Wychowanie Fizyczne

 

Narzędzia do monitorowania aktywności fizycznej

 

https://1drv.ms/p/s!AuekFjIW7ivMgSLTQObQJP1YRhKk?e=jd4Acp

 


 

 


Technika

Klasa IV

07-04-2020

Temat: Utrwalenie znaków – bezpieczeństwo rowerzysty.

Treść lekcji



JĘZYK ANGIELSKI KLASA 4 07. 04. 20

Dzień dobryJ.

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: Easter

Dzisiaj poznacie słownictwo związane ze świętami Wielkiej Nocy.

Poniżej znajduje się link do prezentacji. W czasie oglądania powtórzcie prezentowane słowa.

https://www.youtube.com/watch?v=SVTNHoYhJqs

Następnie, wydrukujcie załączoną kartę pracy, wytnijcie obrazki i wklejcie je do zeszytu pod tematem lekcji.

KARTA PRACY

HAPPY EASTERJ




PRZYRODA, 7.04.

Drodzy czwartoklasiści,

Dziękuję wszystkim, którzy przesłali mi zadania powtórzeniowe. Tych, którzy nie wykonali zadań, proszę o ich uzupełnienie.

Zgodnie z zapowiedzią przesyłam link do quizu podsumowującego dział 5. Jeśli ktoś z was nie oddał zadań powtórkowych to proszę podejść do quizu po ich rozwiązaniu. Quiz jest aktywny do jutra do godz. 20.00.

Otwórz
joinmyquiz.com
i wprowadź ten kod
670358
 
Zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych dla Was i Waszych rodzin.
Do zobaczenia po świętach!!!
Katarzyna Maciążek


Kochani,

dziś nadal ćwiczymy ortografię - pisownia wyrazów z "h" i "ch".

Jutro widzimy się na lekcji o 9.30. Link ten sam.

 

Pozdrawiam i do zobaczenia w środę ;-)

Renata Chmielowska

Wychowanie Fizyczne

 

Czwórbój lekkoatletyczny

Proszę się zapoznać z krótką informacją na temat zasad czwórboju.

https://1drv.ms/p/s!AuekFjIW7ivMgR5omc1X01I-KOTu?e=tYmDfU

 

Poniżej można zobaczyć, jak wygląda czwórbój w praktyce.

https://www.youtube.com/watch?v=xLzkG-sJCiU&feature=share&fbclid=IwAR2kZg9uKm8T6bbr9mNqDUTeX1ZUzwu1JW6KsZg3XClonQ_pcb4rJCKWzio


 

Nasza psychika podczas epidemii-1


 

Muzyka 6.04.2020 

Bardzo proszę o nadsyłanie zaległych prac domowych. Termin upływa dzisiaj !

Temat: Wielkanoc – zwyczaje i muzyka wielkanocna 

Na tej lekcji poznamy się ze zwyczajami wielkanocnymi,oraz wysłuchamy utworu „Alleluja” z oratorium „Mesjasz” Jerzego Fryderyka Haendla.

Przeczytaj informacje z wirtualnego podrecznika (kopiuj i wklej link do wyszukiwarki):

https://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Lekcja-muzyki-4/#p=101

Przepisz temat lekcji i notatkę do zeszytu:

1.Tradycja – przekazywane z pokolenia na pokolenie treści kultury (takie jak: obyczaje, poglądy, wierzenia, sposoby myślenia i zachowania, normy postępowania), które dana zbiorowość wyróżnia jako szczególnie ważne i warte zachowania obecnie i w przyszłości.

2.Zwyczaje wielkanocne.

Na wschodzie Polski urządza się wyścigi w turlaniu jajek po pochyłościach oraz walki jajek, które polegają na uderzaniu jajka o jajko i sprawdzeniu, kto jest właścicielem jajka o twardszej skorupce.
W Wielką Sobotę, po powrocie z kościoła ze święconym pokarmem należało trzykrotnie obejść dom, aby zapewnić sobie urodzaj i powodzenie.

Palemka jest symbolem odradzającego się życia. Kiedy już w środę popielcową wstawiono do wazonów gałązki, oczekiwano na to, aby pokryły się liśćmi do Niedzieli Palmowej. Poświęcone palemki postawione w oknie, w czasie burzy miały zapewnić bezpieczeństwo.

3. Wysłuchanie „Alleluja” z oratorium Mesjasz.

https://www.youtube.com/watch?v=GJPSqYjhj9s

"Alleluja"("Chwała") jest utworem o życiu śmierci i zmartwychwstaniu Mesjasza.

koniec notatki

Proszę o zdjęcia notatki na messengera do 20 04.2020. Pozdrawiam.

Łukasz Owcarz

 

 

J.NIEMECKI 

Frau Cesarz is inviting you to a meeting.
 
Join the meeting:
 
 
 
 

 

Matematyka - 06.04.2020

Drodzy Czwartoklasiści!

Jeszcze nie wszyscy przysłali mi swoje prace domowe!!! 

Dziękuję tym osobom, które już to uczyniły i tym, które już zrobiły kartki! 

W środę spotkamy się na lekcji on-line. Jutro podam Wam godzinę :-)

Oto link do dzisiejszej lekcji:

link do lekcji - kliknij

Pozdrawiam, J. Chudy


PLASTYKA 06.04.2020r.

Moja propozycja dla Was na ostatnią lekcję plastyki przed świętami to Iris Folding.

Temat lekcji: Kartki świąteczne techniką Iris Folding.

Zapraszam Was do zapoznania się z tą ciekawą techniką. Obejrzyjcie bardzo krótki filmik instruktażowy.

FILM INSTRUKTAŻOWY

Być może będziecie mieć ochotę wykonać kartki dla swoich bliskich. Polecam. Możecie również wykonać zdjęcia kartki i wysłąć na mojego emaila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Chętnie obejrzę Wasze prace. Uwaga! Ta propozycja jest dla chętnych!

Pamiętajcie, aby zaległe prace wysłać do mnie do 08.04. Możecie umieścić je na tablicach wirtualnych lub wysłać je na mojego emaila, podanego powyżej. Zachęcam do kontaktu w razie jakichkolwiek problemów.

Pozdrawiam, życząc Wam spokojnych i rodzinnych ŚWIĄT WIELKANOCNYCH!!!

Beata Pieprzyk



JĘZYK ANGIELSKI KLASA 4 06. 04. 20

Dzień dobry.

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: Countable and uncountable nouns..

• Otwórzcie podręczniki na stronie 83.

Zapoznajcie się z informacjami znajdującymi się w tabelkach: countable and uncountable nouns oraz quantity: a, a lot of, some.

Otwórzcie ćwiczeniówki na stronie 52. Wykonajcie zadania: 2 i 3. Zadanie 4 jest dla chętnych.

Jutro podam rozwiązania zadań.

Powodzenia

 


 

 

Witajcie Czwartoklasiści,

dziś, zgodnie z umową, temat do samodzielnego opracowania. Będzie to lekcja poświęcona zasadom ortograficznym, które rządzą pisownią wyrazów z "ch" i "h".

Ten temat mamy w podręczniku na str. 239. Przeczytajcie sobie o tych zasadach i wykonajcie ćwiczenia 1-4 i 8 w zeszycie pisemnie, reszta ustnie. Przejrzyjcie sobie również strony 242-245.

Ten temat jest również w naszych ćwiczeniówkach na str. 72, do wykonania zadania 2-4 i 5.

Termin na wykonanie zadanych ćwiczeń 15 kwietnia. 

Życzę przyjemnej pracy i do zobaczenia na lekcji w środę.

Podrawiam Was serdecznie

Renata Chmielowska


 

J.NIEMIECKI

J.NIEMIECKI


 

Zapraszam na lekcję on-line o godz. 10:00, kilka minut przed lekcją prześlę link.

Po lekcji zapraszam tutaj: https://wordwall.net/play/1175/670/5692

 

Joanna Cesarz

Matematyka 03.04.2020

Drodzy Czwartoklasiści, do edziennika wstawiłam Wasze oceny. Jeżeli ktoś przysłał wszystkie wskazane prace, to dostał trzy oceny. Jeżeli ocen jest mniej, to znak, że coś do mnie nie dotarło.

Uczniowie z Brzozowa podali link do albumu, w którym robią dla nas kartki. Link umieszczony w zakładce projektu!

 

Spokojnego weekendu, pozdrawiam!

J. Chudy


 

Wychowanie Fizyczne

 

Zasady zdrowego odżywiania

 

https://1drv.ms/p/s!AuekFjIW7ivMgRZTp1vKerZxvB0Z?e=LkUDca

Zachęcam do kontynuowania zapisów w dziennej karcie aktywności w kolejnym tygodniu.


 

 

Historia 

Dzień dobry :)

Proszę zapoznać się z prezentacją na temat I rozbioru państwa polskiego, Konstytucji 3 maja oraz powstania kościuszkowskiego, przepisać notatkę i wyjaśnić w zeszycie pojęcia umieszczone na ostatnim slajdzie. Zróbcie zdjęcie notatki i pracy domowej  wyślijcie na mój adres mailowy : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

https://prezi.com/xlstl6xrfjql/temat-tadeusz-kosciuszko-na-czele-powstania/

Następnie proszę obejrzeć film: 

https://gwo.pl/rozbiory-polski-p4426

To wszystko na dzisiaj

Pozdrawiam serdecznie

Barbara Pawińska

 

 

 


 

 

PRZYRODA, 3.04.

Drodzy uczniowie klasy IV, przesyłam link do dzisiejszej lekcji: https://drive.google.com/file/d/1e_zo_e5CdfGMyrUYNZLD5Cr8U4T0dIJd/view?usp=sharing

znajdziecie tam wszystkie instrukcje.

Pozdrawiam serdecznie, Katarzyna Maciążek



JĘZYK ANGIELSKI KLASA 4 02. 04. 20

Dzień dobryJ.

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: It’s party time.

• Otwórzcie podręczniki na stronie 72.

Zadanie1.

Proszę wykonajcie tylko pierwszą część polecenia: posłuchaj nagrania i powtórz wyrazy. Proponuję powtórzyć zadanie.

• Przepiszcie nazwy artykułów spożywczych do zeszytu. Tłumaczenia wyrazów znajdziecie w podręczniku na stronie 82 w tabelce FOOD.

Zadania utrwalające:

Ćwiczeniówka:

Zadanie 1/52

Zadanie 2/52 dla chętnych

PowodzeniaJ


 

NIEMIECKI 


Asia Cesarz is inviting you to a meeting.

 

Join the meeting:

 
 

 

 

Wychowanie Fizyczne

 

Unihokej

 

Witam. W wolnej chwili proszę zaznajomić się z ogólnymi zasadami gry, co wolno, a czego nie wolno itp. Nie uczymy się przepisów na pamięć.

 

Skrócone zasady gry

http://unihokejgorzyce.osw.pl/Przepisy-gry

 

https://www.youtube.com/watch?v=yNKJEsjPKaA

 

Jeśli kogoś bardziej zainteresuje gra, to w poniższym linku może zobaczyć przykładowe ćwiczenia.

https://www.youtube.com/watch?v=ymac6mjIMas


 

 


 

INFORMATYKA

Klasa IV 02.04.2020

Temat: Utrwalenie wiadomości – edytor tekstu.

Dziękuje za prace z poprzedniej lekcji - Zaproszenie urodzinowe.

Dziś do wykonania quiz (termin 08.04.2020 godz. 12.00)

Oto link do quizu: https://quizizz.com/join?gc=910471

Powodzenia.

Pozdrawiam Paweł K.


 


Matematyka 02.04.2020

Kochani Czwartoklasiści, dziś dla Was trochę relaksu :-) 

Poćwiczcie odczytywanie, jaka część figury jest zamalowana. Miłego klikania! 

gra z ułamkami - kliknij

Pamiętajcie proszę o przysłaniu mi prac, aby dostać dobre oceny.

Osoby robiące kartki do projektu, proszę o umieszczenie zdjęć do poniedziałku rano. 

Pozdrawiam, J. Chudy


J. NIEMIECKI

Pamiętajcie, widzimy się dziś o 11:30, link udostępnię ok 11:15.
Do zobaczenia .

Joanna Cesarz

Temat:Wieczernik – ofiara z samego siebie.

 

 

Moi Kochani!

Wczoraj na lekcji mówiliśmy o Ostatniej Wieczerzy, czyli o tym , jak Pan Jezus odprawił pierwszą Mszę Świętą. Rozmawialiśmy, że w tym trudnym czasie jaki przeżywamy, w inny sposób możemy uczestniczyć w Eucharystii – za pomocą środków masowego przekazu. Jednak, czy to oglądając Mszę św. w telewizji, czy w internecie, powinniśmy zachować postawę taką, jak w kościele (nie jemy, nie pijemy, nie robimy stu innych rzeczy). Zachęcam Was gorąco do udziału w transmisjach uroczystości Triduum Paschalnego, bo dla nas Święta zaczynają się w Wielki Czwartek ustanowieniem Eucharystii, w Wielki Piątek idziemy z Panem Jezusem na Golgotę, gdzie przeżywamy Jego śmierć, w Wielką Sobotę święcimy pokarmy, wodę, ogień, odnawiamy przyrzeczenia chrztu św., aż w końcu nadchodzi Niedziela Zmartwychwstania Pana Jezusa.

Proszę, tak jak się umawialiśmy, o przesłanie na mojego maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ilustracji dwóch stacji drogi krzyżowej i zdjęć przedstawiających Wasz wkład w świąteczne przygotowania (może być na wesoło) – 2 lub 3 zdjęcia.

 

Spotkamy się jeszcze w środę.

 

Ściskam Was Urszula Szymiec


 

Matematyka 01.04.2020

Dzień dobry, drodzy Czwartoklasiści!

Oto materiały dla Was, kliknijcie na link:

materiały do lekcji - kliknij

Bardzo proszę o przesyłanie mi wymienionych tam prac, gdyż chcę Was nagrodzić dobrymi ocenami!

Pozdrawiam, J. Chudy


 


 

Wychowanie Fizyczne

 

Witam. Poniżej znajduje się kod do quizu. Pytania znajdujące się w nim dotyczą materiałów, które zamieszczałem przez tydzień (korfball, przyczyny i skutki otyłości, testy sprawności, przepisy gry w piłkę nożną, igrzyska olimpijskie). Jako nazwę użytkownika proszę podać imię i pierwszą literę nazwiska, nie trzeba wysyłać zdjęcia z uzyskanym wynikiem.

 

https://quizizz.com/join/

 

kod 607182

 

Quiz dostępny do godziny 17

Witajcie Czwartoklasiści,

poniżej zamieszczam Wam dwa linki do lektur, które będziemy omawiać. "Janko Muzykant" w kwietniu, termin do ustalenia i w maju "Tajemniczy ogród" (konkretny termin również do ustalenia). Jeśli znajdziecie chwilkę, możecie sięgnąć do tyże lektur.

"Janko Muzykant"

"Tajemniczy ogród"

 

Pozdrawiam

Renata Chmielowska

Wychowanie Fizyczne

 

Igrzyska olimpijskie

 

https://1drv.ms/p/s!AuekFjIW7ivMgRB9P0KEFQ7tMVzv?e=8ejUfN

 

 

PRZYRODA, 31.03.

Drodzy uczniowie,

proszę wejść w link https://drive.google.com/file/d/1MhcbqVot3KQ9atWnvyEwdhZU3x2QxW5k/view?usp=sharing

gdzie znajdziecie instrukcje do lekcji. Pozdrawiam Was serdecznie,

Katarzyna Maciążek

Klasa IV plastyka

Drodzy Czwartoklasiści!

Dziękuję za umieszczanie w galerii swoich prac! Są zachwycające!

Dzisiaj mam dla Was kolejne zadanie.

Zapiszcie temat lekcji: Wydrapywanka - "Kwiaty".

1. Przygotujcie białą, kartkę techniczną w formacie A4, pastele olejne, czarny tusz lub czarną farbę plakatową lub temperową, pędzel, gazetę, jako podkładkę, kilka krótkich wykałaczek. 

2. Kartkę pokolorujcie pastelami w kolorowe plamy, paski (pomijając kolor czarny). Kartka musi byc bardzo dokładnie zapełniona pastelami, aby nie było białych miejsc na kartce. Starjcie się, aby praca była bardzo kolorowa.

3. Następnie nanieście na całą kartkę czarny kolor farby (również bardzo dokładnie). Poczekajcie aż praca wyschnie.

4. Po dokładnym wyschnięciu możecie zacząć wydrapywać obrazek wykałaczką według własnego pomysłu, w temacie "kwiaty".

5. Wydrap swoje imię w prawym dolnym rogu ;ub przyweszając pracę w galerii przylep obok niej wirtualnego stickersa ze swoim imieniem.

UWAGA!!!!

Prace umieszczajcie na wirtualnej tablicy, zaznaczająć rozmiar LARGE przy "zawieszaniu" pracy w galerii. Pamiętajcie o podpisaniu pracy czarnym pisakiem! Sprawdźcie też czy przywieszacie pracę na tablicy, która jest związana z tematem pracy oraz czy praca nie wrzuciła się bokiem lub do góry nogami! Termin oddania pracy to: 6.04.2020r.

GALERIA PRAC

CZEKAM NA ZALEGŁE PRACE SPÓŹNIALSKICH! OSTATECZNY TERMIN DO 08.04.2020 r.

JĘZYK ANGIELSKI KLASA 4 31. 03. 20

Dzień dobryJ Mam nadzieję, że u Was wszystko dobrze. Zaczynamy!

Przypominam o karcie pracy na ocenę (załącznik do wczorajszej lekcji). Wypełnioną kartę proszę zeskanować i odesłać na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do         01. 04. 20. Uczniów, którzy już kartę do mnie odesłali, zapraszam na stronę https://quizlet.com/MacmillanPolska/folders/brainy-klasa-4/sets

Miłej nauki przez zabawęJ

POWODZENIAJ

 


Technika

31.03.2020

Temat: Bezpieczna droga ze znakami – utrwalenie wiadomości.

.:Instrukcja:.


Drodzy  Uczniowie biorący udział w projekcie "W świecie symetrii"!

Już mamy wyniki losowania par robiących kartki: wyniki - kliknij

album na kartki i życzenia: kliknij

J. Chudy

Drodzy Czwartoklasiści!

Serdecznie Wam dziękuję za udział w lekcji!

Oto materiały  dla Was: link do lekcji

Pozdrawiam

Matematyka  - link do lekcji:

link do lekcji

 

Poczatek o 13.00

Muzyka 30.03.2020

Proszę wpisać do zeszytu temat oraz notatkę poniżej.

 

Temat: Zespoły instrumentalne – kapele ludowe

 

1.Kapele ludowe – są to zespoły złożone z niewielkiej liczby muzyków. Występują one zazwyczaj na uroczystościach związanych z ludową zabawą, na weselach itp. Ich skład zależy od regionu, z którego pochodzą. Podstawowy skład kapeli to dudy, skrzypce; dudy, klarnet, bęben, skrzypce.

  1. Kapela góralska – składa się z dwojga skrzypiec i basu.
  2. Kapela mazowiecka – w skład tej kapeli wchodzą przeważnie skrzypce, bas i bębenek.
  3. Kapela kaszubska – diabelskie skrzypce, burczybas.

Posłuchajcie utwórów kapel ludowych:

 

https://www.youtube.com/watch?v=VMD6JYQ3700 - Kapela góralska

https://www.youtube.com/watch?v=Xj_fUtHciNw       Kapela maowiecka

Praca domowa

W jakim regionie popularne byłby instrumenty obrzędowe takie jak burczy bas i diabelskie skrzypce.

(proszę zdrobić zdjęcie strony wraz z notaka i praca domową i przesłać na messengera do 6.04.2020[messenger- Łukasz Owcarz] lub mailem - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Wychowanie Fizyczne

 

Podstawowe przepisy gry w piłkę nożną

 

W wolnej chwili proszę się zapoznać z podstawowymi przepisami gry w piłkę nożną.

http://www.zasadygry.pl/pilka_nozna_16_1.htm 

 

http://www.zasadygry.pl/pilka_nozna_16_2.htm

 

https://www.youtube.com/watch?v=ShWEk0J1MwI&feature=share&fbclid=IwAR0tUHR_BRlrvqKJG5fAmRlL5vvLMgp4DLp3nyKrXLsakgSb1jl3byaNRCw

 

Propozycja ćwiczeń do wykonania w domu

https://www.youtube.com/watch?v=XK20nhuKM5M&fbclid=IwAR3BjNaWmvxSaH02CFxJ0kxJKQ6f90H6fVjIYSMDPU9OJCh3rmysY5RdbF0

 

 

 

Autyzm w Polsce

2 kwietnia to Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) autyzm występuje u
1na 100 dzieci, co oznacza, że w naszym kraju żyje ok 400 tysięcy osób
z autyzmem. To jak jedno spore miasto. Ale tu liczby się nie kończą, bo
z autyzmem żyją nie tylko osoby z autyzmem, ale także ich rodzice, rodzeństwo, opiekunowie, co sprawia, że jest ich nawet 3 mln.

A Ty? Znasz taką osobę, rodzinę? A może masz takiego kolegę lub koleżankę w szkole? Czy wiesz, jak możesz im pomóc?

Możesz przyłączyć się do akcji Cała Polska na niebiesko i w dniu 2 kwietnia

- ubrać się na niebiesko, możecie stworzyć pracę plastyczna o tematyce Polska na niebiesko. Mogą to być np. odciśnięte na niebiesko dłonie czy rysunek błękitnych serc. Na każdym rysunku napiszcie Polska na niebiesko.

-działaj w social mediach! Zmień zdjęcie w tle oraz zdjęcie profilowe, używając niebieskiej nakładki! Niech wszyscy zobaczą, że wspierasz osoby z autyzmem!

Gdy nie masz takiej możliwości , to proszę prześlij zdjęcia na e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ,a ja wszystkie prace opublikuję na stronie internetowej naszej szkoły!

Razem możemy więcej!

Pozdrawiam serdecznie I. Szczepańczyk

JĘZYK ANGIELSKI KLASA 4 30. 03. 20

Dzień dobryJ Mam nadzieję, że u Was wszystko dobrze. Zaczynamy!

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: On line test.

W załączniku znajdziecie kartę pracy podsumowującą dział 5, do wykonania na ocenę.

KARTA PRACY

Proszę wydrukujcie kartę, podpiszcie, uzupełnijcie zadania (zadania 1 nie robicie), zeskanujcie wypełnioną kartę i odeślijcie na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. najpóźniej do środy 1. 04. 2020

 

J.NIEMIECKI

Thema: Schreiben, malen, programmieren.

Dzień Dobry, w czwartek o godz. 11:30 zapraszam na lekcję on-line. Około 11:15 umieszczę link w zakładce dla Waszej klasy. 

Proszę o zapisanie do zeszytu danych czasowników:

malen-malować
schreiben-pisać
singen-śpiewać
turnen-ćwiczyć
reden-mówić
rechnen- liczyć
fragen-pytać
antworten-odpowiadać
hören- słuchać
malen-malowć
machen robić
zeichnen-rysować

Część z nich to powtórka, kilka jest nowych.
Powtórzymy sobie odmianę czasownika przez osoby, również ćwiczyliśmy to w dziale II.

malen-malować- odcinamy końcówkę czasownika, czyli –en i dodajemy odpowiednie końcówki do osoby tzn.

ich male
du malst
er/sie/es malt

wir malen
ihr malt
sie/Sie malen

!!! Uwaga Jeżeli temat czasownika kończy się na -t, -d, -chn, -, wtedy przed końcówką 2. i 3. osoby l. poj. i 2 os. l. mn. należy wstawić e

Np. zeichnen, antworten, rechnen

ich rechne
du rechnest
er/sie/es rechnet

wir rechnen
ihr rechnet
sie/Sie rechnen

Proszę otworzyć ćwiczeniówki Übung( zadanie ) 27 i 30 , ja te zadania mam na stronie 37, aczkolwiek u Was może się to różnić, zależy od wydania ćwiczeniówki, jednakże na pewno są to zadania 27 i 30 ( dział III, tam , gdzie robiliśmy przybory szkolne) .

Übung 27- Proszę podpisać jakie są to czynności np. malen
Übung 30
– Proszę odmienić podane czasowniki, lecz uwaga są tam podane różne osoby :

Tipp:

Vadmin-das ist er (on)
Kai und Viola- sie (
ale liczba mnoga ), czyli końcówka en, tak samo w przypadku Mama und Papa
Viola –sie , ale l.poj,
więc końcówka- t-

Proszę o zdjęcia zrobionych 2. ćwiczeń. Mój E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę o zdjęcia do 02.04.2020, do godz: 9:00

Pozdrawiam

Joanna Cesarz

Witajcie,

przypominam, że dziś spotykamy się o 8.30. Link prześlę Wam droga mailową

Do zobaczenia

Renata Chmielowska

 

Witajcie,

poniżej zamieszczam Wam linki do ćwiczeń dotyczących omawianych ostatnio nieodmiennych części mowy.

https://learningapps.org/view988078

https://learningapps.org/watch?v=pfmob5idc18

Pozdrawiam

Renata Chmielowska

Dzień dobry kochani Czwartoklasiści>

Dzisiaj zrealizujemy temat lekcji "XVII wiek - stulecie wojen". Proszę go zapisać do zeszytu.

Następnie obejrzyjcie prezentację, umieszczoną pod poniższym linkiem https://prezi.com/f5l7khepwlex/temat-xvii-wiek-stulecie-wojen/ i przepiszcie do zeszytu notatkę, łącznie z tabelką.

Kolejne wasze zadanie to przeczytanie dwóch tekstów z podręcznika: "Potop szwedzki" i "Wojny z Turcją" str. 81 i 82. Na ich podstawie proszę wykonać ćwiczenie 1 i 2 z podręcznika str. 84. Zapiszcie odpowiedzi w formacie word na komputerze i wyślijcie na mój adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Na koniec proszę obejrzeć w podręczniku ilustrację husara  i wypisać do zeszytu elementy jego uzbrojenia. 

Pozdrawiam was serdecznie.

Życzę Wam udanego weekendu.

Do zobaczenia

Barbara Pawińska

 

Wychowanie Fizyczne

 

Testy sprawności fizycznej

 

link do prezentacji

https://1drv.ms/p/s!AuekFjIW7ivMdNQ4DswZthLtJYk?e=XN9tWL

 

W linkach poniżej można zapoznać się z testami wykonywanymi  w praktyce.

http://static.scholaris.pl/resource_imp/109/109768/PLIKI_4/RTS059404.webm

 

https://www.youtube.com/watch?v=PGUr0mQBUx4

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=n4xMs2EohFU

 

PRZYRODA, 27.03.

Drodzy czwartoklasiści,

bardzo proszę wejść w link https://drive.google.com/file/d/1QKXDpXgalj2s9fBkK3wBNg11IfcLZqFV/view?usp=sharing

Tam znajdziecie wszystkie wskazówki do lekcji.

Pozdrawiam serdecznie, Katarzyna Maciążek

5 zasad jak uczyć się aby mózg pochłaniał 100% nauki

Informacje dla każdego kto chciałby uczyć się efektywnie

W związku z zagrożeniem epidemicznym znaleźliśmy się w nowej sytuacji w wielu dziedzinach naszego życia. Dla uczniów najistotniejsze jest kontynuowanie nauki, doskonalenie umiejętności i zdobywanie wiedzy. Uczniu, ten trudny czas jest dla Ciebie nowym wyzwaniem, jest sprawdzianem Twojej odpowiedzialności, systematyczności, wytrwałości. To jest sprawdzian, z którego sam wystawisz sobie ocenę. Proponuję byś zapoznał się z zasadami, które ułatwią Twoją naukę.

Jednym nauka przychodzi sama, innym z wielkim trudem. Zwłaszcza ci drudzy muszą postarać się, by uczyć się efektywnie. Co można zrobić, by nasz mózg chłonął wiedzę tak, jakbyśmy sobie tego życzyli? Pewnych uwarunkowań nie można pominąć i zmienić, jednak z pewnością można wspomóc nasz organizm w nauce ułatwiając mu poradzenie sobie z trudnościami.

Warto wysoko stawiać sobie poprzeczkę i mieć ambicje, jednak warto również zachować umiar uwzględniając realne możliwości. Istotny jest przede wszystkim stan zdrowia. Eliminując wszelkie infekcje i choroby, należycie odżywiając organizm, dostarczając mózgowi odpowiedniej dawki witamin, soli mineralnych i substancji odżywczych możemy poprawić jego funkcjonowanie.

Kluczowy dla mózgu jest również relaks, wypoczynek i sen. Wyspany, wypoczęty mózg pracuje szybciej i efektywniej. Złudzeniem jest intensywna nauka, będąc przemęczonym. Nadszarpnięte zdrowie i zmęczenie sprawiają, iż organizm angażuje mózg w pełni, organ ten zmuszony jest pracować na pełnej mocy męcząc się jeszcze bardziej a przy tym niewiele zapamiętując. Świeżość i energia wypoczętego mózgu gwarantuje kilkukrotnie szybsze efekty nauki niżeli intensywna praca wielogodzinna, nużąca, żmudna i demotywująca. Nie wystarczy się jednak wyspać, by zdobyć energię do działania, istotna jest aktywność tak fizyczna, jak i intelektualna. Ruch to zdrowie, powiedzenie to jest wciąż aktualne. Kondycja fizyczna bezpośrednio rzutuje na kondycję mózgu. Będąc aktywnym, prowadząc zdrowy tryb życia, przebywając na powietrzu, uprawiając sport wpływamy również na to jak pracuje nasz mózg. Prócz aktywności fizycznej winniśmy dbać o aktywność intelektualną serwując mózgowi gimnastykę w postaci łamigłówek logicznych, gry w szachy, kreatywnych rozrywek, jak i nauki samej w sobie. Bardzo dobrą gimnastyką dla mózgu jest codzienna nauka języka obcego oraz sam fakt wielojęzyczności w praktyce.

Im więcej się uczymy, tym spraw niej nam to idzie, mózg zapamiętuje więcej
i więcej.
 Nasz umysł jest tak skonstruowany, iż chętniej i szybciej chłonie wiedzę, która nas z różnych przyczyn interesuje. Rzeczy, których nie rozumiemy, nie widzimy sensu w ich nauce, które nas nie wciągają uczy się nam gorzej i trudniej. Warto więc odkryć w języku obcym coś co nas zainteresuje, sprawić by nauka była przyjemna i atrakcyjna. Najlepsze efekty nauki zaobserwować można przy nauce poprzez zabawę, w formie rozrywki. Niestety nie wszystko i nie zawsze da się tak zorganizować, by uczyć się w atmosferze zabawy
i przyjemności. Czasem osiągnąć to można poprzez uwydatnienie korzyści ze znajomości języka, a czasem wystarczą atrakcyjne pomoce dydaktyczne. Co więcej o wiele łatwiej jest nauczyć się teorii w praktyce niżeli tylko zasad i reguł z książki. 
Doświadczenia, praktyka są pożądane, aby mózg zapamiętał daną wiedzę jako całość, na przykładzie. Kluczem do sukcesu jest zrozumienie, wówczas niczego nie musimy uczyć się na pamięć a poprzez skojarzenia, kontekst. Pomocne bywają mnemotechniki, jednakże warto zauważyć,
iż różne metody nauki i jej wsparcia maja różną skuteczność, gdyż mózg każdego ma nieco inna budowę i działanie. Różnorodność pomocy naukowych, form nauki zapewnia szeroki wybór w zależności od naszych preferencji i predyspozycji. Jedni są wzrokowcami, do nich przemówi zapewne grafika i obraz, prezentacja wizualna, inni są słuchowcami, szybciej będzie się im uczyć z wykładu, przy muzyce itd. Interaktywne pomocne online tworzone są
z myślą o uniwersalizacji i oddziaływaniu na wszystkie zmyły. 
Różnorodność bodźców użyta jednocześnie potęguje prace mózgu, jednakże badania dowodzą,
iż przebodźcowanie powoduje dezorientację i rozdrażnienie, które nie sprzyjają efektywnej nauce. Stąd też nie dla wszystkich interaktywne podręczniki i nauka w sieci jest idealnym rozwiązaniem.

Jednym z fundamentalnych czynników wpływu na efektywność nauki jest pozytywne nastawienie i motywacja do nauki. Wiara we własne możliwości potrafi skłonić nasz mózg do wysiłku i pojęcia nawet najtrudniejszych teorii. Optymizm znacząco oddziałuje na motywację. Pokładając nadzieje w nauce łatwiej jest się nam zmobilizować do nauki, chcieć się nauczyć. Z natury człowiek jest konformistą i odkłada rzeczy trudniejsze na później.
Aby nie odkładać a realizować swoje plany warto odnotowywać nawet najdrobniejsze sukcesy, które przybliżają nas do celu jak i sprawiają, że jego osiągnięcie jest bardziej realne. Widząc postępu, odnosząc sukcesy podnosimy własną samoocenę, a co za tym idzie czujemy się bardziej komfortowo. Wśród współczesnych teorii zarządzania nie tylko własnym rozwojem i czasem, ale również organizacją przodują teorie o samodoskonaleniu się poprzez odkrywanie swojego potencjału możliwości i uświadamianiu sobie zmian, które nas rozwijają, pobudzają kreatywność - dodaje Marcin z platformy edukacyjnej Preply, gdzie można nauczyć się np. matematyki lub języków obcych. Na motywację, a co za tym idzie 
systematyczność nauki wpływ ma element rywalizacji i współzawodnictwa. Z jednej strony nie warto się porównywać, z drugiej zaś strony nic ta nie mobilizuje jak równanie do osób lepszych od nas samych w dążeniu do tego samego celu.

Aby mózg chłonął wiedzę niczym gąbka poza kondycją organizmu, jego emocjami związanymi z nauką i jej przedmiotem ważne są warunki środowiskowe, otoczenie sprzyjające nauce. Przewietrzone pomieszczenie, odpowiednia przestrzeń, oświetlenie, wygodny blat roboczy, dobrej jakości narzędzia, pomoce to wszystko wpływa na efektywność naszej nauki. W tym obszarze istotna jest również grupa w której przychodzi się nam uczyć, zbyt liczna osłabia percepcję i koncentrację na zadaniu. Hałas, nadmierna ilość szczegółów, kolorów może dekoncentrować. W tym miejscu należy dodać, iż poziom wrażliwości na wyżej wymienione jest bardzo indywidualny i warto dopasować warunki nauki do osobistych potrzeb. Podobne znaczenie ma dobór form i metod nauki. Jedni wolą uczyć się z książek, inni z materiałów audio. Najskuteczniejszą metoda nauki jest doświadczenie. Tak samo jak dziecko uczy się poprzez doświadczanie świata, poznając świat i reguły w nim panujące dotykając, smakując, czy popełniając błędy, tak również w wieku dorosłym uczymy się dzięki doświadczeniu. W pewnym zakresie owe doświadczenie można oszukać, poprzez złudzenie faktycznego doświadczenia przykładowo zwiedzając muzeum wirtualnie, czy korzystając ze zdobyczy techniki i internetu obserwując eksperymenty zdalnie, biorąc udział w konferencji naukowej na odległość itd. W tym miejscu wspomnieć warto zainteresowanie wiedzą. Wewnętrzna ciekawość i chęć poznawania z czasem
i wiekiem w nas maleje. Pielęgnując ją nie odczujemy nawet, kiedy się uczymy, bowiem gdy coś nas pasjonuje, intryguje poświęcamy temu uwagę nie czując wysiłku, a zarazem przyswajamy znalezioną wiedzę błyskawicznie, mimochodem, bez potrzeby powtórek
i utrwalania wiadomości. Szczególna umiejętnością, jakiej pragniemy jest znajomość języków obcych, dzięki którym możemy komunikować się ze światem, pozyskiwać dalszą wiedzę.

Podsumowując, nie wystarczy wyposażenie się w atrakcyjne materiały dydaktyczne, kolorowe pomoce czy interaktywne aplikacje, by się nauczyć. Nawet poświęcenie czasu na naukę, czytanie publikacji i wykonywanie zadań nie zapewni opanowania materiału, jeśli nie zadbamy o harmonijny proces nauki, zorganizowany, wielozmysłowy i dopasowany dla siebie.

Wykorzystanie wiedzy o zasadach efektywnej nauki pozwoli Wam doskonalić umiejętności
i uczynić naukę doskonałą przygodą, jeśli potrzebujecie wsparcia pedagoga szkolnego w tej nowej sytuacji zdalnego uczenia się  proszę o kontakt poprzez wiadomości e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..– czekam tam na Wasze pytania. Pozdrawiam wszystkich uczniów i życzę Wam wytrwałości w nauce!

Drodzy Uczniowie!

W najbliższy poniedziałek spotykamy się na lekcji on-line o godz. 13.00

Około 12.45 roześlę linki do spotkania, a także umieszczę link w zakładce dla Waszej klasy. 

Zapraszam osoby, które zgłosiły się do robienia kartek w projekcie "W świecie symetrii" do spotkania on-line w poniedziałek około 14.30. Odbędzie się losowanie imion uczniów ze szkoły w Brzozowie! Link do spotkania umieszczony będzie dla Was około 14.15. Lista wylosowanych imion będzie również potem dla Was dostępna, gdyby ktoś nie mógł wziąć udziału w spotkaniu.

W zakładce projektu nowe zadania dla Was:

kliknij tutaj :-)

Pamiętajcie o albumie na symetryczne zdjęcia:

album

Do zobaczenia!

Pozdrawiam, J. Chudy

Witajcie Czwartoklasiści!

Przypominam, że dzisiaj widzimy się o godzinie 9.00.

 

Do zobaczenia

Renata Chmielowska

Matematyka - lekcja 5

Drodzy Uczniowie, dziś pora poćwiczyć kolorowanie i odczytywanie, jaka część figury jest pokolorowana.

Proszę wykonajcie ćwiczenia ze strony 57 w Waszych ćwiczeniówkach. 

Kolejna porcja matematyki już jutro. 

W razie problemów możecie co mnie napisać : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 Powodzenia, J. Chudy

Dzień Dobry, dziś za pomocą ćwiczeń interaktywnych powtórzymy słownictwo ( kolory, przybory szkolne oraz dni tygodnia):

Po kliknięciu linku proszę o wpisanie swojego imienia oraz pierwszej litery nazwiska:

https://wordwall.net/play/763/930/196

 
 
Uwaga: die Mappe, to teczka

Proszę rozwiążcie te ćwiczenia do 30.03.2020, do godz.12:00

Pozdrawiam

Joanna Cesarz

 
 

 

 

 

 

Wychowanie Fizyczne

Przyczyny i skutki otyłości

Proszę zapoznać się z krótką prezentacją

https://1drv.ms/p/s!AuekFjIW7ivMcg-pY-ajGbzB8rw?e=B0chLS

 

 

JĘZYK ANGIELSKI KLASA 4 26. 03. 20

Dzień dobryJ Mam nadzieję, że u Was wszystko dobrze. Zaczynamy!

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: Revision of vocabulary and grammar

Podaję odpowiedzi do zadań z poniedziałku i wtorku. Bardzo proszę aby każdy z Was przygotował coś czerwonego i samodzielnie poprawił ewentualne błędyJ

Odpowiedzi do zadań z podręcznika:

Zad. 1/69

1 e, 2 b, 3 e, 4 a, 5c

Zad. 2/69

1.music, 2. English, 3. A car, 4. A bicycle, 5. Spaghetti

Zad. 4/69

  1. My brother can’t swim very well.
  2. My friend can ride a bike fast.
  3. I can cook very well.
  4. She can’t sing loudly.
  5. My uncle can paint very quickly
  6. They can’t skateboard very well.
  7. Can, 2. Can’t, 3. Well, 4. Very, 5. She, 6. What
  8. Skateboard 2 films 3 the USA, 4 jokes 5 pictures
  9. Can your sister run fast?
  10. I can’t swim very quickly.
  11. Our teacher can sing very loudly.
  12. You can’t speak Chinese.
  13. What can they climb?
  14. What can you paint?

Zad. 5/69

Zad. 6/69

1.Can he ice-skate? Yes, he can

2. Can he roller skate? No, he can’t

3. Can he ski? Yes, he can.

What can he cook? He can cook spaghetti.

Odpowiedzi do zadań z ćwiczeniówki.

Zad. 2/51

Zad. 3/51

3 tricks

1 me

5 pity

7 you

4 can’t

6 can

2 what

Zad.4/51

(w ramach monitorowania postępów uczniów w nauce proszę o przesłanie zdjęć uzupełnionych i poprawionych zadań z ćwiczeniówki ze strony 51 i z podręcznika ze strony 69 na specjalnie założone konto dla klasy IV na platformie linoit

http://linoit.com/users/madziab20/canvases/Klasa%204%20SP2%20Siewierz

 


Informatyka 26.03.2020

Temat: Zapraszamy na przyjęcie.

.:Instrukcja:.


Witajcie Kochani,

przypominam, że dzisiaj spotykamy się o 10.00 na lekcji. Link prześlę Wam, zgodnie z umową, na maile.

 

Do zobaczenia

Renata Chmielowska

Poniżej zamieszczam link i kod do quizu, dotyczący tekstu pt. "Legenda o warszawskim Bazyliszku", dla osób, które nie podeszły w pierwszym terminie. Quiz zamuuka się w piątek o północy. Powodzenia!

 


Wychowanie Fizyczne

 

Drodzy uczniowie oraz rodzice/opiekunowie. Poniżej przedstawiam dwie propozycje realizacji wychowania fizycznego. Na wstępie dodam, że rozumiem, iż w obecnej sytuacji jesteście zasypani materiałami, ćwiczeniami, zadaniami z innych przedmiotów, które są priorytetem. Dlatego nie wymagam aby materiały, które będę zamieszczał znalazły się na pierwszym planie. Jest to luźna propozycja aktywności, na która można poświęcić kilkanaście minut dziennie w trakcie wykonywania codziennych obowiązków lub podczas czasu wolnego.

 

 Propozycja 1

 

Zachęcam do stworzenia karty tygodniowej aktywności, w której będziecie opisywać swoje działania i czas jaki na to poświęciliście (krótko i konkretne wykonane zadania). Następnie dokumentujecie opisaną aktywność w postaci zdjęcia lub krótkiego filmiku i przesyłacie mi na maila. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

Ograniczamy się do prostych ćwiczeń, mogą to być pajacyki, przysiady, skipy, bieg w miejscu, zabawa na placu,  skoki przez skakankę czy sprzątanie w domu, rodzinny spacer itp.

 

 Można też zainstalować krokomierz i robić zrzuty ekranu z codziennej aktywności i wysłać na maila.

 

 

 Kartę można pobrać z linku poniżej lub narysować na kartce.

https://onedrive.live.com/view.aspx?resid=CC2BEE163216A4E7!113&ithint=file%2cdocx&authkey=!AOPF9Jp5eKqjDCI

 

Przykładowa aktywność.

Czwartek

26.03

Odkurzanie pokoju

Ćwiczenia ogólnorozwojowe

Aktywnie spędzony czas z rodzicem

Rodzinny spacer

itp.

10min

5 min

10min

30min

Jednym słowem każda aktywność, którą podejmujecie.

 

  

Pamiętajmy:

  • Wszystkie aktywności należy wykonywać pod opieką/ nadzorem rodzica/opiekuna prawnego w miejscu, które nie zagraża naszemu życiu i zdrowiu ( zwracamy uwagę na zachowanie bezpiecznej odległości od rzeczy znajdujących się w najbliższym otoczeniu np. stoły, krzesła, łóżka itd.).

  • Ćwiczymy tylko wtedy kiedy jesteśmy w 100% zdrowi i nie posiadamy zwolnienia z wychowania fizycznego.

  • Przed każdą aktywnością fizyczną należy wykonać rozgrzewkę.

  • Ćwiczenia wykonujemy w odpowiednim stroju, obuwiu (nie wykonujemy ćwiczeń w samych skarpetkach).

  • Wykonujemy ćwiczenia adekwatne do naszych możliwości i obecnej sytuacji.

  • Wszelkie propozycje zamieszczonych ćwiczeń skonsultuj z rodzicem/opiekunem.
  • Przestrzegamy higieny osobistej.

 

 

Propozycja 2 (teoretyczna)

Na naszej stronie będę zamieszczał materiały w postaci filmików, prezentacji, linków do stron odnośnie tematyki związanej z wychowaniem fizycznym, z którymi należy się zapoznać. Po tygodniu (środa) będę zamieszczał link do quizu/testu, który będzie zawierał pytania odnośnie zamieszczonego wcześniej materiału. Quiz/ test należy wypełnić a wynik końcowy w postaci zdjęcia/ zrzutu ekranu wysłać na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

 

Kryteria oceniania

 1 (dzień) opisany i udokumentowany zdjęciem/ filmikiem aktywności lub rozwiązany w 20-50% dobrze quest/test = ocena dobra

2 (dni) opisane i udokumentowane zdjęciem/ filmikiem aktywności lub rozwiązany w 51-85% dobrze quest/test = ocena bardzo dobra

4 (dni) opisane i udokumentowane zdjęciem/filmikiem aktywności plus rozwiązany w 86-100% dobrze quiz/test= ocena celująca

 

 

Jeżeli ktoś wykonał, któreś z zaleceń z ubiegłego tygodnia to również dostanie ocenę. Proszę wysłać informację na maila.

Tak jak pisałem wyżej jest to tylko propozycja. W razie jakich kolwiek pytań proszę o kontakt mailowy.

 

 

 

Propozycja rozgrzewki.

 https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U

 

 

 

 Gry i zabawy rekreacyjne z innego kraju- Korfball

 

 

 Proszę się zapoznać z materiałami.

https://www.youtube.com/watch?v=I31p-WdevYA

Zasady gry: https://www.youtube.com/watch?v=Oe_TmF_B1A0

 http://stacjasport.pl/dyscypliny/korfball

 http://www.korfball.pl/wprowadzenie

 Zasady w praktyce wersja angielska.

https://www.youtube.com/watch?v=GUtJB5jBOis


 

 

Wszystkim Uczniom przypominamy o bezpieczeństwie w sieci.

technologia

Drodzy rodzice i uczniowie.

Przesyłam poniżej zasady pracy dzieci w czasie nauczania zdalnego kl. IV-VIII.

Uczniu:

1.Przygotuj swoje miejsce pracy.

2.Wyłącz wszystkie urządzenia, które mogą Cię rozpraszać (telewizor, radio, telefon itp.

3. Ucz się codziennie systematycznie.

4. Zrób listę zadań do wykonania.

5. Zacznij od najtrudniejszego zadania, potem zrób prostsze.


6. Podziel materiał na części, utrwal wiadomości.

7. Nie spędzaj dłużej czasu przed komputerem niż 60 min dziennie. Staraj się robić przerwy co 15-20 minut.

8. Podczas przerwy staraj się poćwiczyć, napić się, czy coś zjeść.

9. Korzystając z urządzeń mobilnych (komputera, laptopa, telefonu) pamiętaj o zachowaniu ostrożności i dostosowaniu   stron odpowiednich dla Twojego wieku.

10. Poproś rodzica lub starsze rodzeństwo o sprawdzenie Twojej pracy.

Witajcie Uczniowie

Dzisiaj zamieniamy się w "opowiadaczy"… Zwróćcie uwagę, że to forma wypowiedzi, która towarzyszy nam od najmłodszych lat, bo już w dzieciństwie opowiadamy, co robiliśmy w przedszkolu, jak minął nam dzień, co wydarzyło się podczas wakacji, jakie przygody przeżywał bohater filmowy/literacki itd.

Dzisiejsza lekcja ułoży nam w pewną całość wiadomości dotyczące opowiadania.

Temat: Warsztat pisarza, czyli o sztuce pisania opowiadań

Czas na notatkę

Co już wiemy o opowiadaniu?

- jest to forma wypowiedzi,

- ma tytuł,

- wydarzenia rozgrywają się w pewnym miejscu i czasie, uczestniczą w nich bohaterowie,

- o wydarzeniach opowiada narrator, który albo bierze udział w wydarzeniach (pierwszoosobowy), albo tylko im się przygląda, jest obserwatorem (trzecioosobowy)

- przedstawia wydarzenia w kolejności chronologicznej

- zbudowane jest z trzech części: wstępu, rozwinięcia i zakończenia, które wyróżnione są akapitami (wstęp i zakończenie 1-2 akapity; rozwinięcie – kilka akapitów – każde zdarzenie to nowy akapit),

  • wstęp zawiera informacje gdzie i kiedy dzieje się akcja oraz przedstawieni są bohaterowie
  • w rozwinięciu przedstawiony jest przebieg wydarzeń – ważne, by stosować wyrazy oznaczające następstwo czasowe np. później, po godzinie, po chwili, potem, wreszcie, na końcu itp,
  • zakończenie to podsumowanie,

- zawiera dużo czasowników, bo w opowiadaniu coś się dzieje, a one nazywają czynności i stany.

Teraz przeczytajcie sobie przykładowe opowiadanie, które znajduje się na str. 230 w podręczniku.

Następnie zróbcie pisemnie ćwiczenie 2 i 3 ze str. 231.

Pamiętajcie o tym, by Wasze punkty planu były konsekwentnie zdaniami lub równoważnikami zdania.

Dziękuję i pozdrawiam

Renata Chmielowska

PRZYRODA, 24.03.

Drodzy uczniowie,

bardzo proszę o wejscie w link i otworzenie prezentacji, tam są wszystkie informacje dla Was na dziś. Jeśli będzie problem z otworzeniem, proszę pisać na maila (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.), to prześlę bezpośrednio.

https://drive.google.com/file/d/18i-ZJGGY_A3QCgA1BR8nnIRMBTzhR2lw/view?usp=sharing

Pozdrawiam serdecznie Was i rodziców, którzy również pomagają w nauce!

Katarzyna Maciążek

JĘZYK ANGIELSKI KLASA 4 24. 03. 20

Dzień dobryJ Mam nadzieję, że u Was wszystko dobrze. Zaczynamy!

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: Revision workout. Part II.

Przed Wami powtórek ciąg dalszy.

Otwieramy ćwiczeniówki na stronie 51 i wykonujemy zad. 1, 2, 3, 4. Zad. 5 jest dla chętnych.

W czwartek podam odpowiedzi do zadań i dalsze instrukcje.

Pozdrawiam i powodzeniaJ W razie pytań proszę o kontakt.

 

Moi Kochani,

czas rozłąki przedłuża się, ale myślę, że zbytnio nie rozpaczacie! Pamiętajcie, że trochę trzeba popracować w domu. Proszę nie odkładajcie pracy, bo będziecie mieć zaległości.

Ja ze swej strony proszę, żebyście w piątek odprawili Drogę Krzyżową, https://www.youtube.com/watch?v=S_8iROZgfHE   Domowa Droga Krzyżowa dla dzieci.          

Mocno Was ściskam Urszula Szymiec

Witajcie Czwartoklasiści,

dziś przeniesiemy się w świat baśni… Na stronie 212 w podręczniku macie infografikę dotyczącą świata baśni, zapoznajcie się z nią, a następnie wykonajcie pisemnie zadanie 3 ze str. 214.

Kochani, przepraszam, że wczoraj pominęłam informację, że ćwiczenia w ćwiczeniówce należy wykonać do piątku 27 marca i prosiłabym o przesłanie mi zdjęć stron z wykonanymi zadaniami na adres mailowy, który Wam podawałam.

Bardzo proszę, „dostarczajcie” mi w ten sposób wykonane zadania, żebym mogła je oceniać.

Z góry dziękuję i pozdrawiam Was serdecznie

Renata Chmielowska

Klasa IV 23.03.2020r. - plastyka

Witam drodzy Uczniowie!

Dziękuję tym, którzy wrzucili prace z zeszłego tygodnia do wirtualnej galerii. Zachęcam tych, którzy tego jeszcze nie zrobili o nadrobienie zaległości. Mam maleńką uwagę, aby zerknąć, czy praca wrzuciła się prawidłowo, a nie bokiem lub do góry nogami. Być może musicie odwrócić pracę na swoim komputerze. Starajcie się robić zdjęcia samej pracy (bez blatu stołu). 

Prace są zachwycające!! Jak tylko będę mogła je ocenić, zrobię to!!

Wyzwanie na ten tydzień to praca pod tytułem "Powiew wiosny"

Poniżej znajdziecie link do wydrukowania szablony swojej pracy (zamieszczam kilka propozycji). Wydrukujcie je na kartce A4, a następnie pomalujcie farbami według własnego pomysłu.Czarne linie zastąpcie wałeczkami plasteliny. Pamiętajcie, aby cała praca była wypełniona kolorem.  Czekam na pracę do środy (01.04.2020).

Jeżeli nie macie możliwości wydruku szablonu, stwórzcie swój własny. Narysujcie: motyla, kwiaty, wiosenne drzewo, ptaka np. jaskółkę, bociana, itp. 

Zdjęcie pracy "zawieście" w wirtualnej galerii:

WIOSENNE PRACE PLASTYCZNE - GALERIA

Oto szablony do pobrania:

Szablon 1

Szablon 2

Szablon 3

Szablon 4

Szablon 5

Powodzenia, Beata Pieprzyk

Matematyka - lekcja 4

Dzień dobry, dziś mam dla Was lekcję o ułamkach zwykłych. Proszę kliknijcie link poniżej:

lekcja o ułamkach

Pozdrawiam Was serdecznie,

J. Chudy

 

FB IMG 1584770664133

Guten Morgen/Guten Tag , wie geht’s?

Thema: Am Montag habe ich Deutsch

Ostatnio poznaliśmy przedmioty szkolne, oczywiście będziemy je w dalszym ciągu powtarzać. Dziś poznamy dni tygodnia.
Proszę wpisać w wyszukiwarkę docwiczenia.pl , następnie wpisać kod: K7S9X2
i wysłuchać nagrania 19, a następnie zapisać następujące dni tygodnia do zeszytu:

Montag
Dienstag
Mittwoch
Donnerstag
Freitag
Samstag
Sonntag
Am Montag- w
poniedziałek
Am Samstag- w
sobotę

Hausaufgabe
Dokończ zdania( jakie przedmioty szkole masz w poszczególne dni)
Am Montag habe ich…………………………………………….
Am Dienstag habe ich………………………………………………
Am Mittwoch habe ich……………………………………………
Am Donnerstag habe ich…………………………………………….
Am Freitag habe ich…………………………………………………………….

Joanna Cesarz

Witajcie Czwartoklasiści

Zapraszam Was dzisiaj do pisania zaproszenia właśnie. Tę formę wypowiedzi znacie już z klas młodszych, więc teraz raczej przypomnimy sobie, o czym w zaproszeniu pamiętać należy. Oto pięć pytań, na które odpowiedź musi się znaleźć w każdym zaproszeniu.

- kto zaprasza?

- kogo zaprasza?

- gdzie zaprasza?

- kiedy zaprasza?

- na co zaprasza?

Oczywiście pamiętamy również o zwrotach grzecznościowych (przydatne słownicwto macie w podręczniku na str. 209)

Przejrzyjcie sobie ten temat na stronie, którą Wam tutaj podaję. Wykonajcie w ramach ćwiczeń zadania, zamieszczone na tejże stronie (bez ćwiczenia 1).

Ten temat mamy w podręczniku na stronie 209. W razie jakichkolwiek wątpliwości, zajrzyjcie tam sobie proszę albo napiszcie do mnie. W ćwiczeniówce spróbujcie zrobić zadania 2-4 ze strony 101.

Pozdrawiam Was serdecznie

Renata Chmielowska

MUZYKA 23.03.2020

Temat: Polskie tańce narodowe- Powtórzenie

Drodzy uczniowie klasy 4!

Proszę poświęcić 10 min na lekcję muzyki czyli tyle, ile trwa film w linku poniżej.

W trakcie przeczytajcie informacje z podręcznka na str. 87-91.

Postarajcie się wymienić pięć polskich tańców narodowych i scharakteryzować kazdy w kilku zdaniach.(jakie ma tempo, charakter?)

https://www.youtube.com/watch?v=b6_E7ZH8u7w

Pozdrawiam. Łukasz Owcarz

JĘZYK ANGIELSKI KLASA 4 23. 03. 20

Dzień dobryJ

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: Revision workout.

Tematem naszych dzisiejszych zajęć jest powtórzenie materiału z działu 5 (Unit 5). Proszę zapoznajcie się z podsumowaniem działu 5 w waszych podręcznikach (str. 70 i 71) – słownictwo, zwroty, gramatyka.

Po analizie części powtórzeniowej przechodzimy do ćwiczeń, które znajdziecie w podręczniku na stronie 69. Proszę wykonajcie zadania 1, 2, 4, 5, 6 ze strony 69.

PowodzeniaJ W czwartek sprawdzimy Wasze odpowiedzi.

PozdrawiamJ

 

Wsparcie psychologiczne w czasie pandemii koronawirusa – gdzie szukać pomocy?

korona

Drodzy Uczniowie!

Sytuacja, która rozwija się w naszym kraju wymaga od nas nieco innego podejścia do życia, a co się z tym wiążę do zdobywania wiedzy i kształcenia umiejętności i postaw.
A zatem, trzeba stawić czoła nowym wyzwaniom. W związku z tą sytuacją zachęcam was do przeczytania ciekawego artykułu związanego z radzeniem sobie podczas epidemii.

MARTA WASZKIEWICZ 17 MARCA 2020

Pandemia koronawirusa to dla wielu ogromne obciążenie psychiczne. Wszyscy niepokoimy się obecną sytuacją związaną z pandemią. Jedni mniej, inni bardziej. Niektórym lęk uniemożliwia normalne funkcjonowanie. Jeśli odczuwasz znaczne obciążenie psychiczne lub znasz osoby, które nie radzą sobie w tym trudnym czasie, zgłoś się po pomoc.

Obecna sytuacja związana z rozwojem koronawirusa SARS-CoV-2 w Polsce może stanowić dodatkowe obciążenie dla zdrowia psychicznego. Jednym z zagrożeń, przed którym ostrzegają eksperci Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) jest ciągłe śledzenie wiadomości na temat wirusa z niesprawdzonych źródeł, które może prowadzić do narastania niepokoju i stresu.

Nowe informacje dopływają do nas non stop. Wiele z nich to fake newsy, siejące tylko jeszcze większą panikę. Radzimy ograniczyć śledzenie sytuacji. Nie trzeba tego robić, aby być dobrze poinformowanym. Jeśli nieustannie masz włączoną telewizję informacyjną, zmień kanał. Jeśli twoi znajomi permanentnie dostarczają ci informacji, poproś, aby przestali lub postaraj się od tego odciąć.

Eksperci zalecają stosowanie się do komunikatów publikowanych przez oficjalne, potwierdzone źródła, takie jak komunikaty WHO i strony rządowe (witryna Ministerstwa Zdrowia czy Głównego Inspektoratu Sanitarnego). Znajdziecie tam m.in. informacje o tym, jak dbać o siebie i swoje otoczenie oraz w jaki sposób zminimalizować ryzyko. Należy też sprawdzać fakty.

· Informacji można zasięgnąć również dzwoniąc na infolinię Ministerstwa Zdrowia pod numer telefonu 800-190-590.

· Polecamy także zapoznać się z instrukcją WHO, Mental Health Considerations during COVID-19 Outbreak.

Jeśli jednak lęk utrudnia funkcjonowanie na tyle, że nie jesteś w stanie skupić się na pracy, nauce, rodzinie albo masz myśli samobójcze, warto zasięgnąć profesjonalnej pomocy.

· Można zadzwonić np. na infolinię Centrum Wsparcia Dla Osób W Stanie Kryzysu Psychicznego, która od 2017 roku działa całodobowo, 7 dni w tygodniu pod numerem 800-70-2222.

Linia Wsparcia jest całkowicie bezpłatna. Pod numerem telefonu, mailem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz na czacie dyżurują psychologowie z Fundacji ITAKA. Udzielają porad i kierują dzwoniące osoby do odpowiednich placówek specjalistycznych w danym regionie kraju. Gotowi są do wysłuchania, zrozumienia i akceptacji. Możesz porozmawiać z nimi o swoim problemie, a także uzyskać profesjonalną pomoc. W wyznaczonych godzinach pełnią dyżury również specjaliści – lekarze psychiatrzy, prawnicy oraz pracownicy socjalni. Informacja o dyżurach znajduje się na stronie www.liniawsparcia.pl.

Z pomocy Centrum Wsparcia może skorzystać każdy, kto czuje, że jest w stanie kryzysu psychicznego oraz wszystkie osoby, które potrzebują pomocy, rozmowy, porady, wsparcia psychologicznego lub rozmowy z psychiatrą. Jeśli czujesz się stale przygnębiony, samotny, nie dajesz sobie rady z codziennością i stresem lub zamartwiasz się o swój stan zdrowia, zadzwoń.

Kryzys psychiczny to moment, kiedy czujesz, że problemy cię przerastają, czujesz, że więcej już nie udźwigniesz. Jego powodem może być również życie w ciągłym stresie. Przedłużanie się takiego stanu może prowadzić do depresji. Czasem załamaniu nerwowemu towarzyszą myśli samobójcze. W takiej sytuacji warto zasięgnąć porady specjalisty. Nie czekaj! Daj sobie pomóc!

Źródło: Centrum Wsparcia Dla Osób w Stanie Kryzysu Psychicznego, www.gov.pl

Poniżej dodaję również linki do ciekawych stron, które zapewne zajmą wam odrobinę czasu i dostarczą nowej wiedzy.

https://www.dyktanda.net/

https://polona.pl/

http://www.muzykotekaszkolna.pl/

https://esero.kopernik.org.pl/

https://www.national-geographic.pl/traveler/zostanwdomu-i-zwiedzaj-online-10-muzeow-ktore-umozliwiaja-wirtualne-wycieczki?fbclid=IwAR0wHG2gNW8TpBAy1qnE9C341sT6YgqM-F8GIPEhVdqgdmumlh9GRE8-UsE

https://lektury.gov.pl/

https://ninateka.pl/edu

www.polskieradio.pl/18,Polskie-Radio-Dzieciom

https://rozrywka.tvp.pl/47090255/telewizja-polska-blizej-dzieci-i-mlodziezy%20-

 

Pozdrawiam pedagog szkolny Izabela Szczepańczyk

Dzień dobry drodzy Uczniowie

Dziś proszę, abyście skorzystali z e-podręczników, oto link https://epodreczniki.pl/a/nie-pomoze-dobra-wrozka/D6N0E4gZa

Zapoznajcie się z tekstem, z nagraniem i wykonajcie ćwiczenia na tejże stronie zamieszczone.

Następnie przeczytajcie nową wiadmość, którą mamy w podręczniku na stronie 208 i ustnie przygotujcie sobie ćwiczenie 6.

Pozdrawiam Was cieplutko

Renata Chmielowska

Matematyka - część 3

Drodzy Uczniowie, dziś mam dla Was filmik dotyczacy skali. Proszę, obejrzyjcie dokładnie.

film o skali

Mam nadzieję, że tworzycie już obrazki w skali, o które prosiłam ostatnim razem i Wasza wystawka będzie piękna :-)

Pozdrawiam Was serdecznie, spokojnego weekendu!

J. Chudy

 Witajcie moi Drodzy

Dzisiaj przeniesiemy się w świat baśni – znacie je już z klas młodszych. Przeczytajcie sobie tekst ze str. 201 z podręcznika, a następnie narysujcie sobie w zeszycie tabelkę, którą uzupełnicie

Bohaterki

Cecha charakteru

Wyraz przeciwstawny

Wyraz bliskoznaczny

macocha

     

złe siostry

     

Kopciuszek

     

Teraz zapiszcie sobie w zeszycie wniosek, który również sami postarajcie się uzupełnić. (W razie jakichkolwiek pytań zawsze możecie do mnie napisać maila – na pewno Wam odpiszę.)

W baśniach obok bohatera pozytywnego występuje bohater ……………….. . Bohater pozytywny to postać, która ma same ……………….., zaś u bohatera negatywnego widzimy same …………….. . Podsumowując, w baśniach bohaterowie są ukazani na zasadzie przeciwieństw, czyli kontrastu.

Proszę, abyście narysowali sobie w zeszytach trzy niezwykłe elementy z tejże baśni. Niech to będą:

- magiczny przedmiot,

- fantastyczna postać,

-nieprawdopodobne zdarzenie.

Następnie napiszcie sobie wniosek, który samodzielnie uzupełnicie.

Narysowałam/narysowałem trzy niezwykłe elementy, które pojawiły się w baśni „Kopciuszek”. Są to postać - …………………, przedmiot - …………………………, wydarzenie - ……………………. . Uważam, że te elementy są fantastyczne, ponieważ ……………………… .

Określcie

Czas wydarzeń –

Miejsce wydarzeń -

Napiszcie sobie ramowy plan wydarzeń tej baśni.

Przepiszcie sobie również nową wiadomość dotyczącą baśni ze str. 206.

Szykowna osoba/rzecz – osoba lub rzecz modna, elegancka

Coś raduje nasze oko/nie możemy od niej oderwać oczu – patrzeć na coś z przyjemnością

komplementować – uprzejmie chwalić czyjś wygląd, zachowanie, umiejętności

Ubrania leżą jak ulał – są dobrze dopasowane, w sam raz

Obrzucać szyderstwami – wyśmiewać się z kogoś, mówić wiele pogardliwych, drwiących słów

 

Pozdrawiam Was serdecznie

Renata Chmielowska


 

Wychowanie fizyczne

.:instrukcja dla uczniów:.


 

Witajcie Czwartoklasiści,
kolejny dzień kwarantanny i kolejny temat przed nami.
 
Na początku spróbuje wyobrazić sobie bazyliszka, jakie ma cechy wyglądu zewnętrznego, jakie ma cechy charakterystyczne, następnie zapoznajcie się z tymi ilustracjami:
 
Tak sobie go wyobrażaliście?
 
Teraz przeczytajcie tekst, ze strony 190 w podręczniku. Zwróćcie uwagę na to, jak zapisany jest tekst, co mamy oprócz wypowiedzi bohaterów podane w nawiasach, jaką funkcję pełnią te dopiski.
Ułóżcie, proszę szczegółowy plan wydarzeń przedstawionych w tym utworze. Zapoznajcie się z nową wiadomością ze str. 194.
 
Po wykonaiu wszystkich zadań proszę, abyście podeszli do quizu dotyczącego omawianych treści. Podpiszcie się imieniem i pierwszą literką nazwiska. Oto link i kod joinmyquiz.com   603509.(Quiz jest aktywny do 19 marca do godz. 12.00)
 
Pozdrawiam
Renata Chmielowska
 
 

Dzień dobry PERŁY MOJE KOCHANE!

Macie bardzo dużo czasu wolnego, więc proszę zerkajcie na zadania przesyłane przez nauczycieli! Trochę poćwiczcie pamięć i łatwo zdobądźcie dobre oceny!

Ja ze swej strony proszę o zilustrowanie dwóch wybranych stacji Drogi Krzyżowej (format A4). Zadanie dla ambitnych (tych, którzy chcą mieć celujący z religii na koniec roku): proszę zrobić prezentację o Św. Janie Pawle II z okazji 100 – rocznicy urodzin. Bardzo Was proszę o samodzielną pracę, nie ściągajcie z Internetu gotowych prezentacji. Tematem może być np.: J.P.II i dzieci; J.P.II i chorzy; J.P.II i młodzież.

Mocno Was ściskam i pozdrawiam Rodziców

Urszula Szymiec


Klasa 4 Data 17. 03. 20

Dzień dobry Proszę o zapisanie tematu lekcji, przepisanie notatki i wykonanie zadanych ćwiczeń.

Lesson

Topic: On a school trip. (podręcznik str. 67)

Can I open the window, please? – Czy mogę otworzyć okno?

Yes, of course. – Tak, oczywiście.

Thank you – Dziękuję.

Can I eat ten hot-dogs , please?- Czy mogę zjeść 10 hot-dogów?

No, I’m afraid you can’t. – Nie, nie możesz.

Oh, that’s a pity. – To szkoda.

Na stronie 67 w podręczniku znajduje się przykładowy dialog. Proszę o jego przeczytanie. Kolejnym zadaniem do wykonania jest załączona karta pracy On a school trip. Proszę o uzupełnienie karty i wklejenie do zeszytu.

Praca domowa: ćwiczeniówka str 49 – niezbędne nagrania do zadań znajdują się w strefie ucznia na stronie wydawnictwa macmillan

Klasa 4 Data 17. 03. 20

Dzień dobry Proszę o zapisanie tematu lekcji.

Lesson

Topic: Around the world –DVD classes.

W załączniku znajduje się film anglojęzyczny. Proszę o obejrzenie filmu i wykonanie załączonej karty pracy. Po wykonaniu zadań proszę wklejcie kartę do zeszytu.

Materiały do lecji:

Matematyka - lekcja 2

Drodzy Czwartoklasiści,

proszę narysować dowolny rysunek na kartce w kratkę (np. domek ), a następnie narysować go w skali 1: 3 oraz 2:1. Rysunki przyniesiecie do szkoły, gdy kwarantanna się zakończy, to zrobimy matematyczną wystawkę. 

Udanej pracy, pozdrawiam!

J. Chudy


 

INFORMATYKA I TECHNIKA

.:zadanie do pobrania:.


 

Drodzy Czwartoklasiści,

ostatnio wspólnie omawialiśmy kolory oraz przybory szkolne. 

 https://www.tes.com/lessons/_GHzBLaoKcQMOw/die-farben-und-die-schulfacher http://www.edulekcja.pl/die-worterjagd/die-schulsachen-przybory-szkolne

Powyższe linki są powtórką do danych zagadnień.
Natomiast dziś poznajemy przedmioty szkole.

Thema: Schulfächer

Proszę wpisać w wyszukiwarkę docwiczenia.pl Następnie wpisać kod:K7S9X2 i wybrać nagranie nr 18 i wysłuchać lektora, który będzie prezentował przedmioty szkolne. Następnie przepisać do zeszytu przedstawioną tabelę. 

https://www.nauka-niemieckiego.net/slownictwo-niemieckie/przedmioty-szkolne-po-niemiecku/


Hausaufgabe
Wykonaj w zeszycie plan lekcji ( przedmioty wpisujemy oczywiście
w j.niemieckim).

Przykładowy plan zajęć znajduje się w powyższym linku.

viel Spaß!

Joanna Cesarz

 

 

 


Drodzy Czwartoklasiści,

co prawda nie spotykamy się w szkole, ale uczymy się w domu, by czas kwarantanny wykorzystać na zdobycie wiedzy i umiejętności.

Wasze zadanie na dziś: z tematu, o którym ostatnio mówiliśmy - "Ludzie teatu" bardzo proszę, abyście ułożyli w kolejności alfabetycznej wszystkie wymienione zawody (1-9) w infografice zamieszczonej w podręczniku na str. 188-189, a później stwórzcie krzyżówkę, do której wpiszecie hasła występujące w krzyżówce.

Następnie wybierzcie sobie jeden z zawodów i napiszcie krótką notatkę: Jestem..., Pracuję w..., Moja praca polega na..., Mam zadanie...,  Moim obowiązkiem jest..., Mój zawód wymaga..., W mojej pracy...

 Życzę owocnej pracy i dużo zdrówka

Pozdrawiam Renata Chmielowska

PRZYRODA

Drodzy czwartoklasiści,

Tak się złożyło, że tematy lekcji pokrywają się nam z sytuacją, w jakiej wszyscy się znależliśmy. Proszę Was o wykonanie prezentacji lub ewentualnie pracy w innej formie na temat: "Choroby, którymi można się zarazić." Skorzystajcie z podręcznika s.119 - 123 oraz zasobów internetu. Proszę, żeby w Waszych prezentacjach znalazły się następujące informacje:

1. Co to jest choroba. Jakie są przyczyny i rodzaje chorób.

2. W jaki sposób można sie zarazić chorobami zakaźnymi i pasożytniczymi. Podajcie przykłady chorób, którymi można się zarazić za pośrednictwem powietrza, pokarmu oraz przez zranioną skórę.

3. Co to jest epidemia i pandemia.

4. Jak rozprzestrzenia się choroba wywołana koronawirusem i kto jest najbardziej narażony.

5. W jaki sposób możemy się uchronić przed koronawirusem i innymi chorobami zakaźnymi.

Prezentacje lub zdjęcia prac w innej formie proszę przesyłać na mój adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Koniecznie podpiszcie się pod swoimi pracami.

Wykonajcie również ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń na s. 76-77. Zdjęcia stron proszę przesłać na podany adres.

Pozdrawiam i do zobaczenia.

Katarzyna Maciążek

 

RYSUNEK W TERENIE - plastyka

Drodzy Czwartoklasiści!

Zaplanowaliśmy sobie, iż następne zajęcia z plastyki spędzimy w terenie. Nic straconego!

Zapraszam Was na spacer, balkon lub podwórko. Narysujcie to co widzicie! Wasze prace zostaną umieszczone na platformie eTwinning projektu "Moja okolica oczami młodego człowieka". Dobrze byłoby gdybyście jednak udali się w plener (omijając duże skupiska ludzi) i narysowali coś co jest charakterystyczne dla Waszej okolicy. PAMIĘTAJCIE O TYM, aby każda praca była podpisana w prawym, dolnym rogu, najlepiej czarnym pisakiem. Każda praca będzie oceniona przeze mnie. Pracę w wersji papierowej proszę przynieść na plastykę, która odbędzie się już w szkole. Zdjęcia gotowych prac prześlijcie do piątku (20.03) na tablicę w sieci, którą znajdziecie tu:

WIRTUALNA GALERIA PRAC

Oto krótka instrukcja wrzucania zdjęcia:

instrukcja tablicy

Powodzenia, Beata Pieprzyk

 

 


Język angielski
Drodzy uczniowie,
Na początek naszych nietypowych zajęć, proponuję rozgrzewkę językową. Przesyłam wam link do strony na której znajdziecie kod QR umożliwiający pobranie fajnej aplikacji do nauki języka angielskiego na telefon. https://quizlet.com/pl/mobile
Czytnik kodów QR też możecie sobie szybko i nieodpłatnie zainstalować - warto to zrobić, ponieważ dzięki temu od czasu do czasu będziecie  mogli korzystać z telefonów na zajęciach z języka angielskiego i nie tylko:)

Witam na pierwszej pozaszkolnej lekcji języka angielskiego. Poniżej znajduje się temat lekcji. Proszę go przepisać do zeszytu i wykonać zadane ćwiczenia.
Lesson                                                                                date 16. 03.2020
Topic: Train your brain.
Homework (praca domowa)
Workbook page 48 (ćwiczeniówka strona 48)
Materiały audio do zadań: https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia
(nazwa podręcznika : Brainy klasa 4)
P. S. Prace domowe i notatki z lekcji będą po zakończeniu kwarantanny sprawdzane i wybiórczo oceniane. Proszę nie zostawiajcie wszystkiego na ostatnią chwilę. Uczcie się i powtarzajcie materiał na bieżąco!
Pozdrawiam i powodzenia. W razie wątpliwości proszę o kontakt za pośrednictwem UONET
 

Matematyka - lekcja 1

Drodzy Czwartoklasiści!

Oto link do lekcji dotyczących skali. Dzięki tym materiałom powtórzycie znane już wiadomości.

kliknij tutaj

Bardzo proszę o zapoznanie się z początkowymi  zagadnieniami, czyli "Co to jest skala?" oraz "Długości odcinków w skali". Spróbujcie rozwiązać ćwiczenia dołączone do tych tematów.

W wolnym czasie zapraszam również do łamigłówek i zadań związanych z projektem "W świecie symetrii"

zadania projektowe na czas kwarantanny

Powodzenia i pozdrawiam serdecznie!

Justyna Chudy

Akcje w których uczestniczymy

polskabiega.jpg
Copyright © 2020 Szkoła Podstawowa nr 2 w Siewierzu. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.
Tuesday the 7th. Siewierz 2013