

 

JĘZYK POLSKI- ZADANIE NA DZIŚ!

Drogi Uczniu, ciężko w szkole,

lecz ja w niej Cię uczyć wolę.

Ekstremalne dziś zadanie,

bo jest zdalne nauczanie.

Skoro ciężko pracowałeś

w środę, wtorek, poniedziałek,

teraz czas na łyk wytchnienia.

Oto moje polecenia:

Porozmawiaj z kolegami,

ale on-line- platformami.

Nie zaglądaj do lektury,

bo na pewno świat ponury

wyda Ci się w jednej chwili,

choćbyś nie wiem, jak się silił.

Poleż sobie bezstresowo,

daj odpocząć w głowie słowom.

Film obejrzyj ulubiony,

zajrzyj na ciekawe strony

lub muzyką naciesz uszy

i ogólnie nie męcz duszy!

                           A. B.


Lekcje fizyki  dn. 26.03.202, dn 31 .03.2020 ,02.04.2020

Witam serdecznie uczniów klasy 7. Szczegółowe informacje w załączniku

klasa7FIZYKA.pdf


Wychowanie Fizyczne

Przyczyny i skutki otyłości

Proszę zapoznać się z krótką prezentacją.

https://1drv.ms/p/s!AuekFjIW7ivMcg-pY-ajGbzB8rw?e=B0chLS

JĘZYK ANGIELSKI KLASA 7 26. 03. 20

Dzień dobryJ Zaczynamy!

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic:Making requests and offers (2) / A fundraising event.

Otwórzcie podręczniki na stronie 57.

Zadanie 1/57.

Wysłuchajcie dwukrotnie nagrania dialogu – nagranie 2.06.

Nagrania do zadań dostępne są w strefie ucznia macmillan. Wchodzicie na stronę, wybieracie zakładkę klasy 4-8, wybieracie podręcznik All Clear klasa 7 i pobieracie pliki audio. Nas obecnie obowiązuje płyta 2. CD 2 https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia

Wysłuchajcie nagrania dialogu raz jeszcze, ale zatrzymujcie nagranie po każdym zdaniu i powtórzcie wymowę – tak jak na zajęciach.

Zadanie na ocenę

Speaking task strona 57

Napiszcie podobny dialog w języku angielskim. Macie w podręczniku do wyboru dwa scenariusze: pierwszy to pieczenie ciast na kiermasz, drugi sponsorowane pływanie na odcinku 2km (2 rameczki w książce ) (proszę przesłać zadanie do jutra do godziny 12. 00 na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)

Ćwiczeniówka: Zadanie 1,2 strona 36

 


Klasa VII

Informatyka 26.03.2020

Temat: Programowanie w języku Scratch – Sytuacje warunkowe.

.:instrukcja:.   (termin 1.04.2020) 

 


 

CHEMIA 30.03.2020

Dzień dobry,

W dniu 30.03. temat lekcji brzmi: Woda jako rozpuszczalnik. Przesyłam poniżej link do materiałów dla uczniów wykazujących chęć usystematyzowania wiadomości i umiejętności dotyczących wody.

https://epodreczniki.pl/a/czynniki-wplywajace-na-szybkosc-rozpuszczania-sie-substancji-w-wodzie/D1OYYnxU6

W ramach usystematyzowania wiedzy proszę wykonać zadanie 10 s. 89 z zeszytu ćwiczeń.

W przypadku pojawiających się wątpliwości lub pytań proszę o kontakt mailowy lub poprzez dziennik elektroniczny. Możliwy jest również kontakt przy użyciu komunikatorów video, np. Messenger.

CHEMIA 26.03.2020

Dzień dobry,

W dniu 26.03. temat lekcji brzmi: Woda – właściwości i jej rola w przyrodzie. Przesyłam poniżej link do materiałów dla uczniów wykazujących chęć usystematyzowania wiadomości i umiejętności dotyczących wody.

https://epodreczniki.pl/a/woda-i-jej-rola-w-przyrodzie/D1GXRbHQl

Jako pracę domową proszę wykonać zadanie 3 s. 86 z zeszytu ćwiczeń.

W przypadku pojawiających się wątpliwości lub pytań proszę o kontakt mailowy lub poprzez dziennik elektroniczny. Możliwy jest również kontakt przy użyciu komunikatorów video, np. Messenger.

JĘZYK POLSKI- LEKCJA 3

Dzień dobry, Uczniowie kl. 7!

Obejrzyjcie film, który przypomni Wam zasady interpunkcyjne związane z przecinkiem.

Następnie wykonajcie ( bez dokumentowania zdjęciami- sami dla siebie) ćwiczenia w epodręczniku.

Uzupełnijcie kartę pracy, którą znajdziecie pod linkiem i prześlijcie mi na e- mail. Bardzo proszę, by przesyłane pliki miały nazwę, np. Ania- przecinki kl. 7.

Dokumenty opisane: "praca domowa" uznam za anonimy i nie będą brane pod uwagę.

Czas: do 27.03.2020r.

Pozdrawiam serdecznie.

Aneta Bednarz

 

JĘZYK ANGIELSKI KLASA 7 25. 03. 20

Dzień dobryJ Mam nadzieję, że u Was wszystko dobrze. Zaczynamy!

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: Vocabulary: make and do.

Otwórzcie podręczniki na stronie 56.

Zadanie 1/56. Wasze zadanie będzie polegało na dopasowaniu wyrazów do i make do zwrotów podanych w zadaniu 1 np. make friends . Proszę zapisać odpowiedzi pod tematem lekcji i już gotowe zwroty przetłumaczyć na język polski np.:

Make friends – zaprzyjaźnić (możecie korzystać ze słowników online)

Zadanie 2/56. Uzupełnijcie tabelkę w dodatkowych zeszytach (kto nie posiada dodatkowego zeszytu przerysowuje i uzupełnia tabelkę w zeszycie). Następnie, sprawdźcie swoje odpowiedzi z nagraniem 2.04 i powtórzcie dwukrotnie wymowę zwrotów. Nagrania do zadań dostępne są w strefie ucznia macmillan. Wchodzicie na stronę, wybieracie zakładkę klasy 4-8, wybieracie podręcznik All Clear klasa 7 i pobieracie pliki audio. Nas obecnie obowiązuje płyta 2. CD 2, numer ścieżki 4. https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia

Zadanie 3/56. Nazwijcie w języku angielskim czynności zilustrowane obrazkami. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie.

Zadanie 4/56. Uzupełnijcie zdania 1-8 odpowiednią formą czasownika do i make.Proszę zwróćcie uwagę w jakim czasie są te zdania. Przypominam, że czasowniki do i make są czasownikami nieregularnymi do -did-done, make-made-made (lista czasowników nieregularnych znajduje się na końcu podręcznika i ćwiczeniówki)

Zadanie 5/56. Wysłuchajcie nagrania 2.05. W tekście 1 (text 1) zaznacznie prawidłową odpowiedź zgodnie z nagraniem, a w tekście 2(text 2) uzupełnijcie luki zgodnie z nagraniem . Słuchamy nagrań do skutku!!!!

Ćwiczeniówka:

Zadanie 3, 4, 5 strona 33.

(w ramach monitorowania waszych postępów w nauce proszę o przesłanie zdjęć wykonanych przez was zadań na platformie linoit. http://linoit.com/users/madziab20/canvases/Klasa%207%20SP2%20Siewierz

Aby uniknąć chaosu proszę przesyłajcie zdjęcia na bieżąco, z datą i podpisem, to co dziś jest zadane dziś wysyłacieJ) Gdyby były problemy z linoit, prześlijcie opisane zdjęcia na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

POWODZENIAJ

 

 


Wychowanie Fizyczne

 

Drodzy uczniowie oraz rodzice/opiekunowie. Poniżej przedstawiam dwie propozycje realizacji wychowania fizycznego. Na wstępie dodam, że rozumiem, iż w obecnej sytuacji jesteście zasypani materiałami, ćwiczeniami, zadaniami z innych przedmiotów, które są priorytetem. Dlatego nie wymagam aby materiały, które będę zamieszczał znalazły się na pierwszym planie. Jest to luźna propozycja aktywności, na która można poświęcić kilkanaście minut dziennie w trakcie wykonywania codziennych obowiązków lub podczas czasu wolnego.

 

 

Propozycja 1

 

 

Zachęcam do stworzenia karty tygodniowej aktywności, w której będziecie opisywać swoje działania i czas jaki na to poświęciliście (krótko i konkretne wykonane zadania). Następnie dokumentujecie opisaną aktywność w postaci zdjęcia lub krótkiego filmiku i przesyłacie mi na maila. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Ograniczamy się do prostych ćwiczeń, mogą to być pajacyki, przysiady, skipy, bieg w miejscu, zabawa na placu,  skoki przez skakankę czy sprzątanie w domu, rodzinny spacer itp.

 

 

Można też zainstalować krokomierz i robić zrzuty ekranu z codziennej aktywności i wysłać na maila.

 

Kartę można pobrać z linku poniżej lub narysować na kartce.

https://onedrive.live.com/view.aspx?resid=CC2BEE163216A4E7!113&ithint=file%2cdocx&authkey=!AOPF9Jp5eKqjDCI

 

Przykładowa aktywność.

Czwartek

26.03

Odkurzanie pokoju

Ćwiczenia ogólnorozwojowe

Aktywnie spędzony czas z rodzicem

Rodzinny spacer

itp.

10min

5 min

10min

30min

Jednym słowem każda aktywność, którą podejmujecie.

  

Pamiętajmy:

  • Wszystkie aktywności należy wykonywać pod opieką/ nadzorem rodzica/opiekuna prawnego w miejscu, które nie zagraża naszemu życiu i zdrowiu ( zwracamy uwagę na zachowanie bezpiecznej odległości od rzeczy znajdujących się w najbliższym otoczeniu np. stoły, krzesła, łóżka itd.).

  • Ćwiczymy tylko wtedy kiedy jesteśmy w 100% zdrowi i nie posiadamy zwolnienia z wychowania fizycznego.

  • Przed każdą aktywnością fizyczną należy wykonać rozgrzewkę.

  • Ćwiczenia wykonujemy w odpowiednim stroju, obuwiu (nie wykonujemy ćwiczeń w samych skarpetkach).

  • Wykonujemy ćwiczenia adekwatne do naszych możliwości i obecnej sytuacji.

  • Wszelkie propozycje zamieszczonych ćwiczeń skonsultuj z rodzicem/opiekunem.
  • Przestrzegamy higieny osobistej.

 

 

Propozycja 2 (teoretyczna)

 

 

Na naszej stronie będę zamieszczał materiały w postaci filmików, prezentacji, linków do stron odnośnie tematyki związanej z wychowaniem fizycznym, z którymi należy się zapoznać. Po tygodniu (środa) będę zamieszczał link do quizu/testu, który będzie zawierał pytania odnośnie zamieszczonego wcześniej materiału. Quiz/ test należy wypełnić a wynik końcowy w postaci zdjęcia/ zrzutu ekranu wysłać na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Kryteria oceniania

1 (dzień) opisany i udokumentowany zdjęciem/ filmikiem aktywności lub rozwiązany w 20-50% dobrze quest/test = ocena dobra

2 (dni) opisane i udokumentowane zdjęciem/ filmikiem aktywności lub rozwiązany w 51-85% dobrze quest/test = ocena bardzo dobra

4 (dni) opisane i udokumentowane zdjęciem/filmikiem aktywności plus rozwiązany w 86-100% dobrze quiz/test= ocena celująca

 

 

 

Jeżeli ktoś wykonał, któreś z zaleceń z ubiegłego tygodnia to również dostanie ocenę. Proszę wysłać informację na maila.

Tak jak pisałem wyżej jest to tylko propozycja. W razie jakich kolwiek pytań proszę o kontakt mailowy.

 

 

Propozycja rozgrzewki.

 

 https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U

 

 

Gry i zabawy rekreacyjne z innego kraju- Korfball

 

 

 

Proszę się zapoznać z materiałami.

https://www.youtube.com/watch?v=I31p-WdevYA

Zasady gry: https://www.youtube.com/watch?v=Oe_TmF_B1A0

 http://stacjasport.pl/dyscypliny/korfball

 http://www.korfball.pl/wprowadzenie

 Zasady w praktyce wersja angielska.

https://www.youtube.com/watch?v=GUtJB5jBOis


 

 

Matematyka - lekcja 5

Drogi Uczniu,

dziś kolejny materiał o pierwiastkach, a w nim praca domowa. Proszę o jej przesłanie do piątku, godz. 12.00

lekcja o pierwiastkowaniu ułamków

Pozdrawiam, J. Chudy

Wszystkim Uczniom przypominamy o bezpieczeństwie w sieci.

technologia

Plastyka 25.03.

Dzień dobry!

Drodzy uczniowie klasy VII, przed nami kolejna lekcja z plastyki. Dzisiaj zaczynamy cykl 4 spotkań, których tematem jest: Analiza dzieł sztuki.

Na początek trochę teorii. Proszę obejrzyjcie film, z którego dowiecie się jak zrobić analizę formalną dzieła malarskiego. Dowiecie się z niego, na co szczególnie powinniście zwrócić uwagę przy opisie dzieła.

Oto link do strony:

https://www.youtube.com/watch?v=gK6laB1StOc

- Jak zrobić analizę formalną dzieła malarskiego?

Proszę też, abyście zajrzeli do Waszych podręczników (str. 52-53) i przepisali krótką notatkę:

Czynniki wpływające na odbiór prac artystycznych:

Na odbiór dzieł sztuki wpływają m.in.:

-bezpośredni (np. w muzeum), kontakt z dziełem, lub oglądanie fotorrafii, reprodukcji w  podręcznikach,

-rozpoznanie danej dziedziny sztuki,

-zastosowanie przez artystę technik i tworzyw,

-ustalenie typu dzieła: czy jest płaskie, dwuwymiarowe, czy przestrzenne, trójwymiarowe,

-ustalenie czy jest abstrakcyjne, czy realistyczne,

-czy jest dziełem współczesnym, czy należy do sztuki dawnej.

Kochani, proszę Was o przesłanie mi na maila zaległych prac!

Pozdrawiam Was serdecznie, życzę wszystkim dużo zdrowia. Katarzyna Sikorska

Drodzy rodzice i uczniowie.

Przesyłam poniżej zasady pracy dzieci w czasie nauczania zdalnego kl. IV-VIII.

Uczniu:

1.Przygotuj swoje miejsce pracy.

2.Wyłącz wszystkie urządzenia, które mogą Cię rozpraszać (telewizor, radio, telefon itp.

3. Ucz się codziennie systematycznie.

4. Zrób listę zadań do wykonania.

5. Zacznij od najtrudniejszego zadania, potem zrób prostsze.


6. Podziel materiał na części, utrwal wiadomości.

7. Nie spędzaj dłużej czasu przed komputerem niż 60 min dziennie. Staraj się robić przerwy co 15-20 minut.

8. Podczas przerwy staraj się poćwiczyć, napić się, czy coś zjeść.

9. Korzystając z urządzeń mobilnych (komputera, laptopa, telefonu) pamiętaj o zachowaniu ostrożności i dostosowaniu   stron odpowiednich dla Twojego wieku.

10. Poproś rodzica lub starsze rodzeństwo o sprawdzenie Twojej pracy.

GEOGRAFIA, 24.03.

Drodzy siódmoklasiści,

dziś wtorek, więc spotykamy się na lekcji geografii. Dziękuję wszystkim tym, którzy przysłali mi wypełnione karty pracy. A te dwie osoby, które jeszcze nie przysłały proszę o nadrobienie zaległości.

Zanim przejdziemy do nowego tematu w piątek, proszę Was o przypomnienie sobie wiadomosci z pierwszych trzech tematów z działu, dotyczących rolnictwa Polski. Przejrzyjcie sobie podręcznik na s. 124-133, notatki w zeszycie i kartę pracy.

A jak już wszystko sobie przypomnicie proszę Was o wejście w joinmyquiz.com i wpisanie kodu 028072. Przygotowałam dla Was quizz powtórzeniowy, proszę podpisać się imieniem i nazwiskiem. Miłej zabawy!

Serdecznie Was pozdrawiam i życzę zdrowia.

Katarzyna Maciążek

 

Dzień dobry,
bardzo Was proszę o odprawienie w piątek Drogi Krzyżowej. To tylko 15 minut! Podaję link: https://www.youtube.com/watch?v=S_8iROZgfHE   Domowa Droga Krzyżowa dla dzieci.            
A w wolnej chwili posłuchajcie przez 5 minut rozważań o modlitwie, jest to przypomnienie o sposobach rozmowy z Bogiem:   Święta kolacja, święta piłka, święty film - wszystko może być święte | ks. Piotr Pawlukiewicz - https://www.youtube.com/watch?v=th-oih6az_k    
              
Pozdrawiam Urszula Szymiec

Dzień Dobry, dziś bynajmniej wirtualnie przenieśmy się do Niemiec. Poznamy dziewczynę o imieniu Nevin, które będzie podróżować autobusem.

https://www.youtube.com/watch?v=PMj9kUPrnBk

Zwróćcie uwagę na słownictwo, które pojawia się danym filmiku, wiele słówek/ zwrotów poznawaliśmy na ostatnich lekcjach.

Thema: Mein Weg nach Deutschland - 1. Im Bus

Hausaufgabe: Wypisz do zeszytu znane Ci zwroty/ słówka z obejrzanego filmiku.

Pozdrawiam

Joanna Cesarz

BIOLOGIA (LEKCJA 3; 24.03.2020)

Witam uczniów klasy VII!

Moi drodzy powinniśmy napisać sprawdzian z układu krwionośnego i oddechowego ale musimy to przełożyć na czas powrotu do szkoły. Zaczynamy nowe tematy dotyczące układu hormonalnego i nerwowego. Przesyłam link do prezentacji o układzie hormonalnym. Proszę się zapoznać, zrobić notatke, przeczytać odpowiedni temat w podręczniku. Pozdrawiam.

J. Górnisiewicz

https://drive.google.com/open?id=16AkF426TGUkhjZRQ-2IJNXr7BniOLFd-

Matematyka - lekcja 4

Dzień dobry!

Poniżej link do kolejnej lekcji dla Was, drodzy Siódmioklasiści.

lekcja o pierwiastkach

Trzymam za Was kciuki, pamiętajcie -zawsze możecie do mnie napisać w razie kłopotów!

Pozdrawiam, J. Chudy

FB IMG 1584770664133

Historia 

Szanowni Siódmoklasiści !!!

Proszę zapoznać się z prezentacją znajdującą się pod poniższym linkiem, przepisać notatkę i  wykonać pisemnie wszystkie polecenia . Następnie proszę przeczytać tekst podręcznika - str. 156 - 160.

https://prezi.com/tbpy7xkpmu3k/temat-swiat-na-drodze-ku-wojnie/

Pozdrawiam serdecznie i życzę wytrwałości w nauce w nadchodzącym tygodniu :)

Barbara Pawińska

Muzyka 23.03.2020

Zespoły kameralne-wokalne i instrumentalne.

Witam uczniów klasy 7!

Proszę zapoznać sie z materiałem w podreczniku na str.83-89

Posłuchajcie kilka popularnych utworów kameralnych

1. https://www.youtube.com/watch?v=dLBQhfak6so

2. https://www.youtube.com/watch?v=oy2zDJPIgwc

3. https://www.youtube.com/watch?v=6yRtWrqxtvQ

Pozdrawiam. Łukasz Owcarz

 

 

 

Wsparcie psychologiczne w czasie pandemii koronawirusa – gdzie szukać pomocy?

korona

Drodzy Uczniowie!

Sytuacja, która rozwija się w naszym kraju wymaga od nas nieco innego podejścia do życia, a co się z tym wiążę do zdobywania wiedzy i kształcenia umiejętności i postaw. 
A zatem, trzeba stawić czoła nowym wyzwaniom. W związku z tą sytuacją zachęcam was do przeczytania ciekawego artykułu związanego z radzeniem sobie podczas epidemii.

MARTA WASZKIEWICZ 17 MARCA 2020

Pandemia koronawirusa to dla wielu ogromne obciążenie psychiczne. Wszyscy niepokoimy się obecną sytuacją związaną z pandemią. Jedni mniej, inni bardziej. Niektórym lęk uniemożliwia normalne funkcjonowanie. Jeśli odczuwasz znaczne obciążenie psychiczne lub znasz osoby, które nie radzą sobie w tym trudnym czasie, zgłoś się po pomoc.

Obecna sytuacja związana z rozwojem koronawirusa SARS-CoV-2 w Polsce może stanowić dodatkowe obciążenie dla zdrowia psychicznego. Jednym z zagrożeń, przed którym ostrzegają eksperci Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) jest ciągłe śledzenie wiadomości na temat wirusa z niesprawdzonych źródeł, które może prowadzić do narastania niepokoju i stresu.

Nowe informacje dopływają do nas non stop. Wiele z nich to fake newsy, siejące tylko jeszcze większą panikę. Radzimy ograniczyć śledzenie sytuacji. Nie trzeba tego robić, aby być dobrze poinformowanym. Jeśli nieustannie masz włączoną telewizję informacyjną, zmień kanał. Jeśli twoi znajomi permanentnie dostarczają ci informacji, poproś, aby przestali lub postaraj się od tego odciąć.

Eksperci zalecają stosowanie się do komunikatów publikowanych przez oficjalne, potwierdzone źródła, takie jak komunikaty WHO i strony rządowe (witryna Ministerstwa Zdrowia czy Głównego Inspektoratu Sanitarnego). Znajdziecie tam m.in. informacje o tym, jak dbać o siebie i swoje otoczenie oraz w jaki sposób zminimalizować ryzyko. Należy też sprawdzać fakty.

  •  Informacji można zasięgnąć również dzwoniąc na infolinię Ministerstwa Zdrowia pod numer telefonu 800-190-590.
  •  Polecamy także zapoznać się z instrukcją WHO, Mental Health Considerations during COVID-19 Outbreak.
  •  Można zadzwonić np. na infolinię Centrum Wsparcia Dla Osób W Stanie Kryzysu Psychicznego, która od 2017 roku działa całodobowo, 7 dni w tygodniu pod numerem 800-70-2222.

Jeśli jednak lęk utrudnia funkcjonowanie na tyle, że nie jesteś w stanie skupić się na pracy, nauce, rodzinie albo masz myśli samobójcze, warto zasięgnąć profesjonalnej pomocy.

Linia Wsparcia jest całkowicie bezpłatna. Pod numerem telefonu, mailem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz na czacie dyżurują psychologowie z Fundacji ITAKA. Udzielają porad i kierują dzwoniące osoby do odpowiednich placówek specjalistycznych w danym regionie kraju. Gotowi są do wysłuchania, zrozumienia i akceptacji. Możesz porozmawiać z nimi o swoim problemie, a także uzyskać profesjonalną pomoc. W wyznaczonych godzinach pełnią dyżury również specjaliści – lekarze psychiatrzy, prawnicy oraz pracownicy socjalni. Informacja o dyżurach znajduje się na stronie www.liniawsparcia.pl.

Z pomocy Centrum Wsparcia może skorzystać każdy, kto czuje, że jest w stanie kryzysu psychicznego oraz wszystkie osoby, które potrzebują pomocy, rozmowy, porady, wsparcia psychologicznego lub rozmowy z psychiatrą. Jeśli czujesz się stale przygnębiony, samotny, nie dajesz sobie rady z codziennością i stresem lub zamartwiasz się o swój stan zdrowia, zadzwoń.

Kryzys psychiczny to moment, kiedy czujesz, że problemy cię przerastają, czujesz, że więcej już nie udźwigniesz. Jego powodem może być również życie w ciągłym stresie. Przedłużanie się takiego stanu może prowadzić do depresji. Czasem załamaniu nerwowemu towarzyszą myśli samobójcze. W takiej sytuacji warto zasięgnąć porady specjalisty. Nie czekaj! Daj sobie pomóc!

Źródło: Centrum Wsparcia Dla Osób w Stanie Kryzysu Psychicznego, www.gov.pl

Poniżej dodaję również linki do ciekawych stron, które zapewne zajmą wam odrobinę czasu i dostarczą nowej wiedzy.

https://www.dyktanda.net/

https://polona.pl/

http://www.muzykotekaszkolna.pl/

https://esero.kopernik.org.pl/

https://www.national-geographic.pl/traveler/zostanwdomu-i-zwiedzaj-online-10-muzeow-ktore-umozliwiaja-wirtualne-wycieczki?fbclid=IwAR0wHG2gNW8TpBAy1qnE9C341sT6YgqM-F8GIPEhVdqgdmumlh9GRE8-UsE

https://lektury.gov.pl/

https://ninateka.pl/edu

www.polskieradio.pl/18,Polskie-Radio-Dzieciom

https://rozrywka.tvp.pl/47090255/telewizja-polska-blizej-dzieci-i-mlodziezy%20-

Pozdrawiam pedagog szkolny Izabela Szczepańczyk

Dzień dobry!

Drodzy Uczniowie klasy VII (-: , zachęcam Was do obejrzenia filmów, do których linki umieściłam poniżej.

Znajdziecie tutaj sposoby rysowania portretów. Zobaczycie sposób cieniowania. Zajrzyjcie też do podręcznika - str. 76, 77 są tam ciekawostki na temat portretów i autoportretów.

Pozdrawiam Was serdecznie, życzę wszystkim dużo zdrowia i zapraszam do pracy twórczej!

https://www.youtube.com/watch?v=gi6JVZGNnxo

https://www.youtube.com/watch?v=uo7X5jAbM3g

A tutaj kilka praktycznych wiadomości o ołówku:

https://www.youtube.com/watch?v=emQjN0v_qgo

Historia 

Witajcie kochani uczniowie klasy VII :)

Dzisiaj proponuję Wam powtórzenie widomości z poprzedniej lekcji za pomocą strony internetowej e-podreczniki

https://epodreczniki.pl/a/a-to-polska-wlasnie---kultura-polska-pod-zaborami/D1ChRT5vx

Proszę zapoznać się z zamieszczonym tam  materialem, wykonać do zeszytu polecenie 4 (Stanisław Wyspiański), polecenie 6 (Henryk Sienkiewicz) 

Poza tym proszę zrobić wszystkie ćwiczenia interaktywne.

Pozdrawiam Was serdecznie i zyczę zdrówka

Barbara Pawińska

JĘZYK POLSKI- LEKCJA 2

Dzień dobry, Uczniowie kl. 7!

Oto kolejna porcja ćwiczeń. Zapoznajcie się z materiałem ukrytym pod linkiem

i wykonajcie ćwiczenia (1, 2, 3, 4, 5, 6- zapiszcie to zdanie w zeszycie, 8 i 10. Zdjęcia dokumentujące zrealizowanie poleceń prześlijcie na mój e-mail. Macie na to czas do wtorku: 24.03.2020r. do godz. 15.00

Bardzo proszę, by osoby, które zalegają z poprzednim zadaniem (notatką), wysłały mi zdjęcia dziś do godziny 20.00.

Pozdrawiam i życzę zdrowia.

Aneta Bednarz

Matematyka - część 3

Kochani, wiem, że jesteście zmęczeni. Samodzielna nauka nie jest łatwa. 

Mam dla Was dwa krótkie (po 3 minuty) filmiki o składaniu na pół kartki papieru (z użyciem maszyn budowlanych!!!). Dlaczego po kilku zgięciach już nie mamy wystarczająco siły, aby zginać dalej? Rozwiązanie ma związek z potęgami liczby 2.

film 1

film 2

Zainteresowanym polecam również film, ile razy trzeba zgiąć kartkę papieru, aby dostać się na księżyc :-)

podróż na księżyc

Miłego oglądania! 

Coś nowego podeślę Wam po weekendzie, trzymacie się zdrowo!

J. Chudy

Drodzy Uczniowie, obecny dział, który omawiamy to die Reise( podróż). Dziś powtórzymy środki lokomocji.
Thema: Ich fahre gern mit dem Zug
Każdy z Was potrafi wymienić jakiś środek transportu.np. das Auto J
Jeśli dany środek posiada rodzajnik der bądź das, to wówczas mówimy :Ich fahre mit dem Zug/mit dem Auto. Natomiast jeśli mamy np. die S-Bahn , to wtedy powiemy: Ich fahre mit der S-Bahn.
Hausaufgabe
Proszę wypisać środki transportu z podziałem na środki lądowe/powietrzne oraz wodne. ( oczywiście auf Deutsch). Łącznie powinno ich być 12 .

Viel Spaβ
Joanna Cesarz


 


 

Wychowanie fizyczne

.:instrukcja dla uczniów:.


 

BIOLOGIA (lekcja 2 18.03.2020)

Witam uczniów klasy VII.

Dziś lekcja powtórzeniowa z układu krwionośnego i oddechowego. Pod spodem link do punktów powtórzeniowych. Proszę je przepisać do zeszytu lub wydrukować i wkleić.

Z podrecznika czytamy podsumowanie działu o układzie oddechowym (str.149) i krwionośnym (str. 129, 130).

W zeszycie proszę wykonać test sprawdzajacy po dziale układ oddechowy (str.150) i układ krwionośny (str.131). zdjecia wykonanych testów proszę przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do wtorku 24.03.2020.

Pozdrawiam. Joanna Górnisiewicz

https://drive.google.com/open?id=1fZWJwlURwGmUdAkGPrsrBIlJLMpgHItA

Dzień dobry.

W tym roku będzie wyniesiony na ołtarze jako błogosławiony, wielki polski patriota, duchowy przywódca narodu, Prymas Tysiąclecia kardynał Stefan Wyszyński. Bardzo proszę o wykonanie prezentacji na jego temat. np. Jasnogórskie Śluby Narodu; Wyszyński jako Syn Maryi; Obrońca Kościoła w okresie PRL- u; Przyjaciel Karola Wojtyły. Proszę, nie ściągajcie gotowców z Internetu, bo nie będą oceniane.

Pozdrawiam Urszula Szymiec


 

KLASA 7

Date: 18. 03. 20

Dzień dobryPoniżej znajduje się temat lekcji. Proszę go przepisać do zeszytu i wykonać zadane ćwiczenia.

Lesson date 18. 03. 20

Topic: Grammar: Present perfect; How long…?; for/since (page . 54−55)

Moi drodzy. Wasze zadanie na dziś to powtórzenie oraz poszerzenie wiadomości na temat czasu Present Perfect . Na stronie 60 w waszym podręczniku znajdziecie najważniejsze informacje dotyczące tego czasu opisane w języku polskim: konstrukcja i zastosowanie dodatkowo z tworzeniem pytań z How long …? stosowanie czasu present perfect. z określeniami for / since

Proszę informacje ze strony 60 bardzo dokładnie jeszcze raz przeczytać i uzupełnić wczorajszą notatkę w zeszycie pod tematem lekcji.

Następnie proszę o wykonanie pozostałych ćwiczeń z podręcznika na stronie 55.. Każde poprawnie wykonane zadanie to kolejny „+” – tak jak na lekcji w szkole. Nowością jest „-„ za każde niewykonane ćwiczenie. Pięć „-„ to ocena niedostateczna!!!!!!

Zadania z ćwiczeniówki: cała strona 35.

Pozdrawiam i powodzenia. W razie wątpliwości proszę o kontakt za pośrednictwem UONET

Link z lekcją o czasie present perfect

Date: 19. 03.20 & 20.03.20

Dzień dobryPoniżej znajduje się temat lekcji. Proszę go przepisać do zeszytu i wykonać zadane ćwiczenia.

Lesson

Topic: Present Parfect Tense-exercises.

Proszę, poćwiczcie czas present perfect on line

Teoria :

https://www.ang.pl/gramatyka/czas/present-perfect

Ćwiczenia online, propozycje:

https://www.ang.pl/cwiczenia/present-perfect

http://www.focus.olsztyn.pl/en-present-perfect-tense-exercises-with-answers.html#.Xm07T6hKhPZ

https://agendaweb.org/exercises/verbs/present-perfect

https://agendaweb.org/exercises/verbs/present-perfect-2

https://agendaweb.org/exercises/verbs/present-perfect-multiple

https://agendaweb.org/exercises/verbs/present-perfect-sentences

https://agendaweb.org/exercises/verbs/present-perfect-mixed

https://www.ego4u.com/en/cram-up/grammar/present-perfectsimple/exercises?03

Sami też możecie znaleźć „w internecie” różne ćwiczenia gramatyczne.

Pozdrawiam i powodzenia


 

HISTORIA

Witam Was ponownie

Poprawiłam link do testu quizizz. Poniżej jest porawny:

https://quizizz.com/join/quiz/5e6f49408ea1c5001e036e80/start?studentShare=true

JĘZYK POLSKI- LEKCJA 1

Dzień dobry, Uczniowie kl. 7!

Jak sami widzicie, musimy uczyć się zdalnie.

Zadania dla Was

Proszę zapoznać się z wierszem Bolesława Leśmiana "Dusiołek" ( podręcznik s. 218-219), a następnie pisemnie w zeszycie odpowiedzieć na pytania:

1.Kto jest bohaterem utworu?

2.O czym opowiada autor w utworze?

3.Scharakteryzuj elementy ludowe:

      - bohater

      - stylizacja językowa

- realia życia ludowego

-wierzenia ludowe

4. Co to jest neologizm? Wypisz przykłady.

5. Czego uosobieniem jest tytułowy Dusiołek?

6. Spróbuj zinterpretować neologizm: „potworzyć”.

7. Zwróć uwagę na zakończenie utworu:

Nie dość ci, żeś potworzył mnie, szkapę i wołka,

Jeszcześ musiał takiego zmajstrować Dusiołka?

Podmiot liryczny ma pretensję do Boga. O co?

     8. Jaka jest filozoficzna wymowa „Dusiołka” Leśmiana?

Zdjęcia wykonanej notatki proszę przesłać mi przez messenger lub na adres poczty e-mail. Czas na wykonanie zadania : czwartek 19.03.2020r. do godz. 15.00.

Pozdrawiam i życzę przyjemnej pracy.

Aneta B.

 

Matematyka - lekcja 2

Drodzy Siódmioklasiści!

Proszę, abyście rozwiązali quiz kahoot utrwalający potęgowanie liczb.

Możecie to zrobić na dwa sposoby: na telefonach - PIN 0491534

lub na komputerach poprzez link: link

 Powodzenia! 

J. Chudy


FIZYKA 

Witam Was serdecznie

Proszę zapisać z datą 12.03.2020

Temat: Powtórzenie wiadomości o pracy, mocy i energii

Pod tematem lekcji proszę o rozwiązanie testu 1 i 2 (str 149 -150). Zadania z gwiazdką są nieobowiązkowe

Proszę o wykonania zadania w następujący sposób tzn. Przepisujesz początek zadania i kończysz prawidłową odpowiedzią. Nie wystarczy odp a lub b lub c itd.

Zadanie będzie sprawdzone po powrocie do szkoły

lekcja dn. 17.03.2020

Temat lekcji:  Krzyżówka z działu: praca, moc, energia

Stwórz krzyżówkę, w której pytania i odpowiedzi będą dotyczyły przerobionego działu

Hasło: MASZYNY PROSTE

Krzyżówkę wykonaj na kartce A4   i do dn. 20.03.2020 prześlij na mojego email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (zdjęcie lub skan).  Proszę postarajcie się abym mogła Was odczytać. Bardzo proszę podpisać krzyżówkę imieniem i nazwiskiem. Krzyżówka podlega ocenie.

Lekcja dn. 19.03.2020

Temat lekcji: CZĄSTECZKI

Zapoznaj się z tematem w podręczniku: „Cząsteczki ” – strony 154 – 157.

Zachęcam do skorzystania

https://epodreczniki.pl/a/dyfuzja/D1BQgMqcJ

https://epodreczniki.pl/a/budowa-i-wlasciwosci-cieczy-zjawisko-napiecia-powierzchniowego/DBX8eWzFp   ( interesuje Cię punkt 2)

Wykonaj notatkę w punktach

  1. Co to jest dyfuzja
  2. Podaj 3 przykłady dyfuzji
  3. Opisz siły działające między cząsteczkami (siły spójności, siły przylegania)
  4. Co to jest napięcie powierzchniowe?
  5. W jaki sposób można zmniejszyć napięcie powierzchniowe?

W razie pytań proszę do mnie wysłać email lub napisać przez dziennik elektroniczny

Życzę Wam bardzo dużo zdrówka i optymizmu

pozdrawiam Was cieplutko Agata Sroka


GEOGRAFIA

Drodzy siódmoklasiści,

Bardzo proszę, abyście zapoznali się z treścią podręcznika na s. 131-133 i wykonali kartę pracy https://drive.google.com/file/d/1Cw8Grsn-k6f3FWS6fTZ_aIWg_iFjZlK9/view?usp=sharing

Wypełnioną kartę proszę przesłać do końca tygodnia w dowolnej formie na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pozdrawiam, Katarzyna Maciążek

HISTORIA 

Witam uczniów klasy VII. 

Moi drodzy, poniżej znajduje się link do strony, gdzie umieszczona jest prezentacja do lekcji historii:  "Kultura polska  na przełomie XIX i XX wieku". Bardzo proszę przeczytać ten temat w podręczniku, obejrzeć prezentację i przepisać notatkę do zeszytu. 

https://prezi.com/fezdz2cz24ae/temat-kultura-polska-na-przeomie-xix-i-xx-wieku/

Dodatkowo w zeszycie proszę przygotować odpowiedzi do ćwiczenia 1 i 4  w podręczniku str. 151.

 Na koniec proszę zalogować się na stronie quizizz.com i zagrać w quiz specjlanie dla Was przygotowany

https://quizizz.com/signup?inviter=5c12ecdb197825001b17f41f&q=https%3A%2F%2Fquizizz.com%2Fadmin%2Fquiz%2F5e6f49408ea1c5001e036e80

W piątek dostępna będzie kolejna lekcja

Pozdrawiam serdzecznie. Trzymam za Was kciuki i do zobaczenia

Barbara Pawińska

Dzień dobry,

W związku z obowiązkiem prowadzenia zajęć w postaci e-leraningu, proszę:

  • w dniu 16.03.2020 – wykonać w zeszycie ćwiczeń zadania: 1, 2, 3 strona 83 oraz 5, 6, 7 i 8 strona 84 (zdjęcia/skany wykonanych zadań proszę przesłać do oceny na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 20.03.2020).

 

  • w dniu 18.03.2020 - zapoznać się z tematem w podręczniku: „Woda – właściwości i rola w przyrodzie” – strony 160 – 164 i wykonać w zeszycie notatkę o następującej treści:

1. Znaczenie wody w przyrodzie (należy zapisać 2 przykłady znaczenia):

    • ……………………………………………….
    • ……………………………………………….

2. Zanieczyszczenia wody (zapisać po 2 przykłady zanieczyszczeń):

    • ścieki komunalne – zawierają np.: …………………….. i ……………………
    • ścieki przemysłowe - – zawierają np.: …………………….. i ………………
    • ścieki rolnicze - – zawierają np.: …………………….. i ……………………

 

  • w dniu: 23.03.2020 – zapoznać się z tematem w podręczniku: „Woda jako rozpuszczalnik” i wykonać w zeszycie notatkę o następującej treści:

 

1. Przykłady substancji dobrze rozpuszczalnych w wodzie (należy zapisać 4 przykłady takich substancji):

    • …………………….
    • …………………….
    • …………………….
    • ……………………

2. Przykłady substancji nierozpuszczalnych w wodzie (należy zapisać 2 przykłady takich substancji):

    • …………………….
    • …………………….

3. Czynniki przyspieszające rozpuszczanie się substancji w wodzie (należy zapisać 3 przykłady takich czynników):

    • …………………….
    • …………………….
    • …………………….

 

  • w dniu 25.03.2020 wykonać w zeszycie ćwiczeń zadania: 1, 2 strona 85 oraz 6 i 7 strona 87.

W przypadku pojawiających się wątpliwości proszę o kontakt poprzez dziennik elektroniczny. Życzę owocnej pracy i zdrowia.


Język angielski
Drodzy uczniowie,
Na początek naszych nietypowych zajęć, proponuję rozgrzewkę językową. Przesyłam wam link do strony na której znajdziecie kod QR umożliwiający pobranie fajnej aplikacji do nauki języka angielskiego na telefon. https://quizlet.com/pl/mobile
Czytnik kodów QR też możecie sobie szybko i nieodpłatnie zainstalować - warto to zrobić, ponieważ dzięki temu od czasu do czasu będziecie  mogli korzystać z telefonów na zajęciach z języka angielskiego i nie tylko:)


Witam na pierwszej pozaszkolnej lekcji języka angielskiego. Poniżej znajduje się temat lekcji. Proszę go przepisać do zeszytu i wykonać zadane ćwiczenia.
Lesson                                                                                date 16. 03.2020 – poniedziałek (odrabiamy ubiegły czwartek I piątek 12 i 13 marzec)
Topic: Grammar: Present perfect; ever and never (page . 54−55)
 
Moi drodzy. Wasze zadanie na dziś to zaprzyjaźnienie się z czasem Present Perfect ,. Na stronie 60 (o ile mnie pamięć nie myli) w waszym podręczniku znajdziecie najważniejsze informacje dotyczące tego czasu opisane w języku polskim: konstrukcja i zastosowanie dodatkowo z ever i never. Proszę informacje ze strony 60 bardzo dokładnie przeczytać i sporządzić notatkę w zeszycie pod tematem lekcji. Notatka będzie sprawdzana i być może oceniana.
Następnie proszę o wykonanie następujących ćwiczeń z podręcznika: Ex. 1, 2, 3, 4, 5 page 54.. Każde poprawnie wykonane zadanie to kolejny „+” – tak jak na lekcji w szkole. Nowością jest „-„ za każde niewykonane ćwiczenie. Pięć „-„ to ocena niedoststeczna!!!!!!
P. S. Prace domowe i notatki z lekcji będą po zakończeniu kwarantanny sprawdzane i wybiórczo oceniane. Proszę nie zostawiajcie wszystkiego na ostatnią chwilę. Uczcie się i powtarzajcie materiał na bieżąco!
Zadania z ćwiczeniówki: cała strona 34.
Pozdrawiam i powodzenia. W razie wątpliwości proszę o kontakt za pośrednictwem UONET
 
 
 

 


INFORMATYKA

Zadanie do wykonania do piątku 20.03.2020 !

.:pobierz:.

W razie problemów z zapisywaniem  plików,  zalecam instalację programu

link: https://scratch.mit.edu/download

Pliki zapisane ze strony powinny być otwieranę również przez stronę. Plik->Wczytaj ze swojego komputera


 

Plastyka

Drodzy uczniowie, zapraszam przed lustro, proszę o narysowanie autoportretu, rysunek ołókiem z uwzglednieniem światłocienia. Zdjęcie pracy proszę przesłać do mnie, do dnia 24 marca, na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Bardzo proszę o podpisanie ołówkiem prac, na wypadek gdybym nie rozpoznała autorów (-:

Rysnek proszę zachować, po powrocie do szkoły zrobimy piękną wystawę! Życzę wszystkim twórczego podejścia do tematu. Pozdrawiam i do zobaczenia.

K. Sikorska

Matematyka  - lekcja 1

Drodzy Siódmioklasiści!

Przesyłam Wam link do lekcji dotyczącej poprzedniego działu, czyli wyrażeń algebraicznych i równań.

kliknij tutaj

Gorąco proszę o wykonanie zawartych tu ćwiczeń.

Po niedzieli wrócimy do potęgowania liczb.

W wolnym czasie zapraszam  do łamigłówek i zadań projektowych "W  świecie symetrii"

zadania projektowe na czas kwarantanny

 

Pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia!

Justyna Chudy

BIOLOGIA

Witam uczniów klasy VII.

W załaczeniu przesyłam prezentację z biologii. Proszę się z nią zapoznać, zrobić notatke do zeszytu, przeczytać odpowiedni rozdział z podręcznika. Następna część zadań z biologii w środę 18.03.2020. Uczcie się pilnie. Pozdrawiam.

J. Górnisiewicz

https://drive.google.com/open?id=116Iuj0-dkhbC-sBtDLWbA9lLRcKADAKu

Akcje w których uczestniczymy

szkola_bez_przemocy_small.jpg
Copyright © 2020 Szkoła Podstawowa nr 2 w Siewierzu. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.
Tuesday the 7th. Siewierz 2013