Wychowanie Fizyczne

Narzędzia do monitorowania aktywności fizycznej

 

https://1drv.ms/p/s!AuekFjIW7ivMgSLTQObQJP1YRhKk?e=jd4Acp

 

 



Biologia 

Zapraszam jutro (08.04.2020) na lekcję video z biologii na godz. 12.30. Około 12.15 zamieszczę link na waszej zakładce lekcje on-line. Proszę powtórzyć wiadomości o korzeniu, łodydze i liściu. Miejcie pod ręką zeszyty z notatkami.

Pozdrawiam.

J. Górnisiewicz



 


INFORMATYKA

KLASA V

07-04-2020

Temat: Nie tylko ilustracja –dźwięk i video w prezentacji.

INFORMATYKA-07.pdf




GEOGRAFIA

Drodzy uczniowie klasy 5,

przesyłam Wam link do quizu z ostatniej lekcji "Pierwsze podróże geograficzne". Macie dużo czasu przed następną lekcją po świętach, aby wejść w quiz, ponieważ jest aktywny do 16.04. do godz. 19.00.

Zanim go zrobicie proszę o przypomnienie sobie materiału z lekcji i zrobienie zadanej pracy.

Otwórz
joinmyquiz.com
i wprowadź ten kod
495958
Życzę Wam zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych i do zobaczenia po świętach.
Katarzyna Maciążek


 

Matematyka 07.04.2020

Drodzy Uczniowie, serdecznie Wam dziękuję za udział w lekcji na żywo!

Oto materiały dla Was:

materiały do lekcji - kliknij

W razie pytań, piszcie do mnie :-)

Bardzo dziękuję osobom, które zrobiły kartki dla Brzozowa!  

J. Chudy


Kochani,

widzimy się dziś o godzinie 10.00. Link ten sam.

Czekam na Was niecierpliwie.

 

Pozdrawiam serdecznie

Renata Chmielowska

Wychowanie Fizyczne

 

 

Czwórbój lekkoatletyczny

Proszę się zapoznać z krótką informacją na temat zasad czwórboju.

https://1drv.ms/p/s!AuekFjIW7ivMgR5omc1X01I-KOTu?e=tYmDfU

 

Poniżej można zobaczyć, jak wygląda czwórbój w praktyce.

https://www.youtube.com/watch?v=xLzkG-sJCiU&feature=share&fbclid=IwAR2kZg9uKm8T6bbr9mNqDUTeX1ZUzwu1JW6KsZg3XClonQ_pcb4rJCKWzio


Muzyka 6.04.2020

Proszę nadsyłać zaległe prace domowe. Termin upływa dzisiaj!

Temat: Wiosna – Antonio Vivaldi

Na tej lekcji poznamy się z sylwetką Antonio Vivaldiego. Zapoznamy się też z jednym z czterech koncertów skrzypcowych muzyki poważnej „Wiosną”.

Przepisz temat lekcji oraz notatkę:

1.Antonio Lucio Vivaldi był jednym z najwybitniejszych kompozytorów muzyki baroku, oraz skrzypkiem i kapłanem katolickim.. Urodził się 4 marca 1678 w Wenecji, natomiast zmarł 28 lipca 1741 r. w Wiedniu. Miał rude włosy, dlatego nazywano go rudym księdzem. Skomponował łącznie 859 oper, pieśni, muzyki chóralnej, muzyki kameralnej, koncertów oraz innych form orkiestralnych.

Cykl czterech koncertów skrzypcowych Cztery pory roku należy do najbardziej popularnych obecnie dzieł muzyki poważnej.

2. Słuchamy "Cztery pory roku"- Wiosna (koniec notatki)

http://www.muzykotekaszkolna.pl/multimedia/utwory/antonio-vivaldi-cztery-pory-roku-koncert-e-dur-wiosna-op-8-rv-269/

Proszę przesłać zdjęcia notatek na messengera do 20.04.2020.

Pozdrawiam. Łukasz Owcarz

Nasza psychika podczas epidemii-1


 


Matematyka - PRZYPOMNIENIE!!!

Prace domowe od kilkorga z Was bardzo powoli do mnie idą... bo wciąż ich nie widać!

To samo z kartkami. Kochani, jak się do czegoś zobowiązujemy, to potem trzeba się wywiązać. 

 

Jutro widzimy i słyszymy się na lekcji on-line. Proponuję godzinę 9.00.

Pozdrawiam, J. Chudy



 


PLASTYKA 06.04.2020r.

Moja propozycja dla Was na ostatnią lekcję plastyki przed świętami to Iris Folding.

Temat lekcji: Kartki świąteczne techniką Iris Folding.

Zapraszam Was do zapoznania się z tą ciekawą techniką. Obejrzyjcie bardzo krótki filmik instruktażowy.

FILM INSTRUKTAŻOWY

Być może będziecie mieć ochotę wykonać kartki dla swoich bliskich. Polecam. Możecie również wykonać zdjęcia kartki i wysłąć na mojego emaila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Chętnie obejrzę Wasze prace. Uwaga! Ta propozycja jest dla chętnych!

Pamiętajcie, aby zaległe prace wysłać do mnie do 08.04. Możecie umieścić je na tablicach wirtualnych lub wysłać je na mojego emaila, podanego powyżej. Zachęcam do kontaktu w razie jakichkolwiek problemów.

Pozdrawiam, życząc Wam spokojnych i rodzinnych ŚWIĄT WIELKANOCNYCH!!!

Beata Pieprzyk



JĘZYK ANGIELSKI KLASA 5 06. 04. 20

Dzień dobry.

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: My town. Part II

• Otwórzcie podręczniki na stronie 73. Zapoznajcie się z informacjami z fioletowej ramki Look.

!!! Zwróćcie uwagę na tworzenie liczby mnogiej w przypadku nazw sklepów:

One baker’s – two bakers

One toy shop two toy shops

Otwórzcie ćwiczeniówki na stronie 52. Wykonajcie zadania: 3 i 4. W zadaniu 3 przyda się wiedza z fioletowej ramki z podręcznika

Powodzenia


 

Witajcie moi Piątoklasiści,

dziś, zgodnie z umową, lekcja do samodzielnego opracowania. Jest to znów powtórka, tym razem z ortografii.

Na stronie 193 w podręczniku mamy ten temat. Bardzo proszę, przeczytajcie sobie przypomnienie dotyczące zasad ortograficznych i wykonajcie ćwiczenia do tego tematu. Pisemnie w zeszytach: 2, 3, 5, 8, reszta ustnie.

Ten temat mamy również w ćwiczeniówce na str. 75 i tu obowiązują Was wszystkie zadania.

Termin wykonania 15 kwietnia.

Pozdrawiam Was serdecznie i do zobaczenia we wtorek  godz. 10.00 na lekcji online ;-)

Renata Chmielowska


 

J.NIEMIECKI


 

Thema: Frohe Ostern.

Proszę zapoznać się z prezentacją.

https://docs.google.com/presentation/d/1VrfL4APLWFgZU7HLG9sWcQcghRcxhxTI/edit#slide=id.p3

Proszę o zapisanie słówek związanych z tematyką wielkanocną, nie musicie ich tłumaczyć, możecie je zwizualizować ( narysować).
Jestem bardzo ciekawa Waszych pomysłów związanych ze świąteczną pracą domową. Termin nadsyłania zdjęć mija w środę (08.04.2020), o godz. 12:00.

https://wordwall.net/play/1175/670/5692  ( Proszę o wpisanie swojego imienia oraz pierwszej litery nazwiska). 

FROHE OSTERN! J

Joanna Cesarz

Wychowanie Fizyczne

Zasady zdrowego odżywiania

 

https://1drv.ms/p/s!AuekFjIW7ivMgRZTp1vKerZxvB0Z?e=LkUDca

 

Zachęcam do kontynuowania zapisów w dziennej karcie aktywności w kolejnym tygodniu.


 

 


 

JĘZYK ANGIELSKI KLASA 5 03. 04. 20

Dzień dobryJ.

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: My town.

Dzisiaj na lekcji poznacie nazwy sklepów.

Zadanie 1/72

Wysłuchajcie nagrania 2.32. Powtórzcie nazwy sklepów.

Proponuję powtórzyć zadanie w celu utrwalenia poprawnej wymowy.

Pod tematem lekcji przepiszcie nazwy sklepów. Tłumaczenie wyrazów znajdziecie w podręczniku na stronie 82 w tabelce shops.

Zadanie 2/73 (zmieniłam polecenie)

Popatrzcie na duży obrazek (mapa miasta) na stronie 72. Przeczytajcie zdania a-j i odgadnijcie nazwy sklepów 1-10.

Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie.

Zadania utrwalające:

Ćwiczeniówka:

Zadanie 1/52

Zadanie 2/52 – dla chętnych

 


 

Historia

Witam ponownie

Dziękuję Wam za aktywny udział w lekcji. Tak jak sie umawialismy, wysyłam Wam notatkę do przepisania z prezentacji oraz film do obejrzenia (dla osób chętnych, w wolnej chwili).

https://prezi.com/zcahlzwp2fv3/temat-spoeczenstwo-w-czasach-pierwszych-piastow/

https://www.youtube.com/watch?v=OAFE-fD5IHU

Pozdrawiam serdecznie

Barbara Pawińska

 

 

 

Matematyka 03.04.2020

Drodzy Uczniowie!

Jeżeli ktoś mi przysłał WSZYSTKO o co prosiłam, czyli str 71, ćw.1 str. 74 oraz ćw.7 str.75 to został nagrodzony oceną.

Część z Was nie przysłała mi str. 71, a trzy osoby jeszcze nie przysłały mi NIC! Ani cyferki...

Czekam na Wasze prace! 

Uczniowie z Brzozowa przysłali link do swojego albumu dla Was, zerknijcie do zakładki projektu.

Spokojnego weekendu, pozdrawiam, J. Chudy



GEOGRAFIA

Zapraszam na lekcję:

Dołącz do spotkania:
https://meet.jit.si/NeatWeaknessesDoubtQuickly

Do zobaczenia!


 

Historia

 Zapraszam na lekcję  https://meet.jit.si/OverwhelmingValuesGraspKindly

Pozdrawiam i do zobaczenia :)

 


GEOGRAFIA

Moi drodzy, przypominam o jutrzejszej lekcji online o godz. 10.00. Jutro o 9.45. umieszczę tu na stronie kod dostępu. Przygotujcie na lekcję 1 jabłko lub pomarańczę lub inny okrągły przedmiot. I pisak.

Do zobaczenia jutro! Kto jeszcze chce przesłać mapy - czekam.

Katarzyna Maciążek


Wychowanie Fizyczne

 


 

Unihokej

Witam. W wolnej chwili proszę zaznajomić się z ogólnymi zasadami gry, co wolno, a czego nie wolno itp. Nie uczymy się przepisów na pamięć.

 

Skrócone zasady gry

http://unihokejgorzyce.osw.pl/Przepisy-gry

https://www.youtube.com/watch?v=yNKJEsjPKaA

Jeśli kogoś bardziej zainteresuje gra, to w poniższym linku może zobaczyć przykładowe ćwiczenia.

https://www.youtube.com/watch?v=ymac6mjIMas


 

Witajcie Piątoklasiści

 

Oto link do lekcji

https://meet.jit.si/WildCoppersSpellRemarkably

 

Zapraszam Wszystkich :)


TECHNIKA

Klasa V 02.04.2020

Temat: Tworzywa sztuczne wokół nas.

Dziś do wykonania quiz (termin 08.04.2020 godz. 12.00)

Można używać podręcznika.

Oto link do quizu: https://quizizz.com/join?gc=813385

Powodzenia.


 

Matematyka 02.04.2020

Drodzy Piątoklasiści!

Dziś ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu ułamków dziesiętnych, miłego klikania! Każdy ćwiczy według uznania :-)

gra z dodawaniem - kliknij

gra z odejmowaniem - kliknij

gra w sklepie - kliknij

Pamiętajcie o przysłaniu swoich prac, jeżeli ktoś jeszcze nie wysłał. 

Bardzo proszę osoby robiące kartki do projektu, aby umieściły zdjęcia kartek (lub mi przysłały) do poniedziałku rano.

Pozdrawiam, J. Chudy


 

 

 

 
NIEMIECKI  

Thema: Ich esse gern Apfelstrudel.

  • Proszę o zapisanie słówek w zeszycie:
  • die Nudeln- makaron
  • der Spinat-szpinak
  • die Süßigkeiten-słodycze
  • der Fisch-ryba
  • das Fleisch-mięso
  • das Obst-owoce
  • das Gemüse-warzywa
  • der Pfannkuchen-naleśnik
  • der Schlgsahne –bita śmietana
  • der Kȁse – ser żółty

Proszę otworzyć ćwiczeniówkę:

Übung 6

. 2. der Apfelsaft

 

3. der Bananenjoghurt

 

4. das Schinkenbrot

 

5. die Gemüsesuppe

Übung 12:

  • Obst: Ananas, Apfel, Orange, Banane,
  • Gemüse: Gurke, Tomate, Spinat, Kartoffeln,
  • Getrȁnke(napoje) Kaffee, Tee, Saft, Limonade 
  • Milchprodukte: Quark( twaróg), Joghurt, Sahne, Kȁse,
  • Beilagen(dodatki): Kraut(kapusta), Reis, Pommes, Salat, Nudeln
  • Desserts: Apfelstrudel, Eis, Torte, Kuchen( ciasto, ciastko)

Hausaufgabe:
Książka: str.62

Übung 8a

Proszę na podstawie 4 wypowiedzi wypisać do zeszytu produkty spożywcze wraz z napojami ( plus tłumaczenie) i na końcu napisać uzyskaną liczbę. 10? 20 ?, a może i więcej.

Proszę o zdjęcie pracy domowej przesłać do poniedziałku, do godz. 9:00

POZDRAWIAM

Joanna Cesarz


NIEMIECKI
 
Frau Cesarz is inviting you to a meeting.
 
Join the meeting:
 
  
 

J. NIEMIECKI


 

Pamiętajcie, widzimy się dziś o 10:00, link udostępnię ok 9:45.
Do zobaczenia .

Joanna Cesarz

Drodzy Uczniowie

 

 

W nawiązaniu do naszego dzisiejszego spotkania przesyłam Wam jeszcze garść informacji o tym, co dla nas będzie bardzo ważne w nadchodzącym czasie. Rozmawialiśmy, że w tym trudnym czasie jaki przeżywamy, w inny sposób możemy uczestniczyć w Eucharystii – za pomocą środków masowego przekazu. Jednak, czy to oglądając Mszę św. w telewizji, czy w internecie, powinniśmy zachować postawę taką, jak w kościele (nie jemy, nie pijemy, nie robimy stu innych rzeczy). Zachęcam Was gorąco do udziału w transmisjach uroczystości Triduum Paschalnego, bo dla nas Święta Wielkanocne zaczynają się w Wielki Czwartek ustanowieniem Eucharystii, w Wielki Piątek idziemy z Panem Jezusem na Golgotę, gdzie przeżywamy Jego śmierć, w Wielką Sobotę święcimy pokarmy, wodę, ogień, odnawiamy przyrzeczenia chrztu św., aż w końcu nadchodzi Niedziela Zmartwychwstania Pana Jezusa.

Proszę, tak jak się umawialiśmy, o przesłanie na mojego maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. zaległych prezentacji oraz 2 lub 3 zdjęcia przedstawiające Wasz wkład w świąteczne przygotowania ( może być na wesoło).

 

Ściskam Was mocno

 

Urszula Szymiec


 

Historia 

Dzień dobry :)

Pamietacie, że jesteśmy umówieni w czwartek na lekcję online historii?

Jutro o godz. 11.15 umieszczę w zakładce Waszej klasy link do spotkania online.

Proszę się wcześniej przygotować do lekcji :)

Do zobaczenia :)

Barbara Pawińska



 

 

BIOLOGIA 3 (01.04.2020)

Witam uczniów klasy V!

W załaczniku link do prezentacji. Proszę obejrzeć, zapisać notatkę do zeszytu, przeczytać odpowiedni rozdział w podręczniku. Jeżeli będziecie spacerować wokól domu to spróbujcie odszukać liście o róznych kształtach i je nazwać. Pouczcie sie trochę o organach roślin. Być moze w przyszłym tygodniu albo po świętach zrobimy jakiś teścik.... Wcześniej na pewno Was poinformuje o szczegółach.

Pozdrawiam.

J. Górnisiewicz

https://drive.google.com/open?id=1zRrZSfh7KZvIEzGeTe--A4vB7ty8GoGh



 

Matematyka - 01.04.2020

Dzień dobry, Uczniowie klasy V!

Od dziś zamiast numerować lekcje, będę umieszczać daty :-)

Bardzo proszę o wykonanie ćw. 1 str. 74 oraz ćw. 7 str. 75 i przysłanie mi zdjęć na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub przez messengera.

Osoby, które zamieściły swoje karteczki na tablicy lino o ułamkach dziesiętnych, dostają "+". Proszę również o przysłanie ćwiczeń ze strony 71 (były zadane 27 marca).

Na wszystkie materiały czekam do jutra, godz. 12.00. 

Pozdrawiam, J. Chudy


JĘZYK ANGIELSKI KLASA 5 01. 04. 20

Dzień dobryJ.

Przypominam o karcie pracy na ocenę (załącznik do poniedziałkowej lekcji). Wypełnioną kartę proszę zeskanować lub zrobić wyraźne zdjęcie i odesłać na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dziś. Uczniów, którzy już kartę do mnie odesłali, zapraszam na stronę:

https://quizlet.com/MacmillanPolska/folders/brainy-klasa-5/sets

Wybierzcie sobie zadania z działów, które już przerobiliśmy (dzisiaj Wy decydujecie, jakie to będą zadania i ile ich będzie) – to nie Prima AprilisJ

Miłej nauki przez zabawęJ

POWODZENIAJ


 

Wychowanie Fizyczne

 

Witam. Poniżej znajduje się kod do quizu. Pytania znajdujące się w nim dotyczą materiałów, które zamieszczałem przez tydzień (korfball, przyczyny i skutki otyłości, testy sprawności, przepisy gry w piłkę nożną, igrzyska olimpijskie). Jako nazwę użytkownika proszę podać imię i pierwszą literę nazwiska, nie trzeba wysyłać zdjęcia z uzyskanym wynikiem.

 

https://quizizz.com/join/

 

kod 607182

 

Quiz dostępny do godziny 17

Witajcie,

poniżej zamieszczam Wam link do lektury, która została nam do omówienia w kwietniu. Konkretny termin sobie ustalimy.

Jeśli nie macie książki w domu, to proszę sięgnąć po wersję online.

"Janko Muzykant"

 

Pozdrawiam

Renata Chmielowska

Matematyka - lekcja 8

 

Bardzo Wam dziękuję za liczny udział. Oto notatka z dzisiejszego spotkania:

kliknij tutaj

 

Pozdrawiam, J. Chudy

Wychowanie Fizyczne

 

Igrzyska olimpijskie

 

https://1drv.ms/p/s!AuekFjIW7ivMgRB9P0KEFQ7tMVzv?e=8ejUfN

 


Informatyka

31.03.2020

Temat: Wspomnienie z … Tworzymy album fotograficzny.

.:Instrukcja do zadania:.

 

Klasa V plastyka

Drodzy Piątoklasiści! 

Witam Was w kolejnym tygodniu. Bardzo dziękuję za zamieszczanie prac w galeriach. Prace są zachwycające!

Dzisiaj mam dla Was, jak  zawsze, plastyczne działanie.

Temat: Techniki rysunkowe - "Drzewo w czterech porach roku"

Chciałabym, abyście wzięli białą kartkę w formacie A4, ułożyli ją przed sobą poziomo. Ponadto przygotujcie wszystkie przybory rysunkowe. Wykonajcie szkic drzewa wraz z gałęziami. Następnie koronę drzewa rozplanujcie na cztery części, każda część będzie przypadać na jedną porę roku (od lewej: wiosna, lato, jesień, zima). Nanieście kolory na swoją pracę wraz z tłem. Oto inspiracje, które dla Was znalazłam w sieci:

unnamed

źródło: Albero di Quattro Stagioni Aquarellstudie 2017

cztery-pory-roku-drzewa-handdrawing-odizolowywam-108979863

 

UWAGA!!!!

Prace umieszczajcie na wirtualnej tablicy, zaznaczająć rozmiar LARGE przy "zawieszaniu" pracy w galerii. Pamiętajcie o podpisaniu pracy czarnym pisakiem! Sprawdźcie też czy przywieszacie pracę na tablicy, która jest związana z tematem pracy oraz czy praca nie wrzuciła się bokiem lub do góry nogami! Termin oddania pracy to: 6.04.2020r.

GALERIA PRAC

CZEKAM NA ZALEGŁE PRACE SPÓŹNIALSKICH! OSTATECZNY TERMIN DO 08.04.202r.

Drodzy Piątoklasiści,

zapraszam jutro, czyli we wtorek 31.03.2020 o godz. 12.30 na video-lekcję matematyki. Około 12.15 roześlę link przez e-dziennik oraz umieszcę w Waszej zakładce.

Pozdrawiam

J. Chudy

Drodzy  Uczniowie

oto link do spotkania z losowaniem imion do kartek

spotkanie z losowaniem

 

Już mamy wyniki losowania: wyniki - kliknij

Link do albumu, gdzie umieścicie zdjęcia kartek i życzenia: kliknij

J. Chudy

Muzyka 30.03.2020

Temat: Stanisław Moniuszko – twórca opery narodowej

Obejrzyjcie 12 odcinków 2 minutowego serialu o Stanisławie Moniuszce.

Prosze wpisać temet lekcji i zrobić krótką notatkę w zeszycie o życiu i twórczości Moniuszki

Przeslijcie ja jako zdjęcie na messengera(Łukasz Owcarz) do 6.04.2020

Pozdrawiam.

Wychowanie Fizyczne

Podstawowe przepisy gry w piłkę nożną

W wolnej chwili proszę się zapoznać z podstawowymi przepisami gry w piłkę nożną.

http://www.zasadygry.pl/pilka_nozna_16_1.htm 

http://www.zasadygry.pl/pilka_nozna_16_2.htm

https://www.youtube.com/watch?v=ShWEk0J1MwI&feature=share&fbclid=IwAR0tUHR_BRlrvqKJG5fAmRlL5vvLMgp4DLp3nyKrXLsakgSb1jl3byaNRCw

Propozycja ćwiczeń do wykonania w domu

https://www.youtube.com/watch?v=XK20nhuKM5M&fbclid=IwAR3BjNaWmvxSaH02CFxJ0kxJKQ6f90H6fVjIYSMDPU9OJCh3rmysY5RdbF0

Autyzm w Polsce

2 kwietnia to Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) autyzm występuje u
1na 100 dzieci, co oznacza, że w naszym kraju żyje ok 400 tysięcy osób
z autyzmem. To jak jedno spore miasto. Ale tu liczby się nie kończą, bo
z autyzmem żyją nie tylko osoby z autyzmem, ale także ich rodzice, rodzeństwo, opiekunowie, co sprawia, że jest ich nawet 3 mln.

A Ty? Znasz taką osobę, rodzinę? A może masz takiego kolegę lub koleżankę w szkole? Czy wiesz, jak możesz im pomóc?

Możesz przyłączyć się do akcji Cała Polska na niebiesko i w dniu 2 kwietnia

- ubrać się na niebiesko, możecie stworzyć pracę plastyczna o tematyce Polska na niebiesko. Mogą to być np. odciśnięte na niebiesko dłonie czy rysunek błękitnych serc. Na każdym rysunku napiszcie Polska na niebiesko.

-działaj w social mediach! Zmień zdjęcie w tle oraz zdjęcie profilowe, używając niebieskiej nakładki! Niech wszyscy zobaczą, że wspierasz osoby z autyzmem!

Gdy nie masz takiej możliwości , to proszę prześlij zdjęcia na e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ,a ja wszystkie prace opublikuję na stronie internetowej naszej szkoły!

Razem możemy więcej!

Pozdrawiam serdecznie I. Szczepańczyk

JĘZYK ANGIELSKI KLASA 5 30. 03. 20

Dzień dobryJ Mam nadzieję, że u Was wszystko dobrze. Zaczynamy!

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: On line test.

Na początek podaję odpowiedzi do zadań z piątku. Bardzo proszę aby każdy z Was przygotował coś czerwonego i samodzielnie poprawił ewentualne błędyJ

Odpowiedzi do zadań z ćwiczeniówki:

p51

ex1

1 c 2 f 3 a 4 b 5 d 6 e

ex2

1 maths 2 biology 3 art 4 music 5 geography 6 history

ex3

1

A: You must be quiet in the library.

B: I’m sorry, sir.

A: It’s important to follow the school

rules.

B: Yes, sir.

2

A: You mustn’t use your mobile in

class.

B: I’m sorry, miss .

A: I’m giving you a warning.

ex4

1 Is (your teacher) singing

2 ‘m studying 3 ‘re eating

4 Are (you) using

5 ‘s riding

6 Are (your friends) winning

ex5

1 are you doing 2 ‘m watching

3 ‘m tidying 4 always help 5 is your

brother doing 6 ‘s making 7 usually

plays 8 Are your parents watching

9 they aren’t 10 always do

W załączniku znajdziecie kartę pracy podsumowującą dział 5, do wykonania na ocenę.

KARTA PRACY

Proszę wydrukujcie kartę, podpiszcie, uzupełnijcie zadania (zadania 1 nie robicie), zeskanujcie wypełnioną kartę i odeślijcie na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. najpóźniej do środy 1. 04. 2020

Dzień dobry moi Uczniowie,

dziś na lekcji znów powtórki, tym razem wiadomości dotyczące wypowiedzeń.

Temat: Wiem o wypowiedzeniach, że…

 

Przypomnijcie sobie najważniejsze wiadomości, które są zamieszczone na stronie 188 w podręczniku, a następnie wykonajcie ćwiczenia – 3/189 pisemnie. W ćwiczeniówce ten temat mamy na str. 39 i tutaj są do zrobienia ćwiczenia 2-8 (termin do piątku 3 kwietnia).

Podsyłam Wam jeszcze ćwiczenia online

https://learningapps.org/1225647

Z e-podręcznika ćwiczenia 5-8

https://epodreczniki.pl/a/trzymaj-reke-na-pulsie-rozpoznawaj-wypowiedzenia/DzQbKMJmm

Serdecznie Was pozdrawiam

Renata Chmielowska

                                                         

J.NIEMIECKI

Dzień Dobry, w czwartek o godz. 10:00 zapraszam na lekcję on-line. Około 9:45 roześlę linki do spotkania, a także umieszczę link w zakładce dla Waszej klasy. 

Thema: Am liebsten trinke ich Cola

Zapiszcie w zeszycie następujące słownictwo:

das Wasser-woda ( Mineralwasser)

das Vollkornbrot- chleb pełnoziarnisty

das Toastbrot- chleb tostowy

der Käse – ser (żółty)

das Ei- jajko

die Marmelade- marmolada

der Honig –miód

nur 10 Minuten Zeit- tylko 10 minut czasu

Otwórzcie ćwiczeniówki Übung 4 ( ostatni dział)

Uzupełnijcie podane ćwiczenie :(4)

2. ist
3. mag
4.isst
5. trinkt
6. ist
7. macht
8.
frühstückt
9. Fühlt…..sich

Do tego zadania, powrócimy w czwartek .

Teraz przechodzimy do Übung 9

2. Ich habe nur 10 Minuten für das Frühstück.
3. Tanja isst das Frühstück allein.
4. Zum Frühstück trinkt Andrea immer Kakao
5. Max isst am liebsten Joghurt mit Cornflakes
6. Was isst du in der Pause?
7. Ich trinke nichts in der Pause.

( W powyższym ćwiczeniu w każdym zdaniu zaznaczcie/podkreślcie na zielono orzeczenie ( czasownik, a na czarno podmiot)

Hausaufgabe: Übung 7 i 8 (ćwiczeniówka)
7.- Proszę o wpisaniu odpowiedniego rodzajnika der/die/das oraz przetłumaczenie słówka
( W zeszycie jest wiele wskazówek.
)

8. Jeden z czterech produktów nie pasuje. Waszym zdaniem jaki? Proszę o wykreślenie go z ciągu.

Pozdrawiam
Joanna Cesarz


Kochani,

dostałam informację, że quizy skończyły się wcześniej niż Wam tutaj napisałam. Bardzo przepraszam, to mój błąd. Poniżej zamieszczam jeszcze raz linki i kody do quizów, które będą aktywne do 30 marca.

Quiz z przysłówka
 
Quiz z przyimka i spójnika

joinmyquiz.com 407750

 

 

Jeszcze raz przepraszam

 

Renata Chmielowska

Wychowanie Fizyczne

 

Testy sprawności fizycznej

 

link do prezentacji

https://1drv.ms/p/s!AuekFjIW7ivMdNQ4DswZthLtJYk?e=XN9tWL

 

 

W linkach poniżej można zapoznać się z testami wykonywanymi  w praktyce.

http://static.scholaris.pl/resource_imp/109/109768/PLIKI_4/RTS059404.webm

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=PGUr0mQBUx4

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=n4xMs2EohFU

 

Historia 

Dzień dobry :)

Dzisiaj zapraszam Was do zapoznania się z tematem " Kryzys i odbudowa państwa polskiego". Taki temat zapiszcie w zeszycie.

Proszę, abyście zapoznali się z poniższą prezentacją i przepisali do zeszytu notatkę.

https://prezi.com/xqy8phjgsv8v/temat-kryzys-i-odbudowa-panstwa-polskiego/

Następnie proszę, abyście obejrzeli film umieszcony pod linkiem. Na jego podstawie oraz z wykorzystaniem tekstu podręcznika wyjaśnijcie, dlaczego książę Kazimierz otrzymał przydomek "Odnowieciel". Odpowiedź zapiszcie w pliku word i prześlijcie na moją pocztę: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

https://gwo.pl/upadek-i-odbudowa-panstwa-piastow-p4612

Dodatkowo zróbcie ćwiczenia interaktywne umieszcone na portalu scholaris: link poniżej, poklikajcie na różne ikonki. 

http://scholaris.pl/resources/run/id/55879

Pozdrawiam Was serdecznie i do zobaczenia w przyszłym tygodniu

Barbara Pawińska

 

 

5 zasad jak uczyć się aby mózg pochłaniał 100% nauki

Informacje dla każdego kto chciałby uczyć się efektywnie

W związku z zagrożeniem epidemicznym znaleźliśmy się w nowej sytuacji w wielu dziedzinach naszego życia. Dla uczniów najistotniejsze jest kontynuowanie nauki, doskonalenie umiejętności i zdobywanie wiedzy. Uczniu, ten trudny czas jest dla Ciebie nowym wyzwaniem, jest sprawdzianem Twojej odpowiedzialności, systematyczności, wytrwałości. To jest sprawdzian, z którego sam wystawisz sobie ocenę. Proponuję byś zapoznał się z zasadami, które ułatwią Twoją naukę.

Jednym nauka przychodzi sama, innym z wielkim trudem. Zwłaszcza ci drudzy muszą postarać się, by uczyć się efektywnie. Co można zrobić, by nasz mózg chłonął wiedzę tak, jakbyśmy sobie tego życzyli? Pewnych uwarunkowań nie można pominąć i zmienić, jednak z pewnością można wspomóc nasz organizm w nauce ułatwiając mu poradzenie sobie z trudnościami.

Warto wysoko stawiać sobie poprzeczkę i mieć ambicje, jednak warto również zachować umiar uwzględniając realne możliwości. Istotny jest przede wszystkim stan zdrowia. Eliminując wszelkie infekcje i choroby, należycie odżywiając organizm, dostarczając mózgowi odpowiedniej dawki witamin, soli mineralnych i substancji odżywczych możemy poprawić jego funkcjonowanie.

Kluczowy dla mózgu jest również relaks, wypoczynek i sen. Wyspany, wypoczęty mózg pracuje szybciej i efektywniej. Złudzeniem jest intensywna nauka, będąc przemęczonym. Nadszarpnięte zdrowie i zmęczenie sprawiają, iż organizm angażuje mózg w pełni, organ ten zmuszony jest pracować na pełnej mocy męcząc się jeszcze bardziej a przy tym niewiele zapamiętując. Świeżość i energia wypoczętego mózgu gwarantuje kilkukrotnie szybsze efekty nauki niżeli intensywna praca wielogodzinna, nużąca, żmudna i demotywująca. Nie wystarczy się jednak wyspać, by zdobyć energię do działania, istotna jest aktywność tak fizyczna, jak i intelektualna. Ruch to zdrowie, powiedzenie to jest wciąż aktualne. Kondycja fizyczna bezpośrednio rzutuje na kondycję mózgu. Będąc aktywnym, prowadząc zdrowy tryb życia, przebywając na powietrzu, uprawiając sport wpływamy również na to jak pracuje nasz mózg. Prócz aktywności fizycznej winniśmy dbać o aktywność intelektualną serwując mózgowi gimnastykę w postaci łamigłówek logicznych, gry w szachy, kreatywnych rozrywek, jak i nauki samej w sobie. Bardzo dobrą gimnastyką dla mózgu jest codzienna nauka języka obcego oraz sam fakt wielojęzyczności w praktyce.

Im więcej się uczymy, tym spraw niej nam to idzie, mózg zapamiętuje więcej
i więcej.
 Nasz umysł jest tak skonstruowany, iż chętniej i szybciej chłonie wiedzę, która nas z różnych przyczyn interesuje. Rzeczy, których nie rozumiemy, nie widzimy sensu w ich nauce, które nas nie wciągają uczy się nam gorzej i trudniej. Warto więc odkryć w języku obcym coś co nas zainteresuje, sprawić by nauka była przyjemna i atrakcyjna. Najlepsze efekty nauki zaobserwować można przy nauce poprzez zabawę, w formie rozrywki. Niestety nie wszystko i nie zawsze da się tak zorganizować, by uczyć się w atmosferze zabawy
i przyjemności. Czasem osiągnąć to można poprzez uwydatnienie korzyści ze znajomości języka, a czasem wystarczą atrakcyjne pomoce dydaktyczne. Co więcej o wiele łatwiej jest nauczyć się teorii w praktyce niżeli tylko zasad i reguł z książki. 
Doświadczenia, praktyka są pożądane, aby mózg zapamiętał daną wiedzę jako całość, na przykładzie. Kluczem do sukcesu jest zrozumienie, wówczas niczego nie musimy uczyć się na pamięć a poprzez skojarzenia, kontekst. Pomocne bywają mnemotechniki, jednakże warto zauważyć,
iż różne metody nauki i jej wsparcia maja różną skuteczność, gdyż mózg każdego ma nieco inna budowę i działanie. Różnorodność pomocy naukowych, form nauki zapewnia szeroki wybór w zależności od naszych preferencji i predyspozycji. Jedni są wzrokowcami, do nich przemówi zapewne grafika i obraz, prezentacja wizualna, inni są słuchowcami, szybciej będzie się im uczyć z wykładu, przy muzyce itd. Interaktywne pomocne online tworzone są
z myślą o uniwersalizacji i oddziaływaniu na wszystkie zmyły. 
Różnorodność bodźców użyta jednocześnie potęguje prace mózgu, jednakże badania dowodzą,
iż przebodźcowanie powoduje dezorientację i rozdrażnienie, które nie sprzyjają efektywnej nauce. Stąd też nie dla wszystkich interaktywne podręczniki i nauka w sieci jest idealnym rozwiązaniem.

Jednym z fundamentalnych czynników wpływu na efektywność nauki jest pozytywne nastawienie i motywacja do nauki. Wiara we własne możliwości potrafi skłonić nasz mózg do wysiłku i pojęcia nawet najtrudniejszych teorii. Optymizm znacząco oddziałuje na motywację. Pokładając nadzieje w nauce łatwiej jest się nam zmobilizować do nauki, chcieć się nauczyć. Z natury człowiek jest konformistą i odkłada rzeczy trudniejsze na później.
Aby nie odkładać a realizować swoje plany warto odnotowywać nawet najdrobniejsze sukcesy, które przybliżają nas do celu jak i sprawiają, że jego osiągnięcie jest bardziej realne. Widząc postępu, odnosząc sukcesy podnosimy własną samoocenę, a co za tym idzie czujemy się bardziej komfortowo. Wśród współczesnych teorii zarządzania nie tylko własnym rozwojem i czasem, ale również organizacją przodują teorie o samodoskonaleniu się poprzez odkrywanie swojego potencjału możliwości i uświadamianiu sobie zmian, które nas rozwijają, pobudzają kreatywność - dodaje Marcin z platformy edukacyjnej Preply, gdzie można nauczyć się np. matematyki lub języków obcych. Na motywację, a co za tym idzie 
systematyczność nauki wpływ ma element rywalizacji i współzawodnictwa. Z jednej strony nie warto się porównywać, z drugiej zaś strony nic ta nie mobilizuje jak równanie do osób lepszych od nas samych w dążeniu do tego samego celu.

Aby mózg chłonął wiedzę niczym gąbka poza kondycją organizmu, jego emocjami związanymi z nauką i jej przedmiotem ważne są warunki środowiskowe, otoczenie sprzyjające nauce. Przewietrzone pomieszczenie, odpowiednia przestrzeń, oświetlenie, wygodny blat roboczy, dobrej jakości narzędzia, pomoce to wszystko wpływa na efektywność naszej nauki. W tym obszarze istotna jest również grupa w której przychodzi się nam uczyć, zbyt liczna osłabia percepcję i koncentrację na zadaniu. Hałas, nadmierna ilość szczegółów, kolorów może dekoncentrować. W tym miejscu należy dodać, iż poziom wrażliwości na wyżej wymienione jest bardzo indywidualny i warto dopasować warunki nauki do osobistych potrzeb. Podobne znaczenie ma dobór form i metod nauki. Jedni wolą uczyć się z książek, inni z materiałów audio. Najskuteczniejszą metoda nauki jest doświadczenie. Tak samo jak dziecko uczy się poprzez doświadczanie świata, poznając świat i reguły w nim panujące dotykając, smakując, czy popełniając błędy, tak również w wieku dorosłym uczymy się dzięki doświadczeniu. W pewnym zakresie owe doświadczenie można oszukać, poprzez złudzenie faktycznego doświadczenia przykładowo zwiedzając muzeum wirtualnie, czy korzystając ze zdobyczy techniki i internetu obserwując eksperymenty zdalnie, biorąc udział w konferencji naukowej na odległość itd. W tym miejscu wspomnieć warto zainteresowanie wiedzą. Wewnętrzna ciekawość i chęć poznawania z czasem
i wiekiem w nas maleje. Pielęgnując ją nie odczujemy nawet, kiedy się uczymy, bowiem gdy coś nas pasjonuje, intryguje poświęcamy temu uwagę nie czując wysiłku, a zarazem przyswajamy znalezioną wiedzę błyskawicznie, mimochodem, bez potrzeby powtórek
i utrwalania wiadomości. Szczególna umiejętnością, jakiej pragniemy jest znajomość języków obcych, dzięki którym możemy komunikować się ze światem, pozyskiwać dalszą wiedzę.

Podsumowując, nie wystarczy wyposażenie się w atrakcyjne materiały dydaktyczne, kolorowe pomoce czy interaktywne aplikacje, by się nauczyć. Nawet poświęcenie czasu na naukę, czytanie publikacji i wykonywanie zadań nie zapewni opanowania materiału, jeśli nie zadbamy o harmonijny proces nauki, zorganizowany, wielozmysłowy i dopasowany dla siebie.

Wykorzystanie wiedzy o zasadach efektywnej nauki pozwoli Wam doskonalić umiejętności
i uczynić naukę doskonałą przygodą, jeśli potrzebujecie wsparcia pedagoga szkolnego w tej nowej sytuacji zdalnego uczenia się  proszę o kontakt poprzez wiadomości e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..– czekam tam na Wasze pytania. Pozdrawiam wszystkich uczniów i życzę Wam wytrwałości w nauce!

GEOGRAFIA 27.03.

Drodzy piątoklasiści,

bardzo proszę wejdźcie w link https://drive.google.com/file/d/16nAy1lbo0UZCmiQ2ua47EU0YfDWyII3k/view?usp=sharing .

Tam znajdziecie wszystkie wskazówki do lekcji.

P.S. Zauważyłam, że zniknęły mapy z prezentacji od slajdu 14 (do zadań). Przesyłam link do osobnego pliku z mapami i zadaniami https://drive.google.com/file/d/1NL8o77ilpqpHfrE2x88Cpkz_ZMl-fGvN/view?usp=sharing

Pozdrawiam, Katarzyna Maciążek

Matematyka - lekcja 6

Drodzy Uczniowie klasy V!

Prosiłam, abyście do czwartku wykonali zadanie domowe z porównywania ułamków na tablicy linoit, do tej pory zrobiło to tylko kilka osób. Proszę pozostałych uczniów o wykonanie tego ćwiczenia.

Dzisiaj mamy w dalszym ciągu porównywać ułamki dziesiętne. Wykonajcie proszę ćwiczenia na stronie 71. Powodzenia!

Chciałabym spotkać się Wami na lekcji on-line we wtorek. Godzina do ustalenia :-)

Zapraszam osoby, które zgłosiły się do robienia kartek w projekcie "W świecie symetrii" do spotkania on-line w poniedziałek około 14.30. Odbędzie się losowanie imion uczniów ze szkoły w Brzozowie! Link do spotkania umieszczony będzie dla Was około 14.15.

W zakładce projektu nowe zadania dla Was:

kliknij tutaj :-)

Pamiętajcie o albumie na symetryczne zdjęcia:

album

Do zobaczenia!

Pozdrawiam, J. Chudy

JĘZYK ANGIELSKI KLASA 5 27. 03. 20

Dzień dobryJ. Zaczynamy!

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: Revision workout. Part II

Przed Wami II część powtórek z działu 5.

Na początek podaję odpowiedzi do zadań z środy. Bardzo proszę aby każdy z Was przygotował coś czerwonego i samodzielnie poprawił ewentualne błędyJ

(w ramach monitorowania postępów uczniów w nauce proszę o przesłanie zdjęć uzupełnionych i poprawionych zadań z podręcznika ze strony 69 na specjalnie założone konto dla klasy V na platformie linoit lub na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

http://linoit.com/users/madziab20/canvases/Klasa%205%20SP2%20Siewierz

Odpowiedzi do zadań z podręcznika:

Zad 1

1 pitch 2 tuck shop 3 canteen 4 corridor 5library 6 teachers’ room

Zad 2

1 history 2 PE 3 music 4 art 5 maths 6 geography

Zad 4

  1. She is teaching maths now.
  2. She is teaching English now.
  3. The students are studying now.
  4. The students are running now.
  5. I am asking questions now.
  6. I am using a computer now.
  7. Do you usually speak English? No, I don’t.
  8. Are you speaking English now? Yes, I am.
  9. What school does he go to every day? He goes to WCS every day.

Zad 5

1. teaches, isn’t teaching

2. aren’t studying, don’t study

3. don’t often play, am playing

4. are buying, don’t usually buy

Zad 6

Otwórzcie ćwiczeniówki na stronie 51

Proszę zróbcie zad. 1, 2, 3, 4. Zadanie 5 jest dla chętnych.

 

Witajcie Kochani,

przypominam, że widzimy się dzisiaj na lekcji o godzinie 10.00. Zgodnie z umową link prześlę Wam mailem.

 

Do zobaczenia

Renata Chmielowska

Szkolny minikonkurs mitologiczny 

Kochani uczniowie !!! 

Ogłaszam konkurs dla pasjonatów mitów greckich. Bardzo prosze zapoznać się z poniższą ilustracją i odgadnąć tytuły mitów greckich. Odpowiedzi w pliku word ( wzór: nr 1 - tytuł mitu itd.) ze swoim imieniem i nazwiskiem proszę przesłać na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dla 3 osób z najwiekszą liczbą poprawnych odgadnięć są przewidziane drobne nagrody rzeczowe (oczywiście po naszym powrocie do szkoły!!!). Na odpowiedzi czekam do 27. 03. 2020 (piątek) godz.  19.00

Zachęcam do uczestnictwa

Barbara Pawińska

mity greckie

Historia

Kochani uczniowie klasy V

Tak jak się umawialiśmy na lekcji, umieszczam poniżej linki do  filmu i prezentacji o Bolesławie Chrobrym. Przepiszcie sobie notatkę do zeszytu i obejrzyjcie film.

https://prezi.com/utjlhid4gjpd/temat-polska-bolesawa-chrobrego/

https://www.youtube.com/watch?v=l1Id-QjkPIY&list=PLSVstYBdF6gk5WYUiLmtlFF0fOWvfjEfm&index=4

Jutro zamieszczę kolejne materiały na lekcję. Pozdrawiam i do zobaczenia za tydzień :)

Barbara Pawińska

Wychowanie Fizyczne

 

 

Przyczyny i skutki otyłości

Proszę zapoznać się z krótką prezentacją

https://1drv.ms/p/s!AuekFjIW7ivMcg-pY-ajGbzB8rw?e=B0chLS

 


Technika

Klasa V 26.03.2020

Temat: Świat tworzyw sztucznych.

  1. W pierwszej kolejności zapoznacie się z tym 6 min filmem „Drugie Życie Butelki PETulki”
  2. Proszę o zapoznanie się z materiałem dotyczącym tworzyw sztucznych zamieszczony na stronach 36, 37, 38 w podręczniku.
  3. Z tego materiału przygotuje na kolejny raz quiz na quizizz. film+podręcznik

https://www.youtube.com/watch?v=jMPDOt2zmbU

Wykonajcie ćwiczenia ( zapiszcie w zeszycie tak jak to  robiliśmy na lekcji)

Ćw. 1 str. 36        Ćw. 2 str. 37           Ćw. 3 str. 37


 


 

Witam serdecznie

Przesyłam link do strony z naszą lekcją online. Proszę w niego kliknąć o 8.45 . Do zobaczenia :)

https://meet.jit.si/ContraryDirtsTrailRound

Witajcie Kochani,

Dzisiaj krótko tekst ze str. 186.

Temat: Ile prawdy jest w przysłowiach?

Przepiszcie sobie, czym jest przysłowie ze str. 186.

Pisemnie ćw. 3 i 4, ustnie 5.

Porozmawiajcie z Rodzicami na temat przysłów, jakie znają, czy rzeczywiście są one mądrością narodu. Następnie wybierzcie jedno, które Wam najbardziej przypadło do gustu i napiszcie o nim 3 zdania, m.in. uzasadnijcie swój wybór.

Poniżej zamieszczam link i kod do quizu o przysłówku, dla uczniów, którzy nie podeszli w pierwszym terminie. Quiz zamyka się w piątek o północy. Powodzenia

joinmyquiz.com  637011

 

Pozdrawiam serdecznie

Renata Chmielowska

JĘZYK ANGIELSKI KLASA 5 25. 03. 20

Dzień dobryJ Mam nadzieję, że u Was wszystko dobrze. Zaczynamy!

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: Revision workout.

Tematem naszych dzisiejszych zajęć jest powtórzenie materiału z działu 5 (Unit 5). Proszę zapoznajcie się z podsumowaniem działu 5 w waszych podręcznikach (str. 70 i 71) – słownictwo, zwroty, gramatyka.

Po analizie części powtórzeniowej przechodzimy do ćwiczeń, które znajdziecie w podręczniku na stronie 69. Proszę wykonajcie zadania 1, 2, 4, 5, 6 ze strony 69.

PowodzeniaJ W piątek sprawdzimy Wasze odpowiedzi.

PozdrawiamJ

 

 


Wychowanie Fizyczne

 

Drodzy uczniowie oraz rodzice/opiekunowie. Poniżej przedstawiam dwie propozycje realizacji wychowania fizycznego. Na wstępie dodam, że rozumiem, iż w obecnej sytuacji jesteście zasypani materiałami, ćwiczeniami, zadaniami z innych przedmiotów, które są priorytetem. Dlatego nie wymagam aby materiały, które będę zamieszczał znalazły się na pierwszym planie. Jest to luźna propozycja aktywności, na która można poświęcić kilkanaście minut dziennie w trakcie wykonywania codziennych obowiązków lub podczas czasu wolnego.

 

 

 Propozycja 1

 

Zachęcam do stworzenia karty tygodniowej aktywności, w której będziecie opisywać swoje działania i czas jaki na to poświęciliście (krótko i konkretne wykonane zadania). Następnie dokumentujecie opisaną aktywność w postaci zdjęcia lub krótkiego filmiku i przesyłacie mi na maila. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Ograniczamy się do prostych ćwiczeń, mogą to być pajacyki, przysiady, skipy, bieg w miejscu, zabawa na placu,  skoki przez skakankę czy sprzątanie w domu, rodzinny spacer itp.

 

 

 Można też zainstalować krokomierz i robić zrzuty ekranu z codziennej aktywności i wysłać na maila.

 

 

 Kartę można pobrać z linku poniżej lub narysować na kartce.

https://onedrive.live.com/view.aspx?resid=CC2BEE163216A4E7!113&ithint=file%2cdocx&authkey=!AOPF9Jp5eKqjDCI

 

Przykładowa aktywność.

Czwartek

26.03

Odkurzanie pokoju

Ćwiczenia ogólnorozwojowe

Aktywnie spędzony czas z rodzicem

Rodzinny spacer

itp.

10min

5 min

10min

30min

Jednym słowem każda aktywność, którą podejmujecie.

  

Pamiętajmy:

  • Wszystkie aktywności należy wykonywać pod opieką/ nadzorem rodzica/opiekuna prawnego w miejscu, które nie zagraża naszemu życiu i zdrowiu ( zwracamy uwagę na zachowanie bezpiecznej odległości od rzeczy znajdujących się w najbliższym otoczeniu np. stoły, krzesła, łóżka itd.).

  • Ćwiczymy tylko wtedy kiedy jesteśmy w 100% zdrowi i nie posiadamy zwolnienia z wychowania fizycznego.

  • Przed każdą aktywnością fizyczną należy wykonać rozgrzewkę.

  • Ćwiczenia wykonujemy w odpowiednim stroju, obuwiu (nie wykonujemy ćwiczeń w samych skarpetkach).

  • Wykonujemy ćwiczenia adekwatne do naszych możliwości i obecnej sytuacji.

  • Wszelkie propozycje zamieszczonych ćwiczeń skonsultuj z rodzicem/opiekunem.
  • Przestrzegamy higieny osobistej.

 

 

Propozycja 2 (teoretyczna)

Na naszej stronie będę zamieszczał materiały w postaci filmików, prezentacji, linków do stron odnośnie tematyki związanej z wychowaniem fizycznym, z którymi należy się zapoznać. Po tygodniu (środa) będę zamieszczał link do quizu/testu, który będzie zawierał pytania odnośnie zamieszczonego wcześniej materiału. Quiz/ test należy wypełnić a wynik końcowy w postaci zdjęcia/ zrzutu ekranu wysłać na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Kryteria oceniania

 1 (dzień) opisany i udokumentowany zdjęciem/ filmikiem aktywności lub rozwiązany w 20-50% dobrze quest/test = ocena dobra

2 (dni) opisane i udokumentowane zdjęciem/ filmikiem aktywności lub rozwiązany w 51-85% dobrze quest/test = ocena bardzo dobra

4 (dni) opisane i udokumentowane zdjęciem/filmikiem aktywności plus rozwiązany w 86-100% dobrze quiz/test= ocena celująca

 

 

 

Jeżeli ktoś wykonał, któreś z zaleceń z ubiegłego tygodnia to również dostanie ocenę. Proszę wysłać informację na maila.

Tak jak pisałem wyżej jest to tylko propozycja. W razie jakich kolwiek pytań proszę o kontakt mailowy.

 

 

Propozycja rozgrzewki.

 

https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U

 

 

 

Gry i zabawy rekreacyjne z innego kraju- Korfball

 

 

 

Proszę się zapoznać z materiałami.

https://www.youtube.com/watch?v=I31p-WdevYA

Zasady gry: https://www.youtube.com/watch?v=Oe_TmF_B1A0

 http://stacjasport.pl/dyscypliny/korfball

 http://www.korfball.pl/wprowadzenie

 Zasady w praktyce wersja angielska.

https://www.youtube.com/watch?v=GUtJB5jBOis


 

 

HISTORIA 

Witajcie Kochani Piątoklasiści

Od jutra zaczynamy nauczanie zdalne historii :)

Zapraszam Was na lekcję online poprzez stronę internetową https://jitsi.org/

Zaczynamy 26. 03. 2020 (czwartek) o godz. 8.45.

Proszę wcześniej przygotować: 

- laptop lub komputer

- kamerę i mikrofon (proszę, poproście rodziców, aby sprawdzili, czy wszystko działa),

- dostęp do Internetu

- przeglądarka internetowa - rekomendowana google chrome

- zeszyt i podręcznik do historii, piórnik

- dobry humor

Dzisiaj możecie wejść na stronę pooglądać ją, posprawdzać jak działa.

Jutro o godz. 8.45 umieszczę na stronie naszej szkoły w Waszej zakladce bezpośredni link do naszego łącza. Wystarczy na niego kliknąć i wszyscy zobaczymy się i usłyszymy na naszych laptopach lub komputerach. 

To bardzo ważne!!!

Pamiętajcie jutro  o godz. 8.45 kliknąć na link, który będzie  w zakładce klasy V

Pozdrawiam Was serdecznie  i do zobaczenia jutro :)

Barbara Pawińska

Wszystkim uczniom przypominamy o bezpieczeństwie w sieci.

technologia

Drodzy rodzice i uczniowie.

Przesyłam poniżej zasady pracy dzieci w czasie nauczania zdalnego kl. IV-VIII.

Uczniu:

1.Przygotuj swoje miejsce pracy.

2.Wyłącz wszystkie urządzenia, które mogą Cię rozpraszać (telewizor, radio, telefon itp.

3. Ucz się codziennie systematycznie.

4. Zrób listę zadań do wykonania.

5. Zacznij od najtrudniejszego zadania, potem zrób prostsze.


6. Podziel materiał na części, utrwal wiadomości.

7. Nie spędzaj dłużej czasu przed komputerem niż 60 min dziennie. Staraj się robić przerwy co 15-20 minut.

8. Podczas przerwy staraj się poćwiczyć, napić się, czy coś zjeść.

9. Korzystając z urządzeń mobilnych (komputera, laptopa, telefonu) pamiętaj o zachowaniu ostrożności i dostosowaniu   stron odpowiednich dla Twojego wieku.

10. Poproś rodzica lub starsze rodzeństwo o sprawdzenie Twojej pracy.

Kochani,

zacznę od zaległego quizu z przyimków i spójników. Oto link i kod 276925. Quiz jest aktywny do piątku do północy. Podobnie jak ostatnio, bardzo proszę, podejdźcie do niego i podpiszcie się imieniem i pierwszą literką nazwiska. Powodzenia


A teraz przejdźmy do lekcji

Temat: Wspomnienie czasów wojny

Z czym kojarzy Wam się wojna? Zapewne Wasze skojarzenia nie będą pozytywne i trudno się temu dziwić, bo przecież to samo zło, strach, śmierć i zniszczenia...

Ale dorośli robią wszystko, by dzieci się nie bały, by pokazać im konflikt zbrojny w nieco mniej przerażający sposób.

Przeczytajcie tekst pt. "Czy wojna jest dla dziewczyn?" ze str. 183.

Teraz spróbujcie zebrać informacje o narratorze - pomogą Wam w tym pytania z zadania 1 na str. 185.

Teraz zadanie 3 i niedokończone zdania, które przepiszcie i uzupełnijcie zgodnie z treścią utworu. (Możecie te zdania zapisywać jedno po drugim tak, żeby  powstałą spójna notatka, ja zapisałam tak, żebyście wiedzieli, że każde zdanie należy dokończyć.)

Mama była dla dziewczynki zawsze...

W jej ramionach mała miała poczucie bezpieczeństwa i pewność, że... Dziewczynka postrzegała mamę jako...

Kiedy na Warszawę spadły bomby, dziewczynka odczuwała...

Wierzyła, że mama...

Wtulała się w nią mocno, ale i tak słyszała...

Czuła również drżenie...

Pragnęła, żeby jak dawniej mama...

Wojna odebrała dziewczynce poczucie...

Zamiast chronić i strzec własne dziecko, mama musiała...

 

I ostatnie zadanie, dopiszcie proszę wyrazy przeciwstawne do podanych
- skomplikowany -

- nieczytelny -

- trudny -

- niezrozumiały -

- nieciekawy -

Jak już dopiszecie, to odpowiedzcie ustnie, wykorzystując dopisane wyrazy, na pytania zawarte w zadaniu 4/185.

 

Wszystko na dzisiaj. Dziękuję.

 

Przesyłam pozdrowienia

Renata Chmielowska

Dzień Dobry, dziś w dalszym ciągu kosztujemy pyszności.

Thema: Das Frühstück und das Mittagessen

  • Proszę otworzyć następujący link: http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Das-ist-Deutsch!-KOMPAKT-7/index.html#p=64 i zapoznać się z produktami z ćwiczenia 1.
  • Następnie wpisać w wyszukiwarkę docwiczenia, kod: K7S9X2 i wybrać nagranie 50 i posłuchać wymowy produktów
  • Jest to powtórka z lekcji poprzednich
  • Proszę spojrzeć na propozycję obiadu ten sam link, zadanie 3. , nagranie 52
  • Proszę przepisać do zeszytu następujące propozycje posiłku
    die Pizza
    der Fisch(ryba)
    die Salzkartoffeln( gotowane ziemniaki)

der Reis(ryż)

die Nudeln(makaron)
der Obstsalat( sałatka owocowa)
die Pommes frites (frytki)
die Tomatensuppe( zupa pomidorowa)
die Kartoffelpuffer( placki ziemniaczane)

  • Hausaufgaben

Proszę otworzyć ćwiczeniówkę, dział 3 ( pomarańczowy ) zadanie ( Übung)1, 2,3
1. zadanie polega na ułożeniu w odpowiedni sposób liter, tak, aby powstał jakiś produkt spożywczy. Mała podpowiedź: hasło : ten wyraz był w temacie lekcji
2.
zadanie , proszę odmienić przez osoby czasownik essen( jeść) proszę pamiętać, iż jest to czasownik nieregularny . Zwróćcie uwagę na podpunkt 3. –Paula, …..du jeden Tag wirklich nur Obst? Jeśli mamy imię, ale występuje przecinek , to my zwracamy się do tej osoby, w związku z czym odmieniamy czasownik do du.
3.zadanie, to odmiana czasownika zwrotnego, mamy to zapisane w zeszycie.

Zachęcam do korzystania ze słowniczka, który znajduje się na końcu działu.

Proszę o przesłanie zdjęcia pracy domowej do 30.03.2020, do godziny 19:00
Mój adres E-Mail : joanna_cesarz @interia.pl

W razie pytań, wątpliwości proszę o kontakt.

Pozdrawiam

Joanna Cesarz

Matematyka - lekcja 5

Drodzy Piątoklasiści! Dziś dla Was lekcja o porównywaniu ułamków dziesiętnych, będzie mało pisania, dużo klikania.

Bardzo proszę o zapoznanie się i wykonanie zawartych tam zadań do czwartku.

porównywanie ułamków dziesiętnych

Pozdrawiam serdecznie, J. Chudy

Dzień dobry,

bardzo Was proszę o odprawienie w piątek Drogi Krzyżowej. To tylko 15 minut! Podaję link: https://www.youtube.com/watch?v=S_8iROZgfHE   Domowa Droga Krzyżowa dla dzieci.           

 

Mocno Was ściskam

Urszula Szymiec

Witajcie moi Kochani,

dziś przed nami patriotyczna lekcja. Zaczniemy od przeczytania tekstu ze str. 181. Zwróćcie proszę uwagę na czas i miejsce wydarzeń, w razie trudności, proszę zerknąć na „Kilka słów o książce”.

Zapiszmy sobie:

Czas wydarzeń –

Miejsce wydarzeń –

Teraz zredagujcie ramowy plan wydarzeń przedstawionych w tekście.

Ułóżcie zdania z wyrazami zamieszczonymi w zadaniu 7 na str. 183

Przeczytajcie i ustnie odpowiedzcie na zadania 2-5, pomogą Wam one w zrobieniu pracy pisemnej – zredagowaniu listu do Marcina Kozery, w którym wyrazicie opinie, co to znaczy czuć się Polakiem oraz opiszecie swoje przywiązanie do kraju i języka ojczystego. Pamiętajcie o niezbędnych elementach listu. Powodzenia. Na Wasze prace czekam do piątku 27 marca.

Pozdrawiam Was ciepło

Renata Chmielowska

BIOLOGIA(lekcja 2; 24.03.2020)

Witam uczniów klasy V!

W tym tygodniu prezentacja o łodydze. Proszę się z nią zapoznać (link do prezentacji na dole), przepisać notatkę, przeczytać odpowiedni rozdział w podręczniku. Jesli będziecie mieć okazję i pogoda się poprawi spróbujcie poobserwować różne łodygi i korzenie w pobliżu waszego domu. 

Pozdrawiam i życzę przyjemnej nauki.

J. Górnisieiwcz

https://drive.google.com/open?id=1AH9Itg6nssv684yswXSYgYAQbbGKhfR7

Klasa V 23.03.2020r.

Witam drodzy Uczniowie!

Dziękuję tym, którzy wrzucili swoje prace do wirtualnej galerii. Zachęcam tych, którzy tego jeszcze nie zrobili o nadrobienie zaległości. Mam maleńką uwagę, aby zerknąć, czy praca wrzuciła się prawidłowo, a nie bokiem lub do góry nogami. Być może musicie odwrócić pracę na swoim komputerze. Starajcie się robić zdjęcia samej pracy (bez blatu stołu). 

Prace są zachwycające!! Jak tylko będę mogła je ocenić, zrobię to!!

Wyzwanie na ten tydzień to planowany przez nas LEKTURMEM.

Proszę wybrać sobie ulubiony fragment lektury/książki, potem poszukać w internecie zdjęcia/ilustracji, które pasuje do tekstu. Możecie też taką ilustracje wykonać samodzielnie. Pamiętajcie, że jeżeli korzystać z nieswoich zasobów np. pobranych zdjęć (w widocznym miejscu należy napisać źródło np. lewy dolny róg, bo w prawym znajduje się Wasze imię i nazwisko). Pracę możecie wykonać w wersji cyfrowej, korzystając z edytorów grafik lub technikami plastycznymi. liczę na Waszą kreatywność. Te prace również staną się częścią dobiegającego do końca projektu eTwinning. Zachęcam Was do odwiedzania zakładek projektów eTwinning (Znajdźmy swój język...ojczysty, Okolica oczami młodego człowieka). Na prace czekam do poniedziałku (30.03.2020r.).

Podobnie jak ostatnio "zawieście" pracę na wirtualnej tablicy.

Powodzenia!!

NASZA GALERIA

Zamieszczam przykładowe lekturmemy:

quo vadis

Mały książe

Opium w rosole

FB IMG 1584770664133

Witajcie moi drodzy Uczniowie,

dzisiejsza lekcja jest nieco historyczna, ale z drugiej strony bardzo współczesna. Zaraz się o tym przekonacie.

Spróbujcie sobie samodzielnie odpowiedzieć na pytanie: Dlaczego czasem dochodzi do rywalizacji między rodzeństwem? Jeśli już wiemy, to przejdźmy do tekstu Grażyny Bąkiewicz „Mówcie mi Bezprym”, który mamy w podręczniku na stronie 178. Czytając, zwróćcie uwagę na język, którym ten tekst został napisany i to, czym on się charakteryzuje.

Następnie spośród podanych przeze mnie cech charakteru wybierzcie te, które pasują do konkretnego bohatera. Jeśli nie znacie znaczenia któregoś z wyrazów, proszę, zajrzyjcie do słownika.

ambitny, bojaźliwy, cyniczny, dziecinny, energiczny, fałszywy, gwałtowny, honorowy, irytujący, jowialny, kłótliwy, lekceważący, łagodny, mściwy, natrętny, opanowany, powściągliwy, rozumny, skupiony, tchórzliwy, uparty, wrażliwy, zapamiętały

Bezprym

Mieszko Lambert

   

Teraz spróbujcie w kilku zdaniach opisać uczucia braci na podstawie sytuacji przedstawionej w tekście. Wykorzystajcie sformułowania i porównania, które Wam tutaj podaję.

- krew pulsowała w jego żyłach,

- coś go dławiło w gardle,

- trzymał nerwy na wodzy,

- złość w nim buzowała,

- oblał go zimny pot,

- natrętny jak mucha,

- trząsł się ze strachu jak osika,

- zbladł jak ściana,

- serce waliło jak młot,

- nogi miał jak z waty.

 

 

I już ostatnie zadanie, zastanówcie się nad tym,

- Jakie powinny być wzajemne relacje rodzeństwa?

- Co sprawia, że niekiedy psują się więzi łączące rodzeństwo?

- Jakie czynniki gwarantują dobre relacje między rodzeństwem?

- Jak naprawić zerwane więzi między dziećmi?

 

 

Pozdrawiam Was ciepło

Renata Chmielowska

Muzyka 23.03.2020

Witam uczniów klasy 5!

Bardzo prosze powtórzyć materiał o F.Chopinie.

1.W linku poniżej przeczytajcie informacje biograficzne o kompozytorze.

http://www.muzykotekaszkolna.pl/wiedza/kompozytorzy/chopin-fryderyk-1810-1849/

2. Posłuchajcie utworu F. Chopina z linku poniżej i scharakteryzujcie go własnymi słowami(jaki ma charakter, tempo czy jest smutny,wesoły.)

https://www.youtube.com/watch?v=dN1XUV6QclU

JĘZYK ANGIELSKI KLASA 5 23. 03. 20

Dzień dobryJ

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: At school.

Dzisiaj poznacie czasownik modalny must. Zapiszcie poniższą notatkę w zeszycie:

Must – musisz

Mustn’t – nie wolno ci

You must study. – Musicie się uczyćJ

You mustn’t go out. – Nie wolno wam wychodzić z domuL

Otwórzcie podręczniki na stronie 67.

Zadanie 1 strona 67. Wysłuchajcie nagrania 2.27 (nagranie znajdziecie w strefie ucznia macmillan, podręcznik Brainy 5, CD 2 track 27) i wskażcie (zgodnie z nagraniem) must lub mustn’t (jak widzicie w zadaniu podane są 2 odpowiedzi, tylko jedna zgadza się z nagraniem.

Na stronie 70 w podręczniku znajdziecie tłumaczenie zwrotów z dialogu (ramka At school). Proszę o jej przepisanie do zeszytu.

Po przepisaniu wyrazów z ramki, wysłuchajcie jeszcze raz nagrania 2.27 i zwróćcie uwagę na wymowę tychże zwrotów.

Zadanie 2.

Wysłuchajcie nagrania 2.28 (strefa ucznia macmillan) i powtórzcie wymowę wyrazów – 2x. Następnie, proszę przepisać te wyrazy do zeszytu i je przetłumaczyć (tabelka Behaviour at school strona 70 w podręczniku)

Zadanie 4.

Uzupełnijcie zdania. Wzorujecie się na dialogu z zadania 1.

Zadanie domowe (zadania utrwalające zdobyta wiedzę):

Ćwiczeniówka: zad. 1, 2, 3 str. 49, zad. 4 str. 49 – dla chętnych

PowodzeniaJ W czwartek sprawdzimy Wasze odpowiedzi.

PozdrawiamJ

 

Wsparcie psychologiczne w czasie pandemii koronawirusa – gdzie szukać pomocy?

korona

Drodzy Uczniowie!

Sytuacja, która rozwija się w naszym kraju wymaga od nas nieco innego podejścia do życia, a co się z tym wiążę do zdobywania wiedzy i kształcenia umiejętności i postaw. 
A zatem, trzeba stawić czoła nowym wyzwaniom. W związku z tą sytuacją zachęcam was do przeczytania ciekawego artykułu związanego z radzeniem sobie podczas epidemii.

MARTA WASZKIEWICZ 17 MARCA 2020

Pandemia koronawirusa to dla wielu ogromne obciążenie psychiczne. Wszyscy niepokoimy się obecną sytuacją związaną z pandemią. Jedni mniej, inni bardziej. Niektórym lęk uniemożliwia normalne funkcjonowanie. Jeśli odczuwasz znaczne obciążenie psychiczne lub znasz osoby, które nie radzą sobie w tym trudnym czasie, zgłoś się po pomoc.

Obecna sytuacja związana z rozwojem koronawirusa SARS-CoV-2 w Polsce może stanowić dodatkowe obciążenie dla zdrowia psychicznego. Jednym z zagrożeń, przed którym ostrzegają eksperci Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) jest ciągłe śledzenie wiadomości na temat wirusa z niesprawdzonych źródeł, które może prowadzić do narastania niepokoju i stresu.

Nowe informacje dopływają do nas non stop. Wiele z nich to fake newsy, siejące tylko jeszcze większą panikę. Radzimy ograniczyć śledzenie sytuacji. Nie trzeba tego robić, aby być dobrze poinformowanym. Jeśli nieustannie masz włączoną telewizję informacyjną, zmień kanał. Jeśli twoi znajomi permanentnie dostarczają ci informacji, poproś, aby przestali lub postaraj się od tego odciąć.

Eksperci zalecają stosowanie się do komunikatów publikowanych przez oficjalne, potwierdzone źródła, takie jak komunikaty WHO i strony rządowe (witryna Ministerstwa Zdrowia czy Głównego Inspektoratu Sanitarnego). Znajdziecie tam m.in. informacje o tym, jak dbać o siebie i swoje otoczenie oraz w jaki sposób zminimalizować ryzyko. Należy też sprawdzać fakty.

  •  Informacji można zasięgnąć również dzwoniąc na infolinię Ministerstwa Zdrowia pod numer telefonu 800-190-590.
  •  Polecamy także zapoznać się z instrukcją WHO, Mental Health Considerations during COVID-19 Outbreak.
  •  Można zadzwonić np. na infolinię Centrum Wsparcia Dla Osób W Stanie Kryzysu Psychicznego, która od 2017 roku działa całodobowo, 7 dni w tygodniu pod numerem 800-70-2222.

Jeśli jednak lęk utrudnia funkcjonowanie na tyle, że nie jesteś w stanie skupić się na pracy, nauce, rodzinie albo masz myśli samobójcze, warto zasięgnąć profesjonalnej pomocy.

Linia Wsparcia jest całkowicie bezpłatna. Pod numerem telefonu, mailem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz na czacie dyżurują psychologowie z Fundacji ITAKA. Udzielają porad i kierują dzwoniące osoby do odpowiednich placówek specjalistycznych w danym regionie kraju. Gotowi są do wysłuchania, zrozumienia i akceptacji. Możesz porozmawiać z nimi o swoim problemie, a także uzyskać profesjonalną pomoc. W wyznaczonych godzinach pełnią dyżury również specjaliści – lekarze psychiatrzy, prawnicy oraz pracownicy socjalni. Informacja o dyżurach znajduje się na stronie www.liniawsparcia.pl.

Z pomocy Centrum Wsparcia może skorzystać każdy, kto czuje, że jest w stanie kryzysu psychicznego oraz wszystkie osoby, które potrzebują pomocy, rozmowy, porady, wsparcia psychologicznego lub rozmowy z psychiatrą. Jeśli czujesz się stale przygnębiony, samotny, nie dajesz sobie rady z codziennością i stresem lub zamartwiasz się o swój stan zdrowia, zadzwoń.

Kryzys psychiczny to moment, kiedy czujesz, że problemy cię przerastają, czujesz, że więcej już nie udźwigniesz. Jego powodem może być również życie w ciągłym stresie. Przedłużanie się takiego stanu może prowadzić do depresji. Czasem załamaniu nerwowemu towarzyszą myśli samobójcze. W takiej sytuacji warto zasięgnąć porady specjalisty. Nie czekaj! Daj sobie pomóc!

Źródło: Centrum Wsparcia Dla Osób w Stanie Kryzysu Psychicznego, www.gov.pl

Poniżej dodaję również linki do ciekawych stron, które zapewne zajmą wam odrobinę czasu i dostarczą nowej wiedzy.

https://www.dyktanda.net/

https://polona.pl/

http://www.muzykotekaszkolna.pl/

https://esero.kopernik.org.pl/

https://www.national-geographic.pl/traveler/zostanwdomu-i-zwiedzaj-online-10-muzeow-ktore-umozliwiaja-wirtualne-wycieczki?fbclid=IwAR0wHG2gNW8TpBAy1qnE9C341sT6YgqM-F8GIPEhVdqgdmumlh9GRE8-UsE

https://lektury.gov.pl/

https://ninateka.pl/edu

www.polskieradio.pl/18,Polskie-Radio-Dzieciom

https://rozrywka.tvp.pl/47090255/telewizja-polska-blizej-dzieci-i-mlodziezy%20-

 

Pozdrawiam  pedagog szkolny Izabela Szcepańczyk

Kochani,

dziś kolejny temat powtórkowy. Dotyczy on dwóch nieodmiennych części mowy - przyimka i spójnika. Mamy go w podręczniku na str. 175.

Dla odmiany zaproponuję Wam dzisiaj materiał z e-podręczniów. Poniżej zamieszczam trzy linki, bardzo proszę, abyście odwiedzili te strony, przeczytali wiadomości tam zamieszczone i wykonali ćwiczenia online.

Bez przyimka ani rusz

Przy imieniu stoi, nikogo się nie boi

Forma bez zmian - nieodmienne części mowy

Wkrótce prześlę Wam link do quizu.

Pozdrawiam Was cieplutko

Renata Chmielowska

Historia

Dzień dobry :)

Przesyłam informacje na temat realizacji tematu lekcji: "Mieszko I i początki Polski. Taki temat proszę zapisać w zeszycie.

Poniżej przesyłam link do strony e-podreczniki. Proszę zapoznać się z treścią materiału i wykonać ćwiczenia interaktywne, aby sprawdzić swoją wiedzę. Do zeszytu przepiszcie definicje: gród i  plemię.

https://epodreczniki.pl/a/mieszko-i---poczatki-panstwa-polskiego/DsBuZoaw7

Następnie z podręcznika przepiszcie wykres dotyczący chrztu Polski (przyczyna, wydarzenie, skutek) - str. 167.

Na koniec proszę przeczytać tekst w podręczniku : "W obronie granic" str. 168 i wykonać ćw. 3 str. 169 podręcznik (do zeszytu)

Życzę spokojnego weekendu i zdrówka

Pozdrawiam Was serdecznie

Barbara Pawińska

Matematyka - część 4

Drodzy Uczniowie, mam dla Was propozycję - rozejrzyjcie się uważnie w Waszych domach. Na pewno znajdziecie mnóstwo przykładów ułamków dziesiętnych, zerknijcie na paragony ze sklepu lub do lodówki. 

Założyłam dla Was tablicę lino (taką jak robiliśmy o zainteresowaniach). Proszę, postarajcie się umieścić tam karteczki dotyczące ułamków w Waszym otoczeniu. 

tablica ułamkami dziesiętnymi

Udanego tropienia ułamków! Spokojnego weekendu!

Pozdrawiam, J. Chudy

Moi Drodzy,

dziś czas na powtórkę wiadomości o przysłówku. Ten temat macie w podręczniku zamieszczony na stronie 173. Proszę przeczytajcie go sobie dokładnie, zwróćcie szczególnie uwagę na te nowe treści dotyczące stopniowania przysłówków. Mówiliśmy już o stopniowaniu przymiotników, więc myślę, że nie powinniście mieć z tym najmniejszych problemów. Mamy takie same nazwy stopni, takie same typy stopniowania jak przy przymiotniku. Wykonajcie ćwiczenia z podręcznika pisemnie 2 i 6, resztę ustnie.

Ten temat mamy w ćwiczeniówce na stronie 30 i tutaj już pisemnie mamy więcej zadań do zrobienia: 2-10.

Proszę jeszcze, żebyście podeszli do rozwiązania quizu, oto link joinmyquiz.com i kod 032266. Podpiszcie się swoim imieniem i pierwszą literką nazwiska. Powodzenia!

W razie jakichkolwiek pytań piszcie do mnie na maila. Chociaż w taki sposób mamy możliwość „porozmawiania” sobie tam z Wami.

Ściskam Was mocno i pozdrawiam

Renata Chmielowska

Guten Morgen /Guten Tag być może Guten Abend!
Dziś parę słów o czasownikach zwrotnych.
Thema: Ich freue mich.
Spróbujcie odmienić w j. polskim czasownik cieszyć się. Zwróćcie uwagę, iż zaimek się jest nieodmienny. Potrafimy już odmienić czasowniki przez osoby, dziś poszerzamy swoją wiedzę o czasowniki zwrotne. Książka( podręcznik) str. 58->tabela. Zwróćcie uwagę, iż w niemieckim zaimek zwrotny sich podlega odmianie. ( proszę przepisać odmianę czasownika sich freuen( cieszyć się) do zeszytu

  • Następnie proszę przeczytać ankietę odnośnie śniadania ( książka str. 60) Übung 3a
  • Po przeczytaniu tekstu proszę rozwiązać Übung 3b ( w książce)
  • Słowa klucze do ankiety:


die Schὒler-uczniowie

gesund-zdrowo
ungesund-niezdrowo
die Hälfte-połowa
nehmen-brać

Tipp : Pamiętaj nie musisz rozumieć każdego słówka/wyrażenia z tekstu. Spróbuj zrozumieć dane słowa z kontekstu wypowiedzi.
Viel Spaβ

Joanna Cesarz

 

HISTORIA: Temat: Zanim powstała Polska

Drodzy uczniowie klasy V, ponieważ nie możemy spotkać się na lekcji historii w szkole, przesyłam Wam materiał do samodzielnego (lub z pomocą rodziców) przerobienia w domu. Proszę, abyście zapoznali się z treścią podręcznika do historii na str. 160 - 164. Następnie obejrzyjcie prezentację i stosujcie się do poleceń w niej zawartych. Oczywiście proszę przepisać notatkę do zeszytu (tak jak to robimy w szkole). Zeszyty z wykonanymi poleceniami i pracę domową sprawdzę, po powrocie do szkoły.

Link do prezentacji: https://prezi.com/mfrhd5mid2fg/zanim-powstaa-polska/

Praca domowa:

- zeszyt ćwiczeń: ćw. 2, 3 str. 88, ćw. 4 i 5 str. 89

Na dzisiaj to wszystko :)

Życzę Wam powodzenia w nauce i trzymam za Was kciuki.

Do zobaczenia (mam nadzieję, że już niedługo :)

Barbara Pawińska

 

 


 

Wychowanie fizyczne

.:instrukcja dla uczniów:.


 


 

KLASA 5

Date: 18. 03. 20

Lesson

Topic: Present Simple and Present Continuous.

Moi drodzy przed nami powtórka z dwóch czasów: czasu present simple i czasu present continuous. Bardzo proszę, abyście w podręcznikach do nauki języka angielskiego odszukali informacje na temat tych dwóch czasów (jak są skonstruowane, jak tworzymy zdania pytające, a jak przeczące, krótkie odpowiedzi, i kiedy możemy tych czasów użyć – to wszystko już przerabialiśmy)

Na podsumowaniu działu 5 w podręczniku znajdziecie zestawienie tych 2 czasów. Proszę sporządźcie z tego notatkę pod tematem lekcji.

Praca domowa str. 47 w ćwiczeniówce.

Ciekawa lekcja na temat tych 2 czasów.

https://www.youtube.com/watch?v=jppW4UByWOc


 

Date: 20. 03. 20

Lesson

Topic: Train your brain.

Powtarzamy słownictwo i gramatykę z podsumowania działu 5.

Praca domowa: str. 48 w ćwiczeniówce.


Moi Kochani,

kolejny dzień kwarantanny i kolejne zadanie dla Was.

Proszę, zapoznajcie się z tematem zamieszczonym w podręczniku na stronie 170. Opisy mieliśmy już wcześniej, więc teraz w ramach przypomnienia: czym jest opis, z ilu części się składa, jakie informacje umieszczamy w każdej z nich itp.

Przeczytajcie również przykładowy opis krajobrazu, który jest na stronie 171. Zwróćcie uwagę na: akapity, zastosowane słownictwo, plastyczność tego opisu, dzięki czemu łatwo sobie wyobrazić, jak wygląda ten krajobraz, co kolejno znajduje się od elementów znajdujących się najbliżej nas, aż do tych w tle. I pamiętajcie, Kochani, stosujemy synonimy, by uniknąć powtórzeń.

Wykonajcie ćwiczenia 1-3 ze strony 171 oraz 5 i 6.

Ten temat znajduje się również w naszych ćwiczeniówkach na stronie 124. Obowiązują Was ćwiczenia 1-6.

W razie jakichkolwiek pytań, wątpliwości piszcie na mojego maila.

Pozdrawiam i życzę powodzenia

Renata Chmielowska

Dzień dobry,

proszę o wykonanie prezentacji o Św. Janie Pawle II z okazji 100 – rocznicy urodzin. Bardzo Was proszę o samodzielną pracę, nie ściągajcie z Internetu gotowych prezentacji. Tematem może być np.: J.P.II i dzieci; J.P.II i chorzy; J.P.II i młodzież.

Mocno Was ściskam i pozdrawiam Rodziców

Urszula Szymiec

GEOGRAFIA

Zachęcam Was do wchodzenia na stronę https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/klasa-5

Są tam lekcje z wszystkich przedmiotów, te z geografii pokrywają sie a naszą wczorajszą lekcją. Zapoznajcie się z tym materiałem przed zrobieniem testu.

Katarzyna Maciążek

Matematyka - lekcja 2, 3

Bardzo proszę o kontynuowanie tematów związanych z ułamkami dziesiętnymi. 

filmik

ćwiczenia

 

 

Powodzenia!

JĘZYK NIEMIECKI

Drodzy uczniowie, zaczynamy nowy dział, który związany jest
z żywieniem. 
Thema: 
Zum Frühstück esse ich...
Na początku proszę o przypomnienie odmiany czasownika "essen". który należy do grupy czasowników nieregularnych. Był on omawiany w dziale pierwszym. Proszę sobie zapisać jego odmianę w zeszycie. Następnie proszę się zapoznać ze stroną 86->

http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/meine-deutschtour-7-sb/#p=88

oraz przepisać nazwy produktów spożywczych, grupując na der/die/das
Wymowę powyższych słówek usłyszycie wpisując do wyszukiwarki hasło:
docwiczenia.pl, następnie kod: D75AUS i proszę wybrać nagranie 34.

Hausaufgabe

Dokończ zdanie:

Zum Frühstück esse ich...

viel Spaß!

Joanna Cesarz

GEOGRAFIA

Drodzy uczniowie klasy piątej,

Bardzo proszę, abyście zapoznali się z treścią podręcznika na s. 86-90, rozdział "Przez lądy i oceany". Proszę przeczytajcie go ze zrozumieniem, a następnie rozwiążcie specjalnie dla Was przygotowany test.

Proszę wejść na stronę joinmyquiz.com i wprowadzić kod 471274

Podpiszcie test imieniem i nazwiskiem.

Czas wyznaczony na zakończenie testu to 20 marca, godzina 19.00. Czekam na Wasze rozwiązania i pozdrawiam,

Katarzyna Maciążek

 


 

Informatyka i technika klasa V

Proszę o wykonanie prezentacji multimedialnej  na temat:

„Metal i stopy metali – właściwości i zastosowanie”

 

.:pobierz zadanie:.


 

Kochani Uczniowie!

Okres kwarantanny spowodował, że nie możemy się spotykać w szkole, ale możemy ten czas wykorzystać na naukę. W takim razie zaczynamy.

Ostatnio przeczytany na lekcji wiersz pt. "Muzyka Pana Chopina" ze strony 159 w podręczniku przekształćcie na opowiadanie, które będzie się rozpoczynać od słów: "W pogodny dzień, gdy była już pełnia lata...

Drugie zadanie dla Was

Oto link do pewnego utworu https://www.youtube.com/watch?v=-dvbiz7iXe4 wysłuchajcie go proszę, a następnie zilustrujcie swoje wyobrażenia w trakcie odbioru muzyki.

Pracę plastyczną i opowiadanie prześlijcie mi na email do 18 marca.

Pozdrawiam ciepło wszystkich razem i każdego z osobna ;-)

Renata Chmielowska

 

Moja okolica - plastyka

Drodzy Piątoklasiści!

Zapraszam Was do wykonania dowolną techniką pracy pt. "Moja okolica oczami młodego człowieka". Format pracy A3. Wasze prace zostaną umieszczone na platformie eTwinning projektu "Moja okolica oczami młodego człowieka". PAMIĘTAJCIE O TYM, aby każda praca była podpisana w prawym, dolnym rogu, najlepiej czarnym pisakiem. Każda praca będzie oceniona przeze mnie. Pracę w wersji papierowej proszę przynieść na plastykę, która odbędzie się już w szkole. Zdjęcia gotowych prac prześlijcie do piątku (20.03) na tablicę w sieci, którą znajdziecie tu:

WIRTUALNA GALERIA PRAC

Oto krótka instrukcja wrzucania zdjęcia:

instrukcja tablicy

Powodzenia, Beata Pieprzyk


Język angielski
Drodzy uczniowie,
Na początek naszych nietypowych zajęć, proponuję rozgrzewkę językową. Przesyłam wam link do strony na której znajdziecie kod QR umożliwiający pobranie fajnej aplikacji do nauki języka angielskiego na telefon. https://quizlet.com/pl/mobile
Czytnik kodów QR też możecie sobie szybko i nieodpłatnie zainstalować - warto to zrobić, ponieważ dzięki temu od czasu do czasu będziecie  mogli korzystać z telefonów na zajęciach z języka angielskiego i nie tylko:)

Witam na pierwszej pozaszkolnej lekcji języka angielskiego. Poniżej znajduje się temat lekcji. Proszę go przepisać do zeszytu i wykonać zadane ćwiczenia.
 
Lesson                                                         date 16. 03.2020
Topic: Spory Sue: Episode V – Sue isn’t listening!
Proszę wysłuchać nagrania historyjki (przesyłam pliki audio). Numer nagrania z historyjką znajduje się w podręczniku) Po dwukrotnym wysłuchaniu i przeczytaniu nagrania pod tematem lekcji wypisujecie słówka których nie znaliście i  tłumaczycie je na język polski oczywiście J
.
W zeszycie przedmiotowym lub w zeszycie dodatkowym wykonujecie zadanie 2. Zadanie polega na wychwyceniu fałszywych informacji i poprawieniu ich tak, aby zdania były zgodne z historyjką.
P. S. Prace domowe i notatki z lekcji będą po zakończeniu kwarantanny sprawdzane i wybiórczo oceniane. Proszę nie zostawiajcie wszystkiego na ostatnią chwilę. Uczcie się i powtarzajcie materiał na bieżąco!
Materiały audio do zadań w podręczniku i ćwiczeniówce znajdziecie tu : https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia
Pozdrawiam i powodzenia. W razie wątpliwości proszę o kontakt za pośrednictwem UONET

Matematyka - lekcja 1

Drodzy Piątoklasiści!

Przed nami kolejny dział - ułamki dziesiętne.

Proszę, zapoznajcie się z tematem "Ułamki o mianownikach 10, 100, 1000..."  dostępnym pod linkiem

kliknij tutaj

 

W wolnym czasie zapraszam również do łamigłówek i zadań związanych z projektem "W świecie symetrii"

 

zadania projektowe na czas kwarantanny

 

Już  w następnym tygodniu kolejna porcja wiedzy!

Powodzenia i pozdrawiam!

J. Chudy

BIOLOGIA

Witam uczniów klasy V.

W załaczeniu przesyłam Wam link do prezentacji z biologii. Proszę się z nią zapoznać, zrobić notatke do zeszytu, przeczytać odpowiedni rozdział w podręczniku. Następna prezentacja w środę 18.03.2020.Uczcie się pilnie. Pozdrawiam.

J. Górnisiewicz

https://drive.google.com/open?id=1sUiWhrgxCZO6S3L5dOaqqoRtkTTuMcRf

Akcje w których uczestniczymy

szkola_bez_przemocy_small.jpg
Copyright © 2020 Szkoła Podstawowa nr 2 w Siewierzu. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.
Tuesday the 7th. Siewierz 2013