INFORMATYKA

 

 

Zapisanej pracy proszę NIE WYSYŁAĆ na mój adres. 

 


JĘZYK ANGIELSKI KLASA 3 07. 04. 20

Dzień dobryJ Mam nadzieję, że u Was wszystko dobrze. Zaczynamy!

W załączniku znajdziecie kartę pracy podsumowującą dział 4, do wykonania na ocenę.

Proszę wydrukujcie kartę, podpiszcie, uzupełnijcie zadania (zadania 1, 2 i 3 nie robicie), zeskanujcie wypełnioną kartę lub zróbcie zdjęcie i odeślijcie na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. najpóźniej do środy 08. 04. 2020

ZAŁĄCZNIK

POWODZENIAJ

 


 


Klasa III 07.04.2020r.

Witam moi Trzecioklasiści!

Zbliżają się swięta. Zatem w ciągu najbliższych dni zgłębimy nasze tradycje wielkanocne.

1. Zacznijcie proszę od przeczytania tekstu Wojciecha Widłaka na stronie 82-83. Przeanalizujcie zadania pod tekstem. 

2. Otwórzcie teraz ćwiczeniówkę do polskiego. Wykonajcie zadanie ze strony 90-91. Życzeń z zadania 3 nie zapisujcie w zeszycie. Złóżcie je przynajmniej trzem bliskim Wam osobom.

3. Teraz zacznijcie matematykę. Utrwalicie dziś budowę liczby trzycyfrowej. Proszę otwórzcie podręcznik na stronie 30. Bardzo dokładnie przeanalizujcie zadania. Zadanie 2 i 3 wykonajcie do zeszytu. Proszę wklejcie lub zapiszcie na kolorowo do zeszytu ważną informację:

cyfra sjd

 

4. Wykonajcie teraz zadania z ćwiczeniówki ze stron 39 i 40. Pomińcie kropki z zadania 1 i 2.

Przypominam Wam, iż jutro spotykamy się na teście w sieci z matematyki (o 9.30). Link prześlę jak zwykle.

Pozdrawiam życząc udanego popołudnia :)

Wychowawczyni


 

 


Klasa III 06.04.2020r.

Witam Was serdecznie po weekendzie!

Mam nadzieję, że jestecie wypoczęci i pełni sił. Już niedługo święta i Wasze upragnione dni wolne od zajęć. Wiem, że się cieszycie. :)

Dziękuję za nadsyłanie pięknych prac plastycznych. Oto nasza "BOCIANOWA" GALERIA.

Dzisiaj poćwiczycie odczytywanie danych z diagramu, dodawanie i odejmowanie setek, poznacie pojęcie tona, odczytacie tekst informacyjny, wyznaczycie kierunki świata.

Zacznijcie od zapisania tematu: Wędrówki z kompasem.

1. Otwórzcie proszę podręcznik do edukacji matematycznej na stronie 29. Przeanalizujcie zadanie 1 (niezbędne obliczenia zapiszcie w zeszycie). Następnie wklejcie lub zapiszcie na kolrowo ważną informację:

tona

2. Wykonajcie teraz zadania z ćwiczeniówki do matematyki na stronie 38. Pomińcie zadanie 1 (ono jest dla chętnych).

3. Teraz zapraszam Was na sprawdzian. Spotykamy się o 9.30 przed komputerem. Link do testu zostanie Wam przesłany tak jak ostatnio.

4. Dzisiaj pomijamy tekst Małgorzaty Węgrzeckiej "Naprzeciwko północy" oraz zadania pod nim. Chętne osoby mogą przeczytać ten tekst. Otwórzcie podręcznik edukacji polonistycznej ze strony 62. Przeczytajcie tekst informacyjny. Zapamiętajcie informacje zawarte w tekście. Nie wykonujcie zadań zamieszczonych pod tekstem.

5. Przjdźcie do ćwiczeniówki z edukacji polonistycznej  (strona 70-71). Wykonajcie zadania (z pominięciem zadania 1 i 5 - zadania dla chętnych).

6. W ramach wf  proponuję tańce i swawole do ulubionej płyty z piosenkami :)

Przypominam, że w środę spotykamy się na sprawdzianie z matematyki (o godzinie 9.30 przy komputerze).

ODPOWIEDZI

Pozdrawiam ciepło! Do jutra!

Wychowawczyni :)


 

 


Klasa III 03.04.2020r.

Witam Was serdecznie!

Dzisiaj piątek, wiem jak lubicie ten dzień :)

Dowiecie się dziś co nas czeka w kwietniu, przeczytacie informacje o zmianach zachodzących w przyrodzie wiosną, pracach na polu i w ogrodzie, poznacie przysłowia i ludowe mądrości związane z kwietniem. Wykonacie prace plastyczną.

Dzisiejszy temat lekcji: Co nas czeka w kwietniu?

1. Przeczytajcie uważnie informacje zawarte w podręczniku na stronie 58 - 59.

2. Zadania z ćwiczeniówki na stronach 68 - 69 są dla chętnych.

3. Wykonajcie proszę prace plastyczną pod tytułem "Bocianie gniazdo", moję inspirację dla Was znajdziecie w linku poniżej. Przygotujcie: niebieską kartkę, kilka patyczków, sianko lub cienkie paski brązowego i czarnego papieru, klej kilka wacików, czarny pisak, papier kolorowy, nożyczki. Zdjęcia prac prześlijcie do wtorku (07.04), przypominam email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Praca plastyczna

4. W ramach wf, polecam dziesięciominutowy trening, kliknij: TRENING

Na dziś koniec!!! :) 

Odpoczywajcie! Życzę Wam udanego weekendu :)

ODPOWIEDZI

Wychowawczyni

 


Klasa III 02.04.2020r.

Witam Was serdecznie :)

Czy psikusy w dniu wczorajszym się udały? Mam nadzieję, że miło spędziliście dzień.

Dzisiejszy temat lekcji: Na wiosnę wszystko się zmienia.

Rozpoczynamy pracę z lekturą.

1. Na początek wklejcie do zeszytu lub przepiszcie informację o autorze. Oto ona:

Andersen

 

2. Następnie przeczytajcie notatkę poniżej i podobnie jak poprzednio wklejcie lub zapiszcie ją do zeszytu.

baśń

3. Otwórzcie ćwiczeniówkę do polskiego. Uzupełnijcie metryczkę lektury, wklejcie ilustracje we właściwej kolejności, ukazując losy kaczątka. Wykonajcie zadania ze strony 67. Zadanie 6 chciałabym móc przeczytać. Prześlijcie je proszę na mój email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Pamiętajcie o formie listu, zwrotach grzecznościowych, które piszemy wielką literą oraz aby każda, nowa myśl rozpoczynała się nowym akapitem.

4. Teraz przeanalizujcie zadania z podręcznika do matematyki ze strony 28 (z pominięciem zadania do zeszytu). Wklejcie lub przepiszcie do zeszytu:

km

5. Spróbuj wykonać zadania z ćwiczeniówki z edukacji matematycznej na stronie 36 - 37. Możecie pominąć drugą kropkę z zadania 1, zadanie 3 i 4. One są dla chętnych.

Przypominam o nadsyłaniu filmów z recytacji i piosenek oraz autoprezentacji na padlecie. Link: Kliknij!

ODPOWIEDZI

Pozdrawiam :)

Wychowawczyni


 

 

Życzę całym Rodzinom przede wszystkim zdrowych, błogosławionych Świąt Zmartwychwstania Pańskiego oraz czerpania całymi garściami nadziei, która płynie z pustego (ku naszej radości!) Grobu Zbawiciela.

Jeżeli dzieci będą miały ochotę obejrzeć film o zmartwychwstaniu Chrystusa, to polecam:https://youtu.be/sC4o9AuysWw .

Mocno ściskam WSZYSTKIE DZIECI!

Urszula Szymiec



JĘZYK ANGIELSKI KLASA 3 01. 04. 20

Dzień dobryJ.

Drodzy uczniowie, za nami powtórzenie działu 4. Na wtorkowej lekcji (7. 04. 20) otrzymacie do zrobienia kartę pracy podsumowującą waszą wiedzę właśnie z tego działu. Dlatego, bardzo proszę, abyście na bieżąco powtarzali i utrwalali sobie słownictwo i zwroty zawarte w dziale 4.

A tymczasem, zapraszam Was na stronę:

https://quizlet.com/MacmillanPolska/folders/tiger-3/sets

Wybierzcie sobie zadania z działów, które już przerobiliśmy (dzisiaj Wy decydujecie, jakie to będą zadania i ile ich będzie) – to nie Prima AprilisJ

Miłej nauki przez zabawęJ


 


Klasa III 01.04.2020r.

Trzecioklasiści, czy wieście jaki dziś jest dzień?

Dzisiaj jest Prima Aprilis!

To obyczaj obchodzony pierwszego dnia kwietnia w wielu krajach świata. Polega on na robieniu żartów, celowym wprowadzaniu w błąd, nabierania kogoś, konkurowaniu w próbach sprawienia, by inni uwierzyli w coś nieprawdziwego. (źródło: Wikipedia)

Macie już pomysły na psikusy? 

Sól zamiast cukru w cukiernicy, może popsujecie pilot do telewizora, wyciągając z niego baterię lub przestawienie zegarków w całym domu. 

Myślę, że mały żarcik będzie Wam dziś wybaczony. Pamiętajcie jedynie, bywasze żarty nie sprawiły nikomu przykrości.

Zapiszcie dzisiejszy temat lekcji: Po śladach wiosny.

1. Zaczniemy dzisiaj od matematyki. Rozszerzymy zakres liczbowy do 1000! Otwórz podręcznik na stronie 27. Zadanie 1 i 3 zrób ustnie. Zadanie 2 zapisz do zeszytu.

2. Teraz otwórzcie ćwiczeniówkę do matematyki na stronie 34 - 35. Wykonajcie zadania.

3. Teraz otwórz podręcznik do edukacji polonistycznej na stronie 55 - 56. Przeczytaj tekst W. Widłaka "Z wiosną na ratunek". Wykonaj ustnie zadania pod tekstem.

4. Przejdźmy teraz do ćwiczeniówki z polskiego (strona 64). Wykonaj zadania z pominięciem zadania 3. Nim przejdziesz do strony 65, obejrzyj film edukacyjny: Wiosenne zmiany w przyrodzie. Możesz też skorzystać z atlasu przyrodniczego (jeśli taki posiadasz).

5. Zadanie 1 s. 57 z podręcznika do edukacji polonistycznej wykonajcie ustnie. Znajdziecie tam pytania pomocnicze, które wspomoga Was w pisaniu opisu. Pamiętajcie o 3 częściach tej formy wypowiedzi: wstępie, rozwinięciu i zakończeniu. Chętni mogą wykonać opis pisemnie. Nie zapomnijcie wtedy, że każda nowa myśl powinna rozpoczynać się nowym akapitem.

Na jutro przygotujcie tekst lektury "Brzydkie kaczątko" H. Ch. Andersena. Możecie skorzystać z lektury online: BRZYDKIE KACZĄTKO.

ODPOWIEDZI

Dbajcie o siebie! Pozdrawiam Was ciepło!

Wychowawczyni

 



JĘZYK ANGIELSKI KLASA 3 31. 03. 20

Dzień dobryJ. Zaczynamy!

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: Unit review.

Dzisiaj przed Wami powtórzenie z działu 5. Zanim zaczniecie rozwiązywać zadania, krótkie przypomnienie:

I like…. – ja lubię…

I don’t like… – ja nie lubię….

Do you like…? – czy ty lubisz…?

Yes, I do./No, I don’t

I like ice-cream but I don’t like chocolate.

He likes… - on lubi

She likes… - ona lubi

Kasia likes jam.

Borys likes fruit.

I like water.

Otwórzcie ćwiczeniówki na stronie 44/45. Proszę uzupełnijcie zadania 1, 2, 3, 4. Zadanie 5 jest dla chętnych.

W ramach monitorowania postępów uczniów w nauce proszę o przesłanie zdjęć uzupełnionych zadań na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

POWODZENIAJ

Klasa III 31.03.2020r.

Drodzy Trzecioklasiści!

Niezmiernie mi miło oglądać Wasze filmowe relacje. Śpiewacie i recytujecie rewelacyjnie!! Do tego wczorajsza kartkówka wyszła świetnie! Gratuluję Wam!

Zapiszcie dzisiejszy temat lekcji: Wiosna w nas.

Nie wiem jak u Was, ale w Zawierciu wczoraj było śnieżnie. Marzec nas nie rozpieszcza. Czekamy cierpliwie na cieplejsze dni :) 

Gotowi do działąnia! Zaczynamy!

1. Pierwsze zadanie na dziś. Pisałam Wam wczoraj o nowym projekcie. Mam dla Was pierwsze, mam nadzieję proste zadanie, zachęcam Was do umieszczenia na powitalnej tablicy kilku słów o sobie. Możecie, ale nie musicie dodać swoje zdjęcie. Zrobice to za pomocą plusika, umieszczonego pod moim wpisem. Wasze wpisy muszą się znaleźć w rubryce naszej szkoły. Kliknij poniżej:

Przywitajcie się z koleżankami i kolegami projektowymi!

2. Teraz otwórzcie podręcznik edukacji polonistycznej i przeczytajcie tekst na stronie 52 J. Jesionowskiego "Co robimy wiosną?". Wszystkie zadania do tekstu wykonajcie tylko ustnie. 

3. Nie zamykajcie podręcznika, będzie potrzebny! Wykonajcie proszę zadania z ćwiczeniówki ze strony 62-63. Zadanie 2 możecie pominąć (wykonują to zadanie tylko chętni).

4. Chciałabym zaproponować Wam założenie hodowli fasoli. Mam nadzieję, że potrzebne rzeczy znajdziecie w swoim domu. Wszystkie szczegóły są w podręczniku na stronie 54. Chętnię zobaczę czy Wasze fasolki wykiełkowały. Będzie to nasze drugie działanie w wiosennym projekcie. Efekty prześlijcie na wirtualną tablicę. Zadanie jest dla chętnych, ale myślę, że z ochotą weźmiecie w nim udział. Tutaj znajdziecie tabelę obserwacji. Przewidziany czas hodowli to 2 tygodnie.

HODOWLA FASOLI - efekty

4. Wykonajcie teraz jedną kolejną stronę z Potyczek ortograficznych.

5. W ramach wczorajszego wfu poskaczcie na skakance (15 minut), wykonajcie 20 pajacyków, 20 przysiadów.

Na dziś już koniec! Dziękuję Wam!

PS: Wasze obserwacje bocianów możecie wysyłać do mnie: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Pochwalimy sie nimi w projekcie.

ODPOWIEDZI 

Pozdrawiam! Wychowawczyni


Informatyka 31.03.2020

 

 

 

Autyzm w Polsce

2 kwietnia to Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) autyzm występuje u
1na 100 dzieci, co oznacza, że w naszym kraju żyje ok 400 tysięcy osób
z autyzmem. To jak jedno spore miasto. Ale tu liczby się nie kończą, bo
z autyzmem żyją nie tylko osoby z autyzmem, ale także ich rodzice, rodzeństwo, opiekunowie, co sprawia, że jest ich nawet 3 mln.

A Ty? Znasz taką osobę, rodzinę? A może masz takiego kolegę lub koleżankę w szkole? Czy wiesz, jak możesz im pomóc?

Możesz przyłączyć się do akcji Cała Polska na niebiesko i w dniu 2 kwietnia

- ubrać się na niebiesko, możecie stworzyć pracę plastyczna o tematyce Polska na niebiesko. Mogą to być np. odciśnięte na niebiesko dłonie czy rysunek błękitnych serc. Na każdym rysunku napiszcie Polska na niebiesko.

-działaj w social mediach! Zmień zdjęcie w tle oraz zdjęcie profilowe, używając niebieskiej nakładki! Niech wszyscy zobaczą, że wspierasz osoby z autyzmem!

Gdy nie masz takiej możliwości , to proszę prześlij zdjęcia na e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ,a ja wszystkie prace opublikuję na stronie internetowej naszej szkoły!

Razem możemy więcej!

Pozdrawiam serdecznie I. Szczepańczyk

Klasa III 30.03.2020r.

Trzecioklasiści!

Jestem pełna podziwu dla Waszego zaangażowania! Już dotarły do mnie pierwsze wideorelacje zaśpiewanej piosenki "Pobudka z ogródka". Cieszę się, że mogę zobaczyć Wasze buzie. Wyglądacie kwitnąco :)

Witam Was po weekendzie. Mam nadzieję, że odpoczęliście.

Zapiszcie dzisiejszy temat: W poszukiwaniu wiosny. 

Przy okazji bloku tematycznego związanego z wiosną, zrealizujemy kolejny projekt eTwinning. Rozpoczniecie poszukiwania wiosny. Rozglądajcie się dookoła, będąc na podwórku. Być może wiosna czai się w Waszych ogródkach. 

Czeka Was dziś krótka kartkówka z dzielenia. Nie martwcie się i nie stresujcie. Jest prosta :) 

Zadania na dziś to:

1. Przeczytaj wiersz T. Plebańskiego "Wiosenne przebudzenie". Zastanówcie się nad zadaniami pod tym tekstem (strona 51). Zadanie 3 będzie na ocenę. Wybierz minimum dwie zwrotki wiersza i naucz się ich na pamięć. Wideorelacje z recytacji prześlijcie do 06.04.2020r. na email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

2. Przejdźcie teraz do ćwiczeniówki z edukacji polonistycznej (s.60 -61). Wykonajcie ćwiczenia. Ostatnie zadanie jest dla chętnych, możecie je pominąć.

3. Kartkówka z edukacji matematycznej - dzielenie w zakresie 100. Spotykamy sie o 9.30 przed monitorami. Oceny pojawią się w dzienniku UONET+.

4. Teraz powtórzycie wiadomości z edukacji matematycznej. Otwórzcie podręcznik na stronie 25 - 26. Zastanówcie się nad zadaniami. Zadania do zeszytu rozwiążcie w zeszycie, pozostałe wykonajcie ustnie. Zadanie 10 jest dla chętnych.

5. Przejdźcie do ćwiczeniówki z edukacji matematycznej. Wykonajcie zadania ze stron 32 - 33.

Uwaga! Jeżeli dzisiejszą kartkówkę uda się przeprowadzić, umówimy się na testy z edukacji polonistycznej (06.04.2020r. od tematu "Biała zima" do tematu "Technika na co dzień") i edukacji matematycznej (8.04.2020r. od tematu "Biała zima" do dzisiejszego) w sieci. Będą to testy wyboru. 

Odpowiedzi do dzisiejszych zadań znajdą się tutaj popołudniu :) Zajrzyjcie tu później :)

ODPOWIEDZI

Pozdrawiam Was!

Wychowawczyni

ODPOWIEDZI Z EDUKACJI POLONISTYCZNEJ

Moi Mili!

Klikając w link zosytaniecie odesłani do odpowiedzi z dotychczasowo wykonanych zadań w ćwiczeniówce. Bardzo Was proszę o sprawdzenie poprawności swoich zadań.

ODPOWIEDZI Z EDUKACJI POLONISTYCZNEJ

Pozdrawiam Was! 

Stęskniona wychowawczyni!

 

 

ODPOWIEDZI DO ĆWICZEŃ EDUKACJI MATEMATYCZNEJ

Drodzy Uczniowie!

Klikając w link znajdziecie odpowiedzi do dotychczasowo wykonanych zadań z edukacji matematycznej w ćwiczeniówce. Będę wdzięczna jeśli je sobie sprawdzicie. 

ODPOWIEDZI

Beata Pieprzyk

5 zasad jak uczyć się aby mózg pochłaniał 100% nauki

Informacje dla każdego kto chciałby uczyć się efektywnie

W związku z zagrożeniem epidemicznym znaleźliśmy się w nowej sytuacji w wielu dziedzinach naszego życia. Dla uczniów najistotniejsze jest kontynuowanie nauki, doskonalenie umiejętności i zdobywanie wiedzy. Uczniu, ten trudny czas jest dla Ciebie nowym wyzwaniem, jest sprawdzianem Twojej odpowiedzialności, systematyczności, wytrwałości. To jest sprawdzian, z którego sam wystawisz sobie ocenę. Proponuję byś zapoznał się z zasadami, które ułatwią Twoją naukę.

Jednym nauka przychodzi sama, innym z wielkim trudem. Zwłaszcza ci drudzy muszą postarać się, by uczyć się efektywnie. Co można zrobić, by nasz mózg chłonął wiedzę tak, jakbyśmy sobie tego życzyli? Pewnych uwarunkowań nie można pominąć i zmienić, jednak z pewnością można wspomóc nasz organizm w nauce ułatwiając mu poradzenie sobie z trudnościami.

Warto wysoko stawiać sobie poprzeczkę i mieć ambicje, jednak warto również zachować umiar uwzględniając realne możliwości. Istotny jest przede wszystkim stan zdrowia. Eliminując wszelkie infekcje i choroby, należycie odżywiając organizm, dostarczając mózgowi odpowiedniej dawki witamin, soli mineralnych i substancji odżywczych możemy poprawić jego funkcjonowanie.

Kluczowy dla mózgu jest również relaks, wypoczynek i sen. Wyspany, wypoczęty mózg pracuje szybciej i efektywniej. Złudzeniem jest intensywna nauka, będąc przemęczonym. Nadszarpnięte zdrowie i zmęczenie sprawiają, iż organizm angażuje mózg w pełni, organ ten zmuszony jest pracować na pełnej mocy męcząc się jeszcze bardziej a przy tym niewiele zapamiętując. Świeżość i energia wypoczętego mózgu gwarantuje kilkukrotnie szybsze efekty nauki niżeli intensywna praca wielogodzinna, nużąca, żmudna i demotywująca. Nie wystarczy się jednak wyspać, by zdobyć energię do działania, istotna jest aktywność tak fizyczna, jak i intelektualna. Ruch to zdrowie, powiedzenie to jest wciąż aktualne. Kondycja fizyczna bezpośrednio rzutuje na kondycję mózgu. Będąc aktywnym, prowadząc zdrowy tryb życia, przebywając na powietrzu, uprawiając sport wpływamy również na to jak pracuje nasz mózg. Prócz aktywności fizycznej winniśmy dbać o aktywność intelektualną serwując mózgowi gimnastykę w postaci łamigłówek logicznych, gry w szachy, kreatywnych rozrywek, jak i nauki samej w sobie. Bardzo dobrą gimnastyką dla mózgu jest codzienna nauka języka obcego oraz sam fakt wielojęzyczności w praktyce.

Im więcej się uczymy, tym spraw niej nam to idzie, mózg zapamiętuje więcej
i więcej.
 Nasz umysł jest tak skonstruowany, iż chętniej i szybciej chłonie wiedzę, która nas z różnych przyczyn interesuje. Rzeczy, których nie rozumiemy, nie widzimy sensu w ich nauce, które nas nie wciągają uczy się nam gorzej i trudniej. Warto więc odkryć w języku obcym coś co nas zainteresuje, sprawić by nauka była przyjemna i atrakcyjna. Najlepsze efekty nauki zaobserwować można przy nauce poprzez zabawę, w formie rozrywki. Niestety nie wszystko i nie zawsze da się tak zorganizować, by uczyć się w atmosferze zabawy
i przyjemności. Czasem osiągnąć to można poprzez uwydatnienie korzyści ze znajomości języka, a czasem wystarczą atrakcyjne pomoce dydaktyczne. Co więcej o wiele łatwiej jest nauczyć się teorii w praktyce niżeli tylko zasad i reguł z książki. 
Doświadczenia, praktyka są pożądane, aby mózg zapamiętał daną wiedzę jako całość, na przykładzie. Kluczem do sukcesu jest zrozumienie, wówczas niczego nie musimy uczyć się na pamięć a poprzez skojarzenia, kontekst. Pomocne bywają mnemotechniki, jednakże warto zauważyć,
iż różne metody nauki i jej wsparcia maja różną skuteczność, gdyż mózg każdego ma nieco inna budowę i działanie. Różnorodność pomocy naukowych, form nauki zapewnia szeroki wybór w zależności od naszych preferencji i predyspozycji. Jedni są wzrokowcami, do nich przemówi zapewne grafika i obraz, prezentacja wizualna, inni są słuchowcami, szybciej będzie się im uczyć z wykładu, przy muzyce itd. Interaktywne pomocne online tworzone są
z myślą o uniwersalizacji i oddziaływaniu na wszystkie zmyły. 
Różnorodność bodźców użyta jednocześnie potęguje prace mózgu, jednakże badania dowodzą,
iż przebodźcowanie powoduje dezorientację i rozdrażnienie, które nie sprzyjają efektywnej nauce. Stąd też nie dla wszystkich interaktywne podręczniki i nauka w sieci jest idealnym rozwiązaniem.

Jednym z fundamentalnych czynników wpływu na efektywność nauki jest pozytywne nastawienie i motywacja do nauki. Wiara we własne możliwości potrafi skłonić nasz mózg do wysiłku i pojęcia nawet najtrudniejszych teorii. Optymizm znacząco oddziałuje na motywację. Pokładając nadzieje w nauce łatwiej jest się nam zmobilizować do nauki, chcieć się nauczyć. Z natury człowiek jest konformistą i odkłada rzeczy trudniejsze na później.
Aby nie odkładać a realizować swoje plany warto odnotowywać nawet najdrobniejsze sukcesy, które przybliżają nas do celu jak i sprawiają, że jego osiągnięcie jest bardziej realne. Widząc postępu, odnosząc sukcesy podnosimy własną samoocenę, a co za tym idzie czujemy się bardziej komfortowo. Wśród współczesnych teorii zarządzania nie tylko własnym rozwojem i czasem, ale również organizacją przodują teorie o samodoskonaleniu się poprzez odkrywanie swojego potencjału możliwości i uświadamianiu sobie zmian, które nas rozwijają, pobudzają kreatywność - dodaje Marcin z platformy edukacyjnej Preply, gdzie można nauczyć się np. matematyki lub języków obcych. Na motywację, a co za tym idzie 
systematyczność nauki wpływ ma element rywalizacji i współzawodnictwa. Z jednej strony nie warto się porównywać, z drugiej zaś strony nic ta nie mobilizuje jak równanie do osób lepszych od nas samych w dążeniu do tego samego celu.

Aby mózg chłonął wiedzę niczym gąbka poza kondycją organizmu, jego emocjami związanymi z nauką i jej przedmiotem ważne są warunki środowiskowe, otoczenie sprzyjające nauce. Przewietrzone pomieszczenie, odpowiednia przestrzeń, oświetlenie, wygodny blat roboczy, dobrej jakości narzędzia, pomoce to wszystko wpływa na efektywność naszej nauki. W tym obszarze istotna jest również grupa w której przychodzi się nam uczyć, zbyt liczna osłabia percepcję i koncentrację na zadaniu. Hałas, nadmierna ilość szczegółów, kolorów może dekoncentrować. W tym miejscu należy dodać, iż poziom wrażliwości na wyżej wymienione jest bardzo indywidualny i warto dopasować warunki nauki do osobistych potrzeb. Podobne znaczenie ma dobór form i metod nauki. Jedni wolą uczyć się z książek, inni z materiałów audio. Najskuteczniejszą metoda nauki jest doświadczenie. Tak samo jak dziecko uczy się poprzez doświadczanie świata, poznając świat i reguły w nim panujące dotykając, smakując, czy popełniając błędy, tak również w wieku dorosłym uczymy się dzięki doświadczeniu. W pewnym zakresie owe doświadczenie można oszukać, poprzez złudzenie faktycznego doświadczenia przykładowo zwiedzając muzeum wirtualnie, czy korzystając ze zdobyczy techniki i internetu obserwując eksperymenty zdalnie, biorąc udział w konferencji naukowej na odległość itd. W tym miejscu wspomnieć warto zainteresowanie wiedzą. Wewnętrzna ciekawość i chęć poznawania z czasem
i wiekiem w nas maleje. Pielęgnując ją nie odczujemy nawet, kiedy się uczymy, bowiem gdy coś nas pasjonuje, intryguje poświęcamy temu uwagę nie czując wysiłku, a zarazem przyswajamy znalezioną wiedzę błyskawicznie, mimochodem, bez potrzeby powtórek
i utrwalania wiadomości. Szczególna umiejętnością, jakiej pragniemy jest znajomość języków obcych, dzięki którym możemy komunikować się ze światem, pozyskiwać dalszą wiedzę.

Podsumowując, nie wystarczy wyposażenie się w atrakcyjne materiały dydaktyczne, kolorowe pomoce czy interaktywne aplikacje, by się nauczyć. Nawet poświęcenie czasu na naukę, czytanie publikacji i wykonywanie zadań nie zapewni opanowania materiału, jeśli nie zadbamy o harmonijny proces nauki, zorganizowany, wielozmysłowy i dopasowany dla siebie.

Wykorzystanie wiedzy o zasadach efektywnej nauki pozwoli Wam doskonalić umiejętności
i uczynić naukę doskonałą przygodą, jeśli potrzebujecie wsparcia pedagoga szkolnego w tej nowej sytuacji zdalnego uczenia się  proszę o kontakt poprzez wiadomości e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..– czekam tam na Wasze pytania. Pozdrawiam wszystkich uczniów i życzę Wam wytrwałości w nauce!

Klasa III 27 III 2020

Trzecioklasiści! 

Wasze prace plastyczne są piękne. Staną się częścią projektu eTwinning. Gratuluję pomysłów! 

Dzisiaj dowiecie się więcej na temat muzeów. Utrwalicie zasady ortografii. Poćwiczycie mnożenie i dzielenie dużych liczb.

Zaczynajmy, o ile macie porządek na biurku :)

Zapiszcie w widocznym miejscu, że w najbliższy poniedziałek o godzinie 9.30 spotykamy się przy komputerze, tablecie lub telefonie na króciótkiej kartkówce z dzielenia w zakresie 100.

Zapiszcie proszę temat: Takie niezwykłe miejsca.

1. Otwórzcie ćwiczeniówki do matematyki na stronie 29 -30. Wykonajcie zadania. 

Ważne: Przypominam, że stronę 31 możecie pominąć. Wykonują ją tylko chętni.

2. Przeczytajcie tekst z podręcznika edukacji polonistycznej na stronie 50. Na jego podstawie wykonaj zadania z ćwiczeniówki na stronie 58 - 59. 

3. Nauczcie się piosenki "Pobudka z ogródka". Posłuchacie ją klikając w napis WIOSNA. Piosenka będzie na ocenę. Chciałabym zobaczyć Wasze śpiewające buzie. Zatem proszę, aby relację filmową przysłać mi na email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Możecie śpiewać razem z dziećmi z nagrania. Pomóżcie sobie (jeśli chcecie), tworząc improwizację ruchową (jak na lekcji). Proszę, aby piosenka dotarła do mnie do 3.04.2020r.

Oto tekst:

Dorota gellner "Pobudka z ogródka"

1. Wiosna rano z łóżka wstała.
- Halo, kwiatki! - zawołała.
- Czemu jeszcze w ziemi tkwicie?
Może wreszcie się zbudzicie?

Ref. Pobudka! Pobudka! Czas wracać do ogródka!
Pobudka! Pobudka! Na grządki wracać czas!
Pobudka! Pobudka! Czas wracać do ogródka!
Pobudka! Pobudka! Powtarzam jeszcze raz!

2. Jak się żaden z was nie ruszy,
powyciągam was za uszy!
Łapcie buty! Łapcie kapcie!
Nie ziewajcie! I nie chrapcie!

Ref. Pobudka! Pobudka!...

3. Wystawiły kwiatki nosy,
jeden goły, drugi bosy,
w nowe płatki się ubrały,
razem z wiosną zaśpiewały.

Ref. Pobudka! Pobudka! Czas wracać do ogródka!
Pobudka! Pobudka! Na grządki wracać czas!
Pobudka! Pobudka! Czas wracać do ogródka!
Pobudka! Pobudka! Wie o tym każdy z nas!

Jesteście bardzo dzielni! Brawo! Dobrnęliście do końca tygodnia.

Życzę Wam udanego weekendu! Zamknijcie książki i rzućcie je w kąt! Odpoczywajcie, spędzając miło czas! Do poniedziałku!

Pani Beata 

Klasa III 26 III 2020r.

Bystrzaki!

Czuję się zachęcona do obejrzenia filmu, który mi proponowaliście wczoraj! Zadanie na ocenę wykonaliście bardzo dobrze.

Dzisiaj troszkę bardziej skupimy się na przyrodzie regionów Polski. Mam nadzieję, że macie w domu mapę Polski, znajdziecie ją w atlasie. Jeśli nie posiadacie atlasu, skorzystajcie z internetu. Ponadto wykonacie pracę plastyczną. Do dzieła!

1. Otwórzcie podręcznik do edukacji polonistycznej na stronie 48 - 49. Przeczytajcie tekst "Przyroda regionów Polski". Obejrzyjcie ilustracje. Czy wiecie w jakim regionie mieszkamy? Swietnie! To Śląsk! 

2. Wyciągnijcie atlasy z mapą Polski. Poszukajcie mapy z podziałem na regiony. Jeśli nie posiadacie tej pomocy dydaktycznej, skorzystajcie ze strony z puzzlami, gdzie znalazłam dla Was mapę o którą mi chodzi. Przyjrzyjcie się tej mapie, odczytajcie nazwy regionów. Po skończonych zajęciach możecie wrócić do tego linku i ułożyć ją z puzzli klikając w okienko pod mapą: ZACZNIJ UKŁADAĆ PUZZLE.

Teraz wykonajcie na podstawie podręcznika i mapy regionów zadania z ćwiczeniówki ze stron 55-57 (z pominięciem z.8)

3. Wykonajcie pracę plastyczną "Moja okolica oczami młodego człowieka", kartka A4, dowolną techniką plastyczną, podpiszcie ją czarnym pisakiem w prawym, dolnym rogu. Potem spróbujcie umieścić jej zdjęcie na wirtualnej tablicy. Praca będzie na ocenę.

Ktoś już umieścił tam pracę, proszę się tylko do niej przyznać :) Jest niepodpisana.

4. Dobra nowina - odpuszczam Wam dziś matematykę :) ale poćwiczcie dzielenie w zakresie 100, bo szykuje się zdalna kartkówka w poniedziałek. Szczegóły omówię z Waszymi rodzicami!

5. Chętni mogą zmierzyć się z Pomyślę i rozwiążę w ćwiczeniówce z matematyki na strobie 31. To zadanie dodatkowe!

Pozdrawiam Was ciepło!

Wychowawczyni

JĘZYK ANGIELSKI KLASA 3 25. 03. 20

Dzień dobryJ Mam nadzieję, że u Was wszystko dobrze. Zaczynamy!

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: Tasty and healthy.

Otwórzcie podręczniki na stronie 38.

Zadanie 1/38. Wysłuchajcie nagrania 2.31 (dostępne w strefie ucznia) i powtórzcie wymowę wyrazów 1-5. (x2)

Proszę przepiszcie poniższe wyrazy wraz z tłumaczeniami do zeszytu pod tematem lekcji:

raw – surowy

fresh – świeży

sweet – słodki

sour – kwaśny

crunchy – chrupki

Przechodzimy do zadania 2.

Zadanie 2/38. Proszę, wysłuchajcie nagrania 2.32 (dostępne w strefie ucznia) x2 i przeczytajcie przepisy na pyszne i zdrowe potrawy.

Poniżej znajdują się przetłumaczone wyrazy z przepisów, co mam nadzieję pomoże wam je lepiej zrozumieć (mam na myśli przepisy). Proszę, przepiszcie przetłumaczone wyrazy do zeszytu.

grow – rosnąć

healthy – zdrowy

you need – potrzebujesz

different kinds of fruit – różne rodzaje owoców

add sugar – dodać cukier

eat – jeść

sticks – patyczki

celery – seler naciowy

Zadanie 3/38dla chętnych

Wysłuchajcie nagrania 2.33 i zdecydujcie, czy zdania 1-5 są prawdziwe (True) czy fałszywe (False)

Zadania utrwalające zdobytą wiedzę:

Ćwiczeniówka zad. 1, 2 str. 42 (w ramach monitorowania postępów uczniów w nauce proszę o przesłanie zdjęć zad. 1, 2 str. 42 na specjalnie założone konto dla klasy III na platformie linoit     http://linoit.com/users/madziab20/canvases/Klasa%203%20SP2%20Siewierz

 

Wszystkim Uczniom przypominamy o bezpieczeństwu w sieci.

technologia

Drodzy rodzice i uczniowie.

Poniżej przesyłam zasady pracy dzieci w czasie nauczania zdalnego kl. I-III.

Uczniu:

1.Przygotuj swoje miejsce pracy.

2.Wyłącz wszystkie urządzenia, które mogą Cię rozpraszać (telewizor, radio, telefon itp.).

3. Usuń wszystkie rozpraszacze np. gry, maskotki, zabawki

4. Ucz się codziennie systematycznie.

5. Zacznij od najtrudniejszego zadania, potem zrób prostsze.

6. Podziel materiał na części, utrwal wiadomości.

7. Nie spędzaj przed komputerem więcej niż 30-40 min dziennie. Rób przerwy.

8. Podczas przerwy staraj się poćwiczyć, napić się, czy coś zjeść.

9. Korzystając z urządzeń mobilnych (komputera, laptopa, telefonu) pamiętaj o zachowaniu ostrożności i dostosowaniu  stron odpowiednich dla Twojego wieku.

10. Poproś rodzica o sprawdzenie Twojej pracy.

Klasa III 25 III 2020r.

Trzecioklasiści!

Wasze wczorajsze opisy były świetne! 

Mam nadzieję, że jesteście gotowi do działania! Pokój przewietrzony, śniadanie zjedzone, piżamy zamienione na strój codzienny :) Zatem:

Dzisiaj dowiecie się jak powstaje film, poćwiczycie tworzenie dialogu, utworzycię rodzinę podanych wyrazów oraz wykonacie działania na dzielenie.

Zatem do dzieła!

Zapiszcie temat: Jak powstaje film?

1. Otwórzcie podręcznik do edukacji polonistycznej na stronie 45 - 46. przeczytajcie tekst R.Witka "Truskawka". Zastanówcie się nada zadaniami, odpowiedzcie na nie ustnie np. rodzicom, dziadkom lub rodzeństwu. Nie notujcie do zeszytu.

2. Nie zamykajcie podręcznika do edukacji polonistycznej. Będzie potrzebny. Wykonajcie zadania z ćwiczeniówki ze strony 53 - 54. Wyślijcie mi proszę zdjęcia wykonanej kropki z zadania 3 strony 54. Chętnie przeczytam Wasze wypowiedzi na temat ulubionego filmu.

3. Wróćcie do podręcznika z polskiego na stronę 47. Zadanie 1 i 3 wykonajcie ustnie, a zadanie 2 do zeszytu. Wklejcie lub zapiszcie w zeszycie na kolorowo:

wklejka polski

4. Otwórzcie teraz podręcznik do matematyki na stronie 24. Przeanalizujcie ćwiczenia. Zadanie 3 wykonajcie w zeszycie. Tam zapiszcie lub wklejcie poniższą notatkę do zapamiętania. Nauczcie się jej.

wklejki matematyka

5. Wykonajcie 28 stronę z ćwiczeń z matematyki.

Dla chętnych: Jak powstaje film?

Zasłużyliście na odpoczynek! Polecam popołudnie z książką lub grami... PLANSZOWYMI :)

Pozdrawiam Was ciepło i do jutra.

JĘZYK ANGIELSKI KLASA 3 24. 03. 20

Dzień dobryJ Mam nadzieję, że u Was wszystko dobrze. Zaczynamy!

Proszę o zapisanie tematu lekcji i postępowanie według dalszych instrukcji.

Lesson

Topic: Listening and speaking.

Otwórzcie podręczniki na stronie 37.

Zadanie 2/37.

Wysłuchajcie piosenki 2.28. Nagranie piosenki do zadania znajduje się w strefie ucznia macmillan, która już działa - osobiście sprawdzałam w niedzielę https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia , wybieramy zakładkę Szkoła podstawowa klasy 1-3, potem podręcznik Tiger 3, a następnie pobieramy plik z Pupil’s audio i szukamy potrzebnego nagrania. Obecnie korzystamy z CD2. Nagranie 2.28 – 2 oznacza CD 2, 28 to numer ścieżki na CD 2.

W trakcie słuchania wskażcie wymienione w piosence produkty (trójkątne obrazki). Proponuję powtórzyć zadanie.

Jeśli dzieci zabrały ze sobą do domu karty obrazkowe (te do wycinania), to mogą je teraz wyciąć i bawić się w memory – tak jak w szkole.

Zadanie domowe: ćwiczeniówka zad. 2 str. 41 (piosenka 2.28)

Proszę, aby dzieci na bieżąco utrwalały słownictwo i zwroty z poprzednich lekcji.

Pozdrawiam i powodzeniaJ W razie pytań proszę o kontakt.

Dzień dobry,

przesyłam propozycję zagospodarowania dzieciom czasu poprzez kreatywne zabawy, taniec i śpiew. Część zajęć jest prowadzona na żywo od godz. 11 do 12.30. ( Można wtedy spokojnie przygotować obiad). Poniżej link do prezentacji „Mocni w Duchu" Tv Live dla dzieci:   https://www.youtube.com/watch?v=CkeP3Npgspc&feature=youtu.be  Link do strony „Mocni w Duchu" TV Live, gdzie mają miejsce transmisje na żywo: https://www.youtube.com/channel/UCgL3a6q9tsuESV3gxc5A80g   

Mam jeszcze gorącą prośbę, żeby w piątek dzieci odprawiły Drogę Krzyżową, to tylko 15 minut. Podaję link: https://www.youtube.com/watch?v=S_8iROZgfHE   Domowa Droga Krzyżowa dla dzieci.

Pozdrawiam Urszula Szymiec

Klasa III 24III2020r.

Drodzy Uczniowie!

Dzisiejszy temat lekcji brzmi: Zatrzymać czas.

Zmierzycie się z mnożeniem liczb dwucyfrowych. Dowiecie się nieco więcej o fotografii oraz spróbujecie sił w zadaniach ortograficznych.

1. Zajrzyjcie teraz do poręcznika z edukacji matematycznej s. 23. Zastanówcie się nad zadaniami. Wklejcie lub przepiszcie na kolorowo do zeszytu ważną informację do zapamiętania:

wklejka

Spróbuj wykonać zadania z ćwiczeniówki (s.27).

2. Otwórzmy podręcznik do edukacji polonistycznej. Przeczytaj tekst "Historia fotografii". Zastanów się nad zadaniem 1 pod tekstem. Opowiedz rodzicom/opiekunom jak działa i do czego służy camera obscura, jak działały inne dawne aparaty fotograficzne. Powiedz czym różnią się pierwsze fotografie od współczesnych.

3. Nie zamykaj podręcznika, będzie Ci on potrzebny do zadań z ćwiczeniówki na stronach 51 - 52. Utrwalicie formułowanie pytań i pisanie dialogu, wykonacie ćwiczenia ortograficzne oraz opiszecie fotografię. Opisy te proszę prześlijcie na mojego emaila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

4. Mam nadzieję, że podoba Wam się obserwacja bocianiego gniazda. Ja i moja córka obserwujemy je razem z Wami! Nie zapomnijcie uzupełniać tabeli!

Serdecznie Was pozdrawiam i do usłyszenia jutra :)

 

OGŁOSZENIE

Trzecioklasiści, w przyszłym tygodniu zaczynamy przerabiać lekturę "Brzydkie kaczątko" H. Ch. Andersena. Kto jeszcze nie przeczytał i nie ma ksiązki w domu, polecam zajrzeć tutaj: Brzydkie kaczątko.

Wychowawca

FB IMG 1584770664133

Klasa III 23 III 2020r.

Przyszła wiosna! Mam nadzieję, że skorzystaliście z mojej propozycji i wybraliście się na poszukiwania tej pieknej Pani.

Rozpoczynamy kolejny tydzień zmagań z nauką zdalną. 

Dzisiejszy temat lekcji brzmi: W galerii sztuki. 

Myślę, że po weekendzie jesteście wypoczęci, zatem zaczniemy od matematyki.

1. Zastanówcie się nad zadaniami w podręczniku edukacji matematycznej ze strony 22. Zobaczycie jak w łatwy sposób mnożyć liczby dwucyfrowe w zakresie 100. Potem wykonajcie stronę 26 z ćwiczeniówki.

2. Zajrzyjcie teraz do podręcznika edukacji polonistycznej (strona 42-43). Przeczytajcie tekst "Zaproszenie do galerii sztuki". Spróbujcie zastanowić się nad poleceniami pod tekstem. 

3. Potem przejdźmy do ćwiczeń z polskiego (stona 48 - 50). Jestem ciekawa Waszych propozycji na spędzanie wolnego czasu oraz zasad, których trzeba przestrzegać w galerii sztuki.

4. Polecam Wam prowadzenie obserwacji bocianich gnizad, a konkretnie jednego. Po szczególy zapraszam poniżej.

Oto link do karty pracy, którą możecie pobrać i wydrukować, bądź przerysować tabelę do zeszytu lub kartkę A4:

TABELA OBSERWACJI BOCIANICH GNIAZDimage processing20191214-5220-1he9916

Dla chętnych: W galerii sztuki

Powodzenia, Wasz wychowawca

Wsparcie psychologiczne w czasie pandemii koronawirusa – gdzie szukać pomocy?

korona

Drodzy Rodzice i  Uczniowie!

Sytuacja, która rozwija się w naszym kraju wymaga od nas nieco innego podejścia do życia, a co się z tym wiążę do zdobywania wiedzy i kształcenia umiejętności i postaw. 
A zatem, trzeba stawić czoła nowym wyzwaniom. 
W związku z tą sytuacją zachęcam was do zapoznania sie z ciekawym artykułem związanym z radzeniem sobie podczas epidemii.

MARTA WASZKIEWICZ 17 MARCA 2020

Pandemia koronawirusa to dla wielu ogromne obciążenie psychiczne. Wszyscy niepokoimy się obecną sytuacją związaną z pandemią. Jedni mniej, inni bardziej. Niektórym lęk uniemożliwia normalne funkcjonowanie. Jeśli odczuwasz znaczne obciążenie psychiczne lub znasz osoby, które nie radzą sobie w tym trudnym czasie, zgłoś się po pomoc.

Obecna sytuacja związana z rozwojem koronawirusa SARS-CoV-2 w Polsce może stanowić dodatkowe obciążenie dla zdrowia psychicznego. Jednym z zagrożeń, przed którym ostrzegają eksperci Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) jest ciągłe śledzenie wiadomości na temat wirusa z niesprawdzonych źródeł, które może prowadzić do narastania niepokoju i stresu.

Nowe informacje dopływają do nas non stop. Wiele z nich to fake newsy, siejące tylko jeszcze większą panikę. Radzimy ograniczyć śledzenie sytuacji. Nie trzeba tego robić, aby być dobrze poinformowanym. Jeśli nieustannie masz włączoną telewizję informacyjną, zmień kanał. Jeśli twoi znajomi permanentnie dostarczają ci informacji, poproś, aby przestali lub postaraj się od tego odciąć.

Eksperci zalecają stosowanie się do komunikatów publikowanych przez oficjalne, potwierdzone źródła, takie jak komunikaty WHO i strony rządowe (witryna Ministerstwa Zdrowia czy Głównego Inspektoratu Sanitarnego). Znajdziecie tam m.in. informacje o tym, jak dbać o siebie i swoje otoczenie oraz w jaki sposób zminimalizować ryzyko. Należy też sprawdzać fakty.

  •  Informacji można zasięgnąć również dzwoniąc na infolinię Ministerstwa Zdrowia pod numer telefonu 800-190-590.
  •  Polecamy także zapoznać się z instrukcją WHO, Mental Health Considerations during COVID-19 Outbreak.
  •  Można zadzwonić np. na infolinię Centrum Wsparcia Dla Osób W Stanie Kryzysu Psychicznego, która od 2017 roku działa całodobowo, 7 dni w tygodniu pod numerem 800-70-2222.

Jeśli jednak lęk utrudnia funkcjonowanie na tyle, że nie jesteś w stanie skupić się na pracy, nauce, rodzinie albo masz myśli samobójcze, warto zasięgnąć profesjonalnej pomocy.

Linia Wsparcia jest całkowicie bezpłatna. Pod numerem telefonu, mailem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz na czacie dyżurują psychologowie z Fundacji ITAKA. Udzielają porad i kierują dzwoniące osoby do odpowiednich placówek specjalistycznych w danym regionie kraju. Gotowi są do wysłuchania, zrozumienia i akceptacji. Możesz porozmawiać z nimi o swoim problemie, a także uzyskać profesjonalną pomoc. W wyznaczonych godzinach pełnią dyżury również specjaliści – lekarze psychiatrzy, prawnicy oraz pracownicy socjalni. Informacja o dyżurach znajduje się na stronie www.liniawsparcia.pl.

Z pomocy Centrum Wsparcia może skorzystać każdy, kto czuje, że jest w stanie kryzysu psychicznego oraz wszystkie osoby, które potrzebują pomocy, rozmowy, porady, wsparcia psychologicznego lub rozmowy z psychiatrą. Jeśli czujesz się stale przygnębiony, samotny, nie dajesz sobie rady z codziennością i stresem lub zamartwiasz się o swój stan zdrowia, zadzwoń.

Kryzys psychiczny to moment, kiedy czujesz, że problemy cię przerastają, czujesz, że więcej już nie udźwigniesz. Jego powodem może być również życie w ciągłym stresie. Przedłużanie się takiego stanu może prowadzić do depresji. Czasem załamaniu nerwowemu towarzyszą myśli samobójcze. W takiej sytuacji warto zasięgnąć porady specjalisty. Nie czekaj! Daj sobie pomóc!

Źródło: Centrum Wsparcia Dla Osób w Stanie Kryzysu Psychicznego, www.gov.pl

Poniżej dodaję również linki do ciekawych stron, które zapewne zajmą wam odrobinę czasu i dostarczą nowej wiedzy.


https://www.dyktanda.net/

https://polona.pl/

http://www.muzykotekaszkolna.pl/

https://esero.kopernik.org.pl/

https://www.national-geographic.pl/traveler/zostanwdomu-i-zwiedzaj-online-10-muzeow-ktore-umozliwiaja-wirtualne-wycieczki?fbclid=IwAR0wHG2gNW8TpBAy1qnE9C341sT6YgqM-F8GIPEhVdqgdmumlh9GRE8-UsE

https://lektury.gov.pl/

https://ninateka.pl/edu

www.polskieradio.pl/18,Polskie-Radio-Dzieciom

https://rozrywka.tvp.pl/47090255/telewizja-polska-blizej-dzieci-i-mlodziezy%20-

Pozdrawiam Izabela Szczepańczyk

Klasa III 20 III 2020r.

Trzecioklasiści!

Od niektórych z Was otrzymałam wczoraj piękne kwiatowe prace. Bardzo mnie cieszą Wasze starania i zaangażowanie!

Sprawdzicie dziś swoją wiedzę z przerobionego działu z edukacji polonistycznej i przyrodniczej. Mam nadzieję, że świetnie Wam pójdzie.

Na początek zagadka! Zaszyfrowałam Wam nasz temat lekcji. 

Rozwiąż kolejne działania, a następnie ułóż wyniki w ciągu malejącym. Odczytaj powstałe hasło i zapisz je jako dzisiejszy temat.

48 + 47 = 8 x 9 =  81 - 27 =  9 x 5 = 99 - 63 =
Ja się na tym znam!

1. Posłuchajcie wiersza J. Brzechwy "Sum".

Wiersz

Osoby, które zamiast słuchać, chcą go przeczytać, poniżej zamieszczam tekst:

J. Brzechwa "Sum"

Mieszkał w Wiśle sum wąsaty,
znakomity matematyk.
Krzyczał więc na całe skrzele:
"Do mnie młodzi przyjaciele!
W dni powszednie i w niedziele
na życzenie mnożę, dzielę,
odejmuję i dodaję
i pomyłek nie uznaję!"

Każdy mógł więc przyjść do suma
I zapytać: jaka suma?
A sum jeden w całej Wiśle
odpowiadał na to ściśle.

Znała suma cała rzeka,
więc raz przybył lin z daleka
i powiada: "Drogi panie,
ja dla pana mam zadanie,
jeśli pan tak liczy umie,
niech pan powie panie sumie,
czy pan zdoła w swym pojęciu,
odjąć zero od dziesięciu"

Sum uśmiechnął się z przekąsem,
liczy, liczy coś pod wąsem,
wąs sumiasty, jak u suma,
a sum duma, duma, duma...

"To dopiero mam z tym biedę.
Może dziesięć? Może jeden?"
Upłynęły dwie godziny,
sum z wysiłku jest już siny.
Myśli, myśli: "To dopiero!
Od dziesięciu odjąć zero!

Żeby miał przynajmniej kredę!
Zaraz, zaraz ... Wiem już ... Jeden!
Nie! Nie jeden. Dziesięć chyba ...
Ach ten lin! Ta wstrętna ryba!"

A lin szydzi: "Panie sumie,
w sumie pan niewiele umie!"

Sum ze wstydu schnie i chudnie,
już mu liczyć coraz trudniej,
a tu minął wieczór cały,
wszystkie ryby się pospały,
i nastało znów południe,
a sum chudnie, chudnie, chudnie
i nim dni minęło kilka,
stał się chudy niczym kilka.

Więc opuścił wody słodkie
i za żonę pojął szprotkę.

Teraz spróbujcie przygotować swoją autoprezentację. Napiszcie klika zdań na temat tego na czym znacie się najlepiej, co umiecie robić itp. Możecie też zaprezentować się przed swoimi bliskim. Myślę, że chętnie posłuchają co przygotowaliście na swój temat. Powodzenia! Pamiętajcie, że każdy jest w czymś dobry, trzeba tylko te umiejętności odszukać.

2. Wykonajcie zadania z ćwiczenówki z edukacji polonistycznej ze stron 46 - 47.

3. Utrwalicie teraz mnożenie i dzielenie w zakresie 100. Zastanówcie się nad zadaniami w podręczniku na stronie 21 (z pominięciem zadania 3). Spróbujcie wykonać zadania z ćwiczeniówki ze stron 24 -25.

Pamiętajcie, że wszystko co sprawia Wam trudności wynotujcie.

4. W sobotę będziemy obchodzić Pierwszy Dzień Wiosny. Proponuję spacer, zdala od dużych skupisk ludzkich, oczywiście w poszukiwaniu wiosny. Aparaty w dłoń i szukajcie: pierwszych, wiosennych kwiatów, pąków, ptaków, itp.

Powodzenia. Do rychłego zobaczenia! Dbajcie o siebie, swoich rodziców i dziadków!

Klasa III 19 III 2020r.

Trzecioklasiści!

Nie zawiedliście mnie i przesłaliście swoje wczorajsze zadanie do sprawdzenia. Jestem z Was dumna, bo zrobiliście je świetnie! Oby tak dalej!

Dzisiejszy temat lekcji to: Technika na co dzień.

Dowiecie się jak bezpiecznie korzystać z urządzeń gospodarstwa domowego, jak postępować ze zużytym sprzętem domowym, elektrośmieciami i niepotrzebnymi lekami. Wzbogacicie swoje słownictwo, wykonacie ćwiczenia gramatyczne i językowe. Do dzieła!

1. Przeczytajcie tekst "Niespodzianka" M. Strzałkowskiej. Zasanówcie się nad zadaniami pod tekstem.

2. Wykonajcie zadania z ćwiczeniówki na stronie 43-44.

3. W ramach przerwy skorzystajcie z pomysłu na wfową ruletkę.

4. Wróć do podręcznika s.41. Przeczytaj tekst "Kłopotliwe śmieci". Zastanów się nad zadaniami pod tekstem. Spróbuj wykonać zadania z ćwiczeniówki ze strony 45. 

5. Teraz trochę plastyki - praca dla chętnych. Oto moja propozycja: Kwiaty.

A teraz odpocznijcie, bo zasłużyliście!!!

Powodzenia :)

MÓJ POMYSŁ NA WF

Trzecioklasiści pewnie tęsknicie za wf! Oto moja propozycja dla Was. Życzę powodzenia!

Wfowa ruletka

Wasz wychowawca

Klasa III 18 III 2020

Bystrzaki!

Dzisiaj ruszamy na podbój kosmosu! Zacznijcie od wyskoczenia z piżamy i zaścielenia łóżka! :) Gotowi!?

Zapoznacie się dzisiaj z wiadomościami na temat kosmosu, napiszecie rozwinięcie opowiadania, utrwalicie mnożenie i dzielenie. Do dzieła!

Zapiszczie temat do zeszytu: Na podbój kosmosu.

1. Przeczytajcie glośno tekst informacyjny "Zdobywcy wszechświata" (s.38), zastanówcie się nad zadaniami pod tym tekstem. Obejrzyjcie film edukacyjny o Układzie Słonecznym.

2. Nie zamykajcie podręcznika, będzie Wam jeszcze potrzebny. Wykonajcie zadania z ćwiczeniówki ze stron 41 - 42. Ramkę z papużką przepiszcie na kolorowo do zeszytu.

3. Wróć do podręcznika, do strony 39. Wykonaj zadanie 1. Zdjęcie rozwinięcia opowidania wyślij na mojego emaila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Zadanie jest na ocenę.

4. Spróbuj zmierzyć się z zadaniami z edukacji matematycznej z podręcznika na stronie 20. Wykonaj do nich ćwiczenia ze stron 22 - 23.

Dla chętnych: Polecam odwiedzić platformę Eduelo i sprawdzić się w grach dotyczących tematu kosmosu.

Dzień dobry,

bardzo Was proszę, nauczcie się formułki spowiedzi, a dzieci z Siewierza dodatkowo powinny przyswoić sobie propozycje pieśni na I –szą Komunię Świętą.

Mocno Was ściskam i pozdrawiam Rodziców

Urszula Szymiec

Klasa III 17 III 2020

Trzecioklasiści! 

Zróbcie porządek na biurkach nim zaczniecie lekcje :)

Wiem, że sobie świetnie radzicie! Gdyby jednak coś sprawiło Wam trudność, możecie do mnie napisać. Gdy już wrócimy do szkoły wyjaśnimy sobie jeszcze raz wszystko to co było dla Was niezrozumiałe. Wynotujcie te rzeczy w punktach na osobnej kartce.

Dzisiejszy temat lekcji: Wielkie odkrycia.

Zapoznacie się z odkryciem jakiego dokonał Krzysztof Kolumb. Może ktoś z Was już wie kim był ten ważny człowiek! Brawo dla Bystrzaków! Utrwalicie także obliczenia z wykorzystaniem miar pojemności. Powodzenia! Trzymam za Was kciuki!

1. Zatem zaczynamy od matematyki. Utrwalicie rozwiązywanie zadań tekstowych z wykorzystaniem obliczeń miar pojemności. Spróbujcie zmierzyć się z zadaniami z podręcznika na stronie 19, a następnie poćwiczycie rozwiązywanie zadań wykonując strony z ćwiczeniówki (s. 20 - 21). Możesz pobrać i wydrukować obrazek poniżej, a potem wkleić go do zeszytu do matematyki lub przepisać/przerysować na kolorowo, ozdabiając go. Znajduje się na nim ważna informacja do zapamiętania.

miary

2. Teraz przeczytajcie tekst z podręcznika do edukacji polonistycznej "Dziennik z podróży" T. Plebańskiego. Zastanówcie się nad zadaniami pod tekstem.

3. Nie zamykajcie jeszcze podręcznika do polskiego będzie Wam potrzebny do wykonania zadań z ćwiczeniówki ze stron 38 i 39. Podobnie jak w matematyce, poniżej zamieszczam informację do wklejenia lub zapisania do zeszytu.

Plan Lekcji

4. Przeczytajcie informacje ze stron 36 i 37 z podręcznika do polskiego. Spróbujcie wykonać stron 40 z ćwiczeniówki. Te zagadnienia dokładniej omówimy w szkole. Mam dla Was kilka ciekawych filmów, które obejrzymy po kwarantannie.

5. Dla ciekawych przygód Kolumba wrzucam link do filmu edukacyjnego Byli sobie podróżnicy.

6. W celu utrwalenia zasad pisowni wielkich liter obejrzyjcie filmik.

Wasz wychowawca

 


 

17. 03. 20

Drodzy uczniowie i rodzice

Proszę o zapisanie tematu lekcji i przepisanie notatki.

Lesson

Topic: Speaking.

I like…. – ja lubię…

I don’t like… – ja nie lubię….

Do you like…? – czy ty lubisz…?

Yes, I do./No, I don’t

I like ice-cream but I don’t like chocolate.

(to jest jedna z trudniejszych lekcji w podręczniku więc po skończonej kwarantannie na pewno do niej wrócę i wspólnie z dziećmi ją przećwiczymy)

Homework:

Cała strona w ćwiczeniówce do tematu speaking.

Klasa 3 18. 03. 20

Drodzy uczniowie i rodzice

Proszę o zapisanie tematu lekcji.

Lesson

Topic: Revision of vocabulary.

Skupiamy się na powtarzaniu i utrwalaniu słownictwa oraz zwrotów z działu 4.

chicken, chocolate, crisps, fruit juice, ice cream, salad, sandwiches, strawberries, water, yoghurt • • I like/I don’t like… • Do you like …? Yes, I do. No, I don’t

Dla zainteresowanych poszerzaniem zasobu słownictwa proponuję kartę pracy. Ci uczniowie, którzy wykonają dodatkowe zadania i wkleją je do zeszytu przedmiotowego na pewno zostaną nagrodzeni oceną.

.:ćwiczenie:.


Klasa III 16 III 2020

Witam!

Zaznajomicie się dzisiaj z wynalazkami, które zmieniły świat.

Dzisiejszy temat lekcji, który powinnien znaleźć się w zeszycie: Jesteśmy ciekawi świata!

1. Przeczytajcie tekst z podręcznika "Czarodziejski dywan" P. Wrightson s. 32 -33. Wykonajcie zadania do tekstu.

2. Obejrzyjcie film na youtube: Kliknij mnie!

3. Wykonajcie zadania z ćwiczeniówki (s. 36-37). Do wykonania zadań będzie Ci potrzbny tekst z podręcznika "Czarodziejski dywan". Rozwiążecie tam również zagadki, napiszecie wypowiedź pisemną na temat wynalazcy oraz uzupełnicie dialog.

4. Z edukacji matematycznej poćwiczycie dzisiaj dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 - rozwiązywanie zadań złożonych. Wykonajcie zadania z podręcznika (s.19).

5. Wykonajcie zadania z ćwiczeniówki ze stron 18 i 19.

Uwaga! Pod koniec tygodnia zamieszczę Wam tutaj krótki internetowy teścik, który da mi informację zwrotną na temat zdobytej przez Was wiedzy w ciągu tygodnia. Wszystko znajdziecie w ćwiczeniówce i podręczniku! Obiecuję, że będzie łatwy! :)

Pieśni komunijne do nauki

Drodzy Trzecioklasiści!

Pani Ula prosi, abyście ćwiczyli pieśni, które będziecie śpiewać podczas swojej I Komunii Świętej. Oto lista wraz z linkami:

https://www.youtube.com/watch?v=xVkSxl0EaTs – Oto jest dzień

https://www.youtube.com/watch?v=NvTUrZrIMrY – Ofiaruję Tobie Panie  mój

https://www.youtube.com/watch?v=2eyKeFK8d3s – Chwalę Ciebie Panie

https://www.youtube.com/watch?v=GWW0rvpsdig – Mały listek

https://www.youtube.com/watch?v=f-yCy1SEG_g – Pan Jezus już się zbliża

Lista ta obowiązuje uczniów, idących do komunii w parafii Św. Macieja Apostoła w Siewierzu.

Powodzenia, wychowawczyni :)

Projekt eTwinning "Moja okolica oczami młodego człowieka"

Pamiętajmy, że mamy otwarty projekt eTwinning: "Moja okolica oczami młodego człowieka".

Zachęcam Was do wykonania plakatu, albumu, filmu, kolażu, zdjęcia, rysunku swojej okolicy, (co Wam przyjdzie do głowy). Każda aktywność będzie przeze mnie doceniona punktami z zachowania oraz oceną! Możecie (ale nie musicie) wykorzystać do tego narzędia cyfrowe do tworzenia kolaży z Waszych zdjęć (np www.kizoa.comwww.genial.ly) lub albumów (np www.storyjumper.com), itp. Każda praca powinna być podpisana w widocznym miejscu (prawy, dolny róg). Prace prześlijcie na specjalnie przygotowaną przeze mnie tablicę w sieci lub przynieście je do szkoły gdy zajęcia zostaną wznowione. Poproście o pomoc starsze rodzeństwo lub rodziców, szczególnie jeśli będziecie chcieli skorzystać z możliwości publikowania owoców swojej pracy w sieci.

TABLICA DO UMIESZCZANIA WASZYCH PRAC

Pamiętajcie, że aktualnie jesteście objęci kwarantanną, zatem zadania projektowe realizujcie tak, aby unikać skupisk ludzi.

 Instrukcja do wrzucenia zdjęcia:

instrukcja tablicy

Klikając ikonkę obok zdjęcia wrzucisz film.

Powodzenia życzy wychowawca :)

Aplikacje na nudę

Drodzy Trzecioklasiści!

Gdybyście się bardzo nudzili na tablicy w sieci umieściłam dla Was kilka ciekawych stron, które możecie odwiedzić. Dzięki nim utrwalicie swoje umiejętności i wiadomości z edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, angielskiego, kodowania i wielu innych dziedzin. Zapraszam serdecznie! Klikajcie w link poniżej! 

TABLICA NA NUDĘ

Dobrej zabawy życzy wychowawca :)


Zajęcia z komputerem

Zachęcam uczniów do nauki przez zabawę - oto kilka stron do nauki kodowania - wstęp do nauki programowania.

Strona 1: https://studio.code.org/s/aquatic/stage/1/puzzle/1

Strona 2 : https://studio.code.org/s/frozen/stage/1/puzzle/1


 


 

Język angielski
Drodzy uczniowie,
Na początek naszych nietypowych zajęć, proponuję rozgrzewkę językową. Przesyłam wam link do strony na której znajdziecie kod QR umożliwiający pobranie fajnej aplikacji do nauki języka angielskiego na telefon. https://quizlet.com/pl/mobile
Czytnik kodów QR też możecie sobie szybko i nieodpłatnie zainstalować - warto to zrobić, ponieważ dzięki temu od czasu do czasu będziecie  mogli korzystać z telefonów na zajęciach z języka angielskiego i nie tylko:)
 
Szanowni Państwo,
Przesyłam pomysły na zabawy językowe z dziećmi na okres kwarantanny. Zabawy te, to świetny pomysł na utrwalanie już poznanego przez dzieci słownictwa i najprostszych zwrotów w języku angielskim. Książeczka, do której przesyłam Państwu link, jest dodatkowym materiałem do podręcznika z którego uczymy się w szkole. Życzę dobrej zabawy, a przede wszystkim dużo zdrowia:) W razie pytań proszę o kontakt.
Pozdrawiam,
Magda Drezler
 
 
P. S. Przesyłam również link do strefy ucznia na stronie wydawnictwa Macmillan (autora naszego podręcznika do nauki języka angielskiego). Znajdują się tam m. in. nagrania naszych podręcznikowych piosenek - świetny sposób na naukę nowego oraz powtarzanie już przerobionego materiału.
 

Edukacja wczesnoszkolna

Drodzy uczniowie oto Wasze zadania na czwartek i piątek. Temat ten podsumuje blok tematyczny, który rozpoczęliście.

Temat lekcji, który powinien znaleźć się w zeszycie to: Co nas czeka w marcu?

Proszę, abyście dziś i jutro wykonały:
1. strony z podręcznika do edukacji polonistycznej: 30 - 31
2. strony podręcznika do edukacji matematycznej: 14 - 17
3. Zadania z ćwiczeniówki do edukacji polonistycznej: s.33 - 35
4. zadania z ćwiczeniówki do edukacji matematycznej: s. 16 - 17.

W razie wątpliwości zapraszam do kontaktu.

Pozdrawiam, Wasz wychiwawca

Akcje w których uczestniczymy

pij_mleko.jpg
Copyright © 2020 Szkoła Podstawowa nr 2 w Siewierzu. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.
Tuesday the 7th. Siewierz 2013