J.NIEMIECKI
Thema: Schreiben, malen, programmieren.
Dzień Dobry, w czwartek o godz. 11:30 zapraszam na lekcję on-line. Około 11:15 umieszczę link w zakładce dla Waszej klasy.
Proszę o zapisanie do zeszytu danych czasowników:
malen-malować
schreiben-pisać
singen-śpiewać
turnen-ćwiczyć
reden-mówić
rechnen- liczyć
fragen-pytać
antworten-odpowiadać
hören- słuchać
malen-malowć
machen robić
zeichnen-rysować
Część z nich to powtórka, kilka jest nowych.
Powtórzymy sobie odmianę czasownika przez osoby, również ćwiczyliśmy to w dziale II.
malen-malować- odcinamy końcówkę czasownika, czyli –en i dodajemy odpowiednie końcówki do osoby tzn.
ich male
du malst
er/sie/es malt
wir malen
ihr malt
sie/Sie malen
!!! Uwaga Jeżeli temat czasownika kończy się na -t, -d, -chn, -, wtedy przed końcówką 2. i 3. osoby l. poj. i 2 os. l. mn. należy wstawić e
Np. zeichnen, antworten, rechnen
ich rechne
du rechnest
er/sie/es rechnet
wir rechnen
ihr rechnet
sie/Sie rechnen
Proszę otworzyć ćwiczeniówki Übung( zadanie ) 27 i 30 , ja te zadania mam na stronie 37, aczkolwiek u Was może się to różnić, zależy od wydania ćwiczeniówki, jednakże na pewno są to zadania 27 i 30 ( dział III, tam , gdzie robiliśmy przybory szkolne) .
Übung 27- Proszę podpisać jakie są to czynności np. malen
Übung 30 – Proszę odmienić podane czasowniki, lecz uwaga są tam podane różne osoby :
Tipp:
Vadmin-das ist er (on)
Kai und Viola- sie ( ale liczba mnoga ), czyli końcówka en, tak samo w przypadku Mama und Papa
Viola –sie , ale l.poj, więc końcówka- t-
Proszę o zdjęcia zrobionych 2. ćwiczeń. Mój E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Proszę o zdjęcia do 02.04.2020, do godz: 9:00
Pozdrawiam
Joanna Cesarz