Wychowanie Fizyczne

Narzędzia do monitorowania aktywności fizycznej

 

https://1drv.ms/p/s!AuekFjIW7ivMgSLTQObQJP1YRhKk?e=jd4Acp


Technika klasa VI

07-04-2020

Temat: Nowoczesny świat techniki.

.: Treść lekcji :.


 

PLASTYKA, KLASA 6

07 kwietnia 2020r.

Dzień dobry,

drodzy Uczniowie przed nami kolejna lekcja plastyki.

Dzisiaj proszę Was, abyście jeszcze raz sięgnęli do wiadomości z podręcznika str. 92- 93. Przeczytajcie o Początkach nowoczesnej architektury.

Zajrzyjcie też do przewodnika znajdziecie tutaj piękne zdjęcia budowli odpowiadające wielu współczesnym stylom w architekturze, naprawdę warto!!!:

https://internityhome.pl/odkrywaj/trendy/style-architektury-wspolczesnej-przewodnik/

Przypominam Wam o zadaniu. Nie wszyscy jeszcze przesłali mi pracę:

Namalujcie (farbami, pastelami), dom swoich marzeń i jego otoczenie w wybranej gamie barwnej. Zastosujcie perspektywę zbieżną.

I nie wszyscy przesłali rozwiązaną krzyżówkę! Czekam do końca tego tygodnia!!!

Życzę Wam i Waszym najbliższym spokojnych, zdrowych i błogosławionych świąt, odpocznijcie i do zobaczenia po przerwie świątecznej.

Pozdrawiam serdecznie, trzymajcie się zdrowo!!!

Kasia Sikorska

Matematyka - 07.04.2020

Dzień dobry,

 

oto zapowiadany test do klikania. Proszę go zrobić DZISIAJ, liczę na Waszą uczciwość. 

test z procentów

 

Przypominam o pracy projektowej na jutro - do tej pory jest jedna praca. Trzeba narysować diagram procentowy i wkleić jego zdjęcie na tablicę: 

tablica z diagramami

Widzimy się i słyszymy jutro on-line. Godzinę podam dziś popołudniu.

Pozdrawiam! J. Chudy

 

JĘZYK POLSKI- LEKCJA 6

Dzień dobry, Klaso 6!

Proszę o wykonanie ćwiczeń ukrytych pod linkiem:

"Magiczne drzewo"

Nie przepisujemy poleceń, jedynie rozwiązania: z ćw. 1, ćw. 2 - zapisujecie poprawnie połączone części zdań, ćw. 3- pisemnie odpowiadacie o konsekwencjch wypowiedzianych życzeń, ćw. 4- zaspisujecie swoje życzenia. Przesyłacie na mój adres e-mail: jako zdjęcie notatki z zeszytu lub dokument Word.

Przypominam, że prace bez właściwej nazwy pliku nie będą oceniane.

Proszę, by osoby, które zalegają z pracami, jak najszybciej uzupełniły braki.

Czas na wykonanie ćwiczeń: do 8.04.2020r. (godz. 15.00)

Pozdrawiam i życzę zdrowia.

Aneta Bednarz

 


 

 

 

 

Muzyka 6.04.2020

Bardzo proszę o przesyłanie zaległych prac domowych. Termin upływa dzisiaj!

Temat: Z muzyką w tle.

Przeczytaj informacje z podręcznika str. 112-115

Zapisz w zeszycie temat lekcji oraz notatkę:

1. Muzyka filmowa to odmiana muzyki poważnej (klasycznej) oraz innych gatunków muzyki, komponowana specjalnie na potrzeby dzieła filmowego, dla jego ilustracji.

2. Muzyka filmowa może być ilustracją albo też kontrapunktem obrazu, czyli warstwą dopełniającą, charakteryzującą postaci, nastrój, przeżycia psychiczne bohaterów. Po raz pierwszy o muzyce filmowej można było mówić w erze kina niemego, ale od tamtych czasów muzyka filmowa przeszła znaczną ewolucję.

3. W czasach filmu niemego ilustracja muzyczna obrazu była wykonywana na żywo, w czasie seansu. Zazwyczaj były to utwory odgrywane na pianinie lub przez kameralne zespoły czy orkiestry, ale też duże orkiestry symfoniczne. Zasadnicza różnica pomiędzy muzyką filmową dzisiejszą a ówczesną jest taka, że dziś pisze się ją specjalnie na potrzeby danego filmu. Wówczas natomiast najczęściej wykorzystywano utwory już istniejące, choć oczywiście dobierano je odpowiednio do dramaturgii filmu. Dopiero w późniejszym etapie rozwoju kinematografii muzykę do filmów pisano na specjalne zamówienia, a zajmowali się tym najczęściej kompozytorzy klasyczni. Do najpopularniejszych kompozytorów muzyki filmowej nalezą:

- Wojciech Kilar (Polska)

- John Williams (USA)

- Hans Zimmer (Niemcy)

-Ennio Morricone (Włochy)

4. Posłuchajcie kilka przykładów muzyki filomwej.

- Gwiezdne wojny- John Williams https://www.youtube.com/watch?v=YMvcCfs8mf8

- Piraci z Karaibów - Hans Zimmer https://www.youtube.com/watch?v=yRh-dzrI4Z4

- Dracula- Wojciech Kilar https://www.youtube.com/watch?v=9E-yYkVQmg8

Prosze przesłać notatkę na messengerado 20.04.2020

Pozdrawiam. Łukasz Owcarz

 

 

Wychowanie Fizyczne

 

Czwórbój lekkoatletyczny

Proszę się zapoznać z krótką informacją na temat zasad czwórboju.

https://1drv.ms/p/s!AuekFjIW7ivMgR5omc1X01I-KOTu?e=tYmDfU

 

Poniżej można zobaczyć, jak wygląda czwórbój w praktyce.

https://www.youtube.com/watch?v=xLzkG-sJCiU&feature=share&fbclid=IwAR2kZg9uKm8T6bbr9mNqDUTeX1ZUzwu1JW6KsZg3XClonQ_pcb4rJCKWzio


Nasza psychika podczas epidemii-1


 

J. NIEMIECKI 

Frau Cesarz is inviting you to a meeting.

Join the meeting:
https://meet.jit.si/NotoriousDownloadsDanceEast

 

 

Matematyka - 06.04.2020

Moi drodzy Szóstoklasiści!

Jutro "sprawdzian" do klikania. Część pytań zamkniętych, czyli wybieracie odpowiedź spośród podanych. Kilka pytań tzw. krótkiej odpowiedzi, czyli trzeba policzyć na kartce i wpisać tylko rozwiązanie.

Proszę nie zwlekać z wykonaniem jutro tego "sprawdzianu". Na prace domowe części z Was jeszcze czekam... 

Proszę osoby, które zgłosiły się do kartek, a jeszcze nie umieściły zdjęć, aby to zrobiły JAK NAJSZYBCIEJ. Można zdjęcie przysłać do mnie, a ja umieszczę.

Na dziś w ramach powtórzenia, bardzo proszę poćwiczyć zadania ze strony 161. Każdy robi według swojego uznania :-)

Pzodrawiam, J. Chudy


 


 


JĘZYK ANGIELSKI KLASA 6 06. 04. 20

Dzień dobry.

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: Dealing with illnesses.

• Otwórzcie podręczniki na stronie 80. Przepiszcie pod tematem lekcji zwroty z tabelki: dealing with illnesses. Sprawdźcie wymowę zwrotów np. korzystając z tłumacza google (wpisujecie wybrany zwrot i klikacie na ikonkę głośnika). 

Otwórzcie podręczniki na stronie 71.

Zadanie 4.

Uzupełnijcie tekst wyrazami z ramki.

Zadanie 5. – dla chętnych.

Zadania utrwalające:

Ćwiczeniówka:

Zad. 2 i 4/50

Zad. 3/50 – dla chętnych

PRZYPOMINAJKA do zadania 4/50:

Should – powinieneś/powinnaś

Shouldn’t – nie powinieneś/nie powinnaś

POWODZENIA


 

J.NIEMIECKI


 

Zapraszam na lekcję on-line o godz. 11:00, kilka minut przed lekcją prześlę link.

Po lekcji zapraszam tutaj: https://wordwall.net/play/1175/670/5692

Joanna Cesarz


Geografia

Dla osób, które nie zdążyły wejść w quiz, ponawiam możliwość wejścia do jutra, do godz. 19.00.

Otwórz
joinmyquiz.com
i wprowadź ten kod
320962
 
Katarzyna Maciążek

Wychowanie Fizyczne

Zasady zdrowego odżywiania

 

https://1drv.ms/p/s!AuekFjIW7ivMgRZTp1vKerZxvB0Z?e=LkUDca

Zachęcam do kontynuowania zapisów w dziennej karcie aktywności w kolejnym tygodniu.


 



Matematyka 03.04.2020

W dzienniczku elektronicznym pojawiają się już Wasze oceny za prace domowe, które otrzymałam. Jedna ocena za ćwiczenia na str. 73 i 74, druga ocena za ćwiczenia na str. 75. 

Bardzo proszę, sprawdzajcie czy zdjęcia, które przysyłacie, są wyraźne. 

Na dziś relaks - coś do klikania!

zadania z procentami - kliknij

Uczniowie z Brzozowa już robią dla Was kartki, link do albumu w zakładce projektu.

Spokojnego weekendu, pozdrawiam 

J. Chudy



Zapraszam na lekcję online 

Link do strony 

 
 
Czekam Na Was :)
 

 

GEOGRAFIA, 3.04.

Drodzy uczniowie,

Przesyłam Wam link do dzisiejszej lekcji https://drive.google.com/file/d/1g7GwpACoIyoBW1pT2x-cBYDV53JG7b8d/view?usp=sharing

w którym znajdziecie wszystkie instrukcje.

Zgodnie z naszą umową przesyłam również link do quizu z działu III, jest aktywny do 4.04. do godziny 21.00. Proszę się podpisać imieniem i pierwszą literą nazwiska. Test jest długi, więc zarezerwujcie sobie trochę czasu. Można podejść tylko raz.

quizizz.com/join?gc=968684

Pozdrawiam, Katarzyna Maciążek

Historia

Dzień dobry Kochani Uczniowie Klasy VI

Jutro o godz. 9.45 umieszczę w zakładce klasy VI link do lekcji online.

Proszę wcześniej przygotować się do lekcji (podręcznik, zeszyt) 

Zapraszam :)

Pozdrawiam Was i dozobaczenia jutro :)

B. Pawińska

 

 

 


JĘZYK ANGIELSKI KLASA 6 02. 04. 20

Dzień dobryJ.

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: It’s party time.

• Otwórzcie podręczniki na stronie 70. Dzisiejszy temat lekcji dotyczy dolegliwości zdrowotnych.

Zadanie1.

Odtwórzcie nagranie 2.32. Powtórzcie nazwy dolegliwości i wskażcie na odpowiednią ilustrację. Proponuję powtórzyć zadanie.

• Przepiszcie nazwy dolegliwości do zeszytu. Tłumaczenie znajdziecie w podręczniku na stronie 80 (tabelka Illnesses)

• Zadania utrwalające:

Ćwiczeniówka: Zadanie 1/50


 

Wychowanie Fizyczne


 

Unihokej

Witam. W wolnej chwili proszę zaznajomić się z ogólnymi zasadami gry, co wolno, a czego nie wolno itp. Nie uczymy się przepisów na pamięć.

Skrócone zasady gry

http://unihokejgorzyce.osw.pl/Przepisy-gry

https://www.youtube.com/watch?v=yNKJEsjPKaA

Jeśli kogoś bardziej zainteresuje gra, to w poniższym linku może zobaczyć przykładowe ćwiczenia.

https://www.youtube.com/watch?v=ymac6mjIMas


 

J.NIEMIECKI


 

Zapraszam Was na lekcję on-line w poniedziałek o godz. 11:00.
Link umieszczę ok 10:45 w zakładce dla Waszej klasy.

Proszę teraz o zapisanie tematu w zeszycie:

Thema: Mach dir keine Sorgen!

Na ostatniej lekcji poznawaliśmy kilka spójników. Proszę sobie je teraz przypomnieć. Dziś dalszy ciąg zmagań z nimi.

Proszę otworzyć ćwiczeniówkę

Übung 46 ( kolor zielony)

Zadanie polega na połączeniu spójnikiem zdań.

deshalb-dlatego i uwaga!!! po spójniku tym występuje szyk przestawny, czyli od razu po deshalb mamy czasownik.

2. Mein Hund ist weggelaufen, deshalb habe ich eine Anzeige geschrieben. ( po spójniku mamy czasownik, w tym przypadku czasownik posiłkowy) –Mój pies uciekł, dlatego napisałam ogłoszenie. schreiben-geschrieben-pisać

3. oder- albo ( wybieramy jedną z opcji)

Bleiben wir zu Hause oder gehen wir ins Kino?
po oder mamy szyk prosty, czyli osoba i czasownik, ale jest to zdanie pytające dlatego jest inwersja. Zostajemy w domu albo idziemy do kina?

4. sondern-lecz

Montags gehe ich nicht schwimmen, sondern ich singe im Chor
W poniedziałki nie chodzę pływać, lecz śpiewam w chórze.

singen-gesungen

5. aber- ale

Ich möchte mir gerne eine CD kaufen, aber ich habe leider nicht genug Geld.
Chętnie chciałabym sobie kupić płytę CD, ale niestety nie mam wystarczająco pieniędzy.

6. deshalb

Ich habe eine Katze zum Geburtstag bekommen, deshalb bin ich so froh.
Z okazji urodzin dostałam kota, dlatego jestem taka radosna.

Hausaufgabe: Übung 45

Proszę wybrać jeden z 6 spójników i pod spodem przetłumaczyć zdanie.

!!! przed und i oder nie ma przecinka.( Proszę odnieść się do ostatniej lekcji zapisanej w zeszycie. Jest tam wiele wskazówek.)

Proszę o zdjęcie ćwiczenia 45 ( znajduję się ono na dwóch stronach)
Termin nadsyłania pracy domowej mija 04.04.2020 o godz. 9:00

Pozdrawiam

Joanna Cesarz

Temat: Msza Święta – uobecnienie Ofiary krzyżowej

 

 

 

W nawiązaniu do tematu katechezy, gorąco Was zachęcam do obejrzenia animacji „Największy z Cudów”. Jest tam pięknie ukazana ta część Mszy Świętej, której ludzkim okiem nie zobaczymy, ale duszą odczujemy. Zachęcam Was gorąco do udziału w transmisjach uroczystości Triduum Paschalnego, bo dla nas Święta Wielkanocne zaczynają się w Wielki Czwartek ustanowieniem Eucharystii, w Wielki Piątek idziemy z Panem Jezusem na Golgotę, gdzie przeżywamy Jego śmierć, w Wielką Sobotę święcimy pokarmy, wodę, ogień, odnawiamy przyrzeczenia chrztu św., aż w końcu nadchodzi Niedziela Zmartwychwstania Pana Jezusa.

Proszę o przesłanie zdjęć (2 zdjęcia)pisanek lub innych ozdób świątecznych wykonanych przez Was, które z pewnością będą ozdabiać Wasze mieszkania, na mojego maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .

Kuba już mi przesłał.

 

 

Pozdrawiam serdecznie

Urszula Szymiec


 



 

BIOLOGIA 3 (02.04.2020)

Witam uczniów klasy VI!

Bardzo proszę obejrzeć prezentację (link na dole postu), zrobić notatkę, przeczytać rozdział w podręczniku. Prezentację z pracy domowej  proszę przesłąć do 08.04.2020 na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  (będzie ocena - waga oceny 5)

Pozdrawiam.

J. Górnisiewicz

https://drive.google.com/open?id=1qI_5b2G2Y7MNNwHNZAklDqyocjLhlZg5



 

Informacje klasowe

Moi Kochani Uczniowie :)

W związku z nauczaniem online, gdyby ktoś z Was nie miał dostępu do komputera, laptopa z kamerką i mikrofonem, istnieje możliwość wypożyczenia wyżej wymienionego sprzętu w szkole. Wystarczy zadzwonić do szkoły i poinformować o tym panią dyrektor lub sekretariat  albo skontaktować się ze mną. 

 


Matematyka - 01.04.2020

Drodzy Uczniowie klasy VI,

bardzo Wam dziękuję za udział w lekcji on-line.

Oto materiały dla Was:

materiały z lekcji - kliknij

Proszę o przysyłanie zaległych prac na ocenę!

W przyszłym tygodniu będzie test do klikania na ocenę.

Pozdrawiam

J. Chudy



JĘZYK POLSKI- LEKCJA 5

Dzień dobry, Klaso 6!

Proszę o obejrzenie filmu ukrytego pod linkiem:

 

- "Magiczne drzewo" Andrzeja Maleszki

Czas: do 6.04.2020r.

 

Aneta Bednarz

 


 

 


JĘZYK ANGIELSKI KLASA 6 01. 04. 20

Dzień dobryJ.

Przypominam o karcie pracy na ocenę (załącznik do poniedziałkowej lekcji). Wypełnioną kartę proszę zeskanować lub zrobić wyraźne zdjęcie i odesłać na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dziś. Uczniów, którzy już kartę do mnie odesłali, zapraszam na stronę:

https://quizlet.com/MacmillanPolska/folders/brainy-klasa-6/sets

Wybierzcie sobie zadania z działów, które już przerobiliśmy (dzisiaj Wy decydujecie, jakie to będą zadania i ile ich będzie) – to nie Prima AprilisJ

Miłej nauki przez zabawęJ

POWODZENIAJ


 

Wychowanie Fizyczne

 

Witam. Poniżej znajduje się kod do quizu. Pytania znajdujące się w nim dotyczą materiałów, które zamieszczałem przez tydzień (korfball, przyczyny i skutki otyłości, testy sprawności, przepisy gry w piłkę nożną, igrzyska olimpijskie). Jako nazwę użytkownika proszę podać imię i pierwszą literę nazwiska, nie trzeba wysyłać zdjęcia z uzyskanym wynikiem.

 

 

https://quizizz.com/join/

 

kod 607182

Quiz dostępny do godziny 17

Wychowanie Fizyczne

 

Igrzyska olimpijskie

https://1drv.ms/p/s!AuekFjIW7ivMgRB9P0KEFQ7tMVzv?e=8ejUfN

Matematyka - lekcja 7

Drodzy Szóstoklasiści,

proszę o poćwiczenie wczorajszych zagadnień na stronie: 

ćwiczenia - kliknij

Za każdym razem są inne przykłady :-)

Jutro zapraszam na video-lekcję o godzinie 13.00. Około 12.45 podam Wam link.

W zakładce projektu "W świecie symetrii" jest link do albumu na kartki.

Pozdrawiam, J. Chudy



Technika i informatyka.

31.04.2020  i 1.04.2020

Temat: Elementy elektroniki

.:INSTRUKCJA DO LEKCJI:.


Historia 

Dzień dobry 

Bardzo proszę zapoznać się z prezentacją, przepisać do zeszytu notatkę z lekcji  oraz obejrzeć filmy.

https://prezi.com/v6zzhcdcu8df/temat-pierwszy-rozbior-polski/ 

To wszystko na dzisiaj. Temat szczegółowo omówimy na lekcji online w piatek.

Pozdrawiam serdecznie 

Barbara Pawińska

 

PLASTYKA, KLASA 6

31 marca 2020r.

Dzień dobry,

drodzy Uczniowie przed nami kolejna lekcja plastyki.

Dzisiaj proszę Was, abyście jeszcze raz sięgnęli do wiadomości z podręcznika Architektura, str. 82-86 i rozwiązali krzyżówkę, którą dla Was przygotowałam.

Haseł stanowiących rozwiązania do krzyżówki możecie poszukać również w słowniczku plastycznym.

Link do krzyżówki:

https://drive.google.com/file/d/1qG7aMs03-aCMFff3HkyBUOPbSHecnLLu/view?usp=sharing

Proszę wkleić krzyżówkę do zeszytów.

Zapoznajcie się z budynkami, które zostały okrzyknięte w architekturze ikonami sztuki – str. 91, czy Waszym zdaniem zasługują na to miano?

Przypominam Wam o zadaniu: Namalujcie (farbami, pastelami), dom swoich marzeń i jego otoczenie w wybranej gamie barwnej. Zastosujcie perspektywę zbieżną.

Bardzo proszę, abyście skan rysunku lub zdjęcie wysłali do mnie na adres mailowy do dnia 7 kwietnia.

Pozdrawiam serdecznie, trzymajcie się zdrowo!!! Kasia Sikorska

Muzyka 30.03.2020

Temat: Klasycy wiedeńscy

Witam uczniów kl. 6!

Jako że przerabiacie aktualnie na historii epokę klasycyzm, w ramach koorelacji przedmiotowej prosze powtórzyc informacje o klasykach wiedeńskich.

Przepiszcie temat lekcji do zeszytu z dzisiejsza datą.

Wykonajcie krótka notatkę w punktach:

1. Wymień nazwiska 3 klasyków wiedenskich

2. Wymień kilka cech muzyki klasycznej.

3. Opisz postać jednego wybranego klasyka wiedeńskiego.

4. Posłuchaj muzyki klasyków wiedeńskich:

- https://www.youtube.com/watch?v=oy2zDJPIgwc

- https://www.youtube.com/watch?v=_mVW8tgGY_

Proszę przesłać zdjęcia notatki wraz z tematem na messengera, (Łukasz Owcarz)lub mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 6.04.2020

Pozdrawiam.

Drodzy  Uczniowie biorący udział w projekcie!

oto link do spotkania z losowaniem imion do kartek

spotkanie z losowaniem

Już mamy wyniki losowania: wyniki - kliknij

Link do albumu, w którym umieszczamy zdjęcia kartek i życzenia: kliknij

Pozdrawiam!

J. Chudy

Wychowanie Fizyczne

Podstawowe przepisy gry w piłkę nożną

W wolnej chwili proszę się zapoznać z podstawowymi przepisami gry w piłkę nożną.

http://www.zasadygry.pl/pilka_nozna_16_1.htm 

http://www.zasadygry.pl/pilka_nozna_16_2.htm

https://www.youtube.com/watch?v=ShWEk0J1MwI&feature=share&fbclid=IwAR0tUHR_BRlrvqKJG5fAmRlL5vvLMgp4DLp3nyKrXLsakgSb1jl3byaNRCw

Propozycja ćwiczeń do wykonania w domu

https://www.youtube.com/watch?v=XK20nhuKM5M&fbclid=IwAR3BjNaWmvxSaH02CFxJ0kxJKQ6f90H6fVjIYSMDPU9OJCh3rmysY5RdbF0

LEKCJA 4- JĘZYK POLSKI

Dzień dobry, Uczniowie kl. 6!

Przeczytajcie wiersz Danuty Wawiłow "Latem" ze str. 186 (w podręczniku).

Samodzielnie odpowiedzcie na pytania:

Gdzie się znajduje osoba mówiąca w wierszu? Co robi? Co widzi i słyszy? O czym myśli?
Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie, a następnie wykonajcie- w dowolnej technice- ilustrację do wybranego fragmentu wiersza.
Zdjęcia prac plastycznych i notatki prześlijcie na mój e-mail.

Dokumenty opisane: "praca domowa" uznam za anonimy i nie będą brane pod uwagę.

Czas: do 1.04.2020r. do godz. 17.00.

Pozdrawiam.

Aneta Bednarz

Autyzm w Polsce

2 kwietnia to Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) autyzm występuje u
1na 100 dzieci, co oznacza, że w naszym kraju żyje ok 400 tysięcy osób
z autyzmem. To jak jedno spore miasto. Ale tu liczby się nie kończą, bo
z autyzmem żyją nie tylko osoby z autyzmem, ale także ich rodzice, rodzeństwo, opiekunowie, co sprawia, że jest ich nawet 3 mln.

A Ty? Znasz taką osobę, rodzinę? A może masz takiego kolegę lub koleżankę w szkole? Czy wiesz, jak możesz im pomóc?

Możesz przyłączyć się do akcji Cała Polska na niebiesko i w dniu 2 kwietnia

- ubrać się na niebiesko, możecie stworzyć pracę plastyczna o tematyce Polska na niebiesko. Mogą to być np. odciśnięte na niebiesko dłonie czy rysunek błękitnych serc. Na każdym rysunku napiszcie Polska na niebiesko.

-działaj w social mediach! Zmień zdjęcie w tle oraz zdjęcie profilowe, używając niebieskiej nakładki! Niech wszyscy zobaczą, że wspierasz osoby z autyzmem!

Gdy nie masz takiej możliwości , to proszę prześlij zdjęcia na e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ,a ja wszystkie prace opublikuję na stronie internetowej naszej szkoły!

Razem możemy więcej!

Pozdrawiam serdecznie I. Szczepańczyk

JĘZYK ANGIELSKI KLASA 6 30. 03. 20

Dzień dobryJ Mam nadzieję, że u Was wszystko dobrze. Zaczynamy!

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: On line test.

Na początek podaję odpowiedzi do zadań z czwartku. Bardzo proszę aby każdy z Was przygotował coś czerwonego i samodzielnie poprawił ewentualne błędyJ

Odpowiedzi do zadań z ćwiczeniówki:

p49

ex1

Across: turkey pie, mashed

potatoes, bowl, knife, broccoli,

rolls, frying pan, salmon steak,

Down: beef stew, blender, spoon,

fork, pork chop, peas, glass, plate

1: turkey pie, mashed potato,

broccoli, beef stew, pork chop,

peas, salmon steak, rolls

2: bowl, knife, frying pan, blender,

spoon, fork, glass, plate

ex2

1 sweet 2 spicy 3 bitter 4 stale 5 fresh 6 salty

ex3

1 ingredients, c 2 difficult, a 3 long, take, make, d 4 How, b

ex4

1 were 2 were 3 was 4 was 5 were 6 was 7 were 8 weren’t 9 was 10 wasn’t

ex5

1 Were there any apples in the bowl yesterday? No, there weren’t.

2 Was there any food on the table? No, there wasn’t.

3 Were you at school yesterday? Yes, I was.

4 Was there a cat in your garage last night? Yes, there was.

5 Were there many people at the concert? Yes, there were.

W załączniku znajdziecie kartę pracy podsumowującą dział 5, do wykonania na ocenę.

KARTA PRACY

Proszę wydrukujcie kartę, podpiszcie, uzupełnijcie zadania (zadania 1 nie robicie), zeskanujcie wypełnioną kartę i odeślijcie na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. najpóźniej do środy 1. 04. 2020

 

Matematyka - lekcja 6

Dzień dobry! 

Przypominam, że dziś około 14.30 spotkanie on-line dla osób robiących kartki do projektu.

Dzisiejszy temat: Obliczanie liczby, gdy dany jest jej procent.

link do lekcji

Pozdrawiam Was serdecznie! J. Chudy

J.NIEMIECKI

Thema: Konjunktionen.

Dziś poznamy kilka spójników. Proszę o zapisanie poniższych spójników wraz z przykładami do zeszytu.

und ( i , a) (ten spójnik jest nam znany nie od dziś)

Meine Schwester hatte gestern Geburtstag und meine Eltern haben ihr eine Puppe geschenkt.
< Moja siostra miła wczoraj urodziny i moi rodzice podarowali jej lalkę w prezencie.>

aber (ale)

Mein Bruder möchte ins Kino gehen, aber er ist krank und muss im Bett bleiben.
<Mój brat chciałby iść do kina, ale jest chory i musi zostać w łóżku.>

denn ( bo, ponieważ) tej spójnik był w klasie 5

Eva ist traurig, denn sie hat die Mütze verloren.
<Eva jest smutna, bo zgubiła czapkę.>

 

oder (albo ) wybieramy jedno z dwóch

Ich besuche heute meinen Opa oder er kommt mich besuchen.
<Odwiedzę mojego dziadka albo on mnie odwiedzi.>

sondern (lecz)

Ich fahre dieses Jahr nicht nach Frankreich, sondern ich  bleibe zu Hause.
<W tym roku nie jadę do Francji, lecz zostaję w domu.>

deshalb (dlatego)

Ich habe deine Telefonnummer vergessen, deshalb habe ich nicht angerufen.
<Zapomniałam/Zapomniałem Twojego numeru telefonu, dlatego nie zadzwoniłam. >

Proszę otworzyć ćwiczeniówkę: Übung 44 ( dział II Jeder anders, alle gleich) , zielony kolor.

Proszę uzupełnić następujące ćwiczenie:44

weglaufen-weggelaufen-uciekać
trennen-getrennt–rozstawać się
teilnehmen-teilgenommen-brać udział
ändern-geändert-zmieniać
verlieren-verloren-zgubić, przegrać

2. teilgenommen
3. geändert
4. getrennt
5. verloren
6. weggelaufen

Übung 48.

2. Ich bin heute um 7:00Uhr aufgestanden
3. Ich habe gestern Deutsch gelernt.
4. Ich habe mit meiner Oma gesprochen
5. Ich bin um 7:45 heute zur Schule gekommen



Dziś nie zadaję pracy domowej, jednakże zwracam uwagę iż ostatnio dostałam tylko 7 E-Maili. Każdy uczeń, który przesłał mi pracę dostał informację zwrotną.

Pozdrawiam

Joanna Cesarz

GEOGRAFIA, 27.03.

Drodzy szóstoklasiści,

przesyłam Wam link https://drive.google.com/file/d/1nyYBTEloJHFLhI32QKjcjDDW91bF2XNU/view?usp=sharing

ze wskazówkami do dzisiejszej lekcji. Przepraszam, ze dopiero teraz, ale miałam problemy z Internetem.

Pozdrawiam Was serdecznie, Katarzyna Maciążek

Wychowanie Fizyczne

 

Testy sprawności fizycznej

 

 link do prezentacji

https://1drv.ms/p/s!AuekFjIW7ivMdNQ4DswZthLtJYk?e=XN9tWL

 

W linkach poniżej można zapoznać się z testami wykonywanymi  w praktyce.

http://static.scholaris.pl/resource_imp/109/109768/PLIKI_4/RTS059404.webm

 

https://www.youtube.com/watch?v=PGUr0mQBUx4

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=n4xMs2EohFU

Historia 

Witam Was ponownie dzisiejszego ranka :)

Lekcję zrobiliśmy online, ale niestety musicie jeszcze przepisać notatkę do zeszytu (jest w prezentacji).  Proszę przepisać tylko slajdy z tekstem opatrzonym numerami  - jest ich 6). 

https://prezi.com/kinsiyi1_1mj/temat-rzeczpospolita-pod-rzadami-wettinow/

Dodatkowo obejrzyjcie film o panowaniu dynastii Wettinów w Rzeczypospolitej.  Na jego podstawie oraz tekstu z podręcznika, zapiszcie w zeszycie reformy proponowane przez Stanisława Leszczyńskiego i Stanisława Konarskiego.

https://www.youtube.com/watch?v=pf-9vpQyxic

Zdjęcie notatki proszę przesłać na moją pocztę: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do wtorku 31. 03. 2020

Pozdrawiam 

Barbara Pawińska

5 zasad jak uczyć się aby mózg pochłaniał 100% nauki

Informacje dla każdego kto chciałby uczyć się efektywnie

W związku z zagrożeniem epidemicznym znaleźliśmy się w nowej sytuacji w wielu dziedzinach naszego życia. Dla uczniów najistotniejsze jest kontynuowanie nauki, doskonalenie umiejętności i zdobywanie wiedzy. Uczniu, ten trudny czas jest dla Ciebie nowym wyzwaniem, jest sprawdzianem Twojej odpowiedzialności, systematyczności, wytrwałości. To jest sprawdzian, z którego sam wystawisz sobie ocenę. Proponuję byś zapoznał się z zasadami, które ułatwią Twoją naukę.

Jednym nauka przychodzi sama, innym z wielkim trudem. Zwłaszcza ci drudzy muszą postarać się, by uczyć się efektywnie. Co można zrobić, by nasz mózg chłonął wiedzę tak, jakbyśmy sobie tego życzyli? Pewnych uwarunkowań nie można pominąć i zmienić, jednak z pewnością można wspomóc nasz organizm w nauce ułatwiając mu poradzenie sobie z trudnościami.

Warto wysoko stawiać sobie poprzeczkę i mieć ambicje, jednak warto również zachować umiar uwzględniając realne możliwości. Istotny jest przede wszystkim stan zdrowia. Eliminując wszelkie infekcje i choroby, należycie odżywiając organizm, dostarczając mózgowi odpowiedniej dawki witamin, soli mineralnych i substancji odżywczych możemy poprawić jego funkcjonowanie.

Kluczowy dla mózgu jest również relaks, wypoczynek i sen. Wyspany, wypoczęty mózg pracuje szybciej i efektywniej. Złudzeniem jest intensywna nauka, będąc przemęczonym. Nadszarpnięte zdrowie i zmęczenie sprawiają, iż organizm angażuje mózg w pełni, organ ten zmuszony jest pracować na pełnej mocy męcząc się jeszcze bardziej a przy tym niewiele zapamiętując. Świeżość i energia wypoczętego mózgu gwarantuje kilkukrotnie szybsze efekty nauki niżeli intensywna praca wielogodzinna, nużąca, żmudna i demotywująca. Nie wystarczy się jednak wyspać, by zdobyć energię do działania, istotna jest aktywność tak fizyczna, jak i intelektualna. Ruch to zdrowie, powiedzenie to jest wciąż aktualne. Kondycja fizyczna bezpośrednio rzutuje na kondycję mózgu. Będąc aktywnym, prowadząc zdrowy tryb życia, przebywając na powietrzu, uprawiając sport wpływamy również na to jak pracuje nasz mózg. Prócz aktywności fizycznej winniśmy dbać o aktywność intelektualną serwując mózgowi gimnastykę w postaci łamigłówek logicznych, gry w szachy, kreatywnych rozrywek, jak i nauki samej w sobie. Bardzo dobrą gimnastyką dla mózgu jest codzienna nauka języka obcego oraz sam fakt wielojęzyczności w praktyce.

Im więcej się uczymy, tym spraw niej nam to idzie, mózg zapamiętuje więcej
i więcej.
 Nasz umysł jest tak skonstruowany, iż chętniej i szybciej chłonie wiedzę, która nas z różnych przyczyn interesuje. Rzeczy, których nie rozumiemy, nie widzimy sensu w ich nauce, które nas nie wciągają uczy się nam gorzej i trudniej. Warto więc odkryć w języku obcym coś co nas zainteresuje, sprawić by nauka była przyjemna i atrakcyjna. Najlepsze efekty nauki zaobserwować można przy nauce poprzez zabawę, w formie rozrywki. Niestety nie wszystko i nie zawsze da się tak zorganizować, by uczyć się w atmosferze zabawy
i przyjemności. Czasem osiągnąć to można poprzez uwydatnienie korzyści ze znajomości języka, a czasem wystarczą atrakcyjne pomoce dydaktyczne. Co więcej o wiele łatwiej jest nauczyć się teorii w praktyce niżeli tylko zasad i reguł z książki. 
Doświadczenia, praktyka są pożądane, aby mózg zapamiętał daną wiedzę jako całość, na przykładzie. Kluczem do sukcesu jest zrozumienie, wówczas niczego nie musimy uczyć się na pamięć a poprzez skojarzenia, kontekst. Pomocne bywają mnemotechniki, jednakże warto zauważyć,
iż różne metody nauki i jej wsparcia maja różną skuteczność, gdyż mózg każdego ma nieco inna budowę i działanie. Różnorodność pomocy naukowych, form nauki zapewnia szeroki wybór w zależności od naszych preferencji i predyspozycji. Jedni są wzrokowcami, do nich przemówi zapewne grafika i obraz, prezentacja wizualna, inni są słuchowcami, szybciej będzie się im uczyć z wykładu, przy muzyce itd. Interaktywne pomocne online tworzone są
z myślą o uniwersalizacji i oddziaływaniu na wszystkie zmyły. 
Różnorodność bodźców użyta jednocześnie potęguje prace mózgu, jednakże badania dowodzą,
iż przebodźcowanie powoduje dezorientację i rozdrażnienie, które nie sprzyjają efektywnej nauce. Stąd też nie dla wszystkich interaktywne podręczniki i nauka w sieci jest idealnym rozwiązaniem.

Jednym z fundamentalnych czynników wpływu na efektywność nauki jest pozytywne nastawienie i motywacja do nauki. Wiara we własne możliwości potrafi skłonić nasz mózg do wysiłku i pojęcia nawet najtrudniejszych teorii. Optymizm znacząco oddziałuje na motywację. Pokładając nadzieje w nauce łatwiej jest się nam zmobilizować do nauki, chcieć się nauczyć. Z natury człowiek jest konformistą i odkłada rzeczy trudniejsze na później.
Aby nie odkładać a realizować swoje plany warto odnotowywać nawet najdrobniejsze sukcesy, które przybliżają nas do celu jak i sprawiają, że jego osiągnięcie jest bardziej realne. Widząc postępu, odnosząc sukcesy podnosimy własną samoocenę, a co za tym idzie czujemy się bardziej komfortowo. Wśród współczesnych teorii zarządzania nie tylko własnym rozwojem i czasem, ale również organizacją przodują teorie o samodoskonaleniu się poprzez odkrywanie swojego potencjału możliwości i uświadamianiu sobie zmian, które nas rozwijają, pobudzają kreatywność - dodaje Marcin z platformy edukacyjnej Preply, gdzie można nauczyć się np. matematyki lub języków obcych. Na motywację, a co za tym idzie 
systematyczność nauki wpływ ma element rywalizacji i współzawodnictwa. Z jednej strony nie warto się porównywać, z drugiej zaś strony nic ta nie mobilizuje jak równanie do osób lepszych od nas samych w dążeniu do tego samego celu.

Aby mózg chłonął wiedzę niczym gąbka poza kondycją organizmu, jego emocjami związanymi z nauką i jej przedmiotem ważne są warunki środowiskowe, otoczenie sprzyjające nauce. Przewietrzone pomieszczenie, odpowiednia przestrzeń, oświetlenie, wygodny blat roboczy, dobrej jakości narzędzia, pomoce to wszystko wpływa na efektywność naszej nauki. W tym obszarze istotna jest również grupa w której przychodzi się nam uczyć, zbyt liczna osłabia percepcję i koncentrację na zadaniu. Hałas, nadmierna ilość szczegółów, kolorów może dekoncentrować. W tym miejscu należy dodać, iż poziom wrażliwości na wyżej wymienione jest bardzo indywidualny i warto dopasować warunki nauki do osobistych potrzeb. Podobne znaczenie ma dobór form i metod nauki. Jedni wolą uczyć się z książek, inni z materiałów audio. Najskuteczniejszą metoda nauki jest doświadczenie. Tak samo jak dziecko uczy się poprzez doświadczanie świata, poznając świat i reguły w nim panujące dotykając, smakując, czy popełniając błędy, tak również w wieku dorosłym uczymy się dzięki doświadczeniu. W pewnym zakresie owe doświadczenie można oszukać, poprzez złudzenie faktycznego doświadczenia przykładowo zwiedzając muzeum wirtualnie, czy korzystając ze zdobyczy techniki i internetu obserwując eksperymenty zdalnie, biorąc udział w konferencji naukowej na odległość itd. W tym miejscu wspomnieć warto zainteresowanie wiedzą. Wewnętrzna ciekawość i chęć poznawania z czasem
i wiekiem w nas maleje. Pielęgnując ją nie odczujemy nawet, kiedy się uczymy, bowiem gdy coś nas pasjonuje, intryguje poświęcamy temu uwagę nie czując wysiłku, a zarazem przyswajamy znalezioną wiedzę błyskawicznie, mimochodem, bez potrzeby powtórek
i utrwalania wiadomości. Szczególna umiejętnością, jakiej pragniemy jest znajomość języków obcych, dzięki którym możemy komunikować się ze światem, pozyskiwać dalszą wiedzę.

Podsumowując, nie wystarczy wyposażenie się w atrakcyjne materiały dydaktyczne, kolorowe pomoce czy interaktywne aplikacje, by się nauczyć. Nawet poświęcenie czasu na naukę, czytanie publikacji i wykonywanie zadań nie zapewni opanowania materiału, jeśli nie zadbamy o harmonijny proces nauki, zorganizowany, wielozmysłowy i dopasowany dla siebie.

Wykorzystanie wiedzy o zasadach efektywnej nauki pozwoli Wam doskonalić umiejętności
i uczynić naukę doskonałą przygodą, jeśli potrzebujecie wsparcia pedagoga szkolnego w tej nowej sytuacji zdalnego uczenia się  proszę o kontakt poprzez wiadomości e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..– czekam tam na Wasze pytania. Pozdrawiam wszystkich uczniów i życzę Wam wytrwałości w nauce!

Drodzy Uczniowie!

Zapraszam osoby, które zgłosiły się do robienia kartek w projekcie "W świecie symetrii" do spotkania on-line w poniedziałek około 14.30. Odbędzie się losowanie imion uczniów ze szkoły w Brzozowie! Link do spotkania umieszczony będzie dla Was około 14.15.

W zakładce projektu nowe zadania dla Was:

kliknij tutaj :-)

Pamiętajcie o albumie na symetryczne zdjęcia:

album

Do zobaczenia!

Pozdrawiam, J. Chudy

Szkolny minikonkurs mitologiczny 

Kochani uczniowie !!! 

Ogłaszam konkurs dla pasjonatów mitów greckich. Bardzo prosze zapoznać się z poniższą ilustracją i odgadnąć tytuły mitów greckich. Odpowiedzi w pliku word ( wzór: nr 1 - tytuł mitu itd.) ze swoim imieniem i nazwiskiem proszę przesłać na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dla 3 osób z najwiekszą liczbą poprawnych odgadnięć są przewidziane drobne nagrody rzeczowe (oczywiście po naszym powrocie do szkoły!!!). Na odpowiedzi czekam do 27. 03. 2020 (piątek) godz.  19.00

Zachęcam do uczestnictwa

Barbara Pawińska

mity greckie

zadanie na dziś

 

JĘZYK POLSKI- ZADANIE NA DZIŚ!

 

Drogi Uczniu, ciężko w szkole,

lecz ja w niej Cię uczyć wolę.

Ekstremalne dziś zadanie,

bo jest zdalne nauczanie.

Skoro ciężko pracowałeś

w środę, wtorek, poniedziałek,

teraz czas na łyk wytchnienia.

Oto moje polecenia:

Porozmawiaj z kolegami,

ale on-line- platformami.

Nie zaglądaj do lektury,

bo na pewno świat ponury

wyda Ci się w jednej chwili,

choćbyś nie wiem, jak się silił.

Poleż sobie bezstresowo,

daj odpocząć w głowie słowom.

Film obejrzyj ulubiony,

zajrzyj na ciekawe strony

lub muzyką naciesz uszy

i ogólnie nie męcz duszy!

                            A. B.

Matematyka - lekcja 5

Drodzy Uczniowie, dziś pora na obniżki i podwyżki.

Zapraszam!

podwyżki i obniżki

Powodzenia, J. Chudy

Wychowanie Fizyczne

Przyczyny i skutki otyłości

Proszę zapoznać się z krótką prezentacją

https://1drv.ms/p/s!AuekFjIW7ivMcg-pY-ajGbzB8rw?e=B0chLS

JĘZYK ANGIELSKI KLASA 6 26. 03. 20

Dzień dobryJ Mam nadzieję, że u Was wszystko dobrze. Zaczynamy!

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: Unit review. Part II

Przed Wami II część powtórek z działu 5.

Na początek podaję odpowiedzi do zadań z środy. Bardzo proszę aby każdy z Was przygotował coś czerwonego i samodzielnie poprawił ewentualne błędyJ

(w ramach monitorowania postępów uczniów w nauce proszę o przesłanie zdjęć uzupełnionych i poprawionych zadań z podręcznika ze strony 67 na specjalnie założone konto dla klasy VI na platformie linoit http://linoit.com/users/madziab20/canvases/Klasa%206%20SP2%20Siewierz

Odpowiedzi do zadań z podręcznika:

Zad 1

1 tuna salad 2 beef stew 3 rolls and butter 4 turkey pie 5salmon steak 6 chicken noodle soup

Zad 2

Taste: sweet, bitter, stale, spicy

Kitchen equipment: frying pan, blender, cup

Cooking: mix, boil, slice

Zad 3

1b, 2c

Zad 4

1 wasn’t 2 were 3 wasn’t 4 weren’t 5 were 6 wasn’t

Zad 5

1 Was the weather nice yesterday?

2 Were the people on the beach friendly?

3 Were you and your friends on the beach?

4 Was the saucepan next to the glasses?

5 Were there a lot of boats in the sea?

6 Was there a rubbish bin on the beach?

7 Were there any plates in the kitchen?

8 Was there a spoon in the glass?

Zad 6

1 were on the beach 2 there weren’t a 3 there any rubbish

Otwórzcie ćwiczeniówki na stronie 49

Proszę zróbcie zad. 1, 2, 3, 4, 5.

 

BIOLOGIA 2 (26.03.2020)

Witajcie uczniowie klasy VI!

Na początku informuję, że poprzedni post, w którym były punkty do powtórzenia i polecenie wykonania testu jest na razie nieaktualny. Dzisiaj lekcja o gadach - pierwszych kręgowcach lądowych. Poniżej link do prezentacji. Proszę ją obejrzeć, przepisac notatkę i przeczytać odpowiedni temat w podręczniku. Następną lekcję zamieszczę za tydzień.

Pozdrawiam.

J. Gónisiewicz

https://drive.google.com/open?id=1SKXHG3qrWLFMqH3Jl5F-IgI5uxFp2E0T

LEKCJA 3- JĘZYK POLSKI

Dzień dobry, Uczniowie kl. 6!

Obejrzyjcie filmiki ukryte pod linkami:

(link1 ),

(link2),

(link3)

(link4)

Wykonajcie ćwiczenia z e-podręcznika (proszę nie dokumentować fotografiami- zróbcie to sami dla siebie) :-). 

Następnie pobierzcie kartę pracy, uzupełnijcie i wyślijcie na mój e-mail.

Bardzo proszę, by przesyłane pliki miały nazwę, np. Ania- Wielka i mała litera kl. 6.

Dokumenty opisane: "praca domowa" uznam za anonimy i nie będą brane pod uwagę.

 

Czas: do 27.03.2020r.

 

Pozdrawiam.

Aneta Bednarz

JĘZYK ANGIELSKI KLASA 6 25. 03. 20

Dzień dobryJ Mam nadzieję, że u Was wszystko dobrze. Zaczynamy!

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: Revision workout.

Tematem naszych dzisiejszych zajęć jest powtórzenie materiału z działu 5 (Unit 5). Proszę zapoznajcie się z podsumowaniem działu 5 w waszych podręcznikach (str. 68 i 69) – słownictwo, zwroty, gramatyka.

Po analizie części powtórzeniowej przechodzimy do ćwiczeń, które znajdziecie w podręczniku na stronie 67. Proszę wykonajcie zadania 1, 2,3, 4, 5, 6 ze strony 69.

PowodzeniaJ W czwartek sprawdzimy Wasze odpowiedzi.

PozdrawiamJ

 

 


Wychowanie Fizyczne

 

Drodzy uczniowie oraz rodzice/opiekunowie. Poniżej przedstawiam dwie propozycje realizacji wychowania fizycznego. Na wstępie dodam, że rozumiem, iż w obecnej sytuacji jesteście zasypani materiałami, ćwiczeniami, zadaniami z innych przedmiotów, które są priorytetem. Dlatego nie wymagam aby materiały, które będę zamieszczał znalazły się na pierwszym planie. Jest to luźna propozycja aktywności, na która można poświęcić kilkanaście minut dziennie w trakcie wykonywania codziennych obowiązków lub podczas czasu wolnego.

 

 

Propozycja 1

 

 

Zachęcam do stworzenia karty tygodniowej aktywności, w której będziecie opisywać swoje działania i czas jaki na to poświęciliście (krótko i konkretne wykonane zadania). Następnie dokumentujecie opisaną aktywność w postaci zdjęcia lub krótkiego filmiku i przesyłacie mi na maila. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Ograniczamy się do prostych ćwiczeń, mogą to być pajacyki, przysiady, skipy, bieg w miejscu, zabawa na placu,  skoki przez skakankę czy sprzątanie w domu, rodzinny spacer itp.

 

 

Można też zainstalować krokomierz i robić zrzuty ekranu z codziennej aktywności i wysłać na maila.

 

 

Kartę można pobrać z linku poniżej lub narysować na kartce.

https://onedrive.live.com/view.aspx?resid=CC2BEE163216A4E7!113&ithint=file%2cdocx&authkey=!AOPF9Jp5eKqjDCI

 

Przykładowa aktywność.

Czwartek

26.03

Odkurzanie pokoju

Ćwiczenia ogólnorozwojowe

Aktywnie spędzony czas z rodzicem

Rodzinny spacer

itp.

10min

5 min

10min

30min

Jednym słowem każda aktywność, którą podejmujecie.

  

Pamiętajmy:

  • Wszystkie aktywności należy wykonywać pod opieką/ nadzorem rodzica/opiekuna prawnego w miejscu, które nie zagraża naszemu życiu i zdrowiu ( zwracamy uwagę na zachowanie bezpiecznej odległości od rzeczy znajdujących się w najbliższym otoczeniu np. stoły, krzesła, łóżka itd.).

  • Ćwiczymy tylko wtedy kiedy jesteśmy w 100% zdrowi i nie posiadamy zwolnienia z wychowania fizycznego.

  • Przed każdą aktywnością fizyczną należy wykonać rozgrzewkę.

  • Ćwiczenia wykonujemy w odpowiednim stroju, obuwiu (nie wykonujemy ćwiczeń w samych skarpetkach).

  • Wykonujemy ćwiczenia adekwatne do naszych możliwości i obecnej sytuacji.

  • Wszelkie propozycje zamieszczonych ćwiczeń skonsultuj z rodzicem/opiekunem.
  • Przestrzegamy higieny osobistej.

 

 

 

Propozycja 2 (teoretyczna)

Na naszej stronie będę zamieszczał materiały w postaci filmików, prezentacji, linków do stron odnośnie tematyki związanej z wychowaniem fizycznym, z którymi należy się zapoznać. Po tygodniu (środa) będę zamieszczał link do quizu/testu, który będzie zawierał pytania odnośnie zamieszczonego wcześniej materiału. Quiz/ test należy wypełnić a wynik końcowy w postaci zdjęcia/ zrzutu ekranu wysłać na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Kryteria oceniania

 1 (dzień) opisany i udokumentowany zdjęciem/ filmikiem aktywności lub rozwiązany w 20-50% dobrze quest/test = ocena dobra

2 (dni) opisane i udokumentowane zdjęciem/ filmikiem aktywności lub rozwiązany w 51-85% dobrze quest/test = ocena bardzo dobra

4 (dni) opisane i udokumentowane zdjęciem/filmikiem aktywności plus rozwiązany w 86-100% dobrze quiz/test= ocena celująca

 

 

 

Jeżeli ktoś wykonał, któreś z zaleceń z ubiegłego tygodnia to również dostanie ocenę. Proszę wysłać informację na maila.

Tak jak pisałem wyżej jest to tylko propozycja. W razie jakich kolwiek pytań proszę o kontakt mailowy.

 

 

Propozycja rozgrzewki.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U

 

 

 

Gry i zabawy rekreacyjne z innego kraju- Korfball

 

 

 

 

Proszę się zapoznać z materiałami.

https://www.youtube.com/watch?v=I31p-WdevYA

Zasady gry: https://www.youtube.com/watch?v=Oe_TmF_B1A0

 http://stacjasport.pl/dyscypliny/korfball

 http://www.korfball.pl/wprowadzenie

 Zasady w praktyce wersja angielska.

https://www.youtube.com/watch?v=GUtJB5jBOis


 

 


Informatyka kl.VI 25-03-2020

Temat: Zdjęcie cięcie-gięcie. Elementy retuszu i fotomontażu zdjęć.

Proszę zapoznać się z materiałem dostępnym w podręczniku na stronach 114-115.

(Nie wykonujemy żądnych zadań/ćwiczeń)

Zainstaluj sobie program GIMP https://www.gimp.org/downloads/   przydana się następnym razem.


 

BIOLOGIA (lekcja 2; 25.03.2020)

Witam uczniów klasy VI!

Usuwam wcześniejszy post dotyczący lekcji powtórzeniowej - przepraszam za pomyłkę - nie było tematów o gadach. W czwartek 26.03. zamieszczę dla Was prezentacje dotyczącą gadów.

Pozdrawiam.

J. Górnisiewicz

Wszystkim Uczniom przypominamy o bezpieczeństwie w sieci.

technologia

Drodzy rodzice i uczniowie.

Przesyłam poniżej zasady pracy dzieci w czasie nauczania zdalnego kl. IV-VIII.

Uczniu:

1.Przygotuj swoje miejsce pracy.

2.Wyłącz wszystkie urządzenia, które mogą Cię rozpraszać (telewizor, radio, telefon itp.

3. Ucz się codziennie systematycznie.

4. Zrób listę zadań do wykonania.

5. Zacznij od najtrudniejszego zadania, potem zrób prostsze.


6. Podziel materiał na części, utrwal wiadomości.

7. Nie spędzaj dłużej czasu przed komputerem niż 60 min dziennie. Staraj się robić przerwy co 15-20 minut.

8. Podczas przerwy staraj się poćwiczyć, napić się, czy coś zjeść.

9. Korzystając z urządzeń mobilnych (komputera, laptopa, telefonu) pamiętaj o zachowaniu ostrożności i dostosowaniu   stron odpowiednich dla Twojego wieku.

10. Poproś rodzica lub starsze rodzeństwo o sprawdzenie Twojej pracy.

Dzień dobry!

Drodzy Uczniowie przed nami kolejna lekcja plastyki. Dzisiaj przesyłam Wam materiały o Architekturze.

Obejrzyjcie przygotowaną przeze mnie prezentację, link pod spodem:

https://drive.google.com/file/d/1GcfamUsUDL0_uDymAxp3xUoxxcaBb8l3/view?usp=sharing

Przeczytajcie wiadomosci  z podręcznika, str. 82-85.

Po zapoznaiu się z materiałem odpowiedzcie na pytania:

-Czym zajmuje się architekt?, Czym urbanista?

-Jakie są rodzaje architektury?

Namalujcie (farbami, pastelami), dom swoich marzeń i jego otoczenie w wybranej gamie barwnej. Zastosujcie perspektywę zbieżną.

Bardzo proszę, abyście skan rysunku lub zdjęcie wysłali do mie na adres mailowy do dnia 7 kwietnia.

Przypominam też osobom, które jeszcze nie przesłały mi zdjęcia wykonanego przez siebie paska o przesłanie zaległej pracy.

Pozdrawiam serdecznie, trzymajcie się zdrowo!!! Kasia Sikorska

 

 

 

 

Historia 

Witajcie Kochani Szóstoklasiści :)

Proszę, abyście w ramach powtórzenia działu IV, przygotowali prezentację multimedialną. Temat: "Klasycyzm - XVIII w. "

Prezentacja powinna zawierać: :

- czas wykształcenia się nowego stylu, 

- przyczyny powstania klasycyzmu,

- cechy klasycyzmu,

- podstawowe cechy architektury klasycystycznej

- przedstawiciele klasycyzmu w dziedzinie: malarstwa, muzyki, rzeźby, architektury (i ich dziela),

- przykłady klasycystycznych budowli w Polsce i na świecie

Maksymalna ilość slajdów: 15

Termin oddania: 31. 03. 2020

Prezentacje proszę przesłać na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pozdrawiam Was serdecznie :)

Barbara Pawińska

 

 

 

 

Dzień dobry,

bardzo Was proszę o odprawienie w piątek Drogi Krzyżowej. To tylko 15 minut! Podaję link: https://www.youtube.com/watch?v=S_8iROZgfHE   Domowa Droga Krzyżowa dla dzieci.          

 

Pozdrawiam Urszula Szymiec

Dzień dobry kl. VI !

Prosze powtórzyć materiał o instrumentach dętych (podrecznik str.120-129)

Uwzględnijcie podział na instrumenty dęte drewniane, blaszane i miechowe.

Postarajcie sie wymienić po 5 instrumentów d. drewnianychi d. blaszanych oraz jeden miechowy.

Posłuchajcie fragmentu kwartetu dętego, jak nazywają sie instrumenty w nim występujące?

https://www.youtube.com/watch?v=0ncC3ycynLo

Pozdrawiam. Ł.Owcarz

 

Matematyka - lekcja 4

Drodzy Szóstoklasiści!

Dziś utrwalamy obliczenia procentowe. Obejrzyjcie proszę film, który przypomni Wam, jak obliczyć procent z danej liczby:

film o obliczeniach procentowych

Wykonajcie proszę ćwiczenia na stronie 72 w Waszych ćwiczeniówkach.

Powodzenia, J. Chudy

FB IMG 1584770664133

Guten Morgen/Guten Tag , wie geht’s?

Thema: Kopf hoch!

Dziś poznamy zwroty, które wyrażają radość oraz współczucie.
Proszę zapisać w zeszycie kilka przykładów


;-)

Klasse!-świetnie!
Super! Ich freue ich! –
świetnie, cieszę się!
So eine tolle Nachricht!-
co za wspaniała wiadomość!
Herzlichen Gl
ückwunsch! –serdeczne życzenia !
Kopf hoch! –
głowa do góry!
Es wird alles wieder gut!-
wszystko będzie dobrze!

:(

So ein Pech!-ale pech!
So ein Mist!-
kurczę blade!
Es tut mir leid!-
przykro mi!

Hausaufgabe
Praca domowa odnosi się do Perfektu.
Proszę o zapisanie zdań zarówno w czasie przeszłym jak i w Perfekcie. Proszę wykorzystać wszystkie zaimki osobowe
(ich, du , er, sie, wir, ihr sie( Plural) oraz Sie)
Beispiel (
przykład)
Meine Eltern trinken Kaffee mit Milch
Meine Eltern haben Kaffee mit Milch getrunken

Meine Schwester singt sehr schön
Meine Schwester hat sehr sch
ön gesungen

Jak widzicie nie mają to być skomplikowane zdania, ale proszę o „lekkie“ rozbudowania

Część czasowników to czasowniki regularne, ale również pojawiają się czasowniki nieregularne:
1. kochen
2. malen
3.grillen
4.arbeiten
5.spielen
6.essen
7.helfen
8.singen
9.trinken
10. verlieren


Powyższe zdania proszę mi przesłać na E-Maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Termin nadsyłania prac mija w czwartek ( 26.03.2020, o godzinie 20:00)
W razie jakichkolwiek wątpliwości, trudności proszę o kontakt.
Pozdrawiam

Joanna Cesarz

Godzina wychowawcza

Kochani Szóstklasiści, wysyłam plan dnia, który usprawni Wam naukę oline. Drukujcie, kolorujcie, przypinajcie przy biurku i stosujcie się do ustalonych przez Was indywidualnie godzin aktywności!!!

Pozdrawiam Was serdecznie i życzę wytrwałości w kolejnym tygodniu zajęć :)

Barbara PawińskaPlan dnia

JĘZYK ANGIELSKI KLASA 6 23. 03. 20

Dzień dobryJ

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: In the kitchen.

Otwórzcie podręczniki na stronie 65.

Zadanie 1.

Proszę wysłuchajcie dwukrotnie nagrania 2.27 (nagranie jest dostępne w strefie ucznia macmillan, podręcznik Brainy 6, CD 2 track 27) i przeczytajcie tekst. Następnie, zaznaczcie poprawne wyrazy/składniki, które wchodzą w skład sałatki z tuńczykiem(tuna salad).

Proszę po wysłuchaniu dialogu i uzupełnieniu zadania otworzyć podręcznik na stronie 68 i z tabelki In the Kitchen przepisać pod tematem lekcji zwroty i ich tłumaczenia. Dla utrwalenia wymowy proszę wysłuchajcie jeszcze raz nagrania 2.27.

Zadanie 2.

Wysłuchajcie nagrania 2.28 i powtórzcie wymowę wyrazów – 2x. Przepiszcie te wyrazy pod tematem lekcji i je przetłumaczcie (tłumaczenia znajdziecie w podręczniku str. 68 Cooking verbs)

Zadanie 3.

Przeczytajcie skrócone wersje przepisów (pasta and tomato/English scrambled eggs). Następnie, wzorując się na pełnym przepisie na sałatkę z tuńczykiem z zadania 1, zapiszcie w zeszycie pełną wersję przepisu na Pasta and tomato lub English scrambled eggs. Swoje wersje przepisów proszę sprawdzić z nagraniem 2.29 i ewentualnie poprawić.

Zadanie domowe ( utrwalające zdobytą wiedzę)

Ćwiczeniówka zad. 1, 2, 3, 4 str. 47

PowodzeniaJ

 

Wsparcie psychologiczne w czasie pandemii koronawirusa – gdzie szukać pomocy?

korona

Drodzy Uczniowie!

Sytuacja, która rozwija się w naszym kraju wymaga od nas nieco innego podejścia do życia, a co się z tym wiążę do zdobywania wiedzy i kształcenia umiejętności i postaw. 
A zatem, trzeba stawić czoła nowym wyzwaniom. W związku z tą sytuacją zachęcam was do przeczytania ciekawego artykułu związanego z radzeniem sobie podczas epidemii.

MARTA WASZKIEWICZ 17 MARCA 2020

Pandemia koronawirusa to dla wielu ogromne obciążenie psychiczne. Wszyscy niepokoimy się obecną sytuacją związaną z pandemią. Jedni mniej, inni bardziej. Niektórym lęk uniemożliwia normalne funkcjonowanie. Jeśli odczuwasz znaczne obciążenie psychiczne lub znasz osoby, które nie radzą sobie w tym trudnym czasie, zgłoś się po pomoc.

Obecna sytuacja związana z rozwojem koronawirusa SARS-CoV-2 w Polsce może stanowić dodatkowe obciążenie dla zdrowia psychicznego. Jednym z zagrożeń, przed którym ostrzegają eksperci Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) jest ciągłe śledzenie wiadomości na temat wirusa z niesprawdzonych źródeł, które może prowadzić do narastania niepokoju i stresu.

Nowe informacje dopływają do nas non stop. Wiele z nich to fake newsy, siejące tylko jeszcze większą panikę. Radzimy ograniczyć śledzenie sytuacji. Nie trzeba tego robić, aby być dobrze poinformowanym. Jeśli nieustannie masz włączoną telewizję informacyjną, zmień kanał. Jeśli twoi znajomi permanentnie dostarczają ci informacji, poproś, aby przestali lub postaraj się od tego odciąć.

Eksperci zalecają stosowanie się do komunikatów publikowanych przez oficjalne, potwierdzone źródła, takie jak komunikaty WHO i strony rządowe (witryna Ministerstwa Zdrowia czy Głównego Inspektoratu Sanitarnego). Znajdziecie tam m.in. informacje o tym, jak dbać o siebie i swoje otoczenie oraz w jaki sposób zminimalizować ryzyko. Należy też sprawdzać fakty.

  •  Informacji można zasięgnąć również dzwoniąc na infolinię Ministerstwa Zdrowia pod numer telefonu 800-190-590.
  •  Polecamy także zapoznać się z instrukcją WHO, Mental Health Considerations during COVID-19 Outbreak.
  •  Można zadzwonić np. na infolinię Centrum Wsparcia Dla Osób W Stanie Kryzysu Psychicznego, która od 2017 roku działa całodobowo, 7 dni w tygodniu pod numerem 800-70-2222.

Jeśli jednak lęk utrudnia funkcjonowanie na tyle, że nie jesteś w stanie skupić się na pracy, nauce, rodzinie albo masz myśli samobójcze, warto zasięgnąć profesjonalnej pomocy.

Linia Wsparcia jest całkowicie bezpłatna. Pod numerem telefonu, mailem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz na czacie dyżurują psychologowie z Fundacji ITAKA. Udzielają porad i kierują dzwoniące osoby do odpowiednich placówek specjalistycznych w danym regionie kraju. Gotowi są do wysłuchania, zrozumienia i akceptacji. Możesz porozmawiać z nimi o swoim problemie, a także uzyskać profesjonalną pomoc. W wyznaczonych godzinach pełnią dyżury również specjaliści – lekarze psychiatrzy, prawnicy oraz pracownicy socjalni. Informacja o dyżurach znajduje się na stronie www.liniawsparcia.pl.

Z pomocy Centrum Wsparcia może skorzystać każdy, kto czuje, że jest w stanie kryzysu psychicznego oraz wszystkie osoby, które potrzebują pomocy, rozmowy, porady, wsparcia psychologicznego lub rozmowy z psychiatrą. Jeśli czujesz się stale przygnębiony, samotny, nie dajesz sobie rady z codziennością i stresem lub zamartwiasz się o swój stan zdrowia, zadzwoń.

Kryzys psychiczny to moment, kiedy czujesz, że problemy cię przerastają, czujesz, że więcej już nie udźwigniesz. Jego powodem może być również życie w ciągłym stresie. Przedłużanie się takiego stanu może prowadzić do depresji. Czasem załamaniu nerwowemu towarzyszą myśli samobójcze. W takiej sytuacji warto zasięgnąć porady specjalisty. Nie czekaj! Daj sobie pomóc!

Źródło: Centrum Wsparcia Dla Osób w Stanie Kryzysu Psychicznego, www.gov.pl

Poniżej dodaję również linki do ciekawych stron, które zapewne zajmą wam odrobinę czasu i dostarczą nowej wiedzy.


https://www.dyktanda.net/

https://polona.pl/

http://www.muzykotekaszkolna.pl/

https://esero.kopernik.org.pl/

https://www.national-geographic.pl/traveler/zostanwdomu-i-zwiedzaj-online-10-muzeow-ktore-umozliwiaja-wirtualne-wycieczki?fbclid=IwAR0wHG2gNW8TpBAy1qnE9C341sT6YgqM-F8GIPEhVdqgdmumlh9GRE8-UsE

https://lektury.gov.pl/

https://ninateka.pl/edu

www.polskieradio.pl/18,Polskie-Radio-Dzieciom

https://rozrywka.tvp.pl/47090255/telewizja-polska-blizej-dzieci-i-mlodziezy%20-

Pozdrawiam pedagog szkolny Izabela Szczepańczyk

LEKCJA 2- JĘZYK POLSKI

Dzień dobry, Kochani Szóstoklasiści!

Oto Wasza kolejna lekcja. Zapoznajcie się z materiałem ukrytym pod linkiem 

 

i wykonajcie ćwiczenia: 2, 4, 5, 6, 7- to ćw. w zeszycie,8, 9, 10 i 11- należy zapisać w pliku Word. Zdjęcia dokumentujące zrealizowanie poleceń i plik Word z ćw. 11 prześlijcie na mój e-mail.

Macie na to czas do wtorku: 24.03.2020r. do godz. 15.00

 

Bardzo proszę, by osoby, które zalegają z poprzednim zadaniem (opowiadaniem i ćwiczeniami z e-podręcznika), uzupełniły braki i wysłały mi wszystko dziś do godziny 20.00.

 

Pozdrawiam i życzę zdrowia.

 

Aneta Bednarz

 

 

Historia

Witam moich kochanych uczniów kl. VI 

W piatek na lekcji historii mamy powtórzenie wiadomości z działu IV. Proszę w zeszytach zapisać temat lekcji "Lekcja powtórzeniowa - dział IV "Od absolutyzmu do republiki. 

Następnie proszę zrobić podsumowanie w podręczniku str 150. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie. 

Na koniec proszę zalogować się na stonie quizizz i  wykonać test z działu IV. Logując się podawajcie swoje nazwisko i numer z dziennika. Czas na zrobienie tesu kończy się w poniedzialek 23. 03. 2020 r. o godz. 20.00.

Link i kod  poniżej:

979270

quizizz.com/join?gc=979270

Pozdrawiam Was serdecznie, życzę spokojnego weekendu i zdrówka :)

Barbara Pawińska


Matematyka - cześć 3

Kochani Szóstoklasiści!

 Oto dzisiejsza propozycja dla Was - rozejrzyjcie się w domu, zajrzyjcie do lodówki :-)

Na 100 % znajdziecie przedmioty, na których są napisane procenty. Założylam dla Was tablicę lino (taką jak robiliśmy o swoich zainteresowaniach), proszę niech każdy z Was postara się przyczepić karteczkę z napisem, co związanego z procentami udało się znaleźć w Waszym otoczeniu.

tablica z procentami

Udanej zabawy w poszukiwaczy! Spokojnego weekendu!

J. Chudy


 

Wychowanie fizyczne

.:instrukcja dla uczniów:.


 


Data: 18. 03. 20

Dzień dobry

Moi drodzy. Wasze zadanie na dziś to zaprzyjaźnienie się ze zwrotami There is.., There are …W waszym podręczniku na podsumowaniu wiadomości z działu 5 znajdziecie najważniejsze informacje dotyczące tych konstrukcji. Proszę się z tym zapoznać i sporządzić notatkę w zeszycie pod tematem lekcji. Notatka będzie sprawdzana i być może oceniana.

Następnie proszę o wykonanie ćwiczeń z podręcznika: page 63.. Każde poprawnie wykonane zadanie to kolejny „+” – tak jak na lekcji w szkole. Nowością jest „-„ za każde niewykonane ćwiczenie.Pięć „-„ to ocena niedostateczna!!!!!!

Zadania z ćwiczeniówki: cała strona 45.

Lesson

Topic: There is…/There are…..

Pozdrawiam i powodzenia. W razie wątpliwości proszę o kontakt za pośrednictwem UONET


Data: 19. 03. 20

Dzień dobry Poniżej znajduje się dzisiejszy temat lekcji I zadania na dziś.

Lesson

Topic: Train your brain.

Powtarzamy słownictwo i gramatykę z podsumowania działu 5 (w waszych podręcznikach).

Praca domowa: str. 48 w ćwiczeniówce.


 

HISTORIA

Dzień dobry kochani Szóstoklasiści :)

Bardzo proszę zapoznać się z treścią podręcznika do historii, temat : "Stany Zjednoczone Ameryki" - str 143.

Następnie proszę obejrzeć prezentację do tego tematu i przepisać notatkę

https://prezi.com/a-f5kakeperz/temat-stany-zjednoczone-ameryki/

Na dzisiaj tyle wystarczy!

Pozdrawiam serdecznie :)

Matematyka - lekcja 2

Drodzy Szóstoklasiści!

Dziś w ramach rozrywki mam dla Was quiz kahoot utrwalający wzory na pola figur.

Dostępny na telefonach: PIN  0102113

lub poprzez link na komputerach : link do quizu

Powodzenia! 

J. Chudy

LEKCJA 1- JĘZYK POLSKI

Dzień dobry, Uczniowie kl. 6!

Jak sami widzicie, musimy uczyć się zdalnie.

Zadania dla Was

Proszę zapoznać się z informacjami pod tematem "Jak urozmaicić wypowiedź twórczą?" z podręcznika ze stron 171-172, a następnie wykonajcie ćwiczenia, które znajdziecie pod linkiem.

Wybierzcie jeden temat z ćwiczenia 8 (z linku), napiszcie opowiadanie i wyślijcie mi na e-mail (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Czas na wykonanie ćwiczeń: do czwartku 19.03.2020r. do godziny 15.00

Życzę przyjemnej i twórczej pracy.

Aneta B.


INFORMATYKA 

 

Proszę o  zarejestrowanie się na stronie https://scratch.mit.edu/   lub pobranie na swój komputer domowy https://scratch.mit.edu/download

W razie pytań napisz maila: p_korusiewicz(małpa)o2.pl 

Spróbujcie stworzyć grę platformową,  ponizej znajdziecie przykład jak to zrobić.  

Uczniowie liczę na waszą kreatywność.

Jak ułożyć skrypt dowolnej gry platformowej typu Mario. przykłady:

JĘZYK NIEMIECKI

Drodzy uczniowie, w dalszym ciągu zajmujemy się czasem Perfekt.
W związku z tym proszę przekształcić w zeszycie 5 zdań w czasie teraźniejszym na czas
Perfekt.
1.
Meine Schwester isst die Suppe.
2.Ihr räumt das Zimmer auf.
3.Die Schüler singen das Lied.
4.Wir fotografieren gern.
5.Mein Vater arbeitet im Krankenhaus.

Poszerzamy znajomość czasowników nieregularnych. Podaje 10 czasowników. Na podstawie tabeli, która znajduje się na końcu podręcznika, proszę dopisać Partizip II. oraz znaczenie danych czasowników ( do zeszytu)

1.bringen
2.denken
3.finden
4.geben
5.laufen
6.sprechen
7.treffen
8.vergessen
9.verbringen
10.nehmen

viel Spaß!

Joanna Cesarz

GEOGRAFIA

Drodzy uczniowie,

Bardzo proszę, abyście zrobili w zeszytach ćwiczeń zadania kończące dział III - Sprawdź, czy potrafisz na str. 62-64. Proszę podpisać te strony i wysłać mi ich zdjęcia lub skany do końca tygodnia na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pozdrawiam, Katarzyna Maciążek

 

 

Moi Kochani Uczniowie klasy VI

Mam dla Was ciekawe zadanie.

Wspólnie z rodzicami i pozostałymi członkami rodziny przeprowadźcie domowy eksperyment z ugotowanym ryżem (w obecnej sytuacji towar deficytowy, ale może w zapasach żywnościowych torebka ryżu się znajdzie).

Zróbcie ciekawe naklejki na słoiki np. MIŁOŚĆ, NIENAWIŚĆ. Wszystko wyjaśnione jest poniżej w opisie doświadczenia.

Zróbcie zdjęcie słoiczków i ryżu pierwszego dnia.

Codziennie mówcie do ryżu w słoiczkach. Do słoiczka z napisem MIŁOŚĆ - mówimy same dobre i miłe słowa. Do słoiczka z napisem NIENAWIŚĆ - mówimy złe i przykre słowa.

Wspólnie obserwujcie zmiany zachodzące w słoiczkach i dokumentujcie je robiąc zdjęcia: po 5 dniach, po 10 dniach i po 15 dniach.

Po zakończeniu omówimy wyniki. Za kilka dni prześlę kilka ciekawych informacji na ten temat.

Życzę miłej zabawy.

Pozdrawiam Was bardzo serdecznie.

Barbara Pawińska

Domowy eksperyment z ryżem

Bierzemy zwykły ryż (biały, nawet i taki najtańszy z marketu), który wystarczy ugotować i włożyć ostudzony wraz z odmierzoną taką samą ilością wody do szklanych słoiczków (oczywiście czystych i wyparzonych, aby nie było wątpliwości, że w jednym były inne bakterie niż w drugim).

Jeśli akurat nie masz ryżu pod ręką, to może masz jabłko? Przekrój je na na dwie równe połówki i włóż do czystych wyparzonych słoiczków jak wyżej.

Po włożeniu produktu do słoika nie odkręcajmy już do końca eksperymentu zakrętki – chodzi o to by nie dostały się do środka żadne bakterie mogące zniekształcić wynik naszego eksperymentu.

Na jednym słoiczku naklejamy następnie słowa pozytywne (np. kocham cię, błogosławię, dziękuję, jesteś wspaniały, jesteś dobry itp.), a na drugim słowa negatywne (nienawidzę cię, jesteś zły, jakieś wyzwisko, jakieś złorzeczenie itp.).

Możemy też na etykietkach umieścić obrazy, rysunki (np. buźka uśmiechnięta i szczęśliwa oraz druga, wykrzywiona złością, smutna lub wściekła).

Słoiczki umieszczamy na przykład na półce lub parapecie – tam gdzie będą mieć identyczne warunki.

Codziennie poświęcamy w kolejnych dniach chwilkę na “powitanie” z naszymi słoiczkami: najpierw z “dobrym”, potem z tym “złym”. Jeśli ktoś chce – może dołożyć trzeci słoiczek, kontrolny, bez napisu – ignorowany, któremu w ogóle nie będziemy poświęcać naszej uwagi.

Trzymam za Was kciuki.


Język angielski
Drodzy uczniowie,
Na początek naszych nietypowych zajęć, proponuję rozgrzewkę językową. Przesyłam wam link do strony na której znajdziecie kod QR umożliwiający pobranie fajnej aplikacji do nauki języka angielskiego na telefon. https://quizlet.com/pl/mobile
Czytnik kodów QR też możecie sobie szybko i nieodpłatnie zainstalować - warto to zrobić, ponieważ dzięki temu od czasu do czasu będziecie  mogli korzystać z telefonów na zajęciach z języka angielskiego i nie tylko:)

Witam na pierwszej pozaszkolnej lekcji języka angielskiego. Poniżej znajduje się temat lekcji. Proszę go przepisać do zeszytu i wykonać zadane ćwiczenia.
Lesson                                                                                date 16. 03.2020
Topic: Save the Sea: Episode 5 – Calm down!
Proszę wysłuchać nagrania historyjki (przesyłam pliki audio). Numer nagrania z historyjką znajduje się w podręczniku) Po dwukrotnym wysłuchaniu i przeczytaniu nagrania pod tematem lekcji wypisujecie słówka których nie znaliście i tłumaczycie je na język polski oczywiście J
.
P. S. Prace domowe i notatki z lekcji będą po zakończeniu kwarantanny sprawdzane i wybiórczo oceniane. Proszę nie zostawiajcie wszystkiego na ostatnią chwilę. Uczcie się i powtarzajcie materiał na bieżąco!
Materiały audio do zadań w podręczniku i ćwiczeniówce znajdziecie tu : https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia
Pozdrawiam i powodzenia. W razie wątpliwości proszę o kontakt za pośrednictwem UONET
 

Drodzy uczniowie, zapraszam do twórczej pracy!

Wykonajcie w domu pasek do spodni, lub ozdobny do sukienki. Do tworzenia wykorzystajcie: sznurki, wstążki, sznurówki, bibułę, gumkę, ozdoby typu: koraliki, naszywki, guziki itp. Technika: szycie, zaplatanie, przeplatanie, łączenie nitami, klamrami, itp. Proszę, aby pasek miał co najmiej 60 cm długości i był wykonany z kilku materiałów. Nie bójcie się kreatywanych rozwiązań! Zdjęcie wykonanego paska prześlijcie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  - do dnia 23 marca br.

Wykonane paski przynieście do szkoły po powrocie z kwaranntanny. Pozdrawiam, do zobaczenia, K. Sikorska

 

Matematyka  - lekcja 1

Drodzy Szóstoklasiści!

Oto link do lekcji dotyczącej procentów. Bardzo proszę się zapoznać z tematem, pozwoli Wam to utrwalić już posiadaną wiedzę.

kliknij tutaj

 

W wolnym czasie zapraszam  do łamigłówek i  zadań związanych z projektem "W świecie symetrii"

zadania projektowe na czas kwarantanny

Już po niedzieli następna porcja wiadomości.

Powodzenia i pozdrawiam serdeczne!

Justyna Chudy

BIOLOGIA

Witam uczniów klasy VI.

W załaczeniu przesyłam Wam link do prezentacji z biologii. Proszę się zapoznać, zrobić notatkę, przeczytać odpowiedni rozdział z podręcznika. Następna prezentacja w czwartek 19.03.2020. Uczcie się pilnie. Pozdrawiam.

J. Górnisiewicz

https://drive.google.com/open?id=1RtOscGVUfPs_TqS5sFQiHzQq6u7s6wW9

Akcje w których uczestniczymy

ztu.jpg
Copyright © 2020 Szkoła Podstawowa nr 2 w Siewierzu. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.
Tuesday the 7th. Siewierz 2013