JĘZYK ANGIELSKI KLASA 1 07. 04. 20

Dzień dobryJ.

Dzisiaj zapraszam Was na lekcję wielkanocną.

Otwórzcie podręczniki na stronie 82.

Zadanie 1.

Wysłuchajcie nagrania 4.27. Powtórzcie usłyszane słowa i wskażcie na odpowiedni obrazek. Proponuję powtórzyć zadanie w celu utrwalenia poprawnej wymowy.

Zadanie 2.

Obejrzyjcie nagranie DVD - załącznik. Zobaczcie jak dzieci w Wielkiej Brytanii bawią się w tradycyjną wielkanocną zabawę polegającą na szukaniu pisanek ukrytych np. w ogrodzie (egg hunt).

Zadanie 3.

Teraz Wy znajdźcie na ilustracji wszystkie ukryte pisanki i je policzcie.

PowodzeniaJ

ZAŁĄCZNIK

HAPPY EASTERJ


 


 

7.04.20r.

Witam.

Szanowni Rodzice nie otrzymałam jeszcze od wszyskich filmiku z piosenką. 

Zadania na dzisiaj:

ćwiczenie j.polski s. 68,69

plastyka:

na kartce z bloku rysunkowego rysujemy duże jajko na całą stronę, szkicujemy różne wzorki, następnie przyklejamy małe kawałki gazet tzw,wydzieranka. Można też wykorzystać papier kolorowy lub bibułę.

matematyka:

Dokonujemy pomiaru przy użyciu linijki 5 dowolnych przedmotów. Starajmy się wybrać takie przedmioty, które będą miały pełne pomiary w centymetrach, czyli bez milimetrów.

W zeszycie do matematyki zapisujemy wyniki pomiarów np:

piórnik 10 cm itp.

Pozdrawiam

Aneta T.

 


 


6.04.20r.

Witam.

Zadania na dzisiaj:

elementarz do j.polskiego s.74, 75

ćwiczenia do j.polskiego s.66,67

 do zeszytu j.polskiego piszemy na środku: Wielkanoc

pod spodem: Wielkanocne potrawy spożywane w moim domu to:..........

Proszę napisać kilka przykładów.

matematyka:

korzystająć z monet, które są w kuferu zabawcie się z domownikami w sklep ( tak jak kiedyś bawiliśmy się w szkole, pamiętajcie o cenach na produktach). Miłej zabawy !!!

Pozdrawiam

Aneta T.


 

 


 

JĘZYK ANGIELSKI KLASA 1 03. 04. 20

Dzień dobryJ

Otwórzcie podręczniki na stronie 56. Dzisiaj nauczycie się nazywać w języku angielskim sposoby poruszania się.

Zadanie 1.

Wysłuchajcie nagrania 3.26. Powtórzcie usłyszane słowa i wskażcie paluszkiem na odpowiednie zdjęcie.

Proponuję powtórzyć zadanie.

Zadanie 2.

Wysłuchajcie historyjki o Ping i Pong. W czasie słuchania podnieście do góry rączkę gdy usłyszycie słowa z zadania pierwszego (walk, run, climb, jump, swim, fly)

Proponuję powtórzyć zadanie.

W razie pytań proszę o kontakt.

POWODZENIAJ


 

 


Witam!

Na zakończenia tego tygodnia polecam włączyć dzieciom youtube.pl. Wpisać  hasło -zumba dla dzieci. Niech  wybiorą układ jaki im sie podoba i około 10-15 minut potańczą. Udanej zabawy. 

Pozdrawiam I.Szczepańczyk

 

 

 


 

3.04.20r.

Witam.

Zadania na dzisiaj:

elementarz do j.polskiego s.61

ćwiczenia do j.polskiego s.52,53

zeszyt j.polski:

si

si

Si

Si

siedem

Siedlce

si SI

Proszę przypomieć dzieciom, że si jest spółgłoską miękką zmiękczoną przez i.

matematyka:

 Na zegarze, który dzieci mają w kuferkach ustawiamy godz, 7.00, 9.00, 12.00, 15.00, 18.00.

zeszyt matematyka:

piszemy jak jak wygląda dzień dziecka z użyciem pełnych godzin np;

7.00 pobudka

8.00 toaleta poranna

9.00 śniadanie itp.

Pozdrawiam

Aneta T.

 


 


Informatyka

Klasa I

02.04.2020

Temat: Utrwalanie pisowni za pomocą klawiatury.

.:Instrukcja:.


 


Witam!

Dzisiaj przesyłam zestaw ćwiczeń z gazetą. Życzę miłego dnia.

Marsz po obwodzie koła z gazetą na głowie, w siadzie skrzyżnym skręty tułowia
w prawo i lewo z gazetą trzymaną oburącz, w siadzie klęcznym przesuwanie gazety obszernymi ruchami w różnych kierunkach, zgniatanie gazety w kulę ,podrzucanie
i chwytanie, rzut do celu.

Pozdrawiam I.Szczepańczyk


Życzę całym Rodzinom przede wszystkim zdrowych, błogosławionych Świąt Zmartwychwstania Pańskiego oraz czerpania całymi garściami nadziei, która płynie z pustego (ku naszej radości!) Grobu Zbawiciela.

Jeżeli dzieci będą miały ochotę obejrzeć film o zmartwychwstaniu Chrystusa, to polecam:https://youtu.be/sC4o9AuysWw .

Mocno ściskam WSZYSTKIE DZIECI!

Urszula Szymiec



 

2.04.20r.

Witam.

Zadania na dzisiaj:

elementarz do j.plskiego s.60 dzieci czytają głośno tekst

ćwiczenia do j.polskiego s.50,51

w zeszycie j.polskiego piszemy spółgłoskę miekką ś

ś

ś

Ś

Ś

ślimak

Świdnica

ś Ś

Proszę wspomnieć dzieciom, że ś jest spółgłoską miękką zmiekczoną przez kreskę tzw. znak diakrytyczny. Ja na lekcjach kiedyś już im to tłumaczyłam, być może część dzieci pamięta.

matematyka

ćwiczenia s,41

zesztyt do kaligrafii j.polski literka ś

plastyka:

lepimy z plasteliny ślimaka, świnkę, gęś

Pozdrawiam

Aneta Tyburkiewicz


 

Witam!

Przesyłam Wam dzisiaj link do strony z ćwiczeniami. Mam nadzieje, że spodoba Wam się ruletka.Postepujcie zgodnie z instrukcją.

https://wordwall.net/pl/resource/1045847/lubimy-sie-rusza%c4%87

 

Pozdrawiam serdecznie I.Sczepańczyk

1.04.20r.

Witam.

Zadania na dzisiaj:

elementarz j.polski s.58,59

ćwiczenia j.polski s.48,49

Proszę, aby dzieci obejrzały filmik pt: " Wędrówki Skrzata Borówki odcinek 9 Pole."poniżej link do fimu

https://www.youtube.com/watch?v=nWS6MHbPJz4

muzyka: 

piosenka s.66 do 7.04.br. filmik przesyłamy messengerem

matematyka elementarz s.31

 Pozdrawiam

Aneta T.

 

 

JĘZYK ANGIELSKI KLASA 1 31. 03. 20

Dzień dobryJ Mam nadzieję, że u Was wszystko dobrze. Zaczynamy!

Proszę o postępowanie według dalszych instrukcji.

Zanim zaczniemy nową lekcję, otwórzcie podręczniki na stronie 54.

Zadanie utrwalające:

Zadanie 4.

Podczas słuchania piosenki 3.22, używając paluszków, wędrujecie jak Tygrysek w dżungli i prosicie różna napotkane zwierzęta (obrazki a-e) o pomoc w wyciągnięciu ciernia z łapki.

Otwórzcie ćwiczeniówki na stronie 53. Proszę uzupełnijcie zadanie 1, zadanie 2 jest dla chętnych.

W ramach monitorowania postępów uczniów w nauce proszę o przesłanie zdjęć uzupełnionych zadań na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W razie pytań proszę o kontakt.

POWODZENIAJ

 

 

31.03.20r.

Witam.

Szanowni Państwo, chciałm poinformować, że jest możliwość wypożyczenia laptopa ze szkoły. Jeśli są uczniowie, którzy potrzebują takiej pomocy to proszę o kontak.

Nie otrzymałam od wszyskich filimików na Messengera z piosenką, która była na poniedziałak!

Zadania na dzisiaj:

elementarz do j.polskiego s.56,57

do zad.4 s.57 Najpierw podajemy swoje  imię i nazwisko, ile mamy lat,  adres zdarzenia np: ul.Klonowa 8  Siewierz ( jeśli zdarzenie miało miejsce np; na placu zabaw, w lesie, nad wodą i nie znamy nazwy ulicy to podajemy cechy chrakterystyczne otoczenia np: wysoki budynek, kościół, szkoła itp;).

Później podajemy informacje co się wydarzyło ( czy osoba poszkodowana jest przytomna, czy są jakieś złamania kończyn, czy wystąpił krwotok, czy pali się dom, łąka, las, czy ktoś usiłuje wtargnąć do naszego domu). Proszę te informacje przekazać dzieciom. Pod, który numer tel. zadzwonią w określonej sytuacji.

Do zeszytu j.polskiego na zielono piszemy numery alarmowe:

112 NUMER ALARMOWY 

998 STRAŻ POŻARNA

997 POLICJA

999 POGOTOWIE RATUNKOWE 

ćwieczenia do j.polskiego s.46,47

matematyka: ćwiczymy rachunek pamięciowy w zakresie 20 + i -. 

Pozdrawiam

Aneta T.

 

Autyzm w Polsce

2 kwietnia to Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) autyzm występuje u
1na 100 dzieci, co oznacza, że w naszym kraju żyje ok 400 tysięcy osób
z autyzmem. To jak jedno spore miasto. Ale tu liczby się nie kończą, bo
z autyzmem żyją nie tylko osoby z autyzmem, ale także ich rodzice, rodzeństwo, opiekunowie, co sprawia, że jest ich nawet 3 mln.

A Ty? Znasz taką osobę, rodzinę? A może masz takiego kolegę lub koleżankę w szkole? Czy wiesz, jak możesz im pomóc?

Możesz przyłączyć się do akcji Cała Polska na niebiesko i w dniu 2 kwietnia

- ubrać się na niebiesko, możecie stworzyć pracę plastyczna o tematyce Polska na niebiesko. Mogą to być np. odciśnięte na niebiesko dłonie czy rysunek błękitnych serc. Na każdym rysunku napiszcie Polska na niebiesko.

-działaj w social mediach! Zmień zdjęcie w tle oraz zdjęcie profilowe, używając niebieskiej nakładki! Niech wszyscy zobaczą, że wspierasz osoby z autyzmem!

Gdy nie masz takiej możliwości , to proszę prześlij zdjęcia na e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ,a ja wszystkie prace opublikuję na stronie internetowej naszej szkoły!

Razem możemy więcej!

Pozdrawiam serdecznie I. Szczepańczyk

30.03.20

Witam.

Zadania na dzisiaj:

Elementarz Odkrywców s.48.49.

elementarz j.polski s.81. czytanie głośne

Do zeszytu j.polskiego przepisujemy 3 pierwsze zdania ze s.81 z czytanki pt "Żółty domek Grzegorza."

Pozdrawiam 

Aneta T.

5 zasad jak uczyć się aby mózg pochłaniał 100% nauki

Informacje dla każdego kto chciałby uczyć się efektywnie

W związku z zagrożeniem epidemicznym znaleźliśmy się w nowej sytuacji w wielu dziedzinach naszego życia. Dla uczniów najistotniejsze jest kontynuowanie nauki, doskonalenie umiejętności i zdobywanie wiedzy. Uczniu, ten trudny czas jest dla Ciebie nowym wyzwaniem, jest sprawdzianem Twojej odpowiedzialności, systematyczności, wytrwałości. To jest sprawdzian, z którego sam wystawisz sobie ocenę. Proponuję byś zapoznał się z zasadami, które ułatwią Twoją naukę.

Jednym nauka przychodzi sama, innym z wielkim trudem. Zwłaszcza ci drudzy muszą postarać się, by uczyć się efektywnie. Co można zrobić, by nasz mózg chłonął wiedzę tak, jakbyśmy sobie tego życzyli? Pewnych uwarunkowań nie można pominąć i zmienić, jednak z pewnością można wspomóc nasz organizm w nauce ułatwiając mu poradzenie sobie z trudnościami.

Warto wysoko stawiać sobie poprzeczkę i mieć ambicje, jednak warto również zachować umiar uwzględniając realne możliwości. Istotny jest przede wszystkim stan zdrowia. Eliminując wszelkie infekcje i choroby, należycie odżywiając organizm, dostarczając mózgowi odpowiedniej dawki witamin, soli mineralnych i substancji odżywczych możemy poprawić jego funkcjonowanie.

Kluczowy dla mózgu jest również relaks, wypoczynek i sen. Wyspany, wypoczęty mózg pracuje szybciej i efektywniej. Złudzeniem jest intensywna nauka, będąc przemęczonym. Nadszarpnięte zdrowie i zmęczenie sprawiają, iż organizm angażuje mózg w pełni, organ ten zmuszony jest pracować na pełnej mocy męcząc się jeszcze bardziej a przy tym niewiele zapamiętując. Świeżość i energia wypoczętego mózgu gwarantuje kilkukrotnie szybsze efekty nauki niżeli intensywna praca wielogodzinna, nużąca, żmudna i demotywująca. Nie wystarczy się jednak wyspać, by zdobyć energię do działania, istotna jest aktywność tak fizyczna, jak i intelektualna. Ruch to zdrowie, powiedzenie to jest wciąż aktualne. Kondycja fizyczna bezpośrednio rzutuje na kondycję mózgu. Będąc aktywnym, prowadząc zdrowy tryb życia, przebywając na powietrzu, uprawiając sport wpływamy również na to jak pracuje nasz mózg. Prócz aktywności fizycznej winniśmy dbać o aktywność intelektualną serwując mózgowi gimnastykę w postaci łamigłówek logicznych, gry w szachy, kreatywnych rozrywek, jak i nauki samej w sobie. Bardzo dobrą gimnastyką dla mózgu jest codzienna nauka języka obcego oraz sam fakt wielojęzyczności w praktyce.

Im więcej się uczymy, tym spraw niej nam to idzie, mózg zapamiętuje więcej
i więcej.
 Nasz umysł jest tak skonstruowany, iż chętniej i szybciej chłonie wiedzę, która nas z różnych przyczyn interesuje. Rzeczy, których nie rozumiemy, nie widzimy sensu w ich nauce, które nas nie wciągają uczy się nam gorzej i trudniej. Warto więc odkryć w języku obcym coś co nas zainteresuje, sprawić by nauka była przyjemna i atrakcyjna. Najlepsze efekty nauki zaobserwować można przy nauce poprzez zabawę, w formie rozrywki. Niestety nie wszystko i nie zawsze da się tak zorganizować, by uczyć się w atmosferze zabawy
i przyjemności. Czasem osiągnąć to można poprzez uwydatnienie korzyści ze znajomości języka, a czasem wystarczą atrakcyjne pomoce dydaktyczne. Co więcej o wiele łatwiej jest nauczyć się teorii w praktyce niżeli tylko zasad i reguł z książki. 
Doświadczenia, praktyka są pożądane, aby mózg zapamiętał daną wiedzę jako całość, na przykładzie. Kluczem do sukcesu jest zrozumienie, wówczas niczego nie musimy uczyć się na pamięć a poprzez skojarzenia, kontekst. Pomocne bywają mnemotechniki, jednakże warto zauważyć,
iż różne metody nauki i jej wsparcia maja różną skuteczność, gdyż mózg każdego ma nieco inna budowę i działanie. Różnorodność pomocy naukowych, form nauki zapewnia szeroki wybór w zależności od naszych preferencji i predyspozycji. Jedni są wzrokowcami, do nich przemówi zapewne grafika i obraz, prezentacja wizualna, inni są słuchowcami, szybciej będzie się im uczyć z wykładu, przy muzyce itd. Interaktywne pomocne online tworzone są
z myślą o uniwersalizacji i oddziaływaniu na wszystkie zmyły. 
Różnorodność bodźców użyta jednocześnie potęguje prace mózgu, jednakże badania dowodzą,
iż przebodźcowanie powoduje dezorientację i rozdrażnienie, które nie sprzyjają efektywnej nauce. Stąd też nie dla wszystkich interaktywne podręczniki i nauka w sieci jest idealnym rozwiązaniem.

Jednym z fundamentalnych czynników wpływu na efektywność nauki jest pozytywne nastawienie i motywacja do nauki. Wiara we własne możliwości potrafi skłonić nasz mózg do wysiłku i pojęcia nawet najtrudniejszych teorii. Optymizm znacząco oddziałuje na motywację. Pokładając nadzieje w nauce łatwiej jest się nam zmobilizować do nauki, chcieć się nauczyć. Z natury człowiek jest konformistą i odkłada rzeczy trudniejsze na później.
Aby nie odkładać a realizować swoje plany warto odnotowywać nawet najdrobniejsze sukcesy, które przybliżają nas do celu jak i sprawiają, że jego osiągnięcie jest bardziej realne. Widząc postępu, odnosząc sukcesy podnosimy własną samoocenę, a co za tym idzie czujemy się bardziej komfortowo. Wśród współczesnych teorii zarządzania nie tylko własnym rozwojem i czasem, ale również organizacją przodują teorie o samodoskonaleniu się poprzez odkrywanie swojego potencjału możliwości i uświadamianiu sobie zmian, które nas rozwijają, pobudzają kreatywność - dodaje Marcin z platformy edukacyjnej Preply, gdzie można nauczyć się np. matematyki lub języków obcych. Na motywację, a co za tym idzie 
systematyczność nauki wpływ ma element rywalizacji i współzawodnictwa. Z jednej strony nie warto się porównywać, z drugiej zaś strony nic ta nie mobilizuje jak równanie do osób lepszych od nas samych w dążeniu do tego samego celu.

Aby mózg chłonął wiedzę niczym gąbka poza kondycją organizmu, jego emocjami związanymi z nauką i jej przedmiotem ważne są warunki środowiskowe, otoczenie sprzyjające nauce. Przewietrzone pomieszczenie, odpowiednia przestrzeń, oświetlenie, wygodny blat roboczy, dobrej jakości narzędzia, pomoce to wszystko wpływa na efektywność naszej nauki. W tym obszarze istotna jest również grupa w której przychodzi się nam uczyć, zbyt liczna osłabia percepcję i koncentrację na zadaniu. Hałas, nadmierna ilość szczegółów, kolorów może dekoncentrować. W tym miejscu należy dodać, iż poziom wrażliwości na wyżej wymienione jest bardzo indywidualny i warto dopasować warunki nauki do osobistych potrzeb. Podobne znaczenie ma dobór form i metod nauki. Jedni wolą uczyć się z książek, inni z materiałów audio. Najskuteczniejszą metoda nauki jest doświadczenie. Tak samo jak dziecko uczy się poprzez doświadczanie świata, poznając świat i reguły w nim panujące dotykając, smakując, czy popełniając błędy, tak również w wieku dorosłym uczymy się dzięki doświadczeniu. W pewnym zakresie owe doświadczenie można oszukać, poprzez złudzenie faktycznego doświadczenia przykładowo zwiedzając muzeum wirtualnie, czy korzystając ze zdobyczy techniki i internetu obserwując eksperymenty zdalnie, biorąc udział w konferencji naukowej na odległość itd. W tym miejscu wspomnieć warto zainteresowanie wiedzą. Wewnętrzna ciekawość i chęć poznawania z czasem
i wiekiem w nas maleje. Pielęgnując ją nie odczujemy nawet, kiedy się uczymy, bowiem gdy coś nas pasjonuje, intryguje poświęcamy temu uwagę nie czując wysiłku, a zarazem przyswajamy znalezioną wiedzę błyskawicznie, mimochodem, bez potrzeby powtórek
i utrwalania wiadomości. Szczególna umiejętnością, jakiej pragniemy jest znajomość języków obcych, dzięki którym możemy komunikować się ze światem, pozyskiwać dalszą wiedzę.

Podsumowując, nie wystarczy wyposażenie się w atrakcyjne materiały dydaktyczne, kolorowe pomoce czy interaktywne aplikacje, by się nauczyć. Nawet poświęcenie czasu na naukę, czytanie publikacji i wykonywanie zadań nie zapewni opanowania materiału, jeśli nie zadbamy o harmonijny proces nauki, zorganizowany, wielozmysłowy i dopasowany dla siebie.

Wykorzystanie wiedzy o zasadach efektywnej nauki pozwoli Wam doskonalić umiejętności
i uczynić naukę doskonałą przygodą, jeśli potrzebujecie wsparcia pedagoga szkolnego w tej nowej sytuacji zdalnego uczenia się  proszę o kontakt poprzez wiadomości e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..– czekam tam na Wasze pytania. Pozdrawiam wszystkich uczniów i życzę Wam wytrwałości w nauce!

JĘZYK ANGIELSKI KLASA 1 27. 03. 20

Dzień dobryJ Mam nadzieję, że u Was wszystko dobrze. Zaczynamy!

Proszę o postępowanie według dalszych instrukcji.

Zanim zaczniemy nową lekcję, wysłuchajcie ponownie nagrania historyjki z podręcznika ze strony 52 (3.20)

Otwórzcie podręczniki na stronie 54.

Zadanie 4.

Podczas słuchania piosenki 3.22, używając paluszków, wędrujecie jak Tygrysek w dżungli i prosicie różna napotkane zwierzęta (obrazki a-e) o pomoc w wyciągnięciu ciernia z łapki.

Proponuję powtórzyć zadanie.

Zadania utrwalające:

Ćwiczeniówka str 52.

(w ramach monitorowania postępów uczniów w nauce proszę o przesłanie zdjęć uzupełnionych zadań z ćwiczeniówki ze strony 52 na specjalnie założone konto dla klasy I na platformie linoit lub na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

http://linoit.com/users/madziab20/canvases/Klasa%201%20SP2%20Siewierz%20%3A%29

 

Witam.

Przesyłam zestaw cwiczeń na dzień dzisiejszy. Pamietajmy o rozgrzewce. 

Ćwiczenia z chustą

Ćwiczenia mięśni grzbietu – przetoczenie się z leżenia tyłem do leżenia przodem. Leżenie przodem, broda oparta na dłoniach, w dłoniach chusta. Niewielki wznos tułowia z powolnym prostowaniem ramion i wyciąganiem się w górę. Powtórzyć 3x.

Ćwiczenia mięśni brzucha – leżenie tyłem, ramiona w bok, nogi ugięte w kolanach, stopy oparte na podłożu – próba uchwycenia palcami stóp leżącej na podłodze chusty, uniesienie w górę i opuszczenie jej na brzuch. Wykonanie 2 – 3 oddechów przeponą, podanie chusty rękoma do stóp. Ćwiczenie to wykonywać przemiennie: prawą, lewą stopą oraz obunóż. Powtórzyć 2 x.

Ćwiczenia z elementem czworakowania; leżenie przodem na chuście. Na sygnał przesuwanie się w przód i w tył za pomocą odpychania się kończynami. Powtórzyć 3x

Ćwiczenia oddechowe – w pozycji na czworakach dzieci dmuchają na rozłożoną na podłodze chustę. Ćwiczenia uspokajające – „Opadające liście”. W pozycji stojącej dzieci chwytają stopą leżącą na podłodze chustę, podrzucają ją do góry i obserwują jej ruch podczas opadania, po czym odtwarzają ten ruch własnym ciałem. Powtórzyć 2x.

Pozdrawiam  I.Szczepańczyk

Witam.

Przesyłam zestaw cwiczeń na dzień dzisiejszy. Pamietajmy o rozgrzewce. 

Ćwiczenia z chustą

Ćwiczenia mięśni grzbietu – przetoczenie się z leżenia tyłem do leżenia przodem. Leżenie przodem, broda oparta na dłoniach, w dłoniach chusta. Niewielki wznos tułowia z powolnym prostowaniem ramion i wyciąganiem się w górę. Powtórzyć 3x.

Ćwiczenia mięśni brzucha – leżenie tyłem, ramiona w bok, nogi ugięte w kolanach, stopy oparte na podłożu – próba uchwycenia palcami stóp leżącej na podłodze chusty, uniesienie w górę i opuszczenie jej na brzuch. Wykonanie 2 – 3 oddechów przeponą, podanie chusty rękoma do stóp. Ćwiczenie to wykonywać przemiennie: prawą, lewą stopą oraz obunóż. Powtórzyć 2 x.

Ćwiczenia z elementem czworakowania; leżenie przodem na chuście. Na sygnał przesuwanie się w przód i w tył za pomocą odpychania się kończynami. Powtórzyć 3x

Ćwiczenia oddechowe – w pozycji na czworakach dzieci dmuchają na rozłożoną na podłodze chustę. Ćwiczenia uspokajające – „Opadające liście”. W pozycji stojącej dzieci chwytają stopą leżącą na podłodze chustę, podrzucają ją do góry i obserwują jej ruch podczas opadania, po czym odtwarzają ten ruch własnym ciałem. Powtórzyć 2x.

Pozdrawiam  I.Szczepańczyk

27.03.20r.

Witam.

Zadania na dzisiaj.

elementarz do j.polskiego s.54 ćwiczenia do j.polskiego s. 44, 45.

do zeszytu przepisujemy zdania z zad. 4 s.45

matematyka 

Potrzebne będą 2 kostki do gier planszowych. Rzucamy dwoma kostkami działania zpisujemy w zeszycie do matematyki 10 przykładów na dodawanie i 10 na odejmowanie. Np: na kostce jednej wyrzucimy 4 a na drugiej 5 to piszemy działanie 4+5=9, tak samo postępujemy z odejmowniem np: 6 -2= 4.

Od dzisiaj możecie państwo zamieszczać zdjęcia prac dzieci na wirtualnej tablicy oto link: 

http://linoit.com/users/tablicaAneta/canvases/prace%20uczni%C3%B3w

Pozdrawiam

Aneta T.

 

Informatyka 26.03.2020

Klasa I

Temat: Doskonalenie pisania na klawiaturze.

.:Instrukcji:.


 

 

Witam!

Dziękuję bardzo za przesłane wczoraj zdjecia. W tym trudnym czasie, każda aktywność fizyczna jest bardzo ważna. Przesyłam zestaw ćwiczeń na dzień dzisiejszy (26.03.2020).Pamietajmy o rozpoczęciu cwiczeń rod rozgrzewki.

Ćwiczenia ze skakanką

·         skakanka złożona na pół leży na podłodze, wykonujemy przeskoki ponad skakanką z różnych pozycji i w różny sposób przez 15 sekund:

-         przodem do skakanki – skoki w przód i w tył,

-         bokiem do skakanki – skoki w lewą i w prawą stronę,

-         w rozkroku bokiem ponad skakanką – przeskakujemy z rozkroku krzyżujemy nogi ponad skakanką i powrót do rozkroku;

-         w lekkim rozkroku ze skakanką wykonują skrętoskłony;

-           Przeskakujemy przez skakankę.

 

Proszę  również pamiętać by dokumentować wykonanie ćwiczeń zdjęciami, które proszę przesyłać na e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">

Pozdrawiam I.Szczepańczyk

 

26.03.20r.

Witam.

Zadania na dzisiaj:

elementarz do j.polskiego s.52,53

 

Na tacę wysypujemy ryż lub kaszę i palcem piszemy dwuznak dz małe i Dz wielkie - (kilka razy próbujemy) oczywiście litery pisane nie drukowane.

do zeszytu j.polskiego wpisujemy dwuznak DZ:

dz

dz

DZ

DZ 

dzy

dzó

Dza

Dzo

dzwonek

dz DZ

zeszyt ćwiczeń j.polski s. 42, 43

Proszę wspólnie z dzieckiem zrobić robota korzystając z poniższego linku:

http://nowoczesnenauczanie.edu.pl/generator.html

Proszę o przesłanie zdjęć wykonanych prac w zeszytach ćwiczeń i zeszycie przedmiotowym oraz zdjęcie robota.

Pozdrawiam 

Aneta T.l

 

 

 

25.03.20r.♥

Szanowni Państwo!

Bardzo proszę o sumienne wysyłanie inforamacji zwrotnych na mojego e-maila. Wynikają problemy z logowaniem się do dziennika UONT z powodu przeciążonych serwerów. Proszę o sprawdzanie ocen w dzienniku elektronicznym wieczorem, wtedy działają lepiej.

Bardzo proszę, aby wszystkie prace, kartkówki i inne wytwory dzieci gromadzili Państwo w teczkach.

Dzisiejsze prace plastyczne były świetne i bardzo ciekawe. Kartkówka wypadła bardzo dobrze, mam nadzieję, że uczniowie rozwiązywali sami???!!!

Bardzo proszę uściskać dzieciaki ode mnie. Pochwalcie je, że super sobie radzą!!! Wy, jako rodzice oczywiście też!!Tęsknię za nimi bardzo!!

Pozdrawiam serdecznie!

Aneta Tyburkiewicz

technologia

Zadanie z wf.

Wychowanie fizyczne. Każde ćwiczenia zaczynamy od wykonania rozgrzewki.

Rozgrzewka

- Ręce na biodra – skręty tułowia – 10 powtórzeń,

- skłony – 5 powtórzeń,
- Prawa ręka w górze lewa w dole – 10 szybkich zmian,

- Dłonie na wysokości klatki piersiowej – łokcie odchylamy mocno do tyłu aż poczujemy, że stykają nam się łopatki – 10 powtórzeń,

- Ręce uniesione do góry -wkręcamy, odkręcamy żarówki,

- Krążenie głowy w prawą i lewą stronę po 5 razy,

- Pajacyki – 10 razy

- Przysiady – 10 razy

25.03.2020

Ćwiczenia z piłkami.

-podrzucamy i łapiemy piłkę w obie ręce potem jedna ręką

-odbijamy piłkę od podłogi i łapiemy w obie ręce i jedną ręką

- odbijamy piłkę od ściany i łapiemy , bez kozła i z kozłem

Proszę w każdym dniu dokumentować wykonanie ćwiczeń zdjęciami, które proszę przesyłać na
e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pozdrawiam I.Szczepańczyk

Drodzy rodzice i uczniowie.

Poniżej przesyłam zasady pracy dzieci w czasie nauczania zdalnego kl. I-III.

Uczniu:

1.Przygotuj swoje miejsce pracy.

2.Wyłącz wszystkie urządzenia, które mogą Cię rozpraszać (telewizor, radio, telefon itp.).

3. Usuń wszystkie rozpraszacze np. gry, maskotki, zabawki

4. Ucz się codziennie systematycznie.

5. Zacznij od najtrudniejszego zadania, potem zrób prostsze.

6. Podziel materiał na części, utrwal wiadomości.

7. Nie spędzaj przed komputerem więcej niż 30-40 min dziennie. Rób przerwy.

8. Podczas przerwy staraj się poćwiczyć, napić się, czy coś zjeść.

9. Korzystając z urządzeń mobilnych (komputera, laptopa, telefonu) pamiętaj o zachowaniu ostrożności i dostosowaniu  stron odpowiednich dla Twojego wieku.

10. Poproś rodzica o sprawdzenie Twojej pracy.

25.03.20r.

Dzień dobry.

Zadania na dzisiaj:

elementarz do j.polskiego s.51

zeszyt do kaligrafii litera Ż, rz

malunek farbami na kartce z bloku Moje wymarzone zwierzątko.

matematyka:

kartkówka

15-5=                ? - 10=7

20-10=               ? - 5= 3

14- ?=4              ? - 2=8

6- ?=3                11- ?=0

9-?=1                  ? - 9=10

W miejsce znaków zapytania wstawiamy okienko.

Nie otrzymałam wczoraj od wszyskich zdjęć z zadanymi pracami. Proszę o systematyczne wysyłanie wiadomości.

Dzisiaj również czekam informacje.

Pozdrawiam

Aneta T.

24.03.2020r.

Witam.

Zadania na dzisiaj:

elementarz muzyka s.63 uczymy się piosenki termin 30.03, s.64, 65 ( bez zad.6) zad.7 możecie zrobić sobie mały gaik dla chętnych

elementarz j.polski s.50 czyta rodzic ćwiczenia j.polski s.40,41 do zeszytu j.polskiego ukaładamy i zapisujemy 4 zdania z poprawnymi wyrazmi zad.6 s.41

 matematyka:  do zeszytu z matematyki: układamy zadanie z treścią i zapisujemy je. Pamiętamy, że każde zadanie ma zawierać treść z danymi, pytanie, działanie, odpowiedź . Wzór był zapisany w zeszycie .

oto działanie  18-10= 

Proszę o przesyłanie zdjęć z wykonanych prac w zeszytach.

Oceny z kartkówki, kalendrza pogody, rysunku wstawiłam do dziennika.

Pozdrawiam 

Aneta T.

 

 

JĘZYK ANGIELSKI KLASA 1 24. 03. 20

Dzień dobryJ Mam nadzieję, że u Was wszystko dobrze. Zaczynamy!

Proszę o postępowanie według dalszych instrukcji.

Otwórzcie podręczniki na stronie 51. Zaczniemy od powtórzenia nazw zwierząt.

Zadanie 2/51 – Posłuchajcie nagrania rymowanki 3.19, postarajcie się powtórzyć nazwy zwierząt i wskażcie na ilustracji odpowiednie zwierzątko palcem wskazującym – 2x

Nagranie piosenki do zadania 2 (3.19) znajduje się w strefie ucznia macmillan, która już działa - osobiście sprawdzałam w niedzielę https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia , wybieramy zakładkę Szkoła podstawowa klasy 1-3, potem podręcznik Tiger 1, a następnie pobieramy plik z Pupil’s audio i szukamy potrzebnego nagrania. Obecnie korzystamy z CD3.

Nagranie 3.19 – 3 oznacza CD 3, 19 to numer ścieżki na CD 3.

Otwórzcie podręczniki na stronie 52.

Dzisiaj wysłuchacie historyjki o sennej przygodzie Tygryska w dżungli.

Przyjrzyjcie się dokładnie ilustracjom i spróbujcie odgadnąć, co wydarzy się w historyjce.

Zadanie 1/52

Proszę o dwukrotne wysłuchanie nagrania 3.20 i śledzenie historyjki w podręczniku.

Zadanie domowe: ćwiczeniówka strona 51. Po wykonaniu zadania w ćwiczeniówce proponuję wrócić do historyjki w podręczniku i ponownie jej wysłuchać.

Pozdrawiam i powodzeniaJ W razie pytań proszę o kontakt.

Dzień dobry,

przesyłam propozycję zagospodarowania dzieciom czasu poprzez kreatywne zabawy, taniec i śpiew. Część zajęć jest prowadzona na żywo od godz. 11 do 12.30. ( Można wtedy spokojnie przygotować obiad). Poniżej link do prezentacji „Mocni w Duchu" Tv Live dla dzieci:   https://www.youtube.com/watch?v=CkeP3Npgspc&feature=youtu.be  Link do strony „Mocni w Duchu" TV Live, gdzie mają miejsce transmisje na żywo: https://www.youtube.com/channel/UCgL3a6q9tsuESV3gxc5A80g                                 

Pozdrawiam Urszula Szymiec

Witam. 

Proszę o przesłanie zdjęć prac z ubiegłego tygodnia: kalendarz pogody, rysunek Pani Wiosny. 

Pozdrawiam

Aneta T.

FB IMG 1584770664133

Zadania 23.03.20r.

Witam.

W związku z sugestią jednej z mam zadania będę umieszczać w zakładce Klasa I.

Zadania na dzisiaj:

elementarz matematyka s.30 zad.1 i 2 s.30 do zeszytu. W zeszycie stosujemy zasady pisania tak jak do tej pory.

Ćwiczenia do matematyki s.39, 40.

elelmentarz do polskiego s.48, 49

Do zeszytu j.polskiego zasady pisania jak do tej pory.

Przypominam, że codziennie głośno czytamy 15 minut oraz ćwiczymy rachunek pamięciowy w zakresie 20 bez przekrocznia progu dziesiątkowego.

Proszę o zrobienie dzieciom kartkówki z matematyki. Na kartce piszemy następujące przykłady:

10+5=             11+ 9=

4+6=               14+6=

10+10=            15+5=

7+3=                16+4=

2+8=                 0+10=

Jeżeli uczeń ma potrzebę używania patyczków, to może z nich korzystać.

Proszę o przesłanie zdjęć kartkówek. mój adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pozdrawiam

Aneta T.

 

 

Wsparcie psychologiczne w czasie pandemii koronawirusa – gdzie szukać pomocy?

korona

Drodzy Rodzice i  Uczniowie!

Sytuacja, która rozwija się w naszym kraju wymaga od nas nieco innego podejścia do życia, a co się z tym wiążę do zdobywania wiedzy i kształcenia umiejętności i postaw. 
A zatem, trzeba stawić czoła nowym wyzwaniom.
W związku z tą sytuacją zachęcam was do zapoznania sie z ciekawym artykułem związanym z radzeniem sobie podczas epidemii.

MARTA WASZKIEWICZ 17 MARCA 2020

Pandemia koronawirusa to dla wielu ogromne obciążenie psychiczne. Wszyscy niepokoimy się obecną sytuacją związaną z pandemią. Jedni mniej, inni bardziej. Niektórym lęk uniemożliwia normalne funkcjonowanie. Jeśli odczuwasz znaczne obciążenie psychiczne lub znasz osoby, które nie radzą sobie w tym trudnym czasie, zgłoś się po pomoc.

Obecna sytuacja związana z rozwojem koronawirusa SARS-CoV-2 w Polsce może stanowić dodatkowe obciążenie dla zdrowia psychicznego. Jednym z zagrożeń, przed którym ostrzegają eksperci Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) jest ciągłe śledzenie wiadomości na temat wirusa z niesprawdzonych źródeł, które może prowadzić do narastania niepokoju i stresu.

Nowe informacje dopływają do nas non stop. Wiele z nich to fake newsy, siejące tylko jeszcze większą panikę. Radzimy ograniczyć śledzenie sytuacji. Nie trzeba tego robić, aby być dobrze poinformowanym. Jeśli nieustannie masz włączoną telewizję informacyjną, zmień kanał. Jeśli twoi znajomi permanentnie dostarczają ci informacji, poproś, aby przestali lub postaraj się od tego odciąć.

Eksperci zalecają stosowanie się do komunikatów publikowanych przez oficjalne, potwierdzone źródła, takie jak komunikaty WHO i strony rządowe (witryna Ministerstwa Zdrowia czy Głównego Inspektoratu Sanitarnego). Znajdziecie tam m.in. informacje o tym, jak dbać o siebie i swoje otoczenie oraz w jaki sposób zminimalizować ryzyko. Należy też sprawdzać fakty.

  •  Informacji można zasięgnąć również dzwoniąc na infolinię Ministerstwa Zdrowia pod numer telefonu 800-190-590.
  •  Polecamy także zapoznać się z instrukcją WHO, Mental Health Considerations during COVID-19 Outbreak.
  •  Można zadzwonić np. na infolinię Centrum Wsparcia Dla Osób W Stanie Kryzysu Psychicznego, która od 2017 roku działa całodobowo, 7 dni w tygodniu pod numerem 800-70-2222.

Jeśli jednak lęk utrudnia funkcjonowanie na tyle, że nie jesteś w stanie skupić się na pracy, nauce, rodzinie albo masz myśli samobójcze, warto zasięgnąć profesjonalnej pomocy.

Linia Wsparcia jest całkowicie bezpłatna. Pod numerem telefonu, mailem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz na czacie dyżurują psychologowie z Fundacji ITAKA. Udzielają porad i kierują dzwoniące osoby do odpowiednich placówek specjalistycznych w danym regionie kraju. Gotowi są do wysłuchania, zrozumienia i akceptacji. Możesz porozmawiać z nimi o swoim problemie, a także uzyskać profesjonalną pomoc. W wyznaczonych godzinach pełnią dyżury również specjaliści – lekarze psychiatrzy, prawnicy oraz pracownicy socjalni. Informacja o dyżurach znajduje się na stronie www.liniawsparcia.pl.

Z pomocy Centrum Wsparcia może skorzystać każdy, kto czuje, że jest w stanie kryzysu psychicznego oraz wszystkie osoby, które potrzebują pomocy, rozmowy, porady, wsparcia psychologicznego lub rozmowy z psychiatrą. Jeśli czujesz się stale przygnębiony, samotny, nie dajesz sobie rady z codziennością i stresem lub zamartwiasz się o swój stan zdrowia, zadzwoń.

Kryzys psychiczny to moment, kiedy czujesz, że problemy cię przerastają, czujesz, że więcej już nie udźwigniesz. Jego powodem może być również życie w ciągłym stresie. Przedłużanie się takiego stanu może prowadzić do depresji. Czasem załamaniu nerwowemu towarzyszą myśli samobójcze. W takiej sytuacji warto zasięgnąć porady specjalisty. Nie czekaj! Daj sobie pomóc!

Źródło: Centrum Wsparcia Dla Osób w Stanie Kryzysu Psychicznego, www.gov.pl

Poniżej dodaję również linki do ciekawych stron, które zapewne zajmą wam odrobinę czasu i dostarczą nowej wiedzy.


https://www.dyktanda.net/

https://polona.pl/

http://www.muzykotekaszkolna.pl/

https://esero.kopernik.org.pl/

https://www.national-geographic.pl/traveler/zostanwdomu-i-zwiedzaj-online-10-muzeow-ktore-umozliwiaja-wirtualne-wycieczki?fbclid=IwAR0wHG2gNW8TpBAy1qnE9C341sT6YgqM-F8GIPEhVdqgdmumlh9GRE8-UsE

https://lektury.gov.pl/

https://ninateka.pl/edu

www.polskieradio.pl/18,Polskie-Radio-Dzieciom

https://rozrywka.tvp.pl/47090255/telewizja-polska-blizej-dzieci-i-mlodziezy%20-

Pozdrawiam Izabela Szczepańczyk

20.03.20r.

Zadania wysłane. 

Aneta T.

19.03.20r.

Witam.

Zadania wysłane.

Pozdrawiam

Aneta T.

18.03.2020

Zadania wysłane na dziennik.

Pozdrawiam

Aneta T.

Dzień dobry,

bardzo proszę o uzupełnienie treści w podręczniku do religii, do 40 katechezy „Świętujemy zmartwychwstanie Jezusa”. Jeżeli książki zostały w szkole to trudno…

Mocno Was ściskam i pozdrawiam Rodziców 

Urszula Szymiec

APLIKACJE NA CZAS KWARANTANNY

Pierwszoklasiści,

zapraszamy Was, aby zajrzeć do spisu aplikacji na okres kwarantanny. Znajdziecie go klikając w link poniżej.

LISTA APLIKACJI

17.03.20r.

Dzień dobry.

Zadania do realizacji na dzisiaj wysłałam przez  dziennik elektroniczny.

Pozdrawiam


Data 17. 03. 2020

Drodzy uczniowie i rodzice

Proszę o powtórzenie słownictwa:

produkty spożywcze:carrots, cheese, eggs, ham, milk, peas, potatoes, sausages

grupy żywności:animals, plants, fish, fruit, meat, vegetables

Proszę również o wysłuchanie piosenki Ten fat sausages i wykonanie ćwiczeń w ćwiczeniówce na stronie 45.

https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia - link do strefy ucznia. Tu zamieszczone są nagrania do podręcznika i ćwiczeniówki – oznaczenia ścieżek dźwiękowych znajdują się w podręczniku.

Data 20. 03.2020

Drodzy uczniowie i rodzice

Rozpoczynamy nowy dział w podręczniku Unit 5.

W dziale 5 będziecie poznawać nazwy niektórych zwierząt. W podręczniku na stronie 51 znajdziecie te zwierzątka.

zwierzęta: crocodile, elephant, frog, giraffe, monkey, mouse, parrot,

snake

W strefie ucznia https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia znajdziecie nagranie dzięki któremu poznacie wymowę nazw wcześniej wspomnianych zwierzaków.

Praca domowa:

Ćwiczeniówka str. 50


Dzień dobry.

Zdania wysłałam przez dziennik elektroniczny.

W wolnym czasie uczniowie mogą skorzystać z następujących stron:

https://www.matzoo.pl/

https://szaloneliczby.pl/

http://pisupisu.pl/

Pozdrawiam Aneta Tyburkiewicz


Zajęcia z komputerem

Zachęcam uczniów do doskonalenia nauki pisania na klawiaturze komputera: 

Na tej stronie:  http://pisupisu.pl/klasa1/male-i-wielkie-litery   w zakładce KLAWIATURA  uczniowie mają 16 ćwiczeń, którę  umożliwiają doskonalenie pisania na klawiaturze z uwzględnieniem: wielkich i małych liter oraz znaki diakrytyczne.

Strona 2: Nauka przez zabawę https://www.matzoo.pl/klasa1


 

 

 


Język angielski
Szanowni Państwo,
Przesyłam Państwu pomysły na zabawy językowe z dziećmi na okres kwarantanny. Zabawy te, to świetny pomysł na utrwalanie już poznanego przez dzieci słownictwa i najprostszych zwrotów w języku angielskim. Książeczka, do której przesyłam Państwu link, jest dodatkowym materiałem do podręcznika z którego uczymy się w szkole. Życzę dobrej zabawy, a przede wszystkim dużo zdrowia:) W razie pytań proszę o kontakt.
Pozdrawiam,
Magda Drezler
 
P. S. Przesyłam również link do strefy ucznia na stronie wydawnictwa Macmillan (autora naszego podręcznika do nauki języka angielskiego). Znajdują się tam m. in. nagrania naszych podręcznikowych piosenek - świetny sposób na naukę nowego oraz powtarzanie już przerobionego materiału.


Akcje w których uczestniczymy

polskabiega.jpg
Copyright © 2020 Szkoła Podstawowa nr 2 w Siewierzu. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.
Tuesday the 7th. Siewierz 2013