ZDALNE ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2019/2020

Starszy oddział przedszkolny, uczniowie klasy III i VIII wraz z wychowawcami serdeczniej zapraszają do obejrzenia filmu "Zdalne zakończenie roku szkolnego 2019/2020 Szkoły Podstawowej nr 2 w Siewierzu":

 

 

Życzymy udanych, niezapomnianych i słonecznych wakacji!

Aneta Bednarz, Beata Pieprzyk, Dagmara Małota-Machura

Matematyka 25.06.2020

Kochani Uczniowie! 

Serdecznie Wam dziękuję za cały rok ciężkiej i trudnej pracy!

Życzę udanych, spokojnych i przede wszystkim zdrowych WAKACJI!

Pozdrawiam serdecznie!

J.Chudy


J.NIEMIECKI 25.05.2020 

 

 

https://drive.google.com/file/d/1nrrhlfQKxlwvL3t_DrnwaPulw2O5S0NK/view?usp=sharing

 
Joanna Cesarz 


JĘZYK ANGIELSKI KLASA 4  25. 06. 20

Dzień dobry J

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: Iggy the Inventor. Episode 8.

Otwórzcie podręczniki na stronie 102 i wykonajcie zadanie 1.

Otwórzcie podręczniki na stronie 109 i zapoznajcie się z informacjami w ramkach Present continuous: questions and short answers oraz Present continuous: wh-questions.

Zadania dla chętnych:

Otwórzcie ćwiczeniówki na stronie 73 i wykonajcie zadanie 1 oraz 2.

POWODZENIA J


 

   informatyka

Drodzy Uczniowie,

Dotarliśmy już do ostatniej lekcji w tym trudnym roku szkolnym.


Chciałbym wszystkim uczniom, bardzo serdecznie podziękować za całe dotychczasowe zaangażowanie i bardzo trudną pracę. Pomimo różnych trudności, dołożyliście ogromnych starań w  realizacji przekazywanych zadań  – bardzo to doceniam. Jestem pod wrażeniem, jak świetnie poradzili sobie wszyscy uczniowie oraz Rodzice z nową, innowacyjną metodą nauczania.


Mam wielką nadzieję że w nowym roku szkolnym spotkamy się w normalnych okolicznościach w szkole.

Pozdrawiam – wypoczywajcie na wakacjach – odpocznijcie od komputerów.

Paweł Korusiewicz


 

Matematyka 24.06.2020

Dzień dobry!

Serdecznie zapraszam do zapoznania się z projektem Wakacje z Matzoo 2020. Jest to wakacyjna liga zadaniowa. Szczegóły w linku: kliknij

Pozdrawiam Was serdecznie!!!

J.Chudy


 


Klasa IV plastyka 24 czerwca 2020r.

Witam Drodzy Czwartoklasiści!

Dzisiaj zajmę się wystawianiem Wam ocen końcoworocznych.

Dziękuję Wam za współpracę i życzę Wam udanych wakacji!

Pozdrawiam, Pani Beata


Witajcie Czwartoklasiści,

dziś przeczytajcie tekst ze str. 300, by poznać jak wielką moc mają spełniające się marzenia...

Temat: Jak spełnienie mniejszego marzenia pomaga w spełnieniu większego

Zapiszcie w zeszycie odpowiedzi do zadań 5, 6 i 7 str. 301

 

Pozdrawiam

Renata Chmielowska

24 VI 2020 r.


 

Wychowanie Fizyczne 24.06.2020

 

Bezpieczne wakacje.

Przed Wami wakacje, czas beztroski. Aby radośnie i bezpiecznie spędzić wakacyjny czas chcę byście przypomnieli sobie kilka zasad.

Bezpieczny wypoczynek


 


JĘZYK ANGIELSKI KLASA 4  23. 06. 20

Dzień dobry J

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: Look for brainyballs.

Otwórzcie podręczniki na stronie 101 i wykonajcie zadanie 1.

Otwórzcie podręczniki na stronie 108 i przepiszcie do zeszytów wyrazy z ramki Places in town

Zadania utrwalające:

Ćwiczeniówka zad. 1,2/72

POWODZENIA J


 


JĘZYK ANGIELSKI KLASA 4  22. 06. 20

Dzień dobry JWczorajsze problemy techniczne uniemożliwiły mi zamieszczenie poniższej lekcji. Lekcja jest króciutka, dlatego bardzo proszę o wykonanie zawartych w niej zadań i poleceń

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: I’m fighting a dinosaur.

Otwórzcie podręczniki na stronie 109 i zapoznajcie się z informacjami z tabelek Present continuous: affirmative oraz Present continuous: negative

Otwórzcie ćwiczeniówki na stronie 71 i wykonajcie zadanie 2.

POWODZENIA J


 

23.06.2020 J.NIEMIECKI 

 


 

 

Thema: Was machst du in den Sommerferien?

 

Mówiąc o czasie przyszłym, używamy Futur I

 

Ich werde Wasserball spielen.

 

Meine Mutter wird sich sonnen.

 

Wir werden wandern

 

Konstrukcja Futur I werden ( forma odmienna) plus bezokolicznik

 

Ich werde
du wirst
er/sie/es wird

 

wir werden
ihr werdet
sie/Sie werden

 

Proszę o zapoznanie się z miejscami, gdzie możemy spędzić wakacje oraz wkleić swoją wypowiedź : Klijnij tutaj gdzie zamierzacie spędzić czas wakacji, bądź co zamierzacie robić)

 

https://www.youtube.com/watch?v=gyiQ2T1BMkk- filmik do inspiracji

 

Czekam na Wasze wypowiedzi!

 

Pozdrawiam

 

Frau Cesarz

 

23.06.2020 J.NIEMIECKI 


Thema: Was machst du in den Sommerferien?

Mówiąc o czasie przyszłym, używamy Futur I

Ich werde Wasserball spielen.

Meine Mutter wird sich sonnen.

Wir werden wandern

Konstrukcja Futur I werden ( forma odmienna) plus bezokolicznik

Ich werde
du wirst
er/sie/es wird

wir werden
ihr werdet
sie/Sie werden

Proszę o zapoznanie się z miejscami, gdzie możemy spędzić wakacje oraz wkleić swoją wypowiedź : Klijnij tutaj gdzie zamierzacie spędzić czas wakacji, bądź co zamierzacie robić)

https://www.youtube.com/watch?v=gyiQ2T1BMkk- filmik do inspiracji

Czekam na Wasze wypowiedzi!

Pozdrawiam

Frau Cesarz


PRZYRODA, 23.06.

Dziś nasze ostatnie spotkanie, zachęcam Was do aktywnego obserwowania przyrody podczas wakacji, a na dziś proponuję piękny film Życie lasu.

Dziękuję Wam za naukę w tym roku szkolnym, życzę udanych i zdrowych wakacji.

Katarzyna Maciążek


 

Dzień dobry,

dziś zajmiemy się komiksami.

Pamiętacie cechy komiksu? Jeśli tak, to gratuluję, jeśli nie, to czas sobie przypomnieć.

Temat: Porozmawiajmy o komiksach

Proszę, otwórzcie podręczniki na str. 312 i przeczytajcie krótką historię komiksu. Następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania 1-3 ze str. 314.

Teraz wybierzcie jednego bohatera lub autora komiksu (ze str. 312) i przygotujcie 5 pytań, które chcielibyście mu zadać. By uzyskać więcej informacji na temat postaci lub danego twórcy sięgnijcie do internetu.

Pozdrawiam

Renata Chmielowska

23 VI 2020 r.


 

Matematyka 22.06.2020

Dzień dobry!

Oto kilka ćwiczeń dla Was, udanej zabawy!

link 1

link 2

link 3

Powodzenia!

J.Chudy


Dzień dobry,

dzisiejsza lekcja poświęcona jest zdaniom pojedynczym rozwiniętym i nierozwiniętym.

Ostatnio ten temat omawialiśmy na zajęciach online. Uzupełnijcie sobie brakujące zadania z ćwiczeniówki str. 51-54 (ćwiczenie 5. dla chętnych).

I z epodręczników zróbcie w zeszycie zadanie 3.

Pozdrawiam Was ciepło

Renata Chmielowska

22 VI 2020 r.


 

Wychowanie Fizyczne 19.06.2020

Aktywny i bierny wypoczynek.


Dzień dobry. Z prezentacji, którą zamieszczam, dowiecie się, w jaki sposób możemy aktywnie i biernie wypoczywać.

Aktywny i bierny wypoczynek


Historia 19.06. 2020

Dzień dobry

Proszę obejrzeć prezentację na temat "Pilecki i Inka - żołnierze niezłomni": 

https://view.genial.ly/5ec286838e243b0d5a33a911/presentation-pilecki-i-inka-zolnierze-niezlomni?fbclid=IwAR103y_ox9zsao_jcpyFlb8vHsU0pQgCisCnE3_Vvbcsuh4zQWZq914Nvjs

Obejrzyjcie jeszcze film o Janie Pawle II

https://www.youtube.com/watch?v=E_nNmHSl3FA&t=303s&fbclid=IwAR1xBSW0CsI4zcLhgIBAf4uCDMixjoZtdGXmQGqwIoWHEumQ93_tz8FlzmM

 

To wszystko na dzisiaj

Pozdrawiam serdecznie

Barbara Pawińska


PRZYRODA, 19.06.

Dzień dobry,

dziękuję wszystkim, którzy wykonali zadanie z poprzedniej lekcji (5 osób). Efektem Waszej pracy jest lekcja o polu uprawnym na padlecie. Zakończyliśmy już materiał przewidziany na lekcje przyrody w tym roku szkolnym. Dwie ostatnie lekcje poświęcimy na obserwowanie przyrody wokół nas. Proponuję Wam na dziś:

  • rozpoznawanie głosów praków  https://youtu.be/dRcEprzTxTA (najpierw spróbujcie sami, potem sprawdźcie w opisie)
  • obserwowanie na żywo gniazda bocianów https://klekusiowo.webcamera.pl/
  • rozwiązanie zagadek przyrodniczych
  • oraz dla chętnych wykonanie wybranych zadań rozwijających wyobraźnię na s. 123-126 w zeszycie ćwiczeń
  • a przede wszystkim obserwowania przyrody w swoim otoczeniu.

Miłej zabawy,

Katarzyna Maciążek


 

 

 

Witajcie Uczniowie,

dziś lekcja dotycząca interpunkcji.

Temat: Bez przecinka ani rusz...

Na rozgrzewkę przeczytajcie dialog pana Przecinka i pani Kropki, który jest w podręczniku na str. 320.

Zapoznajcie się z "Nową wiadomością" i wpiszcie ją sobie do zeszytu, wyróżnijcie spójniki, przed którymi nie stawiamy przecinka.

Następnie w zeszycie zapiszcie zadania 2, 4, 5 i 6 z podręcznika str. 321.

 

Pozdrawiam

Renata Chmielowska

19 VI 2020 r.


 

 

 

Matematyka 19.06.2020

Drodzy Czwartoklasiści!

W bieżącym roku szkolnym realizowaliśmy na lekcjach innowację dotyczącą elementów OK na lekcjach matematyki. Bardzo Was proszę o wypełnienie krótkiej ankiety, abym wiedziała, czy chcecie kontynuować nasze dzieło w przyszłym roku :-)

ankieta

Miłego weekendu!

J.Chudy

 

Witajcie Uczniowie!

Przypominam, że w związku z egzaminami ósmoklasistów, najbliższe dni - wtorek 16 VI, środa 17 VI i czwartek 18 VI - są dla Was dniami wolnymi od zajęć dydaktycznych.

Pozdrawiam

Urszula Szymiec

15 VI 2020 r.


Matematyka - poprawa

Link do zadań na poprawę: poprawa

Proszę przysłać mi zdjęcie rozwiązań.

Powodzenia!

J.Chudy



JĘZYK ANGIELSKI KLASA 4  15. 06. 20

Dzień dobry J

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: Brainy park.

Otwórzcie podręczniki na stronie 98 i wykonajcie zadanie 1, 2, 5. Po wykonaniu zadania 1 otwórzcie podręczniki na stronie 108 i przepiszcie do zeszytów wyrazy z ramki Adventure activities.

Zadania utrwalające:

Ćwiczeniówka: zad.1,2/70.

POWODZENIA J


 

15.05.2020

J.NIEMIECKI 


Thema: Sein Freund ist nett.

Übung 19 /45 ( ćwiczeniówka)

1.Mein Vater ist vierzig Jahre alt.

2. Sein Groβvater kommt aus der Schweiz.

3. Ihr Lieblingsfach ist Musik.

4. Seine Schwester kommt am Freitag.

Übung 22/46 ( ćwiczeniówka)

  1. 1.suche
  2. 2. surft
  3. 3.esse
  4. 4.heiβt
  5. 5.Spielst
  6. 6.singt


Pozdrawiam

Joanna Cesarz 

 

Matematyka 15.06.2020

Dzień dobry, witam Was serdecznie w tym bardzo krótkim tygodniu pracy.

Oto nowy temat na dziś: link do lekcji

Pozdrawiam!

J.Chudy


 

Dzień dobry Czwartoklasiści!

Jutro, czyli w poniedziałek 15 VI, spotykamy się o 9.00 na lekcji online.

Czekam na Was na "starym linku".

 

Pozdrawiam

Renata Chmielowska

14 VI 2020 r.


 

 

Wychowanie Fizyczne 10.06.2020

Systemy rozgrywek sportowych.


Dzień dobry. Proszę zapoznać się z najpopularniejszymi systemami rozgrywek.

 

Systemy rozgrywek


Temat: Kiedy spełniają się marzenia?

Na dobry początek posłuchajcie utworu muzycznego

Przeczytajcie słowa tego utworu, które znajdują się w naszym podręczniku na str. 298 i uzupełnijcie notatkę w zeszycie.

Słowa piosenki Majki Jeżowskiej mówią o tym, że każdy z nas ma…. . Aby się spełniły trzeba stale o nich … , mocno w nie … , Piosenka radzi liczyć do …, zaciskać co sił … i zamykać … . Wszystko może się … .

Teraz w zeszycie wykonajcie zadanie 2 ze str. 299.

Zapoznajcie się z nową wiadomością dotyczącą refrenu i przepiszcie ją do zeszytu. Poszukajcie w tekście wiersza fragmentu, który jest refrenem.

Wyjaśnicie w zeszycie, używając słownika języka polskiego, znaczenia związku „budować zamki na lodzie”.

Pozdrawiam

Renata Chmielowska

10 VI 2020 r.


 

Matematyka 10.06.2020

Dzień dobry, dziś spotykamy się drugi i zarazem ostatni raz w tym tygodniu!

Dzisiejszy temat: Siatka prostopadłościanu.

Przeczytajcie proszę temat z podręcznika, strona 229-230. Wykonajcie zadanie 2 strona 231, nie trzeba przysyłać tym razem zdjęć.

Spokojnego wypoczynku, pozdrawiam!

J.Chudy


  

Wychowanie Fizyczne 09.06.2020

Zasady gry w Ringo.


Dzień dobry. W wolnej chwili proszę zapoznać się z podstawowymi przepisami i zasadami gry w ringo.

Ringo


Technika

9.06.2020

Klasa IV

Temat: Utrwalenie wiadomości -zdrowe żywienie.

Quizy utrwalające:

Krzyżówka: https://learningapps.org/view537439

Zdrowe czy niezdrowe: https://learningapps.org/view2408645

Wykreślana: https://learningapps.org/view537471


 


PRZYRODA, 8.06.

Drodzy uczniowie,

po wizycie na łące czas na przechadzkę na pole uprawne. Rozejrzyjcie się wokoło, w razie potrzeby zajrzyjcie do podręcznika na s. 198 i wejdźcie w założony dla Waszej klasy na tę lekcję padlet . Proszę Was o wpisy, zgodnie z kolumnami, tak aby utworzyć klasowe zestawienie roślin uprawianych na polu. Aby dokonać wpisu, proszę kliknąć plusik w odpowiedniej kolumnie. Możecie pisać, rysować, wstawiać zdjęcia lub filmy. Każdy może umieścić dowolną ilość wpisów, ale obserwujcie co wstawili wasi koledzy, żeby się nie powtarzać.

Proszę, aby każdy podpisał się imieniem lub inicjałami.

W zeszycie zapiszcie tylko temat lekcji: Na polu uprawnym.

Pozdrawiam Was serdecznie i życzę miłej zabawy. K. Maciążek


 

Muzyka 8.06.2020

Temat: Polskie symbole narodowe-powtórzenie wiadomości.

1. Wiesz że do symboli państwa polskiego należą: flaga, godło i hymn. Przeczytaj wiadomości z epodrecznika, pomogą

Ci one wykonać zadania, które sa w nim poniżej.

https://moje.epodreczniki.pl/dolacz/950044

Prześlij tylko same zadania do 15.06

Pozdrawiam

Łukasz Owcarz

 

 

08.06.2020 J.NIEMIECKI


Thema: Sein Freund ist super.

Dziś poznamy kolejne zaimki dzierżawcze. Na poprzednich zajęciach poznaliśmy: mein/e oraz dein/e, natomiast dziś

sein/e- jego
ihr/e-jej

Übung 25 ( ćwiczeniówka s. 47)

  1. mein Buch
  2. sein Heft
  3. dein Computer
  4. ihre Freundin
  5. ihre Mutter
  6. sein Name
  7. sein Bruder
  8. dein Rucksack
  9. ihre Katze
  10. meine Schule

Übung 17 ( ćwiczeniówka, str. 44)

Proszę o zrobienie tego ćwiczenia.
Uwaga: jeśli Claudia, Lea bądź Paula to ihr/e
-e- dodajemy gdy rzeczownik posiada rodzajnik die np. die Schule, die Mutter

W razie pytań proszę o kontakt.

Pozdrawiam
Joanna Cesarz

Matematyka 08.06.2020

Dzień dobry! 

Rozpoczynamy kolejny, krótki tydzień nauki, oto temat dla Was:

link do lekcji 

Poprawa dla osób, które mają "łamane" oceny, w środę o 8.30.

Pozdrawiam,

J.Chudy



JĘZYK ANGIELSKI KLASA 4  08. 06. 20

Dzień dobry J

Podaję odpowiedzi do ostatnich zadań. Poprawcie ew. błędy.

1/69

1 hang 2 watch 3 post 4 take 5 brush 6 chat 7 have 8 get 9 go

2

1 shower 2 exercise 3 dressed 4 photos 5 a dance class

3

1 late 2 What time is it? 3 Hurry up! 4 It’s time to... breakfast. 5 Take... time

4

1 Do, do 2 Does, doesn’t 3 Do, don’t 4 Do, do 5 Does, does 6 Do, don’t

5

1 doesn’t play football every day

2 don’t go to school on Sunday

3 watch TV after school

4 likes sausages

5 don’t get up early on Saturday

POZDRAWIAM J


 

Witajcie,

w tym tygodniu spotykamy się dwa razy:

- poniedziałek – 10.00

- wtorek – 9.30

Czekam na Was na „starym linku”.

Pozdrawiam serdecznie

Renata Chmielowska

7 VI 2020 r.


Historia 05. 06. 2020

 

Dzień dobry :)

Dzisiaj przesyłam Wam 2 tematy lekcji:

I. Temat: Eugeniusz Kwiatkowski i budowa Gdyni - proszę zapisać do zeszytu

1. Proszę wysłuchać i obejrzeć prezentację oraz  przepisać notatkę do zeszytu

https://prezi.com/ipc-4d-q7ttj/temat-eugeniusz-kwiatkowski-i-budowa-gdyni/

2. Proszę obejrzeć film: 

https://www.youtube.com/watch?v=QKdFPPPGqN0

3. Wypiszcie do zeszytu 4 najważniejsze fakty z życia Eugeniusza Kwiatkowskiego

4. Uczniowie chętni mogą sprawdzić swoją wiedzę o II Rzeczypospolitej grając w grę: 

https://niepodlegla.men.gov.pl/mission5/

 

II. Zośka, Alek i Rudy - bohaterscy harcerze - proszę zapisać do zeszytu

1. Proszę obejrzeć film

https://www.youtube.com/watch?v=wGxTUoUd-mU&feature=emb_logo&fbclid=IwAR3XKlpHlOonc-oxj_l7QjF7WnCuAz3YGO6fDvTpIVkUZ-4n3reID5hzU4c

 

2. Zapoznajcie się z tekstem podręcznika str. 126-129

3. Proszę obejrzeć prezentację. Przesuwajcie slajdy za pomocą strzałek w górę , w dół (znajdują się po lewej stronie).
https://view.genial.ly/5eb2bfd852e86d0d777f4f50/interactive-content-zoska-alek-i-rudy-bohaterscy-harcerze?fbclid=IwAR1SVPXCj6dYOu0vaniR7sThAX82wc-O_xq64waYQW_8ldmpZDg9nnRyHf0

To wszystko na dzisiaj

Pozdrawiam serdecznie

Barbara Pawińska

 

Matematyka 05.06.2020

Serdecznie Wam dziękuję za udział w spotkaniu. Oto link do materiałów z lekcji:

link do lekcji

 Pozdrawiam serdecznie! Spokojnego weekendu!

J.Chudy


 

Wychowanie Fizyczne 04.06.2020

Nauka i doskonalenie startu wysokiego

 

Dzień dobry. Linki poniżej zawierają przykładowe ćwiczenia doskonalące start wysoki oraz prawidłową technikę biegu.

Nie ma obowiązku wykonywania ćwiczeń z linków. Osoby chętne mogą wykonać ćwiczenia za zgodą i nadzorem rodzica lub opiekuna prawnego oraz uprzedniej rozgrzewce.

Start wysoki

Technika biegu


Matematyka 04.06.2020

Dzień dobry!

Dziś w ramach doskonalenia umiejętności obliczania pól prostokątów wykonajcie ćw. 4 i 5 str. 87.

Przeczytajcie również informacje z podręcznika na str. 216 i ustnie wykonajcie zad. 1 str. 217.

Widzimy i słyszymy się jutro o 9.00.

Pozdrawiam!

J. Chudy



JĘZYK ANGIELSKI KLASA 4  04. 06. 20

Dzień dobry J

Zaczniemy od e-kartkówki z godzin. Quiz jest ważny do jutra do godziny 20:00

joinmyquiz.com

5532680

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: Revision workout.

Na początek podaję odpowiedzi do ostatnich zadań. Poprawcie ew. błędy.

1/67

1 It’s half past two. 2 It’s twenty past eleven. 3 It’s ten to eight. 4 It’s quarter past nine.

5 It’s quarter to nine.

2/67

1 Excuse me, 2 It’s time to have lunch. 3 Take your time. 4 What time is it? 5 It’s time to go out. 6 Hurry up!

Otwórzcie podręczniki na stronie 96/97. Znajdziecie tu podsumowanie materiału z Unit 7.

Otwórzcie ćwiczeniówki na stronie 69 i wykonajcie zad. 1, 2, 3, 4, 5. Zadanie 6 jest dla chętnych.

POWODZENIA J


 

Informatyka

Klasa IV

04-06-2020

Temat: Animacje komputerowe.

TREŚĆ LEKCJI


 

J.NIEMIECKI 04.06.2020 


Proszę postępować zgodnie ze wskazówkami. 

https://drive.google.com/file/d/1lVONCvQ0tAHIbFakOU2qvaRHoup5gm4I/view?usp=sharing

Pozdrawiam

Joanna Cesarz 


PLASTYKA 03.06.2020

Witam Was serdecznie!

Temat lekcji: Dzień Dziecka w obrazkach.

Zadanie dla Chętnych: Narysuj dzień z marzeń. 

Interpretacja tematu dowolna.

Czekam na Wasze zaległe  prace, wyślijcie je na email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pozdrawiam, Pani Beata


Matematyka 03.06.2020

Dzień dobry!

Oto dzisiejszy temat: link do lekcji

Pozdrawiam Was serdecznie!

J.Chudy


Wychowanie Fizyczne 02.06.2020

 

Wpływ aktywności fizycznej na nasze zdrowie

 

Dzień dobry. Poniżej zamieszczam prezentację, z której dowiecie się, co daje nam regularna aktywność fizyczna oraz jak wpływa na nasze zdrowie.

Aktywność fizyczna


 

 


PRZYRODA, 2.06.

Dziękuję wszystkim za udział w lekcji, przesyłam prezentację z materiałem i ćwiczeniami. W ostatnim slajdzie znajduje się link do quizu (6 lekcji z tego działu).

Pozdrawiam,

Katarzyna Maciążek


 


JĘZYK ANGIELSKI KLASA 4  02. 06. 20

Dzień dobry J

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: On a mid-term trip.

Na początek podaję odpowiedzi do ostatnich zadań. Poprawcie ew. błędy.

ex 3/91 1 gets 2 has 3 plays 4 loves 5 does 6 watches 7 goes

ex 4/91 1 Eddie doesn’t work all night. 2 Iggy doesn’t go to office. 3 Iggy works at home.

4 Imogen doesn’t have a lot of problems. 5 Ellie goes to school by bus.

ex 5/91

1 Does Ellie get up late? No, she doesn’t.

2 Does Iggy put fruit in the SmoothieMax? Yes, he does.

3 Does Eddie brush his teeth at night? Yes, he does.

4 Does Iggy go to bed early? No, he doesn’t.

5 Does Ellie have breakfast every day? Yes, she does.

Otwórzcie podręczniki na stronie 93.

Zadanie 1. Wysłuchajcie nagrania 3.11 i przeczytajcie dialogi a b. Wysłuchajcie nagrania raz jeszcze i powtórzcie fragmenty dialogów.

Obejrzyjcie powtórzeniowe filmiki o zapisywaniu godzin:

https://www.youtube.com/watch?v=EIxaxnageTo

https://www.youtube.com/watch?v=Pht7dTlM0VA

Zadanie 3. Polecenie znajduje się w podręczniku.

Otwórzcie podręczniki na stronie 96. W ramach powtórzenia słownictwa z klasy III przepiszcie do zeszytów zwroty z ramek Daily routine oraz Time.

Zadania utrwalające:

Ćwiczeniówka zad. 1, 2/67

UWAGA! W czwartek 04. 06. 20 będzie e-kartkówka z godzin.

POZDRAWIAM J


 

Technika

Klasa IV

2.05.2020

Temat: Piesza wycieczka.

TREŚĆ LEKCJI


 

Witajcie!

Temat: Uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Pańskiej.  

Posłuchajcie kilku słów o tym skąd się wzięło „Boże Ciało” i co oznacza. https://www.youtube.com/watch?v=suV-_64COMQ

 

Pozdrawiam

Urszula Szymiec

2 VI 2020 r.


 

01.06.2020 J.NIEMIECKI 


https://drive.google.com/file/d/17WoqcnTWzdBdMY6HMwik6n8Z1Ofjtih1/view?usp=sharing

 :) 
Joanna Cesarz 

PRZYRODA

Zapraszam Was jutro na lekcję online o godzinie 12.00.

A dziś życzę Wam wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Dziecka!!!

Do zobaczenia, Katarzyna Maciążek


 

Matematyka 01.06.2020

Drodzy Uczniowie, słonecznego, spokojnego i szczęśliwego Dnia Dziecka!

back-to-school-2629361 1280

Pozdrawiam!

J.Chudy



Język angielski 01.06.2020r.

from-a-child

Dear students,

The only task for today is to have fun J

Happy Children’s Day!

 


 

 


Drodzy Uczniowie!

Z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka przygotowaliśmy dla Was niespodziankę.

Zapraszamy do obejrzenia prezentacji i zmierzenia się z quizem.

WASI NAUCZYCIELE

Niespodzianka kryje się tutaj: Kliknij proszę!

Zapraszamy do quizu (przejdź do niego po obejrzeniu prezentacji) - POWODZENIA!

QUIZ:

joinmyquiz.com

i podanie tego kodu
3796294

 



Dzień dobry,

w tym tygodniu spotykamy się na lekcjach online wg poniższej rozpiski:

wtorek 2 VI – 10.00,

środa 3 VI – 11.00,

czwartek 4 VI – 8.30.

Do zobaczenia na „starym linku”.

Pozdrawiam Was ciepło

Renata Chmielowska

31 V 2020 r.



 


Wychowanie Fizyczne 29.05.2020

Dzień dobry. Poniżej znajdują się kody do wszystkich quizów zamieszonych na stronie. Aby wziąć udział w quizie, trzeba się zalogować. Standardowo podajemy imię i pierwszą literę nazwiska. Quizy rozwiązują tylko osoby, które nie zrobiły tego do tej pory lub chcą poprawić ocenę. 

5108845 Wybrane zasady i przepisy gry w koszykówkę i siatkówkę (dla chętnych).

1568155 Unihokej, zasady zdrowego odżywiania, czwórbój lekkoatletyczny, narzędzia do monitorowania aktywności fizycznej, Nordic walking.

6689566 Korfball, przyczyny i skutki otyłości, testy sprawności, podstawowe przepisy gry w piłkę nożną, igrzyska olimpijskie.

https://quizizz.com/join

Quizy będą dostępne do 03.06.2020


 


PRZYRODA, 29.05.

Dziękuję za udział w lekcji online, przesyłam materiały do lekcji. Jest w nich informacja o quizie w przyszłym tygodniu.

Katarzyna Maciążek


 

 

 

Historia 29. 05. 2020

Dzień dobry :)

Pod ponizszym linkiem umieściłam materiał dotyczący dzisiejszej lekcji historii. Proszę obejrzeć prezentację, film, a na końcu zwiedzić dworek Piłsudskiego w Sulejówku i zagrać w grę.

https://view.genial.ly/5eb1c61736f0160dc0ddd84b/presentation-pilsudski-jozef-niepodlegla-polska?fbclid=IwAR2KOS64EjAd-xFX-YXShDooTXFj8ymWPnyuLKJnhmi1x2l6zlXxNXnxy64

To wszystko na dzisiaj

Pozdrawiam serdecznie 

Barbara Pawińska

 

 

Matematyka 29.05.2020

Dzień dobry!

Dziś zapowiadany test z ułamków dziesiętnych. Bardzo Was proszę o samodzielne i uczciwe pisanie tego testu. Link wygasa w piątek 29 maja o północy. Test jest obowiązkowy. 

Link do testu: link do testu

Powodzenia! Spokojnego weekendu!

J.Chudy

J.NIEMIECKI 28.08.2020

 


 

Zgodnie z umową czas na quiz związany ze zwierzętami, jest on aktywny do godz. 19:00, osoby, które nie wezmą w nim udziału uotrzymają oceny niedostateczne.

joinmyquiz.com

8216756

Pozdrawiam J

einen schönen Tag

   informatyka

Informatyka

Klasa IV

28.05.2020

Temat: Program graficzny- wordarty.

TREŚĆ LEKCJI


Matematyka 28.05.2020

Dzień dobry!

Dziś poznajemy jednostki pola, oto link dla Was link do lekcji

Pamiętajcie o jutrzejszym teście z ułamków dziesiętnych.

Pozdrawiam!

J.Chudy


28.05.2020 J.NIEMIECKI


 

Zapraszam dziś na lekcję on-line o godz. 10.00

Link znajdziecie na poczcie

Pozdrawiam

Joanna Cesarz


JĘZYK ANGIELSKI KLASA 4  28. 05. 20

Dzień dobry J

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: Imogen gets up early.

Zaczniemy od powtórzenia informacji dotyczących czasu Present simple (notatka z dnia 21. 05. 20 bez 3 os. Lp.).

Dzisiaj skupimy się na tworzeniu zdań w czasie Present simple w 3 os. Lp. Poniższą notatkę możecie przepisać lub wydrukować i wkleić do zeszytu.

W czasie Present simple w zdaniach twierdzących w trzeciej osobie liczby pojedynczej (he, she, it) do czasownika należy dodać końcówkę -s(np.: plays, hangs, stays) lub -es(np.: goes, does, watches).

Wyjątkiem jest czasownik have, który zamienia się na has

He playfootball.                

She plays football.

It plays football.

W czasie Present simple zdaniach przeczących w 3 os. Lp. dodajemy

doesn’t. Czasownik główny jest zawsze w formie podstawowej (bez końcówki -s lub -es).

Full form                                                               Short form

He does not play football.                                       He doesn’t play football.

She does not play football.                                    She doesn’t play football.

It does not play football.                                         It doesn’t play football.

W czasie Present simple pytania w 3 os. Lp. tworzymy, dodając Does na początku pytania. Na pytania odpowiadamy, używając krótkich odpowiedzi z does lub doesn’t. Czasownik

główny jest zawsze w formie podstawowej (bez końcówki –s lub -es).

Question                                                           Short answer

Does he play football?                                      Yes, he does. /No, he doesn’t.

Does she play football?                                     Yes, she does. / No, she doesn’t.

Does it play football?                                        Yes, it does. /No, it doesn’t.

Otwórzcie podręczniki na stronie 91 i wykonajcie zadanie 3, 4, 5.

POZDRAWIAM I POWODZENIA J


Wychowanie Fizyczne 27.05.2020

Czynniki wpływające pozytywnie i negatywnie na zdrowie i samopoczucie.

Dzień dobry. Proszę  zapoznać się z krótką informacją na temat pozytywnych i negatywnych czynników wpływających na nasze zdrowie. Osoby chcące otrzymać dodatkową pozytywną ocenę z wychowania fizycznego mogą odpowiedzieć w kilku zdaniach, swoimi słowami na pytanie: Co czujesz realizując swoje pasje (zainteresowania) i jaki ma to wpływ na Twoje samopoczucie?. Odpowiedzi proszę przesyłać na mojego maila.

Czynniki wpływające na nasze zdrowie i samopoczucie



Plastyka 27.05.2020r.

 Witam Was serdecznie!

Temat do zeszytu: Światłocień

 

Notatka do zeszytu:

Światłocień - rozłożenie światła i cienia w rysunku, obrazie lub grafice.

Obejrzyj teraz film o zasadach cieniowania:

 

 

Dzisiaj nie ma pracy na ocenę. Proszę o przesyłanie zaległych prac. Do przyszłej środy chcę Wam wystawić proponowane oceny. Dlatego też proszę o uzupełnienie zaległości. Oto mój email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

Matematyka 27.05.2020

Dzień dobry!

Zaczynamy nowy dział, mam nadzieję, że Wam się spodoba.

link do lekcji

Pozdrawiam, J.Chudy


 

TECHNIKA

 klasa IV

26-05-2020

Temat: W podróży - ćwiczenia.

TREŚĆ LEKCJI



JĘZYK ANGIELSKI KLASA 4  26. 05. 20

Dzień dobry J

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: Iggy the Inventor: Episode 7.

Na początek podaję odpowiedzi do ostatnich zadań. Poprawcie ew. błędy.

ex 4/89

1 Yes, they do. 2 No, they don’t. 3 No, they don’t. 4 Yes, they do.

1/62

1 photos 2 volleyball 3 with my friends 4 out 5 comments 6 my dance class 7 music 8 TV 9 exercise

2/62

1 do exercise, watch TV, take photos 2 hang out with my friends, chat on my mobile, post comments

Przed Wami kolejna część przygód Iggiego. Otwórzcie podręczniki na stronie 90 i wykonajcie zadanie 1 oraz 2. Następnie otwórzcie podręczniki na stronie 96 i przepiszcie do zeszytów zwroty z ramki Useful.

POZDRAWIAM I POWODZENIA J


 

Temat: Zesłanie Ducha Świętego.

https://www.youtube.com/watch?v=jtT_-YKOzhk  Gienek Washable: Drzwi zamknięte. Komentarz do Ewangelii na Zesłanie Ducha Świętego. Proszę, posłuchajcie i zapamiętajcie.

Pozdrawiam

Urszula Szymiec

26 V 2020 r.



PRZYRODA, 26.05.

Dzień dobry,

bardzo proszę, abyście zapoznali się z materiałem dotyczącym dzisiejszej lekcji. W prezentacji znajdziecie wszystkie wskazówki do zajęć.

Zobaczymy się na następnej lekcji online w piątek o godzinie 9.00. Zapraszam serdecznie.

Katarzyna Maciążek


 

Wychowanie Fizyczne 25.05.2020

 

Ultimate - frisbee

Dzień dobry. Dzisiaj chciałbym wam zaprezentować małoznaną dyscyplinę sportu, jaką jest Ultimate. Większość z was może kojarzyć ją pod nazwą frisbee. Dyscyplina nietypowa, ponieważ rywalizacja odbywa się bez udziału sędziów, toczona jest w duchu fair play oraz z zachowaniem szacunku względem siebie.

 

Ultimate- prezentacja

frisbee


 

 

Muzyka 25.05

Temat: Muzyka programowa i ilustracyjna.

1.Zapoznaj się z informacjami z epodręcznika

https://moje.epodreczniki.pl/dolacz/345201

2. Przepisz temat lekcji ,w punkcie 1  napisz czym jest muzyka ilustracyjna i programowa. (krótka notatka)

3. Posłuchaj przykładu muzyki ilustracyjnej " Taniec kurcząt w skorupkach" -M. Musorgskiego

4. Wykonak polecenie nr 1 słuchajac utworu " Noc na łysej górze"

Notatka i cwiczenia do 1.06

Łukasz Owcarz


JĘZYK ANGIELSKI KLASA 4  25. 05. 20

Dzień dobry J

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: They write apps!

Na początek podaje odpowiedzi do ostatnich zadań. Poprawcie ew. błędy.

1/63 1 don’t hang 2 do 3 play 4 don’t go 5 don’t watch

2/63 1 Do I/you hang out with my/your friends at the weekend? No, I don’t.

2 Do my/your cousins do their homework on Saturday morning? Yes, they do.

3 Do you play volleyball after school on Thursday? Yes, you do.

4 Do the students go to their art class on Sunday? No, they don’t.

5 Do I/you watch TV on Saturday evening? No, I don’t.

3/63 1 watch 2 don’t watch 3 go 4 take 5 do 6 play 7 hang out 8 Do you do

9 do 10 play 11 don’t play 12 play 13 do

Otwórzcie podręczniki na stronie 89. Proszę wykonajcie zadania 1, 3 i 4.

Zadania utrwalające:

Ćwiczeniówka: 1,2/62

POZDRAWIAM I POWODZENIA J


 

Matematyka 25.05.2020

Dzień dobry!

Powoli kończymy przygodę z ułamkami dziesiętnymi. Przed nami kartkówka z tego działu - proponuję piątek, 29.05.2020.

Dziś w ramach powtórzenia wykonajcie proszę zadania "Przed klasówką" ze strony 205. Zdjęcia przyślijcie do jutrzejszego wieczoru.

Pozdrawiam,

J.Chudy


J.NIEMIECKI 25.05.2020

Zapraszam dziś na lekcję on-line, o godz. 10:30, link znajdziecie na poczcie.

POZDRAWIAM

Joanna Cesarz 

Dzień dobry,

poniżej zamieszczam harmonoram lekcji online na bieżący tydzień.

- poniedziałek (25 V) - godz. 9.00,

- wtorek (26 V) - godz. 9.30,

- środa (27 V), czwartek (28 V) - godz. 8.30.

Czekam na Was na "starym linku"

Pozdrawiam i do zobaczenia

Renata Chmielowska

24 V 2020 r.


 


PRZYRODA, 22.05.

Dziękuję za udział w lekcji, przesyłam prezentację z lekcji.

K. Maciążek


 

Historia 22. 05. 2020

Dzień dobry :)

Wysyłam Wam dzisiaj test sprawdzający Waszą wiedzę po rozdziale III "Wojny i upadek Rzeczypospolitej". 

https://quizizz.com/join?gc=8672682

Na każde pytanie macie 30 sekund na odpowiedź. Test jest obowiązkowy dla wszystkich uczniów. 

Kod: 8672682

Link i kod są ważne do 25. 05. 2020 r. do godz. 20.00

Życzę powodzenia

Barbara Pawińska

 

Matematyka 22.05.2020

Moi drodzy, weekend na horyzoncie ;-)

Dzisiejszy temat dla Was:  link do lekcji

Pozdrawiam serdecznie!

J.Chudy


Wychowanie Fizyczne 21.05.2020

Dzień dobry Czwartoklasiści. Dzisiaj chciałbym Was zachęcić do wirtualnej wycieczki po  Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie. Wiem, że taka forma wycieczki nie rekompensuje wyjazdu i zwiedzania na żywo, aczkolwiek osoby zainteresowane sportem znajdą tam dużo ciekawostek i informacji. Zanim ruszymy w wirtualną podróż, warto zapoznać się z historią tego miejsca, ponieważ jest to jedno z najstarszych muzeów tego typu w Europie. Powstało w 1952 roku.

Krótka historia

Wirtualne zwiedzanie


 


JĘZYK ANGIELSKI KLASA 4   21. 05. 20

 

Dzień dobry J

 

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: Do you go out?

Proszę o zapisanie lub wydrukowanie I wklejenie poniższej notatki do zeszytu:

Czasu Present simple używamy, gdy mówimy o czynnościach, które wykonujemy regularnie.

Poniżej znajdziecie zasady budowy zdania twierdzącego, przeczącego oraz pytającego bez 3 os. Lp (he, she, it)

 

Zdania twierdzące:

I play football.

You play football.

We playfootball.

You playfootball.

They play football.

Zdania przeczące:

W czasie Present simple w zdaniach przeczących dodajemy don’t

Czasownik główny jest zawsze w formie podstawowej

Full form                                Short form

I do not play football.             I don’t play football.

You do not play football.       You don’t play football.

We do not play football.         We don’t play football.

You do not play football.        You don’t play football.

They do not play football.       They don’t play football

Zdania pytające:

W czasie Present simple pytania tworzymy, dodając Do  na początku pytania. Na pytania odpowiadamy, używając krótkich odpowiedzi z do  lub don’t

Do I play football? Yes, I do. /No, I don’t.

Do you play football? Yes, you do. /No, you don’t.

Do we play football? Yes, we do. /No, we don’t.

Do you play football? Yes, you do. /No, you don’t.

Do they play football? Yes, they do. /No, they don’t.

Zadania utrwalające:

Ćwiczeniówka: zad. 1,2/63, zad.3 – dla chętnych

 

POZDRAWIAM I POWODZENIA J

 


 

Matematyka 21.05.2020

Dzień dobry!

Proszę zapisać dzisiejszy temat "Rozwiązywanie zadań tekstowych". Pod tematem wykonajcie zadania 3, 4 str.199, zad 6 str. 200, zad 11 str. 203. Tego zestawu zadań nie przysyłacie.

Pamiętajcie, że dziś o godz. 19.00 mija termin przysłania ćw. 5 i 6 na str. 82 oraz ćw 5 na str. 83 i ćw. 7, 8 str. 84. Od połowy klasy już mam zdjęcia, dziękuję!

Pozdrawiam,

J.Chudy


 

J.NIEMIECKI 21.05.2020


Zapraszam na lekcję on-line o godz. 10.00, link będzie w Waszej poczcie.

Pozdrawiam
Joanna Cesarz

   informatyka

Informatyka

Klasa IV 

21-05-2020

Temat: Edytor tekstu – utrwalenie.

Proszę rozwiązać prosty quiz powtórzeniowy o edytorze tekstu.

Pamiętajcie o podpisaniu się w Quizie.

https://quizizz.com/join?gc=3144262

Powodzenia.


 

 

Wychowanie Fizyczne 20.05.2020

Współczesne pojęcie zdrowia


Dzień dobry Czwartoklasiści. Dwie zamieszone prezentacje dotyczą tematyki zdrowia. Dowiecie się z nich, że według Światowej Organizacji Zdrowia, zdrowie nie oznacza tylko braku choroby. Zachęcam Was do dokładnego zapoznania się z treścią.

Współczesne pojęcie zdrowia

Zdrowie



Plastyka 20.05.2020r.

Witam Was moi zdolni Czwartoklasiści,

stworzyliście świetne prace z ostatnich zajęć. Jestem pod wrażeniem. Czekam na spóźnialskich :)

Dzisiejszy temat lekcji: Różne techniki w malarstwie a sztuka antyczna.

Przeczytajcie informacje z podręcznika na stronach 50 i 51.

Zanotujcie do zeszytu: 

Ramy czasowe - Sztuka starożytnej Grecji rozwijała się od 1200 - 100 p.n.e.

Cechy:

  • rozwijała się urbanistyka, czyli planowa zabudowa miast,
  • w świątyniach bardzo ważnym elementem były rytmiczne kolumnady,
  • wykształciły się trzy porządki architektoniczne: dorycki, joński i koryncki,
  • w rzeźbie obowiązywał kanon - ukazywana postać miała być wyidealizowana i doskonała,
  • na wazach ceramicznych wykonywano wzorzyste ornamenty oraz malowidła (malarstwo czerwono i czarnofigurowe).

style

Ramy czasowe - Sztuka starożytnego Rzymu rozwijała się od V w. p.n.e - V. w n.e

Cechy:

  • architektura - wynaleziono zaprawę murarską; półkoliste łuki z kamiennych klinów; rozwijały się miasta, w których wznoszono budowle użyteczności publicznej, pomniki i łuki triumfalne;
  • rzeźba - wykonywano realistyczne rzeźby portretowe;
  • malarstwo - ukazywanie iluzji trójwymiarowej przestrzeni przy użyciu różnic kolorystycznych i walorowych oraz perspektywy linearnej.

Obejrzyjcie i wysłuchajcie filmu: SZTUKA ANTYCZNA

Dzisiaj nie ma zadania na ocenę. Proszę wyślijcie zaległe prace: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Pozdrawiam, Beata Pieprzyk


Matematyka 20.05.2020

Dzień dobry, drodzy Uczniowie!

Dziś macie okazję zdobyć wspaniałe oceny - szczegóły w lekcji:

link do lekcji

Powodzenia!

J.Chudy


Technika  klasa 4

19-05-2020

Temat: W podróży.

TREŚĆ LEKCJI



JĘZYK ANGIELSKI KLASA 4  19. 05. 20

Dzień dobry J

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: Ruby’s busy week.

Otwórzcie podręczniki na stronie 86. Proszę o wykonanie zadania 1 i 2.

Zadania utrwalające:

Ćwiczeniówka: zad. 1,2/62, zad. 3- dla chętnych.

POZDRAWIAM I POWODZENIA J


 


PRZYRODA, 19.05.

Przesyłam Wam materiały do dzisiejszej lekcji, proszę się z nimi zapoznać, zrobić notatkę i zadania.

Do zobaczenia w piątek o 8.00.(UWAGA, zmiana godziny lekcji).

Katarzyna Maciążek


 

Moi Drodzy,

bardzo przepraszam, z przyczyn niezależnych ode mnie nie spotkamy się na jutrzejszej lekcji. Za to  czekam na Was w środę o godzinie 10.40 "na starym linku"

 

Pozdrawiam

Renata Chmielowska


PRZYRODA

Moi drodzy,

jutro muszę odwołać naszą lekcję online z przyczyn ode mnie niezależnych. Prześlę Wam rano materiał do lekcji, a spotkamy się na lekcji w piątek o godzinie 10.00.

Pozdrawiam serdecznie,

Katarzyna Maciążek


 

18.05.2020r

Dzień dobry,

przesyłam kolejny link do materiałów dotyczących mnemotechnik i sposobów uczenia się

https://drive.google.com/file/d/1J5dV-zcBobocRFZOwNker2Jcne58HwTr/view?usp=sharing

I.Szczepańczyk


 

Muzyka 18.05
Temat: Dźwięk – wysokość, barwa.
 
1. Dzisiaj dowiesz się czym jest dzwięk i jakie sa jego cechy.
Dzwięk to nic innego jak fala akustyczna która rozchodzi sie w powietrzu lub wodzie zdolna wywołac wrażenie słuchowe.
2. Obejrzyj film pt. "Ogród doświadczeń" i odpowiedz na pytania:
- czy dzwięk jest słyszalny w próżni?,
- jakie instrumenty występują w filmie?,
- czy oddziaływanie dzwięku można zobaczyć gołym okiem?;
3. Cechy dźwieku to wysokość, barwa i głóśność.
a) Wysokość to częstotliwosć drgań fali akustycznej. Im szybciej ona drga, tym dźwięk słyszalny jest wyższy.
Można to zaobserwować na gitarze, im szybciej potrafi drgać struna,tym wyzszy dzwięk usłyszymy. Gruba, długa struna będzie drgać powoli w efekcie wyda dźwięk niski.
b) Barwę można określać słownie; instrumenty mogą dawać jaśniejsze lub ciemniejsze brzmienie, ostrzejsze lub łagodne.Zalezna jest ona od składników danego dzwięku i sposobu wydobywania tego dzwięku(np. szarpiemy strunę, lub gramy smyczkiem).
c)głosność to energia fali dzwiękowej płynącej np. z instrumentu.
Z im większa siłą zadziałamy np. na strunę tym dzwięk bedzie głośniejszy.
 
Notatki do 25.05
Łukasz Owcarz
 

Wychowanie Fizyczne 18.05.2020

Zasady gry w badmintona.


Dzień dobry. W wolnej chwili proszę zapoznać się z podstawowymi przepisami i zasadami gry w badmintona.

Badminton- zasady gry


Matematyka 18.05.2020

Dziękuję Wam za spotkanie online! 

Do zeszytu zapiszcie tylko temat: Dodawanie i odejmowanie pamięciowe ułamków dziesiętnych.

Wykonajcie ćw 1, 2 str 81 i ćw 1,2 str 83. Nie przysyłajcie zdjęć :-)

Na środę przygotuję Wam poprawne linki do rysowania obrazków, możecie już się umówić jakie dzieło stworzycie.

Pozdrawiam serdecznie!

J.Chudy


 

 

 

Historia 18. 05. 2020

Przesyłam link do lekcji online

 
 
Zapraszam o godzinie 9.00
 
Do zobaczenia 
Barbara Pawińska
 

JĘZYK ANGIELSKI KLASA 4  18. 05. 20

Dzień dobry J

Poniżej znajduje się link do e-testu oraz kod. Test będzie aktywny do 20. 05. 20 do godziny 15:00. Wasze loginy muszą być dla mnie rozpoznawalne.

joinmyquiz.com

5838879

POZDRAWIAM I POWODZENIA J


Niemiecki 18.05.2020


Zapraszam na lekcję on-line o godz. 11.30.
Link prześę Wam na pocztę ( nowy) 

Pozdrawiam

Joanna Cesarz

Dzień dobry,

poniżej zamieszczam harmonorgam lekcji online:

- poniedziałek (18 V) - 8.15,

- wtorek (19 V) - 9.00,

- czwartek (21 V) - 8.30.

Czekam na Was "na starym linku".

Pozdrawiam i do zobaczenia

Renata Chmielowska

17 V 2020 r.


 

Akcje w których uczestniczymy

EFS_z_podpisem.jpg
Copyright © 2020 Szkoła Podstawowa nr 2 w Siewierzu. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.
Sunday the 5th. Siewierz 2013