ZDALNE ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2019/2020

Starszy oddział przedszkolny, uczniowie klasy III i VIII wraz z wychowawcami serdeczniej zapraszają do obejrzenia filmu "Zdalne zakończenie roku szkolnego 2019/2020 Szkoły Podstawowej nr 2 w Siewierzu":

 

 

Życzymy udanych, niezapomnianych i słonecznych wakacji!

Aneta Bednarz, Beata Pieprzyk, Dagmara Małota-Machura

Matematyka 25.06.2020

Kochani Uczniowie! 

Serdecznie Wam dziękuję za cały rok ciężkiej i trudnej pracy!

Życzę udanych, spokojnych i przede wszystkim zdrowych WAKACJI!

Pozdrawiam serdecznie!

J.Chudy

J.NIEMIECKI 25.06.2020 


https://drive.google.com/file/d/1nrrhlfQKxlwvL3t_DrnwaPulw2O5S0NK/view?usp=sharing

 

 

Joanna Cesarz 

 

   informatyka

Drodzy Uczniowie,

Dotarliśmy już do ostatniej lekcji w tym trudnym roku szkolnym.


Chciałbym wszystkim uczniom, bardzo serdecznie podziękować za całe dotychczasowe zaangażowanie i bardzo trudną pracę. Pomimo różnych trudności, dołożyliście ogromnych starań w  realizacji przekazywanych zadań  – bardzo to doceniam. Jestem pod wrażeniem, jak świetnie poradzili sobie wszyscy uczniowie oraz Rodzice z nową, innowacyjną metodą nauczania.


Mam wielką nadzieję że w nowym roku szkolnym spotkamy się w normalnych okolicznościach w szkole.

Pozdrawiam – wypoczywajcie na wakacjach – odpocznijcie od komputerów.

Paweł Korusiewicz


 

Matematyka 24.06.2020

Dzień dobry!

Serdecznie zapraszam do zapoznania się z projektem Wakacje z Matzoo 2020. Jest to wakacyjna liga zadaniowa. Szczegóły w linku: kliknij

Pozdrawiam Was serdecznie!!!

J.Chudy



JĘZYK ANGIELSKI KLASA 5  24. 06. 20

Dzień dobry J

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: At the campsite.

Otwórzcie podręczniki na stronie 105.

Zadanie 1. Wysłuchajcie nagrania 3.31 i przeczytajcie dialog. Następnie, zaznaczcie prawidłowy wyraz.

Otwórzcie podręczniki na stronie 108 i przepiszcie do zeszytów wyrazy z ramek At the campsite oraz Campsite.

Otwórzcie ćwiczeniówki na stronie 75 i wykonajcie zadanie 1 oraz 2.

POWODZENIA J


 


JĘZYK ANGIELSKI KLASA 5  24. 06. 20

Dzień dobry JPoniedziałkowe problemy techniczne uniemożliwiły mi zamieszczenie poniższej lekcji. Lekcja jest króciutka, dlatego bardzo proszę o wykonanie zawartych w niej zadań i poleceń.

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: Sporty Sue: Episode 8..

Otwórzcie podręczniki na stronie 102.

Zadanie 1. Wysłuchajcie nagrania 3.28 i przeczytajcie historyjkę.

Otwórzcie podręczniki na stronie 109 i zapoznajcie się z informacjami w ramkach Future with be going to: questions and short answers oraz Future with be going to: wh-questions.

POWODZENIA J


 

 

Witajcie Kochani,

dziś wybierzemy się w podróż z Martyną Wojciechowską...

Temat: Martyna na dachu świata!

Podczas tej lekcji przeczytamy fragment dziennika Martyny Wojciechowskiej.

Zapewne każdy z Was słyszał o Martynie Wojciechowskiej, dzielnej polskiej podróżniczce.

Zanim przejdziemy do lektury fragmentu jej dziennika, przeczytaj o jej osiągnięciach i inspiracjach:

https://martyna.pl/o-mnie

Teraz przejdź do lektury fragmentu dziennika podróżniczki, który znajdziesz w podręczniku na stronach 302 – 303.

Na podstawie obydwu przeczytanych tekstów oraz własnych wyobrażeń wykonaj w zeszycie zadanie 5 ze strony 304.

Przepisz do zeszytu definicję dziennika, którą znajdziesz w „Nowej wiadomości” na stronie 303.

Popatrz na tekst Martyny Wojciechowskiej, który znajduje się w podręczniku, przez pryzmat przepisanej definicji. Które cechy dziennika można w nim dostrzec? Odpowiedź zapisz w punktach w zeszycie.

 

Pozdrawiam Was ciepło

Renata Chmielowska

24 VI 2020 r.


 

 

Wychowanie Fizyczne 23.06.2020

Bezpieczne wakacje.

Przed Wami wakacje, czas beztroski. Aby radośnie i bezpiecznie spędzić wakacyjny czas chcę byście przypomnieli sobie kilka zasad.

Bezpieczny wypoczynek


 

Matematyka 23.06.2020

Dzień dobry!

Dziś kilka zadań na rozruszanie mózgów. Powodzenia!

kliknij

Pozdrawiam!

J.Chudy

23.06.2020 J.NIEMIECKI 

Thema: Was machst du in den Sommerferien?

Mówiąc o czasie przyszłym, używamy Futur I

Ich werde Wasserball spielen.

Meine Mutter wird sich sonnen.

Wir werden wandern

Konstrukcja Futur I werden ( forma odmienna) plus bezokolicznik

Ich werde
du wirst
er/sie/es wird

wir werden
ihr werdet
sie/Sie werden

Proszę o zapoznanie się z miejscami, gdzie możemy spędzić wakacje oraz wkleić swoją wypowiedź : Klijnij tutaj gdzie zamierzacie spędzić czas wakacji, bądź co zamierzacie robić)

https://www.youtube.com/watch?v=gyiQ2T1BMkk- filmik do inspiracji

Czekam na Wasze wypowiedzi!

Pozdrawiam

Frau Cesarz


Dzień dobry,

dziś garść ortografii.

Temat: Kiedy mała, a kiedy wielka litera?

Wszystkie zasady pisowni wielką literą są w podręczniku na str. 319 i oczywiście w Waszych głowach ;-) Jeśli ktoś nie pamiętaj którejś, to proszę przejrzeć dokładnie wiadomości, które są w "Przypomnieniach" i zapoznać się z "Nowymi wiadomościami".

Proszę wykonajcie w zeszycie ćwiczenia 4 (tabelka) i 8, pozostałe zadania ustnie.

W ćwiczeniówce ten temat mamy na str. 86. Proszę Was o zrobienie zadań 2-5 i 7-8.

Pozdrawiam

Renata Chmielowska

23 VI 2020 r.


 

Dzień dobry,

przed nami ostatnia prosta przed wakacjami, a dzisiejszy temat poświęcony będzie radiowcom.

Temat: Zgłębiamy tajniki pracy radiowców

Podczas tej lekcji dowiemy się, kto pracuje w radiu oraz jak realizowany jest spektakl radiowy.

  1. Przeczytaj opisy osób, które pracują w radiu. zamieszczone są one w podręczniku na stronie 312.
  1. Wyobraź sobie, że zaproponowano Ci pracę w radiu. Jakie stanowisko odpowiadałoby Ci najbardziej? Dlaczego? Odpowiedzi zapisz w zeszycie.
  2. Zapoznaj się z "Nową wiadomością", która jest w podręczniku na str. 313 i ustnie odpowiedz na pytania z zadania 4.
  3. Obejrzyj program „Kultura od kuchni”, z którego dowiesz się, jak powstają spektakle radiowe.
  4. I na koniec krótki filmik dotyczący odmiany rzeczowników.

Pozdrawiam Was ciepło

Renata Chmielowska

22 VI 2020 r.


 

 

 

 

 

 


Klasa V plastyka 22 czerwca 2020r.

Witam Drodzy Piątoklasiści!

Dzisiaj zajmę się wystawianiem Wam ocen końcoworocznych.

Dziękuję Wam za współpracę i życzę Wam udanych wakacji!

Pozdrawiam, Pani Beata


Wychowanie Fizyczne 19.06.2020

Aktywny i bierny wypoczynek.


Dzień dobry. Z prezentacji, którą zamieszczam, dowiecie się, w jaki sposób możemy aktywnie i biernie wypoczywać.

Aktywny i bierny wypoczynek


Historia 19.06. 2020

Temat: Powtórzenie rozdziału VII "Polska w XIII-XV wieku

W ramach powtórzenia proszę wykonać ćwiczenia na learningapps: "Polska w XIII-XV wieku": https://learningapps.org/join/sitiukv5

To wszystko na dzisiaj.

Pozdrawiam serdecznie

Barbara Pawińska


 

JĘZYK ANGIELSKI KLASA 5  19. 06. 20

Dzień dobry J

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: In the country.

Otwórzcie podręczniki na stronie 101.

Zadanie 1. Wysłuchajcie nagrania 3.25 i powtórzcie wyrazy x2.

Otwórzcie podręczniki na stronie 108 i przepiszcie do zeszytów wyrazy z ramki Landscape.

Otwórzcie ćwiczeniówki na stronie 72 i wykonajcie zad. 1 oraz 2.

POWODZENIA J



GEOGRAFIA, 19.06.

Dzień dobry,

dziś przed nami ostatni temat z geografii: Krajobraz wysokogórski Himalajów. Bardzo proszę zapoznajcie się z treścią podręcznika na s. 149 oraz z filmem deukacyjnym i zróbcie w zeszycie notatkę na wzór notatek z poprzednich lekcji.

Bardzo dziękuję Wam za pracę w tym roku szkolnym i życzę udanych i zdrowych wakacji,

Katarzyna Maciążek


 

Witajcie Kochani,

dziś lekcja poświęcona przygodom...

Temat: Smak przygody

Posłuchajcie utworu muzycznego i przeczytajcie wiersz, który jest w podręczniku na str. 286.

Poszukajcie w wierszu epitetów i przenośni.

Przyjrzyjcie się obrazowi, który jest obok wiersza i spróbujcie wskazać związek tego dzieła plastycznego i utworu muzycznego/literackiego.

Przeczytajcie "Nową wiadomość" dotyczącą rymów i wpiszcie ją sobie do zeszytu. Następnie wypiszcie z wiersza po dwie prary rymów (dokładnych i niedokładnych) .

Pozdrawiam

Renata Chmielowska

19 VI 2020 r.


 

Matematyka 19.06.2020

Drodzy Piątoklasiści!

Przez ostatnie dwa lata realizowaliśmy na lekcjach innowację dotyczącą elementów OK na lekcjach matematyki. Bardzo Was proszę o wypełnienie krótkiej ankiety, abym wiedziała, czy chcecie kontynuować nasze dzieło w przyszłym roku :-)

ankieta

Miłego weekendu!

J.Chudy

Historia 

Link do video spotkania 

https://meet.jit.si/WorseCommentsDisputeDesperately

Zapraszam 

Barbara Pawińska

 

Witajcie Piątoklasiści!

Przypominam, że w związku z egzaminami ósmoklasistów, najbliższe dni - wtorek 16 VI, środa 17 VI i czwartek 18 VI - są dla Was dniami wolnymi od zajęć dydaktycznych.

Pozdrawiam ciepło

Renata Chmielowska

15 VI 2020 r.


 

Historia - poprawa

 

Dzień dobry 

Wysyłam link do spotkania online

https://meet.jit.si/LoyalPlacementsInterviewCrazily

Do zobaczenia o 10.00


 

Plastyka 15 czerwca 2020r.

Witam serdecznie Piątoklasiści!

Krótkie zadanie plastyczne dla Chętnych:

Wykonaj rysunek zatytułowany "Mój autoportret".

Poprzednią lekcję poświęciłam na wystawienie ocen. Proszę osoby, które mają ocenę niepewną o nadesłanie brakujących prac. Mój email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pozdrawiam,

Pani Beata


 


 

JĘZYK ANGIELSKI KLASA 5  15. 06. 20

Dzień dobry J

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: I’m going to have a party.

Otwórzcie podręczniki na stronie 109 i zapoznajcie się z informacjami z tabelki Future with be going to: negative and affirmative.

Otwórzcie ćwiczeniówki na stronie 71 i wykonajcie zadanie 1 i 2. Zad. 3 i 4 – dla chętnych.

POWODZENIA J


 

Witajcie moi Kochani.

Dzisiejszy temat lekcji dotyczył będzie interpunkcji, a dokładniej wielokropka.

Temat: Kiedy używamy wielokropka?

Przeczytajcie rozmowę pani Kropki i pana Przecinka, którą mamy w podręczniku na str. 279.

Zapoznajcie się z „Nową wiadomością” i zapiszcie w zeszycie krótką notatkę.

Wielokropkiem, czyli znakiem interpunkcyjnym składającym się z trzech następujących po sobie kropek, zaznaczamy urwaną, niedokończoną z powodu emocji wypowiedź. Znak ten jest również przydatny, gdy chcemy opuścić fragment cytowanego tekstu – należy wówczas umieścić wielokropek w nawiasie […].

Wykonajcie zadania, które są w podręczniku na str. 279.

Teraz czas na zadania z ćwiczeniówki, otwórzcie je na str. 101 i wykonajcie zadania 2-5.

Pozdrawiam

Renata Chmielowska

15 VI 2020 r.


 

Historia 15. 05. 2020

Dzień dobry :)

Zapraszam uczniów kl. V , którzy chcą poprawić ocenę z historii do spotkania online jutro (poniedziałek) o godz. 10.00

Link opublikuję w waszej zakładce 15 minut wcześniej. Przypominam o obowiązkowo włączonej kamerce i mikrofonie.

 

Pozdrawiam serdecznie

Barbara Pawińska

 

 

15.05.2020

J.NIEMIECKI 


Zapraszam do powtórki działu III. 

https://wordwall.net/resource/2944914

Joanna Cesarz 

 

 

Wychowanie Fizyczne 10.06.2020

Systemy rozgrywek sportowych.


Dzień dobry. Proszę zapoznać się z najpopularniejszymi systemami rozgrywek.

Systemy rozgrywek



JĘZYK ANGIELSKI KLASA 5  10. 06. 20

Dzień dobry J

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: When’s your birthday.

Otwórzcie podręczniki na stronie 98.

Zadanie 1. Wysłuchajcie nagrania 3.17 i powtórzcie wyrazy.

Otwórzcie podręczniki na stronie 108 i przepiszcie do zeszytów wyrazy z ramki Months of the year.

Zadanie 2. Spójrzcie na kalendarz w zadaniu 1. Wysłuchajcie nagrania 3.19 i powtórzcie zwroty. Następnie, odpowiedzcie na pytania 1-3.

Otwórzcie podręczniki na stronie 108 i przepiszcie do zeszytów wyrazy z ramki Ordinal numbers.

Zadania utrwalające:

Ćwiczeniówka: 1, 2, 3/70

POWODZENIA J


Temat: Gdzie postawić przecinek w zdaniu złożonym?

Dzisiaj temat, do którego już wczoraj podczas lekcji nawiązywałam.

Przepiszcie do zeszytu nową wiadomość z podręcznika ze str. 318. Następnie wykonajcie w zeszycie zadanie 2 z tejże strony.

W ramach ćwiczeń wykonajcie w ćwiczeniówce zadania 2 – 5 i 7 ze str. 104.     

Pozdrawiam

Renata Chmielowska

10 VI 2020 r.


 



BIOLOGIA (10.06.2020)

Witam uczniów klasy V!

W linku notatka do dzisiejszej lekcji. Proszę się z nią zapoznać i wykonać zawarte tam polecenia. Proszę przeczytać temat z podręcznika. W razie pytań piszcie na mojego maila. 

Pozdrawiam. J. Górnisiewicz

https://drive.google.com/file/d/1tFtFnHss6_ggOXFGciyDH8k4h69Q7hDm/view?usp=sharing



 

Matematyka 10.06.2020

Dzień dobry! 

Tuż przed godziną 9.00 wkleję tu link do spotkania z osobami, które chcą coś poprawić.

link do spotkania

 

Temat dzisiejszy: Objętość graniastosłupa prostego.

Bardzo proszę zapoznać się z tematem w podręczniku, strona 238. Przepisać do zeszytu wzór na objętość. Wykonać zadanie 1 strona 239 oraz ćw. 1 strona 123.

Następna matematyka dopiero w piątek 19 czerwca...

Pozdrawiam Was serdecznie!

J.Chudy


 

Wychowanie Fizyczne 09.06.2020

Zasady gry w Ringo.


Dzień dobry. W wolnej chwili proszę zapoznać się z podstawowymi przepisami i zasadami gry w ringo.

Ringo


   informatyka

Informatyka

9.06.2020

Klasa V

Temat: Utrwalenie wiadomości – informatyczne quizy.

Wyścigi :  https://learningapps.org/view1454333 (graj sam)

Milionerzy: https://learningapps.org/view1454216

Podpisz obrazki:  https://learningapps.org/view341711

Milionerzy * : https://learningapps.org/view432243


 

Matematyka 09.06.2020

Dzień dobry!

Oto nowa lekcja:

link do lekcji

Przypominam, że w środę 10 czerwca o godz. 9.00 spotkanie z osobami, które chcą poprawić ocenę.

Pozdrawiam,

J. Chudy


 

Muzyka 8.06.2020

Temat: Powtórzenie wiadomości o instrumentach muzycznych.

1. Sprawdź swoją wiedzę o instrumentach muzycznych.
2. Prześlij wykonane zadania na messengera lub mail w formie zdjeć.
    https://moje.epodreczniki.pl/dolacz/333550

Pozdrawiam

Łukasz Owcarz

08.06.2020 J.NIEMIECKI


Thema: Im Resaurant

Poznaliśmy już wiele słówek, zwrotów dotyczących produktów spożywczych dziś wybierzemy się m.in. do restauracji. Dzisiejsze zadanie to: „słuchajcie i powtarzajcie”

https://www.youtube.com/watch?v=VVESkXfyZEo

Pozdrawiam

Joanna Cesarz


JĘZYK ANGIELSKI KLASA 5  08. 06. 20

Dzień dobry J

Na początek podaję odpowiedzi do ostatnich zadań. Poprawcie ew. błędy.

ex1/69

read: magazine, newspaper

watch: talent show, TV competition

listen to: radio

ex2/69

Across: 2 commentator 5 spectator

7 winner

Down: 1 player 3 athlete 4 stadium

5 swimmer 6 track

ex3/69

1 How 2 Fine 3 Tell 4 caught 5 bought 6 sounds like

ex4

1 Did you see 2 I didn’t 3 didn’t watch 4 wrote 5 caught 6 did you buy 7 bought 8 read 9 did you do 10 went 11 had 12 played 13 didn’t win 14 had

Poniżej znajduje się link do e-kartkówki i kod. Kartkówka będzie aktywna do wtorku 09. 06. 20 do godz. 16:00.

joinmyquiz.com

9818593

POWODZENIAJ


 

Witajcie,

w tym tygodniu spotykamy się dwa razy:

- poniedziałek – 11.00

- wtorek – 8.30

Czekam na Was na „starym linku”.

Pozdrawiam serdecznie

Renata Chmielowska

7 VI 2020 r.


 


GEOGRAFIA, 5.06.

Dziękuję za udział w lekcji, przesyłam link do materiałów z lekcji.

Dla tych, którzy nie zrobili quizu przesyłam kod (do poniedziałku)

Otwórz
joinmyquiz.com
i podaj kod
3609222

Pozdrawiam, K. Maciążek


 

Historia . 05. 06. 2020

Dzień dobry :)

Przesyłam link do lekcji :

 
 
Zapraszam o godz. 10.00
Do zobaczenia 
Barbara Pawińska
 
 


JĘZYK ANGIELSKI KLASA 5  05. 06. 20

Dzień dobry J

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: Revision workout.

Na początek podaję odpowiedzi do ostatnich zadań. Poprawcie ew. błędy.

ex3/93

1 tennis 2 mother and father /parents 3 Manchester 4 read5 tennis court/match   6 took 7 got     8 bus 9 wrote

ex1/67

1 wrote 2 slept 3 read 4 bought 5 caught 6 got 7 took

ex2/67

1 went 2 caught 3 slept 4 went 5 had 6 got 7 got

Otwórzcie podręczniki na stronie 96/97. Znajdziecie tu podsumowanie materiału z Unit 7.

Otwórzcie ćwiczeniówki na stronie 69 i wykonajcie zad. 1, 2, 3, 4. Zadanie 5 jest dla chętnych.

POWODZENIA J


 

Matematyka 05.06.2020

Dzień dobry!

Dzisiaj test z  liczb całkowitych oraz króciuteńka lekcja dla Was. Link jest aktywny do północy, proszę podpisać się imieniem i pierwszą literką nazwiska.

quiz lub joinmyquiz.com  kod 7578816

Link do lekcji: materiały

Udanego weekendu!

J.Chudy


 

 

Frau Cesarz is inviting you to a meeting.
 
Join the meeting:
https://meet.jit.si/SevereSpectaclesTrackObjectively
 
 

Wychowanie Fizyczne 04.06.2020

Nauka i doskonalenie startu wysokiego

Dzień dobry. Linki poniżej zawierają przykładowe ćwiczenia doskonalące start wysoki oraz prawidłową technikę biegu.

Nie ma obowiązku wykonywania ćwiczeń z linków. Osoby chętne mogą wykonać ćwiczenia za zgodą i nadzorem rodzica lub opiekuna prawnego oraz uprzedniej rozgrzewce.

Start wysoki

Technika biegu


Matematyka 04.06.2020

Dziękuję Wam serdecznie za udział w spotkaniu. Przypominam, że jutro test z dodawania, mnożenia i dzielenia liczb całkowitych. Osoby, które mają niejasną sytuację z ocenami, powinny się szczególnie starannie przygotować!!!

Dzisiejsze materiały: link do lekcji

Pozdrawiam!

J.Chudy


Historia 04. 06. 2020

Dzień dobry :)

Kończymy dzisiaj dział VII "Polska w XIII-XV wieku". W ramach powtórzenia i utrwalenia wiadomości proszę wykonać w zeszycie do historii Podsumowanie, znajdujące się na str. 190 w podręczniku. Proszę nie przysyłać zdjęć wykonanych ćwiczeń.

Jutro zapraszam Was na lekcję online o godz. 10.00. Link 5 minut wcześniej umieszczę w Waszej zakładce. 

Omówimy podsumowanie działu VII, przedstawię proponowane oceny oraz zaległości poszczególnych uczniów ( co należy poprawić).

To wszystko na dzisiaj.

Pozdrawiam serdecznie i do zobaczenia jutro.

Barbara Pawińska

Technika

Klasa V

04-06-2020

Temat: Piramida zdrowia.

TREŚĆ LEKCJI

Przypominam o zaległościach do przesłania.

 


 


 


GEOGRAFIA

Dzień dobry,

przesyłam Wam kod do quizu z ostatnich lekcji:

otwórz joinmyquiz.com i wprowadź kod 3730749

Jest aktywny do jutra do 8.45 i jest obowiązkowy. Quiz sklada się z 30 pytań, życzę Wam powodzenia!

Jutro o godzinie 9.00 zapraszam na lekcję online.

Do zobaczenia!

Katarzyna Maciążek


 

04.06.2020 J.NIEMIECKI


Zapraszam na lekcję on-line o godz. 12:30 .

Pozdrawiam

Joanna Cesarz


JĘZYK ANGIELSKI KLASA 5  03. 06. 20

Dzień dobry J

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: A day out.

Na początek podaję odpowiedzi do ostatnich zadań. Poprawcie ew. błędy.

ex1/65

1 saw 2 gave 3 did 4 went 5 lost 6 ran 7 won 8 had

ex2/65

2 Did you give a new pair of goggles to your friend?

3 Did the girls do half an hour of exercise before school today?

4 Did you go to the running track last week?

5 Did your team lose the match at the weekend?

6 Did your friends run very fast?

7 Did you win the championship?

8 Did you have lunch after the game?

Useful! 1 Thank you for helping me. 2 I’ve got butterflies in my stomach.

ex3/65

1 did you do 2 went 3 Did you give 4 did 5 gave 6 sat 7 had 8 played 9 lost 10 looked 11 found

Otwórzcie podręczniki na stronie 93.

Zadanie 1. Przeczytajcie dialog i uzupełnijcie luki w dialogu zdaniami a-c. Wysłuchajcie nagrania 3.13 i sprawdźcie swoje odpowiedzi. Otwórzcie podręczniki na stronie 96 i przepiszcie do zeszytów zwroty z ramki A day out.

Zadanie 2. Przepiszcie do zeszytów czasowniki nieregularne z ramki. Na stronie 96 odnajdźcie je w tabelce Irregular verbs i do każdego czasownika dopiszcie jego II formę i tłumaczenie.

Zadanie 3. Uzupełnijcie dialog zgodnie z podpowiedziami na obrazkach. Uwaga na czasowniki nieregularne. Dialog z zadania 1 będzie bardzo pomocny.

Zadania utrwalające: Ćwiczeniówka zad. 1,2/67

Uwaga! W poniedziałek 08.06.20 będzie e-kartkówka z czasowników nieregularnych z tabelki na str. 96.

POWODZENIA J


 

Matematyka 03.06.2020

Dzień dobry!

Zapraszam Was jutro na lekcję online o godz.12.00, na której omówimy Wasze oceny końcoworoczne.

A to dzisiejszy temat: link do lekcji

Pozdrawiam serdecznie,

J.Chudy

Wychowanie Fizyczne 02.06.2020

Wpływ aktywności fizycznej na nasze zdrowie

Dzień dobry. Poniżej zamieszczam prezentację, z której dowiecie się, co daje nam regularna aktywność fizyczna oraz jak wpływa na nasze zdrowie.

Aktywność fizyczna


Witajcie!

Temat: Uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Pańskiej

                                                                                     

Posłuchajcie kilku słów o tym skąd się wzięło „Boże Ciało” i co oznacza. https://www.youtube.com/watch?v=suV-_64COMQ

Pozdrawiam

Urszula Szymiec

2 VI 2020 r.



Matematyka 02.06.2020

Dzień dobry!

 Na lekcję online zapraszam w czwartek o 12.00. Jeszcze jutro czekam na ostatnich spóźnionych z przysyłaniem ćwiczeń... terminy już dawno minęły, chcę wpisać oceny. 

W piątek kartkówka z porównywania, dodawania, mnożenia i dzielenia liczb całkowitych.

Dzisiejszy temat: link do lekcji

Pozdrawiam Was serdecznie!

J.Chudy


 

 

01.06.2020 J.NIEMIECKI 


https://drive.google.com/file/d/17WoqcnTWzdBdMY6HMwik6n8Z1Ofjtih1/view?usp=sharing

 :) 
Joanna Cesarz 

Matematyka 01.06.2020

Drodzy Uczniowie, szczęśliwego, radosnego i udanego Dnia Dziecka!

back-to-school-2629361 1280

Pozdrawiam!

J.Chudy



Język angielski 01.06.2020r.

from-a-child

Dear students,

The only task for today is to have fun J

Happy Children’s Day!

 


 

 

 


PLASTYKA 01.06.2020

Witam Was serdecznie!

Temat lekcji: Dzień Dziecka w obrazkach.

Zadanie dla Chętnych: Narysuj dzień z marzeń. 

Interpretacja tematu dowolna.

Czekam na Wasze zaległe  prace, wyślijcie je na email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pozdrawiam, Pani Beata

 


 


Drodzy Uczniowie!

Z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka przygotowaliśmy dla Was niespodziankę.

Zapraszamy do obejrzenia prezentacji i zmierzenia się z quizem.

WASI NAUCZYCIELE

Niespodzianka kryje się tutaj: Kliknij proszę!

Zapraszamy do quizu (przejdź do niego po obejrzeniu prezentacji) - POWODZENIA!

QUIZ:

joinmyquiz.com

i podanie tego kodu
3796294

 



Dzień dobry,

w tym tygodniu spotykamy się na lekcjach online wg poniższej rozpiski:

wtorek 2 VI – 11.00,

środa 3 VI – 12.00,

czwartek 4 VI – 9.30.

Do zobaczenia na „starym linku”.

Pozdrawiam Was ciepło

Renata Chmielowska

31 V 2020 r.

Wychowanie Fizyczne 29.05.2020

Dzień dobry. Poniżej znajdują się kody do wszystkich quizów zamieszonych na stronie. Aby wziąć udział w quizie, trzeba się zalogować. Standardowo podajemy imię i pierwszą literę nazwiska. Quizy rozwiązują tylko osoby, które nie zrobiły tego do tej pory lub chcą poprawić ocenę. 

5108845 Wybrane zasady i przepisy gry w koszykówkę i siatkówkę (dla chętnych).

0547701 Unihokej, zasady zdrowego odżywiania, czwórbój lekkoatletyczny, narzędzia do monitorowania aktywności fizycznej, Nordic walking.

6689566 Korfball, przyczyny i skutki otyłości, testy sprawności, podstawowe przepisy gry w piłkę nożną, igrzyska olimpijskie.

https://quizizz.com/join

Quizy będą dostępne do 03.06.2020


 

 


JĘZYK ANGIELSKI KLASA 5 29. 05. 20

Dzień dobry J

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: Past Simple – summary and exercises.

PODSUMOWANIE CZASU PAST SIMPLE (proszę o przepisanie poniższej notatki lub wydrukowanie i wklejenie do zeszytu):

Czasu Past simple używamy gdy mówimy o przeszłości. Tworząc zdania twierdzące w tym czasie do czasowników regularnych dodajemy końcówkę –d lub –ed

I watched TV last night.

Czasowniki nieregularne (irregular verbs - listę znajdziecie na stronie 96) zmieniają swoją formę np. drink – drank, nie wolno dodawać do nich końcówek –d lub –ed.:

drank coca-cola yesterday. (forma podstawowa czasownika drink zmienia się na drank)

Zdania pytające tworzymy dodając słowo Did na początku zdania:

Did I watch TV last night? Uwaga!!! Czasownik główny (watch) w zdaniach pytających jest już bez końcówki!!!

Did I drink coca_cola yesterday? Uwaga!!! Czasownik główny (drink) w zdaniach pytających wraca do formy podstawowej !!!

Zdania przeczące tworzymy poprzez dodanie didn’t.

didn’t watch TV last night. Uwaga!!! Czasownik główny (watch) w zdaniach przeczących jest już bez końcówki!!!

didn’t drink coca-cola yesterday? Uwaga!!! Czasownik główny (drink) w zdaniach przeczących wraca do formy podstawowej !!!

(Podsumowanie czasu znajdziecie również na stronie 96/97 w podręczniku)

Otwórzcie ćwiczeniówki na stronie 65 i wykonajcie zadanie 1, 2, 3 oraz uzupełnijcie ramkę Useful).

POZDRAWIAM I POWODZENIAJ


 


GEOGRAFIA, 29.05.

Drodzy uczniowie,

dziś nie zobaczymy się na lekcji online, przesyłam Wam materiał do lekcji wraz ze wskazówkami. Bardzo proszę zapoznajcie się z nim, są tam informacje o quizie w przyszłym tygodniu.

Miłej pracy, Katarzyna Maciążek


 

 

Historia kl. V 29. 05. 2020

 

Dzień dobry:)

Pod linkiem umieściłam prezentację z lekcją historii. Proszę obejrzeć prezentację i  film. 

https://docs.google.com/presentation/d/15n-lT64EdV6dGPtTl_KOq4JuYLRNpfAMyQi9b-T0mFk/edit?usp=sharing

Następnie odpowiedzcie na pytania znajdujące się na ostatnim slajdzie (do zeszytu).
Zdjęcie pytań i odpowiedzi proszę przesłać na mój adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 03. 06. 2020 r.

Pozdrawiam serdecznie 

Barbara Pawińska

 

 

 

Matematyka 29.05.2020

Dzień dobry!

Dziś można zdobyć świetną ocenę - wystarczy zrobić i przysłać do niedzieli godz.19.00 całą stronę112 z ćwiczeniówki oraz zadawane wcześniej ćw. na stronie 111. 

W przyszłym tygodniu kartkówka z działań na liczbach całkowitych. Proponuję piątek.

Powodzenia!

J.Chudy


 

Technika

28.05.2020

Klasa V

Temat: Zdrowie na talerzu.

TREŚĆ LEKCJI

Przypominam o przesyłaniu prac z ubiegłego tygodnia: Szkice techniczne

http://sp2siewierz.pl/images/_ONLINE/Technika21-05Szkicte.pdf


Matematyka 28.05.2020

Dzień dobry!

Dziś mam dla Was taki temat: link do lekcji

Na razie nie przysyłacie do mnie wymienionych tam ćwiczeń.

Pozdrawiam!

J.Chudy


 

28.05.2020 J.NIEMIECKI


 

Zapraszam dziś na lekcję on-line o godz. 12.00

Link znajdziecie na poczcie

Pozdrawiam

Joanna Cesarz

 

HISTORIA 28. 05. 2020

 

Dzień dobry :)

Przesyłam materiały poświęcone tematowi: "Czasy świetności dynastii Jagiellonów"

Proszę obejrzeć prezentację, notatkę przepisać do zeszytu: 
https://prezi.com/h38a2tqoh0dv/temat-czasy-swietnosci-dynastii-jagiellonow/

Kolejnym Waszym zadaniem jest obejrzenie filmu: 

https://www.youtube.com/watch?v=ZlLvxdNoH2Y

Następnie proszę uzupełnić kartę pracy. Jeżeli macie możliwość można ją wydrukować i wypełnić,  jeżeli ktoś nie ma drukarki, to na polecenia można odpowiedzieć w zeszycie. Zdjęcie karty pracy lub odpowiedzi w zeszycie należy wysłać na moją pocztę mailową: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

https://docs.google.com/document/d/1_uo_9f84UFdNVbj2R2seOHNfIVD1hHqvtCKHtUgbGR0/edit?usp=sharing

Karta pracy jest obowiązkowa dla wszystkich uczniów - jest na ocenę.

Termin odesłania karty: 03. 06. 2020 r. 

Pozdrawiam serdecznie

Barbara Pawińska

 

 

 

 

 



 

BIOLOGIA (27.05.2020)

Witam uczniów klasy V!

Na dole link do kartkówki w formie quizu o mchach i paprotnikach. Będzie dostępny do piatku 29.05.2020 do godziny 21.00. 20 pytań, jedno podejście do quizu.

Uwaga! Nie zatrzymujcie quizu w trakcie odpowiedzi na dane pytanie bo czas biegnie dalej. Nie zaliczam odpowiedzi z przekroczonym czasem, stąd oceny będą niższe niż to wynika z ilości poprawnych odpowiedzi!

Życzę powodzenia. J. Górnisiewicz

https://quizizz.com/join?gc=4883082



 


JĘZYK ANGIELSKI KLASA 5  27. 05. 20

Dzień dobry J

Dzisiaj obiecana kartkówka ze słówek. Wasze loginy muszą być dla mnie rozpoznawalne! Uczniowie, którzy nie przystąpią do kartkówki otrzymają oceny niedostateczne. Quiz jest ważny do 29. 05 .20 do godziny 15:00.

joinmyquiz.com

0904590

POZDRAWIAM I POWODZENIA J


 

Matematyka 27.05.2020

Dzień dobry!

Dziś doskonalimy umiejętność dodawania liczb całkowitych. Wykonajcie proszę w tym celu ćwiczenia 1, 2, 3 na stronie 107. Ćw 4 jest dla chętnych :-) Można dostać "+" z aktywności!

Na zdjęcia tych ćwiczeń czekam do jutra, godz. 19.00. Proszę pilnować tego terminu :-)

Pozdrawiam,

J.Chudy


Wychowanie Fizyczne 26.05.2020

 

Czynniki wpływające pozytywnie i negatywnie na zdrowie i samopoczucie.

 

Dzień dobry. Proszę  zapoznać się z krótką informacją na temat pozytywnych i negatywnych czynników wpływających na nasze zdrowie. Osoby chcące otrzymać dodatkową pozytywną ocenę z wychowania fizycznego mogą odpowiedzieć w kilku zdaniach, swoimi słowami na pytanie: Co czujesz realizując swoje pasje (zainteresowania) i jaki ma to wpływ na Twoje samopoczucie?. Odpowiedzi proszę przesyłać na mojego maila.

 

Czynniki wpływające na nasze zdrowie i samopoczucie


 

 

   informatyka

Informatyka

Klasa V

26-05-2020

Temat: Pivot – podróż z przeszkodami – Projekt.

TREŚĆ LEKCJI


Temat: Co wiemy o Duchu Świętym.

https://www.youtube.com/watch?v=v20Sve8ePfA 3MC – Trzyminutowy Katechizm - 51. Kto to jest Duch Święty?Proszę, posłuchajcie i zapamiętajcie.

Pozdrawiam

Urszula Szymiec

26 V 2020 r.


 

Matematyka 26.05.2020

Dzień dobry!

Dziś dodajemy liczby całkowite - oto nowy materiał dla Was:

link do lekcji

Dla osób, które chcą poprawić ocenę z quizu dotyczącego pól figur, jest ten link:

poprawa quizu 

Powodzenia!

J.Chudy

Wychowanie Fizyczne 25.05.2020

 

Ultimate - frisbee

Dzień dobry. Dzisiaj chciałbym wam zaprezentować małoznaną dyscyplinę sportu, jaką jest Ultimate. Większość z was może kojarzyć ją pod nazwą frisbee. Dyscyplina nietypowa, ponieważ rywalizacja odbywa się bez udziału sędziów,  toczona jest w duchu fair play oraz z zachowaniem szacunku względem siebie.

Ultimate- prezentacja

frisbee


Muzyka 25.05

Temat: Zespoły wokalne.

1. Zapoznaj sie z informacjami z epodrecznika oraz wykonaj dwa zadania.

https://moje.epodreczniki.pl/dolacz/645820

2. Cwiczenie nr 2- diagram.

Kliknij w pierwsza literę wyszukanego wyrazu w diagramie, a ostatnią naciśnij razem z klawiszem SHIFT, zaznaczony zostanie cały szukany wyraz.

3. Przepisz do zeszytu temat lekcji, w punkcie pierwszym wymień rodzaje zespołów wokalnych ze wzgędu na ilosć głosów.

W punkcie 2 napisz co oznacza słowo a 'capella.

Notatki oraz cwiczenia przeslij jako zdjęcie na messenger lub mail.

Łukasz Owcarz


Plastyka 25 maja 2020r.

Witam serdecznie drodzy Piątoklasiści!

Dzisiejszy temat lekcji : Wiosna.

Zadanie dla Chętnych:

Po wysłuchaniu utworu "Wiosna" A. Vivaldiego namalujcie własną wiosnę. Praca powinna być w formacie A4.

Utwór do wysłuchania - kliknij mnie!

Prace możecie wysyłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W tym tygodniu chcę wystawić Wam proponowane oceny, zatem proszę o przesyłanie prac. Jeżeli nadal ich nie dostanę. Pojawią się tam oceny negatywne. Także to ostatni dzwonek! Zachęcam do działania.

Pozdrawiam, Beata Pieprzyk


 


JĘZYK ANGIELSKI KLASA 5  25. 05. 20

Dzień dobry J

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: Sporty Sue – Episode 7.

Na początek podaje odpowiedzi do ostatnich zadań. Poprawcie ew. błędy.

ex3/89

1 spectators, stadium 2 athletes, running track 3 swimmers 4 players,

tennis court, championship 5 commentator, winner

ex4/89

1 didn’t open 2 swimmer 3 swimming race 4 didn’t play 5 fast 6 talked 7 Greystone

Otwórzcie podręczniki na stronie 90.

Zadanie 1. Wysłuchajcie nagrania 3.10 i przeczytajcie kolejną część przygód Sue. Odpowiedzcie na pytanie zamieszczone w treści zadania 1.

Zadanie 2/91. Przeczytajcie zdania i je uporządkujcie zgodnie z treścią historyji o Sue.

Otwórzcie podręczniki na stronie 96 i przepiszcie do zeszytów zwroty z ramki Useful!

POZDRAWIAM I POWODZENIA J


 

J.NIEMIECKI 25.05.2020

 


 

Zapraszam 28.05.2020 na lekcję on-line o godz.12:00.

Thema: Kinder kochen im Grünen.

gesundes Essen- zdrowe jedzenie
der Auflauf- zapiekanka
der Spaß- radość, frajda
zusammen-razem
arbeiten- pracować
die nette Überraschung- miła niespodzianka
der Stadtpark- park miejski

Zadanie na dziś to praca z tekstem, das Buch ( 76) – książka.

Przeczytajcie tekst, nie musicie rozumieć każdego słowa, powyżej wypisałam słowa klucze. Odpowiedzcie na pytania – Übung 27 ( na część odpowiadamy w zeszycie, natomiast odpowiedzią na niektóre, jest podkreślenie w tekście odpowiedniego fragmentu)

Zadanie to nie jest na ocenę, jednakże proszę o zrobienie zdjęcia odpowiedzi. Proszę o przesłanie zdjęć, do środy do godz. 18.00, natomiast w czwartek podczas lekcji on-line powrócimy do wspólnego omówienia tego ćwiczenia.

Einen schönen Tag.

J

Dzień dobry,

poniżej zamieszczam harmonoram lekcji online na bieżący tydzień.

- poniedziałek (25 V) - godz. 8.00,

- wtorek (26 V) - godz. 8.30,

- środa (27 V), czwartek (28 V) - godz. 9.30.

Czekam na Was na "starym linku"

Pozdrawiam i do zobaczenia

Renata Chmielowska

24 V 2020 r.


GEOGRAFIA, 22.05.

Dziękuję za udział lekcji, przesyłam prezentację z lekcji.

K. Maciążek


 

 

Historia  22. 05. 2020

 

Dzień dobry :)

Waszym zadaniem na dzisiaj będzie przeczytanie lekcji na szóstkę : "Jaką bitwę namalował Jan Matejko?" str. 214-215.

Następnie proszę odpowiedzieć na pytanie: Jakie ciekawe symbole zawarł Jan Matejko w swoim dziele?

Odpowiedzi proszę zapisać w formacie word i przesłać na mój adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 27. 05. 2020 r. 

Zadanie jest obowiązkowe i na ocenę.

Życzę Wam udanego weekendu. Wypoczywajcie i korzystajcie ze słonecznej pogody.

Barbara Pawińska 


JĘZYK ANGIELSKI KLASA 5   22. 05. 20

Dzień dobry J

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: We love sports.

Podaję odpowiedzi do ostatnich zadań. Poprawcie ew. błędy.

ex1/88 Max: game show, talent show Sarah: game show, serial

ex3/88 1 watched 2 didn’t watch 3 looked 4 didn’t look 5 liked 6 didn’t like 7 listened 8 didn’t listen

ex1/63 2, 3, 5, 8

ex2/63 1 She rollerbladed in the park. 4 I didn’t like the talent show. 5 We liked Harry’s new web page. 7 The students didn’t study French on Monday.

ex4/63 Model answer (przykładowe odpowiedzi):

Last weekend, Anna painted a picture. She didn’t play football in the park.

She watched a film on TV. Ben downloaded some music. He didn’t clear the table after lunch. He didn’t use a computer.

Otwórzcie podręczniki na stronie 89.

Zadanie 1. Wysłuchajcie nagrania 3.07 i powtórzcie wyrazy x2

Otwórzcie podręczniki na stronie 96 i przepiszcie wyrazy z drugiej ramki do zeszytów.

Otwórzcie podręczniki na stronie 89.

Zadanie 3. Uzupełnijcie zdania używając l. poj. lub l. mn. wyrazów z zadania 1.

Zadanie 4. Wysłuchajcie nagrania 3.08 i zaznaczcie prawidłowe odpowiedzi.

Uwaga, w środę 27. 05. 20 będzie e-kartkówka ze słówek z 1 i 2 ramki - strona 96 w podręczniku.

POZDRAWIAM I POWODZENIA J


 

Matematyka 22.05.2020

Dzień dobry!

Na początku serdecznie gratuluję osobom, które dobrze napisały test z pól. We wtorek będzie możliwość poprawy, jeżeli ktoś otrzymał ocenę niesatysfakcjonującą.

Oto dzisiejszy temat: link do lekcji

Udanego weekendu!

J.Chudy



GEOGRAFIA

Przesyłam Wam link do quizu: quizizz.com/join?gc=4817400

z części stref krajobrazowych. Quiz będzie aktywny do jutra do godziny 15.00. Quiz jest obowiazkowy i osoby, które nie wykonają go w wyznaczonym terminie otrzymają ocene niedostateczną.

Przypominam o jutrzejszej lekcji o godz. 9.00.

Do zobaczenia!

Katarzyna Maciążek


 

J.NIEMIECKI 21.05.2020


 

Zapraszam na lekcję on-line o godz. 12.00, link będzie na Waszej poczcie.

Pozdrawiam
Joanna Cesarz

J.NIEMIECKI 21.05.2020


Zapraszam na lekcję on-line o godz. 12.00, link będzie na Waszej poczcie.

Pozdrawiam
Joanna Cesarz

Matematyka 21.05.2020

Dzień dobry!

Dziś zapowiadany test z pól figur płaskich. Mam nadzieję, że pamietacie wszystkie przypominane wczoraj zasady pisania testu.

Test jest aktywny do północy, logujecie się imieniem i pierwszą literką nazwiska. Kto nie przystąpi, otrzyma ocenę niedostateczną, więc proszę nie zwlekać.

link do testu

lub joinmyquiz.com    i podanie kodu 9137285

Trzymam kciuki, powodzenia!

J.Chudy

Historia 21. 05. 2020

 

Dzień dobry :)

Moi drodzy, kontynuujemy przerabianie tematu "Unia polsko-litewska"

Przygotowałam dla Was zestaw ćwiczeń do wykonania, aby utrwalić wiadomości. Proszę je wykonać do 26. 05. 2020 r.

https://wordwall.net/play/2445/285/555

https://learningapps.org/join/sitiukv5 - tutaj są cztery ćwiczenia do wykonania

https://postaci.gwo.pl/#/gra-90bc1c64-d8b8-11e9-b439-b119dfabdc8c

Ćwiczenia są obowiązkowe dla wszystkich

To wszystko na dzisiaj.

Życzę powodzenia 

Barbara Pawińska

 

Technika klasa V

21-05-2020

Temat: Szkice techniczne.

TREŚĆ LEKCJI


Wychowanie Fizyczne 20.05.2020

Dzień dobry Piątoklasiści. Dzisiaj chciałbym Was zachęcić do wirtualnej wycieczki po  Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie. Wiem, że taka forma wycieczki nie rekompensuje wyjazdu i zwiedzania na żywo, aczkolwiek osoby zainteresowane sportem znajdą tam dużo ciekawostek i informacji. Zanim ruszymy w wirtualną podróż, warto zapoznać się z historią tego miejsca, ponieważ jest to jedno z najstarszych muzeów tego typu w Europie. Powstało w 1952 roku.

Krótka historia

Wirtualne zwiedzanie


Matematyka 20.05.2020

Dzień dobry, serdecznie Wam dziękuję za liczne przybycie na lekcję online.

Oto materiały dla Was:

materiały do lekcji - kliknij

Do zeszytu zapiszcie tylko temat i narysujcie oś z liczbami dodatnimi i ujemnymi.

Trzymam za Was jutro kciuki na quizie z pól!

Pozdrawiam! 

J.Chudy


 



 

BIOLOGIA (20.05.2020)

 Witam
Dziękuję za udział w dzisiejszej videolekcji. Przypominam, za tydzień quiz z mchów i paprotników.
na dole link do prezentacji o roślinach nagonasiennych oraz do notatki (przepiszcie ją do zeszytu zamiast notować z prezentacji). Za tydzień nie będzie nowej lekcji więc macie dużo czasu na przepisanie lekcji. Przeczytajcie też temat z podręcznika.
Pozdrawiam J. Górnisiewicz


 
 


JĘZYK ANGIELSKI KLASA 5  20. 05. 20

Dzień dobry J

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: I didn’t watch it..

Otwórzcie podręczniki na stronie 97 i zapoznajcie się z informacjami z ramek Past simple: affirmative (zdania twierdzące) oraz Past simple: negative (zdania przeczące).

Otwórzcie podręczniki na stronie 88.

Zadanie 1. Wysłuchajcie nagrania 3.05. zapiszcie w zeszycie nazwy programów, które Max i Sarah obejrzeli.

Zadanie 3. Uzupełnijcie luki przeszłą (past) formą czasowników podanych w nawiasie. Uwaga na zdania przeczące i końcówki w zdaniach twierdzących). Odpowiedzi zapiszcie w zeszytach.

Zadania utrwalające:

Ćwiczeniówka: zad. 1,2/63, zad. 4/63 – dla chętnych.

Pozdrawiam i powodzenia J


 

Wychowanie Fizyczne 19.05.2020

Współczesne pojęcie zdrowia


Dzień dobry Piątoklasiści. Dwie zamieszone prezentacje dotyczą tematyki zdrowia. Dowiecie się z nich, że według Światowej Organizacji Zdrowia, zdrowie nie oznacza tylko braku choroby. Zachęcam Was do dokładnego zapoznania się z treścią.

 

Współczesne pojęcie zdrowia

Zdrowie


Informatyka klasa V

19.05.2020

Temat: Zbudowanie rekwizytów i utworzenie prezentacji.

TREŚĆ LEKCJI




BIOLOGIA 

WITAM UCZNIÓW KLASY V!

Zapraszam uczniów klasy V na videolekcję - 20.05.2020 (środa) na godzinę 10.00. Link do videolekcji prześlę 10 minut przed lekcją.

Pozdrawiam. J. Górnisiewicz.



 

Matematyka 19.05.2020

Drodzy Uczniowie, jestem zmuszona odwołać nasze spotkanie on-line, które było zapowiadane na wtorek 19.05.2020. Spotkamy się w środę, o godz. 11.00.

Przygotowałam dla Was materiały na lekcję do samodzielnego opracowania.

link do lekcji

Pozdrawiam,

J.Chudy


18.05.2020r

Dzień dobry,

przesyłam kolejny link do materiałów dotyczących mnemotechnik i sposobów uczenia się

https://drive.google.com/file/d/1J5dV-zcBobocRFZOwNker2Jcne58HwTr/view?usp=sharing

I.Szczepańczyk


 

 


Plastyka 18 maja 2020r.

Temat lekcji: Kompozycja statyczna w sztuce klasycyzmu

Witam serdecznie!

 

Przypomnijcie sobie co to kompozycja statyczna:

Kompozycja statyczna - kompozycja, która sprawia wrażenie równowagi, niezmienności ci i spokoju. Charakteryzuje się ona uporządkowanymi elementami pionowymi i poziomymi  wąską gamą barwną.

Przeczytajcie proszę informację z podręcznika na stronach 58 i 59.

Notatka do zeszytu:

Sztuka klasycyzmu 

  • Ramy czasowe - połowa XVIII w. - początek XIX w.
  • W sztuce tej stosowano spokojne, zrównoważone i symetryczne układy kształtów oraz brył. Kompozycje oparte na kierunkach poziomych i pionowych, były starannie zaplanowane, uporządkowane i pozbawione gwałtownego ruchu. Rozwinęła się ona po odkryciu w XVIII wieku ruin miast rzymskich i odwoływała się do osiągnięć starożytnych Greków i Rzymian.

 

Obejrzyjcie teraz film na temat klasycyzmu: Kliknij mnie!

 

Dzisiaj nie ma zadania na ocenę. Proszę jednak o nadrabianie zaległości. Podaję kontakt emialowe: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pozdrawiam, Beata Pieprzyk


 

Muzyka 18.05

Temat: Kanon w muzyce.

Na dzisiejszej lekcji dowiesz sie czym jest kanon w muzyce.

1. W muzyce kanon jest polifoniczna formą, która powstała jako jedna z pierwszych.

Co to jest polifonia? Polifonia jest wtedy gdy w utworze występuje kilka głosów równocześnie i są one od siebie niezależne.

Wyobraź sobie chór w którym jedna grupa śpiewa pierwszą medlodię, druga grupa jeszcze inną a trzecia zupełnie inną.

Mimo wszystko, te trzy melodie wykonywane razem wspaniale ze sobą brzmią, prowadzą ze sobą niby dialog.

2. Kanon jest właśnie taka forma polifoniczną w której jeden głos  zaczyna śpiewać jako pierwszy a drugi głos wchodzi z pewnym opóźnieniem, posłuchaj:

https://www.youtube.com/watch?v=QSbEekvFOeg

" Panie Janie" To jeden z napopularniejszych kanonów śpiewanych  w szkołach.

Uważa się ze jest to średniowieczna piosenka francuska, o tekscie wyśmiewającym leniwych pielgrzymów, którzy przesypiali dźwięk dzwonów i zostawali w łóżkach do późna.

3. Kanon moze być także utworem instrumentalnym nie koniecznie tylko wokalnym. Jednym z najpopularniejszych jest Kanon in D J. Pachelbela:

https://www.youtube.com/watch?v=NlprozGcs80

Notatki do 25.05

Łukasz Owcarz

Akcje w których uczestniczymy

szkola_bez_przemocy_small.jpg
Copyright © 2020 Szkoła Podstawowa nr 2 w Siewierzu. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.
Sunday the 5th. Siewierz 2013